Stránka 8 z 20

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 14.04.2010 16:28
od mickielli15
Co je lepší než Verva - BP Ultimate diesel a Aral Ultimate diesel. BP je spousta v Rakousku a Aralů je sposta v Německu... u nás ne-e... škoda. Ale Verva je dobrá, není proč plakat :-), jenom je teď trochu dost hodně moc příliš nezdravě drahá :-), ale držím se jí zuby nehty :mrgreen:

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 15.04.2010 06:36
od PULPAN
Díky,mickielli15, dnes jedu do Vranova nad Dyjí, s plnou nádrží vervy, tak se možná cestou zpátky stavím na Rakouské straně a doplním BP.

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 06.05.2010 10:42
od Spread
nemate niekto skusenosti s benzinou na praha 9 - kolbenova?

dlhsie som tam tankoval vervu. cena bola o nieco lepsia ako inde v prahe, ale ked som predvcerom uvidel 31,80, tak som radsej presiel 200m a zobral dieseltech od agipu za 30,20 + vif.

S agip mi to zrazu prestalo pri starte uplne dymiet a kolisat a to je vonku chladnejsie ako pred par dnami - pred tym s vervou oblak bieleho dymu za mnou a otacky skacuce od 750 - 1000 nejakych 10 sekund.

Myslite, že by na tej konkretnej benzinke do toho mohli liat nejake svinstvo? vodu alebo nieco ine?

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 06.05.2010 10:57
od tomason
To snad ne ty voe já tam tankoval často.Spíš to byl nějaký špatný start blbě nažhavilo,nebo něco.Pokud by tam byla voda tak by ti to cukalo i za jízdy.Kolik bylo stupňů .Špatná nafta pochoduje i při teplém motoru.Jinak ti dam tip na Ultradiesel Globus ČM kde budeš zrovna.Zkus a poreferuj Dieseltech byl taky v pohodě.

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 06.05.2010 11:13
od Spread
mne to ale s tou vervou robilo dlhodobo, kazde rano, ale tankoval som tu vervu len na tej jednej pumpe.. tak to neviem zhodnotit s inymi CS Benzina.. myslel som, ze to nie je palivom.. ale jak som natankoval ten agip a problem takmer uplne zmyzol - okamzite.. tak neviem. Mozno skusim natankovat vervu inde a porovnat to.

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 06.05.2010 11:16
od tomason
Jen ráno ?První start?Kolik maj žhaviče za sebou?

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 06.05.2010 11:21
od Spread
ano.. iba rano.zhavice mam nove.. cca od brezna teda pokial ma v servise neosrali a naozaj mi ich tam dali. Ja to neviem skontrolovat :( . Ale je mi divne, ze kontrolka zhavenia mi vzdy pri pootoceni kluciku do polohy 2 len preblikne cca 1 sekunda.. mozno 2. tak neviem ci problem nie je v nejakom casovani. takze neviem

Ale vazne mi to posledne dva dni nespravilo vobec odkedy som tam nalial ten agip. a to bola rano pomerne kosa

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 06.05.2010 12:07
od tomason
To je divné ,protože Petrotrans má dopravu pečlivě hlídanou.

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 06.05.2010 12:20
od Spread
dopravu mozna jo.

ale co uz do toho vrazi provozovatel stanice.. to je otazne..

na druhu vec.. nechcem nikomu krivdit.. neviem cim to je..

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 08.05.2010 20:09
od Milano
Zdarec,

když to tady tak čtu, tak musím taky něco napsat. Já se snažím do svýho Fíka lít naftu s pečetí kvality a dávám neustále VIF, ale můžu říct, že u svýho motoru nepoznám žádný rozdíl ve spotřebě ani v ničem jiným at' už natankuju u Tesca, Glóbusu nebo slavnou Vervu či Ultimate. Byl jsem i ve Švédsku, takže v Německu jen Aral a ve Švédsku nějaký místní pumpy a můj Fík to všechno schroustá vždycky stejně, spotřeba byla stejná a i pružnost motoru. Takže proto doma tankuju spíš to lacinější, ale ne no name pumpy. Kdysi jsem sem tam dal párkrát i Ono a taky ok. A mám už doslova nalítáno 225t. a se vstřiky žádnej problém, v zimě starty pohodička, motor je tichý skoro jak nový, tak snad mu to vydrží. Těch 250t., když jezdí člověk štreky, musí dát vstřiky Delphi bez problémů, tak se jich zas tolik nebojte, vydrží i 300t., ale to už se za studena trochu pohádají:)
Jen pro info, nafta z český rafinerie je stejně kvalitní jak nafta německá, má cetanový číslo 52 a s použitím aditiv jde toto cetanový číslo navýšit max. na cet. číslo 55, dál prej už ne. Kdo chce jít dál, musí se už tomu přizpůsobit proces výroby nafty, tak by mě ještě zajímalo, jak to ta Benzina teda má zmáknutý, spolupracuje s Českou rafinerskou či co?? Může mi to někdo ználý objasnit??

