zvuk motoru 1.8 TDCI 85 KW
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Ak das do novej ojnice nove salky a ostatne nechas stare, je otazka casu, kedy tu novu zadres, pretoze olej potecie cestou mensieho odporu a viac bude mazat opotrebovane loziska ako nove, tesne. Ked menit ojnice a loziska, tak vsetko. Toto ma ucili v skole a potvrdilo to aj par mechanikov, ktorych poznam. Pokial ale chce zakaznik na oprave setrit, urobi sa to prave takto a s rizikom, ze sa v horsom pripade po par tisic km opat vrati.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9504
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Hlavně za 25000 Go motoru, když by si připlatil, tak by asi nebyl problém sehnat nějakej lehce jetej
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Četl jsi co jsem napsal? Asi ne... Psal jsem, že když bude klika a šály OK, tak se prostě šály přendají do nový ojnice a klikový mechanismus bude dál běhat tak jak byl zaběhnut. Pouzdro pístního čepu není mazaný tlakovým olejem ale pouze ostřikem, takže nevadí, že vůle bude menší než u ostatních jetých, který jsou ale OK.V12 píše:Ak das do novej ojnice nove salky a ostatne nechas stare, je otazka casu, kedy tu novu zadres,
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Ale cital, cital. Len som si myslel, ze si sa pomylil. Do novej ojnice stare salky ? A to sa robi ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 08.07.2009 12:07
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Myslim, ze za tech 25 000 jsem dostal novy pist, prebrouseni vsech lozisek na klice + nova kluzna loziska s tim, ze se to nekam posilalo, aby pry presne sedely vule v novych loziscich a klice.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9504
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Nech zkontrolovat ty vůle jak psal jardak a pak se uvidí dál
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
To by sa tak veru malo. Ved sam si napisal, ze nove saly + stara klukovka = pruser. Samozrejme aj tie stare veci musia byt aspon ako-tak v poriadku. Ak je to vymlatene a vyheglane cele, tam to menit vsetko ...V12 píše:Ale cital, cital. Len som si myslel, ze si sa pomylil. Do novej ojnice stare salky ? A to sa robi ?

Ja som robieval cpavkove kompresory, jeden vazil tolko, ako cely Focus. Plus niekolko stokilovy elektromotor na spolocnom rame. Dokopy skoro 3 tony. Ojnicne sroby sa tahali s polmetrovymi trubkami. Tam ked nieco prdlo a ojnica vyletela cez blok, to bola sranda


Tak pre zaujimavost (u motorov je to ale ine), na nich ak nebol piest z jednej strany viditelne zodrany a nemal po sebe drazky, tak pri GO sa menili iba valcove vlozky a kruzky. Piest sa nechaval stary, ojnicne lozisko islo vacsinou uz druhe, ojnica stara, klukovka na prebrus a prevazenie (vazila cez 100kg) a saly nove, presne podla noveho prebrusu klukovice. Tieto masinky maju casto piestne capy mazane aj ostrekom, aj tlakom.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Myslel som to tak, ze sa ma dat obrusit klukovka a menit vsetky salky za nove, nielen na postihnutej ojnici. Proste ziadna ciganska robota v snahe usetrit par EUR. A samozrejme vsetky ojnice nove. Ked generalka, tak poriadna, nech je dalsich 200k km pokoj.
K tomuto mam este jednu otazku :
Ako je mazany piestny cap ? Ktosi tu pisal, ze odstrekom, to sa mi ale absolutne nechce verit - pokial viem, vsetci robia navrtane ojnice, takze aj piestny cap je potom mazany tlakovo.
K tomuto mam este jednu otazku :
Ako je mazany piestny cap ? Ktosi tu pisal, ze odstrekom, to sa mi ale absolutne nechce verit - pokial viem, vsetci robia navrtane ojnice, takze aj piestny cap je potom mazany tlakovo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
V12: u běžných motorů se pístní čep maže ostřikem. Ojnice má v horní části otvor a pouzdro pístního čepu má rozváděcí drážky. Píst je kvůli chlazení zespodu tryskou ostřikován olejem, čímž se olej dostane do toho otvoru v ojnici. Tryska pro mazání pístu někdy bývá na velkým ojničním oku.
A co se týče tý nový ojnice na starou kliku. Tak ještě jednou úplně polopatě.
Motor je v dobrý kondici, ale stane se porucha - odejde pouzdro pístního čepu. Motor začne klepat, ale tlak oleje má v pořádku a po rozebrání je klika i šály v pořádku i po změření rozměru. Ojniční pouzdro je ale poškozený - protočilo se v oku ojnice. Ojnice je tedy poškozená a než oprava stávající ojnice je jednoduší použití ojnice nový (nebo dobrý použitý). Ojnice se musí dovážit podle tý původní. Píst je taky poškozenej, proto se musí vyměnit a s ním i kroužky. Původní šály z motoru se tedy namontují do nový ojnice a motor bez problémů chodí (klikový mechanismus je tak jak byl zaběhnut). Samozřejmě, než se kroužky zaběhnou s válcem, tak má postiženej válec menší kompresní tlak, ale to se časem srovná.
Nikdo tu nic nepsal o tom že by se brousil pouze jeden klikovej čep.
Jiná je samozřejmě situace kdy už je motor celkově opotřebenej a havárie pístního čepu byla poslední kapka, případně se jelo bez oleje, nebo kde je klikovej mechanismus z fabriky poddimezovanej -třeba renault dci. Tam ale vyjde levněji sehnání jinýho motoru, ne celková GO.
A co se týče tý nový ojnice na starou kliku. Tak ještě jednou úplně polopatě.

Motor je v dobrý kondici, ale stane se porucha - odejde pouzdro pístního čepu. Motor začne klepat, ale tlak oleje má v pořádku a po rozebrání je klika i šály v pořádku i po změření rozměru. Ojniční pouzdro je ale poškozený - protočilo se v oku ojnice. Ojnice je tedy poškozená a než oprava stávající ojnice je jednoduší použití ojnice nový (nebo dobrý použitý). Ojnice se musí dovážit podle tý původní. Píst je taky poškozenej, proto se musí vyměnit a s ním i kroužky. Původní šály z motoru se tedy namontují do nový ojnice a motor bez problémů chodí (klikový mechanismus je tak jak byl zaběhnut). Samozřejmě, než se kroužky zaběhnou s válcem, tak má postiženej válec menší kompresní tlak, ale to se časem srovná.
Nikdo tu nic nepsal o tom že by se brousil pouze jeden klikovej čep.
Jiná je samozřejmě situace kdy už je motor celkově opotřebenej a havárie pístního čepu byla poslední kapka, případně se jelo bez oleje, nebo kde je klikovej mechanismus z fabriky poddimezovanej -třeba renault dci. Tam ale vyjde levněji sehnání jinýho motoru, ne celková GO.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Diky za vysvetlenie toho mazania.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 08.07.2009 12:07
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Zdravím,
nechal jsem zkontrolovat vůle ventilů. Prý jsou v pořádku. Důvod klepání není schopen nalézt
. Opět přišel s domněnkou, že by to mohly být vstřiky nebo ještě vylágrovaný píst ve válci? Jaký na to máte názor?
Díky.
nechal jsem zkontrolovat vůle ventilů. Prý jsou v pořádku. Důvod klepání není schopen nalézt

Díky.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9504
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Dělá to ten zvuk i když máš zařazeno a nešlapeš na plyn?
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Zvuk motoru 1.8 TDCi 85 kW
Klepe mu to i při padání otáček, přehraj si video. Tipuju si pístní čep na dalším válci.... 

je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Tomex
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 30.01.2012 20:44
- Bydliště: Benešov
Re: 1.8 TDCI 85 KW
Ahoj, prosím o radu, mám Focuse 1.8 TDCI rok 2007, v pátek jedu do Berlína a nevím zda si mám kupovat nějakou emisní známku, nevím přesně jestli mám euro 4 a nebo euro 5, máte s tím někdo zkušenost? Děkuji
2007 Ford Focus turnier 1.8TDCi Ghia
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: 1.8 TDCI 85 KW
Euro IV a záleží kam přesně jedeš
Na netu je mapa emisních zon 


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti