Stránka 8 z 34

Re: EcoBoost motory

Napsal: 16.03.2010 01:12
od georgi
killerhammer píše:v US zevraj sa capuje aj 87 a 89 benzin :mrgreen:
Tak tak, ale bacha na vec, oktanove cislo uz davno neznamena len kolko % oktanu je v palive. Kuken here - vysvetluju tam aj preco je v USA rating nizsi (lebo odraza nieco ine nez europsky):

http://www.absoluteastronomy.com/topics/Octane_rating

Re: EcoBoost motory

Napsal: 16.03.2010 07:19
od vcedula
killerhammer píše:a este jedna vec, 98 prakticky mizne z pump. je po nej hrozne maly dopyt, zrusil ju uz slovnaft aj shell, zostava 100+, pritom aut z FSI, TFSI motormi bolo predanych mrte, neverim, ze oni capuju do toho len 100+, ked dostupnost takeho benzinu je dost mala, su lokality na slovensku, kde 98 alebo 100+ ani nenajdes. som si isty, ze tam teda davaju 95 bud pravidelne alebo obcas ked su nuteny :wink:
alebo das 95 + aditiva na vyssie cislo. Osobne by som menej ako 98 nedal ani bohovi...

Re: EcoBoost motory

Napsal: 16.03.2010 07:56
od Anndy
Myslíš do focusa alebo do motora, ktorý vyžaduje 98? :-)
Lebo niektoré fsi motory od vw mali možnosť tankovania 95 aj 98, len pri 95 mali o nejaký kw nižší vykon, ale inak to nemalo vplyv.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 14.06.2010 11:03
od No Name
Tak jsem se konečně pořádně povozil faceliftovaným S-Maxem s EcoBoost motorem a musím říct, je to paráda. Krásný sametový chod, dostatek výkonu v celém rozsahu otáček, trochu mi to připomíná projev 2.5T z Mondea. Automat řadí krásně plynule, skoro neznatelně (já vím, je to manuální převodovka řazená elektronicky, ale vysvětlujte to lidem, když to řadí samo 8O ). Jediné co tomu nesvědčí je "kick-down" když sešlápnete plyn na podlahu, ne že to trvá trochu déle, on spíše chvíli vůbec neví co má dělat... :? Motor měl najeto cca 500km, takže možná ještě trochu syrovější, jízda byla chvilku svižná, chvilku pohodová, ale žádná kosa, spotřebu jsme nedokázali dostat pod průměr 12l/100km... 8O 8O 8O

Re: EcoBoost motory

Napsal: 14.06.2010 11:57
od Anndy
No, na nezabehnuty motor sa da nieco pricitat. Ale k tymto motorom maju vsetci vyhradu prave k spotrebe. Ako som vzdy medzi ridkami pochopil, tento downsizing nesplnil zakladnu vec - t.j. usporu paliva.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 14.06.2010 12:22
od madbugie
hehe splniť splnil ale s tymito novymi benzinovymi turbomotormi nikto nedokáže jazdiť v "nízkych" otáčkach... proste na to všetci dupeme ked už to tak ťahá :D :D :D

aj s ST sa da jazdiť za 7 či 8 litrov (bol tu niekde nejaky test) ale potom že 100 % eko = 0 % fun :D :D :D

Re: EcoBoost motory

Napsal: 15.06.2010 09:53
od Nicco
Tiez som sa nevel dockat 1.4EcoBoostu, ale potom som videl toto:

Volkswagen Golf Variant 1.4TSI 90kW 6r manual:

Praha - jižní spojka 70~80km/h – 5 rychl. st. – spotřeba 5,3 l/100km
Rychlost cca 118 km/h – 6. rychl. st. – spotřeba 5,8l/100km
Rychlost cca 125 km/h – 6. rychl. st. – spotřeba 6,8l/100km
Rychlost cca 134 km/h – 6. rychl. st. – spotřeba 7,3l/100km
Rychlost cca 134 km/h – 6. rychl. st. 5 lidí a plný kufr – spotřeba 8,9 l/100km

http://moje.auto.cz/GIGI/volkswagen-gol ... tline.html

---
Ma to dokonca 6 rychlosti, ale spotreba je porovnatelna ako Focus 1.6i (dokonca si myslim, ze Focus ma o 0,2-0,5 nizsiu), samozrejme, je to 90kw, takze by som mal skor porovnavat s 1.8ckou, tu ale nevlastnim, tak ak niekto moze porovnat....
FocusIII bude mat "novu" 1.6tivct a ta ma mat 88 a 94?kw, ked si dobre spominam, co som cital. Uvidime, aka bude spotreba a kolko bude priplatok.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 15.06.2010 10:04
od Dzefer
co mate stale s tou spotrebou, ak ma auto 90kW, tak je skoro jedno, ci z 0.2l alebo 3.0l. Turbo trochu vylepsuje ucinnost motora, ale nie tak, aby spotreba isla na polovicu.
BTW, moja 1.8 ma pri 130 spotrebu 8 - 10, v zavislosti o vetra, klesania, stupania a miliona dalsich veci.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 15.06.2010 10:06
od Anndy
zaujimave, tolko ma aj moja :huraa:

ale co mame s tou spotrebou. Proste nam do hlavy tlacia, ze downsizing = mensie emisie => nizsia spotreba. A ono by to trochu malo fungovat, bo 92kw nepotreboujes stale, staci ti tretina vykonu a v tejto hranici jazdis casto, tak tu by mal ten maly objem pomoct.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 15.06.2010 10:15
od Dzefer
sak 92 ani nemas stale, len hore.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 15.06.2010 10:37
od Anndy
sak hej, ale maly objem nizka spotreba pri nizkom vykone a kedze to tvori vacsinu poziadaviek na motor, malo by to mat aj mensiu spotrebu/emisie

Re: EcoBoost motory

Napsal: 15.06.2010 11:40
od Nicco
No riesime tu, ci sa oplati si priplatit 40.000Kc za turbobenzin, alebo ostat u "lenivej" atmosfery. Zaver je taky, ze sa to z pohladu spotreby a spolahlivosti neoplati vobec. Odporucam to iba sportovo zalozenym soferom, pre ktorych je jedno, ci to zerie na dialnici 8 alebo 10 v zavislosti od vetra, alebo milona dalsich veci :ble2:

Ja osobne cakam na hybrid, ktory mi v meste (90% mojich jazd) da mimomestsku spotrebu = 5.5l/100 namiesto 8/100 :hhura: Samozrejme, cakam, kym klesnu ceny, co bude mozno aj za 10rokov :bebng:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 15.06.2010 11:54
od vcedula
a ja si pockam na cisty elektromobil s pohonom kazdeho kolesa :)
Spotreba u turbo motorov by mala ist dole. Len malokto si vedomuje, ze terajsie konstrukcie turbomotorov su robene na nizke tlaky, takze rozdiel medzi atomsferou a turbom je minimalny. Pri zvyseni tlaku turba dostanes max vykon 100 kW z 1.0 litra a tam je buducnost. Tieto vsetky mtoroy su zatial lastovicky poriadneho motora.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 15.06.2010 17:00
od rest
No, ono kúpiť si 1700kg S-MAX s 2litrovým turbobenzínom, automatom a čakať nízku spotrebu? :irre:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.06.2010 09:32
od No Name
Po reklamní masáži a kecům o potřebě a prospěšnosti downsizingu to bohužel čeká každý druhý... 8O :? 8O