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 08.05.2010 20:18
od Eidž
přečti si zde http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=675 test, co vložil vitacz, je to sken článku.
Když vyrobíš syntetickou naftu s cetanovým číslem 80 a řízneš to naftou získanou rafinací s cetanovým číslem 52, tak podle poměru mísení získáš třeba Vervu s cetanovým číslem 60. :D Plus přidání všech možných aditiv, ale to v tom vlákně řešíme též, jestli do aditivované nafty VIF či neVIF :-)

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 08.05.2010 20:35
od mickielli15
Milano píše:Jen pro info, nafta z český rafinerie je stejně kvalitní jak nafta německá
ne, to si myslím že opravdu není :) To že Tvůj motor nevykazuje hmatatelný rozdíl chování na různé nafty, neznamená, že různé nafty nejsou různě kvalitní... a Tvůj motor není tak extrémně háklivej jako novější common-raily. Každopádně je paráda cos s ním už najel :)

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 09.05.2010 12:24
od Milano
no bavím se o klasické naftě z rafinerie, i ta je prý už částečně aditivovaná, ale ne tolik, co paliva prémiová a prý naše je stejně kvalitní jak jinde, tak nevím, četl jsem kdysi o tom článek a i bych tomu věřil. Taky tam psali, že příměs bionafty zvyšuje mazací schopnost nafty, byl tam i rozbor a nejhůř dopadl Ultimate ohledně mazacích schopností, byl sice v normě, ale horší než klas. nafta a zdůvodňovali to tam tím, že neobsahuje bio složku a jak je dnešní nafta odsířená, tak tu mazivost dohání aditivy a dadali jich tam tak akorát, aby byli v normě, nic na víc...
Takže třeba pro moje čerpadlo ta řepka nebude až tak špatná, proto tam leju taky pořád Vif, aby se netvořili z té řepky usazeniny. A další věc je, že podle mě ani ta Verva není aditivovaná tolik, jak když si tam já sám dvě odměrky na nádrž naliju sám. Mám pro to důkaz.
Jezdil jsem kdysi na Shell, pak i Benzinu top Q a párkrát i Vervu. A až při 150t. jsem si začal naftu aditivovat sám. Hned po první dávce se mi ucpal naftový filtr, jak pustily všechny ty sračky v nádrži, když jsem ho rozřízl, byl úplně černej. Takže tak nějak nechápu, když ty detergenty má obsahovat i nafta od Shell či Benziny, jaktože to teda nepustilo už dřív?? Možná obsahujou, ale dle mě jen zlomek toho, co si tam naliju sám. Jo a top Q diesel mi tuto zimu 2x zamrzl, tankoval jsem ho v dobré víře, že bude o něco lepší než třeba Tesco. A známýmu i Verva při - 17 C. Tak at' s tím jdou do háje, tot' můj názor.
Proto se mi to zdá jako zbytečný vyhazování peněz, radši dám Luk Oil a VIF a nemám žádný problémy, berou naftu z Kralup, tak proč by měla být špatná jen tím, že jsou lacinější??!
Třeba ta Verva je dobrá, ale asi jak kde a kdy. Což nikdo neví dopředu, takže co si neudělám sám, tomu nevěřím. Ale jinak všem přeju hooodně bezproblémových km!! :wink:

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 09.05.2010 12:49
od Rendy
To Milano,asi si čet moc rychle,ta ultimate je špička mezi špičkami a mazivost má mírně nižší,protože je vyrábena zcela jiným způsobem než klasická nafta :idea: a s tím zamrzáním,když někdo neustále šplouchá krapet paliva v nádrži a zbytek je vzduch tak vzdušná vlhkost se sráží na stěnách nádrže a světe div se v podobě vody :idea: stéká ze stěn do nádrže a světe div se vždy si na vodu v palivu stěžovali debilové co stojí 3X deně u stojanu a tankují za 2kila 8O :roll:

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Napsal: 09.05.2010 13:28
od Milano
hmm, tak já budu asi debil jen proto, že mi zamrzá v zimě nafta od Benziny....? Najedu 40t. ročně a budeš se divit, ale za 2 kila jsem ještě netankoval, za 1. nejsem socka co nemá na plnou nádrž a za 2. o srážení vzdušný vlhkosti v nádrži vím něco asi už 15 let. Takže problém spíš bude v té naftě samotné...
A o tom Ultimate se mi článek nezobrazil, ale já nepsal, že je špatnej, jen že nemá tak vysokou mazavost jako obyč. nafta, ale že i tak vyhovuje normě. Ale třeba pro moje čerpadlo Delphi, které se rádo vydírá, dám přednost naftě s vyšší mazivostí a bude mi stačit cetanů jen 55 ( s přidáním Vif), pač i tak mě to jede super a spotřebu mám nízkou a ještě tankuju někdy až o 2 kč laciněji oproti Vervě...