Stránka 8 z 9
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 11.03.2011 07:56
od V12
Bolo menene turbo ? Tie spony vo filtri mazacieho cerpadla sa mi nepacia. Z coho asi su...
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 11.03.2011 14:07
od Marox
Ja mám auto dva mesiace,neviem či tam bolo menené turbo.
Kde kupujete náhradné diely, konkrétne olejové čerpadlo???
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 02.02.2012 22:56
od slimjim
Môj problém s kontrolkou je dúfam vyriešený. Po mnohých pokusoch, meraniach, čisteniach a preplachoch som to už vzdával lebo kontrolka mazania svietila stále tie štyri sekundy. Keď bola kosa a motor studený tak aj viac. Ale potom sa zohralo následovné:
V týchto mrazoch čo práve sú(noc -10 až -14 c) mi auto začalo horšie štartovať, (naskočilo vždy, ale už cvakali relátka a blikali svetlá) tak som neváhal kúpiť novú autobateriu. Po jej výmene sú štarty samozrejme bez problémov a aj pri studenom motore ráno mi kontrolka zhasne do max 2 sekúnd. Nie som odborník ale domnievam sa, že aj to môže byť príčina dlhého zhasínania kontrolky. Zrejme po otočení kľúča do druhej polohy sa zapne olejové čerpadlo a to začne tlačiť olej do systému a ak je slabší akumulátor tak čerpadlo nevládze a tlak oleja je slabý. Baterka bola ešte origo Motocraft, a do nuly štartovala v pohode. Nový akumulátor mám iba pár dní ale zdá sa že je po probléme.
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 04.02.2012 17:36
od V12
slimjim píše:Zrejme po otočení kľúča do druhej polohy sa zapne olejové čerpadlo a to začne tlačiť olej do systému a ak je slabší akumulátor tak čerpadlo nevládze a tlak oleja je slabý. Baterka bola ešte origo Motocraft, a do nuly štartovala v pohode. Nový akumulátor mám iba pár dní ale zdá sa že je po probléme.
Nahoda. Cerpadlo mazania je pohanane od klukovky, nie elektricky. Toto nie je riesenie.
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 04.02.2012 18:21
od phofy
Me se tohle stává na fabii, taky otočím klíčkem do polohy 2 a pochvíli zhasne kontrolka. A je to kvůli dochlazování turba když se chcípne motor, aby se nezničilo, ale nevím jak to má dělaný focus

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 04.02.2012 20:15
od gimik
chystám se zbavit senica DCI 1.9 a koupit ford c max nějak mě ten interier učaroval řadící páka a středovej panel prostě moc pěkný ještě nevím jakou motorizaci určitě v naftě ale když to tady čtu zlatej renault takové zásahy do motoru to sem nečekal... poctivě měním olej po 10tisících plus proplach 5w40 a to když miluješ své auto ..když ho máš rád tak po 15tisícívh ...akdyž ho jenom využíváš tak po 20tis....a taky se vám to vymstí...
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 05.02.2012 00:54
od slimjim
V12 píše:slimjim píše:Zrejme po otočení kľúča do druhej polohy sa zapne olejové čerpadlo a to začne tlačiť olej do systému a ak je slabší akumulátor tak čerpadlo nevládze a tlak oleja je slabý. Baterka bola ešte origo Motocraft, a do nuly štartovala v pohode. Nový akumulátor mám iba pár dní ale zdá sa že je po probléme.
Nahoda. Cerpadlo mazania je pohanane od klukovky, nie elektricky. Toto nie je riesenie.
takže tá nová batéria nemôže mať vplyv na skrátenie toho svietenia. a čím to môže byť? že by tou zimou (hustejší olej= vyšší tlak?)
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 05.02.2012 08:57
od peterkos2
phofy píše:Me se tohle stává na fabii, taky otočím klíčkem do polohy 2 a pochvíli zhasne kontrolka. A je to kvůli dochlazování turba když se chcípne motor, aby se nezničilo, ale nevím jak to má dělaný focus

To chceš povedať,že po otočení kľúča do polohy 2 tlačí čerpadlo olej?
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 05.02.2012 09:53
od V12
slimjim :
Spojitost moze byt, ale ina - s novou baterkou toci starter vyssie otacky, takze aj olejove cerpadlo pohanane od klukovky dava toho oleja o cosi viac. A prave toto teoreticky moze sposobit rychlejsie zhasnutie kontrolky. Prakticky to ale asi bude od tej nizkej teploty, olej je o cosi hustejsi. Ozaj, co tam mas ? 5W-nieco alebo 10W nieco ?
Peterkos2 :
Nie, to je nezmysel.
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 05.02.2012 11:13
od phofy
peterkos2 píše:phofy píše:Me se tohle stává na fabii, taky otočím klíčkem do polohy 2 a pochvíli zhasne kontrolka. A je to kvůli dochlazování turba když se chcípne motor, aby se nezničilo, ale nevím jak to má dělaný focus

To chceš povedať,že po otočení kľúča do polohy 2 tlačí čerpadlo olej?
No otočím klíček a kontrolka po pár vteřinách zhasne, taky to nechápu je to zajímavý

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 05.02.2012 11:18
od peterkos2
peterkos2 píše:phofy píše:Me se tohle stává na fabii, taky otočím klíčkem do polohy 2 a pochvíli zhasne kontrolka. A je to kvůli dochlazování turba když se chcípne motor, aby se nezničilo, ale nevím jak to má dělaný focus

To chceš povedať,že po otočení kľúča do polohy 2 tlačí čerpadlo olej?
Viem,že to je nezmysel,kedysi dávno som robil pár motorov-preto takto položená otázka.Tiež mi nieje jasné to dochladzovanie turba-môže mi to phofy objasniť?To som zvedavý.
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 05.02.2012 11:29
od peterkos2
phofy píše:peterkos2 píše:phofy píše:Me se tohle stává na fabii, taky otočím klíčkem do polohy 2 a pochvíli zhasne kontrolka. A je to kvůli dochlazování turba když se chcípne motor, aby se nezničilo, ale nevím jak to má dělaný focus

To chceš povedať,že po otočení kľúča do polohy 2 tlačí čerpadlo olej?
No otočím klíček a kontrolka po pár vteřinách zhasne, taky to nechápu je to zajímavý

Čisto môj názor-Mám služobný VW Transporter.Tiež som si všimol už dávnejšie toto isté a myslel som,že je to chyba,ale keď kolega nedávno kúpil nového transportéra,všimol som si to zase.Kontrolka sa jednoducho objaví,aby si vedel,že je funkčná-potom zhasne a keď je problém v mazaní,tak sa zase rozsvieti.Mimo témy-Aj vo Forde by som uvítal napr. kontrolku hladiny oleja.ktorú VW má.
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 05.02.2012 13:22
od slimjim
[quote="V12"]slimjim :
Spojitost moze byt, ale ina - s novou baterkou toci starter vyssie otacky, takze aj olejove cerpadlo pohanane od klukovky dava toho oleja o cosi viac. A prave toto teoreticky moze sposobit rychlejsie zhasnutie kontrolky. Prakticky to ale asi bude od tej nizkej teploty, olej je o cosi hustejsi. Ozaj, co tam mas ? 5W-nieco alebo 10W nieco ?
Mám tam total 9000 5w40. Ale aj ked sa motor zohreje tak to zhasne skoro okamzite a pred tým to bolo tie 3-4sek. Takže možno tie vyššie otacky štartéra.
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 05.02.2012 13:26
od V12
Ano, tak to vyzera. V kazdom pripade to ale sleduj, aby si to nedajboze nezadrel.
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 05.02.2012 13:35
od phofy
Viem,že to je nezmysel,kedysi dávno som robil pár motorov-preto takto položená otázka.Tiež mi nieje jasné to dochladzovanie turba-môže mi to phofy objasniť?To som zvedavý.
Takhle mi to někdo vysvětloval, ale teď jsem hledal na googlu a zjistil jsem úplně něco jiného, což z toho vyplývá důvěřuj, ale prověřuj

Takže se omlouvám, že jsem napsal blábol
http://www.periskop.cz/cz/clanky/volvo- ... u-v-testu/
V tomhle odkazuje něco o dochlazování turba
Čisto môj názor-Mám služobný VW Transporter.Tiež som si všimol už dávnejšie toto isté a myslel som,že je to chyba,ale keď kolega nedávno kúpil nového transportéra,všimol som si to zase.Kontrolka sa jednoducho objaví,aby si vedel,že je funkčná-potom zhasne a keď je problém v mazaní,tak sa zase rozsvieti.Mimo témy-Aj vo Forde by som uvítal napr. kontrolku hladiny oleja.ktorú VW má.
Tohle zní rozuměji, než moje, ale jinak dík za vysvětlení
