Stránka 70 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 14:16
od fofok
To je stejný jako bylo onehdá srovnávání tlačítkového vs dotykového mobilu.Ze začátku byl dotykáč strašnej,pomalá odezva hrozná čitelnost a kdo dneska kupuje tlačítkový telefon?Pár nadšenců a stejný to je s motorama turbo je všude a kdo si koupí atmosféru.V naftě se už nedělá dvacet let a s turbodiesel to je taky dowsizing.Kdo pamatuje SDI a starý nafty bez turba tak ví jak to bylo líný,to samý atmo benzíny.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 14:50
od Sentik
Jj, jen je škoda, že tady to jde příkazem z ústředního výboru ... že to bylo rozhodnutý od stolu a né trhem.

Věřím, že pro důchodce např. nebo pro spoustu lidí, který to tak prostě chteji, by nějaká atmo 44kW pořád stačila, motor je to asi jednodušší, levnější.
Já osobně už bych to nechtěl ani zadarmo, ale souhlásím s tím, že trh by pro to byl. Počítám, že od příštího roku už ty obyč motory nebudou snad nikde. Nevím.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 14:53
od Karel2
Sentik píše:
Ma.rt píše:Sentik: jestli vono to neni tema 74kw :) kdybys mel misto 1.6 tb 1.0, budes rikat to same. Pravda, spotreba by byla lepsi :)
Tady si dovolím nesouhlasit ...

S 1.0 EB mám taky nějakou zkušenost a jezdí se mi v tom zatraceně líp jak v mojí starý 1.6
Jasně - hodně dělá to, že to má i šestku,
Ale to jsi jezdil s 92kW ne? pokud si pamatuju (mozna se pletu) tak zaklad 74 kW mel jen 5 oproti te 92kW verzi, ktera uz tu 6 mela nebo ne? Na me zrovna ta 74kW moc dobry dojem neudelala a to i se srovnanim s atmo 1,6. Porad je to ale o vykonu a kroutaku.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 14:57
od Sentik
Zkušenost jsem měl jak s 74kW 1.0 EB (peti kvalt) tak s 92kW (6st.), obě můžeme předpokládám počítat jako náhradu tý 1.6ky. Rozdíl v ceně byl minimální.

Ta 92kW byla podle mne úplně jinej příběh, proti starý 1.6 úplně jinde, ale jezdilo se mi líp i s tou (papírově) slabší 74kW 1.0 než s mojim 1.6.

OT : Pokud se teda bavíme pořád o motorech, pokud mam srovnávat ale např. řazení, tak to má FoFo II i po 10 letech snad lepší než novej FoFo III "gumák". :oops: Konec OT

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 15:49
od TomFocus
maverick píše:
TomFocus píše:Atmo mají z důvodu výdrže a spolehlivosti.
spis kvuli jejich konstrukcni jednoduchosti, kde si ty auta spravuji na kolene...i to je duvod, proc jel Dan Priban napric svetem trabantem, v Sudanu by asi tezko sehnal nejaky dil na komercnejsi auto
Psal sem o nových autech (0-5let), TB sem si nevšiml a místní mě to potvrdili, že chtějí atmo a občas TD.
Samozřejmě veteránů je tam mraky a celkem dost v původním stavu :palec_nahoru: hlavně Peugeotu.

