Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
- V12
 - Test driver

 - Příspěvky: 6102
 - Registrován: 10.02.2010 22:59
 - Bydliště: Soporna, SK
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Aha, tak potom OK.
			
									
									DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
						Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- 
				cihak
 - Nováček

 - Příspěvky: 8
 - Registrován: 31.12.2013 18:29
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Abych teda napsal všechno.  
 Mám 10 let Escorta kombi 1,6 benzín (letos je plnoletý). Najel jsem 100tkm (celkem má 180tkm), trochu žere, ale do oprav jsem dal 0Kč. Motor je super, do výměny oleje neubyde ani kapka, akorát Escortík je shnilej, hlavně ze spoda. Původně jsem chtěl Focuse II combi v benzínu, jenže je mizerná nabídka a taky budu trochu víc jezdit, tak asi pudu do nafty.  
 Známý mi sežene FF za čárou, jistota nestočených km a servisování (nebude z běžnýho bazaru). Auto do 5 let a do 100tkm. Jaký motor si mám vybrat je na mě, jenže tomu nerozumím. Počítám, že ho budu mít zase 10 let (když mi ho neukradnou nebo ho nezrušim). Díky každýmu, kdo přispěl jakoukoliv radou.
			
									
									
						- V12
 - Test driver

 - Příspěvky: 6102
 - Registrován: 10.02.2010 22:59
 - Bydliště: Soporna, SK
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Urcite by som sa vyhol 1.6 TDCI.
			
									
									DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
						Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Zizass
 - Pokročilý

 - Příspěvky: 551
 - Registrován: 13.11.2008 16:51
 - Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Já bych sel znova do escorta  
, za 10 let 0kc do oprav? Tak to už nic podobného nekoupis. (brzdy, ložiska, tyčky stab.)
			
									
									Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836

						byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836

- 
				cihak
 - Nováček

 - Příspěvky: 8
 - Registrován: 31.12.2013 18:29
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
0Kč do oprav na motorový jednotce (nebo spojce apod.). Brzdy, silent. nebo výfuk je spotřební zboží, to mi nestojí za to o tom psát 
			
									
									
						- Zizass
 - Pokročilý

 - Příspěvky: 551
 - Registrován: 13.11.2008 16:51
 - Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Tak to jo, já myslel že máš zázračný vůz. Já měl FF I taky skoro 10 let, benzín a motor taky nebyl problém. Vlákna o všech motorech jsou tak obsáhl,  že si musíš vybrat sám. Je toho napsáno mrtě.  
			
									
									Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836

						byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836

- foki
 - Admin

 - Příspěvky: 19243
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 - Bydliště: České Budějovice
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
myslis ze opatnosti zajistis bezproblemove fungovani cele jednotky ? a o cem je tady rec ?o nastrahach . dalsi vec je jak chces zajistit pravidelny servis , kdyz se objevujou auta ktera maji 200t jsou stocene na 100t v poslednich mesicich provozu se treba uz setrilo a servis se nedelal jak mel . v nemecku se nevyplati diesel pokud se nenajede 50t rocneMarod22 píše: Pri kúpe jazdeného diesla treba byť akurát o niečo opatrnejší a poznať všetky jeho nástrahy. To je všetko. Pravidelný servis je ale podmienkou.
neco jineho je kdyz si nekdo koupi benzina , najede s nim 10t rocne a protoze ve vetsine pripadu autum nerozumi tak dela vsechny servisy aby nemusel davat zbytecne penize kdyz by neco zanedbal. .
a to neni premlouvani aby si koupil benzin ale fakta ktera se za dobu pomalu 10 let nasbiraly . jsou diesely ktere vydrzi , to nepopiram ale jsou auta na kterych se meni kde co a tech je podstatne vic .
rozhodnout se musi sam .
bylo by zajimave spocitat naklady na servisy vs. usetrene penize za palivo v pripade dieselu s najezdem od 100000km
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
						Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- V12
 - Test driver