IvanSt.....ano dovolená, spíše poznávací turné v :bebng: Mj i tisíce km po vlastní ose s místním průvodcem zapáleným krom do historie, tak i do aut.
To sem u vzdělaného araba nezažil.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 16:06
od Ma.rt
Tak ono oproti 1.6 se na tu 1.0 eb divas jinak nez ja. Ja jsem z litru fakt nadseny nebyl. Oproti tehdy me 1.8 a tim spis dnesni 2.0 nevyrovnany nastup Nm, rozjizdeni a popojizdeni taky trochu adrenalin a ve meste 7.7 spotreba mi neprislo jako zadny zázrak. Pak kdyz uz se to rozjede tak az na ten prisernej zvuk dejme tomu. Ja chapu, ze nez se roztoci turbo, tak je to vlastne litrova atmoska:)
Vetsi prusvih ale nez turbo (ty uz se delaji dlouho) je primy vstrik a to ze v ramci uspor je spousta veci temer poddimenzovanych..viz svolavacky na spojky apod.
Jednou nejaky turbo mit budu, to je jasny :)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 16:27
od 321910336
U nového 1.0 je rozjíždění vyřešené. Rozjede se i do kopce bez plynu. Popojíždění v koloně je bez problému.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 16:54
od Ma.rt
Taky v tom horkym podnebi do atmosky soupnou 5w50. Tb by kleklo do pristiho ramadanu :-D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 16:56
od Ma.rt
321910336 píše:U nového 1.0 je rozjíždění vyřešené. Rozjede se i do kopce bez plynu. Popojíždění v koloně je bez problému.
No vida, oni to nakonec vychytaj :) ja jel v nejakym r.v. cca 2015.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 17:07
od IvanSt
Ty musíš uzrát na motor s turbem, zatím ti ta atmoška bude muset stačit. A kdo ví, třeba to pro tebe nebude nikdy ono. Spíš si říkám, když to tak čtu, jestli jsi v tý 1.0EB vůbec kdy jel.. a nebo jsi jen talent od přírody :wink:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 17:11
od IvanSt
Je to teda rok starý článek a není to Ford, ale když už se tu probíraly ty případné výměny motorů, třeba to někdo ještě neviděl..

Upozornění: Jde o ceny „holých” motorů, vč. DPH, které nezahrnují periferie jako alternátor, turbo, čerpadlo a další věci na něm „navěšené”. Jde tedy pouze o mechanické součásti motoru včetně hlavy, dál nic.

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/k ... livejsich/

Ceny motorů pro Renaulty Megane, Talisman, Clio, Laguna a Dacie
Atmosféricky plněné benzínové motory:

1,0 SCe (B4D 400)... 122 000 Kč ..........-54kW od 2017
1,2 16V (D4F 740)... 183 000 Kč ..........-54kW od 2013
1,6 8V (K7M 764)... 113 000 Kč ..........-73kW od 2013
1,6 SCe (H4M 738)... 264 000 Kč ..........-84kW od 2017
1,6 16V (K4M 824)... 221 000 Kč ..........-81kW 2007-2015
2,0 16V (M4R 704)... 320 000 Kč ..........-103kW 2007-2015
2,0 16V (F4R 811)... 267 000 Kč ..........-125kW 2008-2015
3,5 V6 (V4Y 713)... 384 000 Kč ..........-175kW 2008-2015

Přeplňované benzínové motory:

0,9 TCe (H4B 408)... 181 000 Kč ..........-66kW od 2013
1,2 TCe (H5F 408)... 220 000 Kč ..........-85kW od 2012
1,4 TCe (H4J 700)... 200 000 Kč ..........-96kW od 2009
1,6 TCe (M5M 401)... 264 000 Kč ..........-162kW od 2015

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 17:16
od Ma.rt
IvanSt píše:Ty musíš uzrát na motor s turbem, zatím ti ta atmoška bude muset stačit. A kdo ví, třeba to pro tebe nebude nikdy ono. Spíš si říkám, když to tak čtu, jestli jsi v tý 1.0EB vůbec kdy jel.. a nebo jsi jen talent od přírody :wink:
To si pis. Ja s turbama jezdim v praci, takže moje zkusenost se zdaleka neomezuje jen na to, co mam doma. S 1.0 jsem jel 2x celkem asi 30km. Prostě atmosfericky dvoulitr je az na spotrebu podle me ve vsem lepsi. Nemyslim si to rozhodně sam.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 17:17
od Ma.rt
Ad ceny motoru..u atmosfery vyměňovat celej motor, to uz fakt musi bejt pech.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 17:29
od IvanSt
Nevím jak jsou na tom Renault motory (co jsem slyšel, tak ty 1.6Tce zrovna nic moc), ale vzhledem k parametrům a ceně bych raději opravoval zadřený 1.6 turbo, než cokoliv jiného v atmo.

A Marty, nemyslím to špatně, ale nešly by trochu sjednotit tvé myšlenkové pochody? Zlepšilo by to přehlednost, než tady psát co větu to příspěvek hned pod sebou, co ty na to? :nazdravi:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 18.10.2019 17:43
od Ma.rt
Reaguju na prispevky, co mam sjednocovat? :)