 - Příspěvky: 6102
 - Registrován: 10.02.2010 22:59
 - Bydliště: Soporna, SK
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Do 100 tisic to pre kupujuceho musi byt takmer zadara, kedze je to v zaruke. Viem ale o jednom Megane dci, ktory za 3 roky vypytal 3000 EUR - 2x vymena DPF, pretoze panicka ho drala v primestskom a mestskom rezime. Nasledne sa s predajcom sudila a prehrala, pretoze auto nepouzivala v sulade s navodom (nechodila ho vyvencit).
Ked na to pozriem pohladom predajcu / servis, opat to do tych 100 tisic vychadza na minimalne vydavky - nic by na tom nemalo odist. Dokonca si dovolim tvrdit, ze do 150 tisic by malo byt akekolvek auto takmer bezproblemove - clovek by menil iba spotrebak - platnicky, kotuce, tycky stabilizatora prednej napravy (toto bude diesel potrebovat skor, ako benzinak), popripade predne tlmice. Nic zasadne by sa stat nemalo. Aj na zasratych 1.6 HDI FAP to turbo obvykle klakne az okolo 150 tisic, aj ked sa sice vyskytli pripady po 100k, tych je ale malo a priemer velmi neposuvaju. Prave preto razim teoriu, ze ked moderny diesel, tak do 100k realnych, jazdit do 150 - 170k a potom sup z baraku. Tuto teoriu nemam len ja, ale vsetci ludia, ktori chcu 3 - rocne Mondeo v plnke s 80k km za 10k EUR. A co je najhorsie, s tymi 80k na budikoch ho aj dostanu, v reale to ale bude minimalne raz tolko a teda na hranici bezporuchovej prevadzky. Ja osobne taketo auto nechcem.
Benzinaky sa zacnu tiez sypat po tych 150 - 170k, ale kedze nemaju ultradrahe kurvitka, ich privedenie do kondicie je za zlomok nakladov oproti dieslu, takze sa da uvazovat o nabehu do 200 - 230 tisic a potom predat.
			
									
									Ked na to pozriem pohladom predajcu / servis, opat to do tych 100 tisic vychadza na minimalne vydavky - nic by na tom nemalo odist. Dokonca si dovolim tvrdit, ze do 150 tisic by malo byt akekolvek auto takmer bezproblemove - clovek by menil iba spotrebak - platnicky, kotuce, tycky stabilizatora prednej napravy (toto bude diesel potrebovat skor, ako benzinak), popripade predne tlmice. Nic zasadne by sa stat nemalo. Aj na zasratych 1.6 HDI FAP to turbo obvykle klakne az okolo 150 tisic, aj ked sa sice vyskytli pripady po 100k, tych je ale malo a priemer velmi neposuvaju. Prave preto razim teoriu, ze ked moderny diesel, tak do 100k realnych, jazdit do 150 - 170k a potom sup z baraku. Tuto teoriu nemam len ja, ale vsetci ludia, ktori chcu 3 - rocne Mondeo v plnke s 80k km za 10k EUR. A co je najhorsie, s tymi 80k na budikoch ho aj dostanu, v reale to ale bude minimalne raz tolko a teda na hranici bezporuchovej prevadzky. Ja osobne taketo auto nechcem.
Benzinaky sa zacnu tiez sypat po tych 150 - 170k, ale kedze nemaju ultradrahe kurvitka, ich privedenie do kondicie je za zlomok nakladov oproti dieslu, takze sa da uvazovat o nabehu do 200 - 230 tisic a potom predat.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
						Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- 
				PE68
 - Nováček

 - Příspěvky: 51
 - Registrován: 20.12.2012 19:50
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Jo jo. Čekám naftové citlivky, že se do nás nevěřících ( procitnuvších ) opřou. Foki je profík a píše jasně: Nikdo v D si nekupuje naftu, aby stála v garáži, to auto musí lítat, jinak je to špatná investice a dokud jezdí, tak jezdí, až začnou problémy, prodává se. Benzím je klasika, tu si koupí i ten s malým nájezdem. Další problém je, že dieslové motory po r. cca 2005 mají spoustu náchylných vychytávek. Měl jsem dva nafťáky. Octavia I rv.1997 koupená 6 letá, za 6 let cca 100t km pouze s běžným servisem, pohoda. Passat rv. 2006 3 letý ( se všema vychytávkama ), za další 3 roky investice do oprav a servisu 100t Kč a najeto 45t km. Předpokládaná další oprava ve výši cca 35t Kč zatajena a auto dáno protiúčtem. Fakt super úspora oproti benzínu a problémy se toho s co nejmenší ztrátou zbavit. A jak jsem zjišťoval, nebyl jsem sám. Možná že Forďáci jsou na tom líp.
			
									
									Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, 2017
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012
						Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012
- finsa
 - Pokročilý

 - Příspěvky: 659
 - Registrován: 22.01.2013 13:58
 - Bydliště: KönigGratz
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Moje slova, znám spoustu lidí co po pořízení jetýho nafťáka museli řešit něco z naftové čtyřkombinace (vstřiky, turbo, dvouhmota, čerpadlo) a vždycky to vyšlo tak že byla jakákoliv úspora z nížší spotřeby smazaná. Ono je lákavý koukat jak jezdím za 5,5 litrů a jak je dojezd téměř 1000km na nádrž, ale jak se něco podělá tak zbydou jen oči pro pláč. Bohužel spousta lidí stále vidí jen to nízký číslo na PP, na ty další věci v pozadí se už totiž chce trochu zamyslet, a to bolí...PE68 píše:Jo jo. Čekám naftové citlivky, že se do nás nevěřících ( procitnuvších ) opřou. Foki je profík a píše jasně: Nikdo v D si nekupuje naftu, aby stála v garáži, to auto musí lítat, jinak je to špatná investice a dokud jezdí, tak jezdí, až začnou problémy, prodává se. Benzím je klasika, tu si koupí i ten s malým nájezdem. ...................... Fakt super úspora oproti benzínu a problémy se toho s co nejmenší ztrátou zbavit. A jak jsem zjišťoval, nebyl jsem sám. Možná že Forďáci jsou na tom líp.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

						Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

- smoula
 - Test driver

 - Příspěvky: 4352
 - Registrován: 21.06.2012 15:24
 - Bydliště: Klecany
 
- V12
 - Test driver

 - Příspěvky: 6102
 - Registrován: 10.02.2010 22:59
 - Bydliště: Soporna, SK
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
V dnesnych casoch skrtenia emisii, downsizingu a bio paliv budu motory na odpis po 150k km  
 A bude uplne fuk, ci benzinaky, alebo diesle.
			
									
									DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
						Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- zdenek34
 - Junior

 - Příspěvky: 218
 - Registrován: 14.03.2010 16:27
 - Bydliště: Jeseník
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Tak, aby jste tady všechny neodradili od koupě nafťáku, tak přidám vlastní zkušenost.
Co se týče ekonomičnosti koupě jetého dieselu, v tom mám jasno. Pokud nepodceníš nákup takového auta, tak na tom většinou vyděláš proti benzínu. Od roku 2004 mám již čtvrtého diesela Mondeo II, Golf III, Mondeo III, S-Max. Najezdím cca 20 tis. ročně. Celkem tedy asi 200 tis. km. Budu brát rozdíl ve spotřebě u těchto aut nafta vs. benzín a srovnatelné výkony cca 2 l/100 km. Tzn., že jsem ušetřil 4000 l paliva za tu dobu, cca 120.000,- Kč (když počítám 30,- Kč za litr v průměru za ty roky). A co se týče oprav, tak jsem kromě spotřebáku investoval pouze 2.400,- do špatné elektroniky regulace turba u Mondea III a repasoval tam za 8.800,- vstřiky. Pořád jsem v plusu cca 108.800,- Kč.
Možná jsem měl jenom štěstí, možná to je tím, že jsem vždy auto vybíral důsledně, ale já nedám na diesel dopustit
			
									
									
						Co se týče ekonomičnosti koupě jetého dieselu, v tom mám jasno. Pokud nepodceníš nákup takového auta, tak na tom většinou vyděláš proti benzínu. Od roku 2004 mám již čtvrtého diesela Mondeo II, Golf III, Mondeo III, S-Max. Najezdím cca 20 tis. ročně. Celkem tedy asi 200 tis. km. Budu brát rozdíl ve spotřebě u těchto aut nafta vs. benzín a srovnatelné výkony cca 2 l/100 km. Tzn., že jsem ušetřil 4000 l paliva za tu dobu, cca 120.000,- Kč (když počítám 30,- Kč za litr v průměru za ty roky). A co se týče oprav, tak jsem kromě spotřebáku investoval pouze 2.400,- do špatné elektroniky regulace turba u Mondea III a repasoval tam za 8.800,- vstřiky. Pořád jsem v plusu cca 108.800,- Kč.
Možná jsem měl jenom štěstí, možná to je tím, že jsem vždy auto vybíral důsledně, ale já nedám na diesel dopustit
- V12
 - Test driver

 - Příspěvky: 6102
 - Registrován: 10.02.2010 22:59
 - Bydliště: Soporna, SK
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Je tu kardinalna otazka :
S akym najazdom si kupoval a s akym predaval ?
			
									
									S akym najazdom si kupoval a s akym predaval ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
						Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- zdenek34
 - Junior

 - Příspěvky: 218
 - Registrován: 14.03.2010 16:27
 - Bydliště: Jeseník
 
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Asi správná otázka.
Mondeo II......... 117tis - 164tis
Golf III............. 105tis - 247tis (dosud užívané jako druhé auto)
Mondeo III........ 107tis - 145tis
S-Max.............. 127tis - 144tis užívané...
			
									
									
						Mondeo II......... 117tis - 164tis
Golf III............. 105tis - 247tis (dosud užívané jako druhé auto)
Mondeo III........ 107tis - 145tis
S-Max.............. 127tis - 144tis užívané...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů



