
Zimní pneu - sezóna 2023/2024 od strany 174
-
- Test driver
- Příspěvky: 4978
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zímné pneu - nová sezóna 2011/2012 od strany 91
Jestli by tam vůbec dojeli 

Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- PecaNRacinG
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 18.10.2012 14:35
Zimní pneu
Zdravím všechny majitele Fordů, mám dotaz ohledně nových zimních pneu. Jaké jsou nejvhodnější rozměry pro FF I? 195/60 R15 nebo 185/65 R14? Teď jezdím na letních liťáčích, kde mám 195/60 R15 a z hlediska přilnavosti a držení v zatáčkách nemám výhrad, jen se říká, že čím menší zimní, tím lepší. Konkrétně by to byli pneumatiky Nokian WR D3, díky 

Ford Focus 1.8 TDDi, 66 kW, r.v. 2001, výbava Ghia, MODRÁ MIDNIGHT– MET
Spotřeba: 4,6 - 5,3 L/100 km (léto) ; 5,2 - 5,7 L/100 km (zima)
Spotřeba: 4,6 - 5,3 L/100 km (léto) ; 5,2 - 5,7 L/100 km (zima)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13547
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zimní pneu
Ja jazdim na R14. Aj koleso je mensie, lahsie, mensia neodpruzena hmotnost. Takze menej trpi naprava na rozbitej ceste. A kedze v zime to nerezem "co to da", trosku mensia prilnavost uzsej pneu mi nevadi. Na snehu je mensia sirka este vyhoda.
Dalej, cez zimu nemam taky najazd. A zimne pneu radsej menit castejsie, kvoli starnutiu. Mensie pneumatiky su ovela lacnejsie.
A ja si presrobujem kolesa aj doma. Tuto zimu som "prezuval" 2x. Po zime prislo velke oteplenie, tak som nahodil letne. A potom sa zas ochladilo, so snehom. Tak isli naspat zimne
Dalej, cez zimu nemam taky najazd. A zimne pneu radsej menit castejsie, kvoli starnutiu. Mensie pneumatiky su ovela lacnejsie.
A ja si presrobujem kolesa aj doma. Tuto zimu som "prezuval" 2x. Po zime prislo velke oteplenie, tak som nahodil letne. A potom sa zas ochladilo, so snehom. Tak isli naspat zimne

- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Zimní pneu
Taky v zimě používám 185/65 R14.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: Zímné pneu - nová sezóna 2011/2012 od strany 91
Tak jsem teď (dokud ještě nejsou ceny vyšroubované - což přijde již brzy) asi dva týdny intenzivně hledal informace, které mě povedou ke koupi nových zimních pneu. Zase jsem prošel sítí testů, zkušeností uživatelů na různých sdílecích a statistických portálech. Z vlastní zkušenosti vím, že testy jsou pouze informativní, ale dá se v nich nastavit svojí vlastní váhu v určitých kritériích, následkem čehož se začne výsledek daleko více podobat i zkušenostem lidí z provozu. Na léto jsem onehdá vybral Pirelli P7 cinturato - novinku s označením ECOIMPACT - a již ji nikdy nechci vidět. Ve všem je výborná, ale na mokru je to katastrofa srovnatelná snad jen s protektorem. A tak se může člověk spálit, i když dlouho vybírá. Proto jsem vybíral ještě pečlivěji.
Moje požadavky jsou ale docela specifické - kašlu na hlučnost, kašlu na opotřebení a kašlu na valivý odpor, potažmo spotřebu. Zde jsou moje kritéria:
naprosto mnou opomíjené, nedůležité vlastnosti:
-hluk
-spotřeba
-opotřebení
Co požaduji:
-držení stopy a brždění na mokru a sněhu
-dobrý odvod vody
-dobré samočištění
-odolnost proti aquaplanningu
-záběr na sněhu
... zároveň jsem nechtěl dávat za jednu gumu 2500Kč/ks, takže jsem si stanovil, že budu hledat značkové gumy, ale takovou tu vyšší střední třídu jako Nokian, Semperit, Vredestein a podobně.
Po všech strastiplných bádáních, kdy už jsem měl hlavní favority, jsem nebyl schopen se rozhodnout, tak jsem zavolal jednomu pánovi, který má eshop s pneu a má tam i moc hezké recenze na jednotlivé pneu. Mimochodem, i tam jsem zjistil, že mí favoriti se celkem shodují i s jeho favority. Zavolal jsem mu a z hovoru se stal dialog o 38-mi minutách
, takže jsem si ještě spoustu věcí ujasnil. Je to opravdový fanda do pneumatik, který zná dezény jednotlivých pneu do nejmenšího detailu a přesně ví, co má ten který konstrukční prvek určitého dezénu na starost. I on mi potvrdil, že testy čte svým vlastním způsobem a že se na ně nedá spolehnout. Zároveň tahá násilím ze svých zákazníku poznatky a zkušenosti, prostě tomu věnuje čas a ve svém oboru se snaží být dobrý i teoreticky a vědomostně. Udělal na mě velký dojem.
Tak a teď k těm favoritům. Došel jsem k několika gumám:
-Semperit Speed Grip 2 - pozor, dvojka je o mnoho lepší, než starší SpeedGrip, protože Continental si na ní vyzkoušel některé technologie, které poté použil u Conti TS850. Všimněte si, jsou si i v něčem podobné - dezén, hlavně jeho kraje... Vyvážená pneu, která se vyrovná v řadě disciplím prémiovkám a udělá stejně prémiovou službu, jako velká trojka Conti/Goodyear/Dunlop. Použití naprosto univerzální.
-BfGoodrich G-force Winter - guma, která u nás není zase tak v povědomí, je to americká značka, která je pro Evropu ale vyráběná Michelinem. Dá se sehnat za dobrou cenu a je vhodná na běžnou zimu - sníh, mokro, obecně vládne s touto gumou velká spokojenost. Mnoho lidí překvapila a už u ní zůstali. Vyvážené vlatnosti...
-Vredestein Snowtrac 3 - prý má nějaké rezervy v aquaplanningu, ale jinak je v každé disciplíně dobrá až nadprůměrná, má výborný záběr na sněhu.
-Nokian WR D3/ WR A3 - Áčko je asymetrické, Déčko směrové - tady Nokian použil spoustu inovativních technologií, jako leštěné drážky na odvod sněhu, další drobnosti proti hlučnosti a vůbec jsou to celkově výborné gumy. Ty už jsou trochu dražší, ale pořád pod cenou těch nejdražších.
No a nakonec jsem dospěl k mému výběru - bude to:
-Nokian W+ (WR) (jiný dezén podle rozměru) - guma, kterou musel Nokian dát s určitými inovacemi znovu do výroby, protože si to jednoduše zákazníci vydupali poté, co se údajně moc nepovedla WR-G2. Vyrábí se i v mém rozměru 205/55 r16, ale pouze 91T, což nevadí, v zimě je možné jít s rychlostním indexem (ne s hmotnostním!) o jednu třídu dolů, ale musí to být označeno někde na přístrojovce štítkem s max. rychlostí.
... no, Nokian W+/WR je opravdu chválen všude, pro jeho vyvážené vlastnosti a hlavně je označován jako král na sněhu. I na mokru je výborný a na suchu slušný. Odvod vody i sněhu je taky jeho silnou stránkou. Za docela dobrou cenu se dá sehnat, a mě vyšel nakonec jako vítěz mezi zimními vlastnostmi, které nabízí a rozumnou cenou, za kterou některé eshopy nabízejí Barum, Sava a podobně.
Původně jsem chtěl jít do Vredestein Snowtrac 3, což je mimochodem výborná guma, ale nakonec to bude po všech uváženích Nokian W+/WR.
Mimochodem, co se týká všech výše zmiňovaných pneumatik, mělo by o nich platit, že jsou to všechno velmi kvalitní zimní gumy za nepřemrštěnou cenu. Neměli byste s nimi tedy vyloženě šlápnbout vedle.
Tak jsem to sem chtěl dát, aby to třeba někomu pomohlo v tom nekonečném bádání při výběru - každá zkušenost se hodí, ne?
P.S. - na sníh je podle pána taky výborná Kleber Krisalp HP2. A do hor Sava S3+, která ale potom na suchu bude měkoučká a plavající - hodně měkká směs odvádějící nejlepší službu právě na sněhu... To mě jen teď ještě napadlo...
Moje požadavky jsou ale docela specifické - kašlu na hlučnost, kašlu na opotřebení a kašlu na valivý odpor, potažmo spotřebu. Zde jsou moje kritéria:
naprosto mnou opomíjené, nedůležité vlastnosti:
-hluk
-spotřeba
-opotřebení
Co požaduji:
-držení stopy a brždění na mokru a sněhu
-dobrý odvod vody
-dobré samočištění
-odolnost proti aquaplanningu
-záběr na sněhu
... zároveň jsem nechtěl dávat za jednu gumu 2500Kč/ks, takže jsem si stanovil, že budu hledat značkové gumy, ale takovou tu vyšší střední třídu jako Nokian, Semperit, Vredestein a podobně.
Po všech strastiplných bádáních, kdy už jsem měl hlavní favority, jsem nebyl schopen se rozhodnout, tak jsem zavolal jednomu pánovi, který má eshop s pneu a má tam i moc hezké recenze na jednotlivé pneu. Mimochodem, i tam jsem zjistil, že mí favoriti se celkem shodují i s jeho favority. Zavolal jsem mu a z hovoru se stal dialog o 38-mi minutách

Tak a teď k těm favoritům. Došel jsem k několika gumám:
-Semperit Speed Grip 2 - pozor, dvojka je o mnoho lepší, než starší SpeedGrip, protože Continental si na ní vyzkoušel některé technologie, které poté použil u Conti TS850. Všimněte si, jsou si i v něčem podobné - dezén, hlavně jeho kraje... Vyvážená pneu, která se vyrovná v řadě disciplím prémiovkám a udělá stejně prémiovou službu, jako velká trojka Conti/Goodyear/Dunlop. Použití naprosto univerzální.
-BfGoodrich G-force Winter - guma, která u nás není zase tak v povědomí, je to americká značka, která je pro Evropu ale vyráběná Michelinem. Dá se sehnat za dobrou cenu a je vhodná na běžnou zimu - sníh, mokro, obecně vládne s touto gumou velká spokojenost. Mnoho lidí překvapila a už u ní zůstali. Vyvážené vlatnosti...
-Vredestein Snowtrac 3 - prý má nějaké rezervy v aquaplanningu, ale jinak je v každé disciplíně dobrá až nadprůměrná, má výborný záběr na sněhu.
-Nokian WR D3/ WR A3 - Áčko je asymetrické, Déčko směrové - tady Nokian použil spoustu inovativních technologií, jako leštěné drážky na odvod sněhu, další drobnosti proti hlučnosti a vůbec jsou to celkově výborné gumy. Ty už jsou trochu dražší, ale pořád pod cenou těch nejdražších.
No a nakonec jsem dospěl k mému výběru - bude to:
-Nokian W+ (WR) (jiný dezén podle rozměru) - guma, kterou musel Nokian dát s určitými inovacemi znovu do výroby, protože si to jednoduše zákazníci vydupali poté, co se údajně moc nepovedla WR-G2. Vyrábí se i v mém rozměru 205/55 r16, ale pouze 91T, což nevadí, v zimě je možné jít s rychlostním indexem (ne s hmotnostním!) o jednu třídu dolů, ale musí to být označeno někde na přístrojovce štítkem s max. rychlostí.
... no, Nokian W+/WR je opravdu chválen všude, pro jeho vyvážené vlastnosti a hlavně je označován jako král na sněhu. I na mokru je výborný a na suchu slušný. Odvod vody i sněhu je taky jeho silnou stránkou. Za docela dobrou cenu se dá sehnat, a mě vyšel nakonec jako vítěz mezi zimními vlastnostmi, které nabízí a rozumnou cenou, za kterou některé eshopy nabízejí Barum, Sava a podobně.
Původně jsem chtěl jít do Vredestein Snowtrac 3, což je mimochodem výborná guma, ale nakonec to bude po všech uváženích Nokian W+/WR.
Mimochodem, co se týká všech výše zmiňovaných pneumatik, mělo by o nich platit, že jsou to všechno velmi kvalitní zimní gumy za nepřemrštěnou cenu. Neměli byste s nimi tedy vyloženě šlápnbout vedle.
Tak jsem to sem chtěl dát, aby to třeba někomu pomohlo v tom nekonečném bádání při výběru - každá zkušenost se hodí, ne?

P.S. - na sníh je podle pána taky výborná Kleber Krisalp HP2. A do hor Sava S3+, která ale potom na suchu bude měkoučká a plavající - hodně měkká směs odvádějící nejlepší službu právě na sněhu... To mě jen teď ještě napadlo...

Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition 



-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Zímné pneu - nová sezóna 2011/2012 od strany 91


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13547
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zímné pneu - nová sezóna 2011/2012 od strany 91
A co TS800-TS850?
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: Zímné pneu - nová sezóna 2011/2012 od strany 91
Ty jsou určitě super, o tom žádná, ale mě ty Nokiany udělají stejnou službu za méně peněz a na sněhu budou možná i lepší. Nicméně, psal jsem, že chci kvalitu za dobrou cenu. Conti, Goodyear - to je jasná špička s vysokou cenou. Já bral výhodnou nabídku, která v zimě funguje. A přesně to jsem hledal...
Nejlepší test je koupit a jezdit. Pak se uvidí. Ale tímhle bádáním jsem co možná nejvíc minimalizoval fakt, že bych koupil propadák. I když i to se může stát - jak jsem psal s tou letní P7 - na mokru ostuda a nebezpečí...
Tak pak dám report, až je nazuju a až něco posněží a tak.

Tak pak dám report, až je nazuju a až něco posněží a tak.

Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition 



- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Zímné pneu - nová sezóna 2011/2012 od strany 91
To co ti radí Stano, je velmi dobrá volba. Osobně mám na druhém autě Continental TS800, dezén má atypický tvar včelí plástve a s čistým svědomím můžu říct, že lepší zimní gumu jsem ještě nejel. Osobně tedy kupuji zimní pneumatiky s ohledem na co nejlepší chování na sněhu. Tyto se mi velmi dobře osvědčily i na mokru, suchu atd. Pouze doslova hoří za vyšší teploty, takže je potřeba zase na letní přezout včas. Jinak za zimních teplot prakticky neubývají, toho není třeba se bát.
Co se týče Nokian, ty má kolega na Octavii II v 17" a s těmi jsem měl veliký problém vůbec se rozjet na sněhu.
Jestli preferuješ dobrou cenu, nevím jestli jde ještě sehnat, ale Debica Frigo 2, kopie Good Year UG5 jsem jezdil taky, naprosto dokonalé chování na sněhu. A ruku na srdce, co jiného v zimě opravdu potřebuješ...? Sucho je jedno, mokro si dáš pozor a náledí neuděláš nic, jen si dát pozor. Jediné na čem záleží, aby si na sněhu nebyl jak namydlený.
A vidím, že si dal do výběru i BF Goodridge, tak ty mám na Mondeo, odjely jednu zimu a jsem s nimi spokojený a to dokonce velmi. Původně bych nadn nimi ani neuvažoval, ale dostal jsem na ně v dobrou cenu společně s disky, takže jsem do nich šel. Takže ty můžu taky určitě doporučit.
Co se týče Nokian, ty má kolega na Octavii II v 17" a s těmi jsem měl veliký problém vůbec se rozjet na sněhu.
Jestli preferuješ dobrou cenu, nevím jestli jde ještě sehnat, ale Debica Frigo 2, kopie Good Year UG5 jsem jezdil taky, naprosto dokonalé chování na sněhu. A ruku na srdce, co jiného v zimě opravdu potřebuješ...? Sucho je jedno, mokro si dáš pozor a náledí neuděláš nic, jen si dát pozor. Jediné na čem záleží, aby si na sněhu nebyl jak namydlený.
A vidím, že si dal do výběru i BF Goodridge, tak ty mám na Mondeo, odjely jednu zimu a jsem s nimi spokojený a to dokonce velmi. Původně bych nadn nimi ani neuvažoval, ale dostal jsem na ně v dobrou cenu společně s disky, takže jsem do nich šel. Takže ty můžu taky určitě doporučit.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: Zímné pneu - nová sezóna 2011/2012 od strany 91
Neměl náhodou Nokian WRG2? že byl nespokojen? Protože ty se prý moc nepovedly...
Jinak - já pablb jsem si neuvědomil/neověřil jeden důležitý fakt - sice hodlám koupit 205/55 R16 91T, v techničáku mám 91H. Ok, u zimáků toto lze, pokud dám ten štítek na palubku. Potud O.K. Co ale, když pojedu do zahraničí? Tam už toto platit nemusí... Takže co země, to vyhláška a teď babo raď. No, už jsem se na ně těšil, ale v mém rychlostním indexu se nevyrábí. Tak ještě, že mám i další favority a díky i za další tipy, co jsem dali, ale toto s tím rychlostním indexem si musím ještě prověřit, abych pak nesplakal nad výdělkem...
Co si o tom myslíte?
Jinak - já pablb jsem si neuvědomil/neověřil jeden důležitý fakt - sice hodlám koupit 205/55 R16 91T, v techničáku mám 91H. Ok, u zimáků toto lze, pokud dám ten štítek na palubku. Potud O.K. Co ale, když pojedu do zahraničí? Tam už toto platit nemusí... Takže co země, to vyhláška a teď babo raď. No, už jsem se na ně těšil, ale v mém rychlostním indexu se nevyrábí. Tak ještě, že mám i další favority a díky i za další tipy, co jsem dali, ale toto s tím rychlostním indexem si musím ještě prověřit, abych pak nesplakal nad výdělkem...
Co si o tom myslíte?
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition 



- foki
- Admin
- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zímné pneu - nová sezóna 2011/2012 od strany 91
Rychlostni index na viditelnem miste se pouziva i v zahranici , tak nevidim duvod se toho bat .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: Zímné pneu - nová sezóna 2011/2012 od strany 91
Tak pokud to tak je, tak Foki moc dík za info, protože mě šlo o situace, kdy by do hry šla pojišťovna a tak...
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition 



- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Zímné pneu - nová sezóna 2011/2012 od strany 91
Ja mám v TP na zimu povolené i Q..205/55/16 M+S. A to jinak mám min. V..tedy 240kmh. To tam nemas? U FF2 jsem měl zimní Q taky.
-
- Junior
- Příspěvky: 470
- Registrován: 07.02.2013 20:04
Re: Zímné pneu - nová sezóna 2011/2012 od strany 91
Tomu hovorim pedantny vyber, klobuk dolu ze nad tym travis tolko casu. Zaujimave kriteria, neviem ako vy ale ja najazdim na cerstvom alebo utlacenom sneho tak max 0,5% najazdu zimnych gum. Ovela viac by som siel po vlastnostiach na suchu a mokru pri nizkych teplotach a mraze. Ohladom zaberu na snehu by som tipol ze akakolvek nova guma s ASR precura akukolvek novu gumu bez ASR. (Mimo nejakej exotiky)
Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Zímné pneu - nová sezóna 2011/2012 od strany 91
Já mám v TP u letních gum index V a W a u zimních dokonce Q . Omezení nálepkou na palubce platí logicky jen pro Německo, jinak dle mého třeba u nás a jinde v Evropě , když je maximálka 130km, tak to bude bezpředmětné. Těžko by cajti argumentovali flastr za nepřítomnou nálepku do 190 km, když je povoleno jen 130km
Co se týče gum, tak konečně i zde se začínají řidiči přiklánět k tomu, že to co napíší v testech, nemusí pasovat na konkrétním podvozku, jeho vlastnostech, pro vychvalovanou gumu. Jsou zimní gumy, které suprově drží na namrzlé dálnici, třeba Michelinky, snesou i tpoprašek sněhu, ale na cestu, kde se musí prohrabat 5 cm sněhu, to musí být v záloze v kufru řetězy. Pak je opravdu hrubý zimní vzorek, který na suchu plave, při větších rychlostech na dálnici hučí, ale ve sněhu jsou jako ryba ve vodě. Na letních taky lítám jak urvaný z řetětu, ale na zimních, to okamžitě jdu s rychlostma rapidně dolů. Taky již měsíc přemýšlím, co na auto na zimu. Měl jem v úmyslu SAVY, ale dle avízovaných předpovědí o nadprůměrné zimě, budu muset volit hrubší vzorek. Mám totiž problém, že do práce vyjíždím po 4 -té hodině, a to teprve silničáři popíjí ranní kafe a přemýšlí, kterou cestou začnou. Samozřejmě začnou D1, po které nejedu a okrska směrem na Vysočinu - Říčanský stoupák směr Bíteš na sebelepších Continentálkách je v pr....i. A tento hrubý vzorek v sortimentu značkových zimních gum na veškeré počasí není. Tak volba padá na Vraníky- Grén, které i dle známého nemají v těchto podmínkách problém. Dokonce na nich jezdí bez problému i v létě na Galaxi po D1 do Prahy. Pro informaci ,je to majitel auto a pneuservisu na Kroměřížsku , pod Chřibama, dokonce na nich jezdí i některé sanitky. Pro rypáky, gumy neobouvám pro krásu a rychlost, ale proto, že na jiných se asi do práce ve sněhu nedostanu.



Co se týče gum, tak konečně i zde se začínají řidiči přiklánět k tomu, že to co napíší v testech, nemusí pasovat na konkrétním podvozku, jeho vlastnostech, pro vychvalovanou gumu. Jsou zimní gumy, které suprově drží na namrzlé dálnici, třeba Michelinky, snesou i tpoprašek sněhu, ale na cestu, kde se musí prohrabat 5 cm sněhu, to musí být v záloze v kufru řetězy. Pak je opravdu hrubý zimní vzorek, který na suchu plave, při větších rychlostech na dálnici hučí, ale ve sněhu jsou jako ryba ve vodě. Na letních taky lítám jak urvaný z řetětu, ale na zimních, to okamžitě jdu s rychlostma rapidně dolů. Taky již měsíc přemýšlím, co na auto na zimu. Měl jem v úmyslu SAVY, ale dle avízovaných předpovědí o nadprůměrné zimě, budu muset volit hrubší vzorek. Mám totiž problém, že do práce vyjíždím po 4 -té hodině, a to teprve silničáři popíjí ranní kafe a přemýšlí, kterou cestou začnou. Samozřejmě začnou D1, po které nejedu a okrska směrem na Vysočinu - Říčanský stoupák směr Bíteš na sebelepších Continentálkách je v pr....i. A tento hrubý vzorek v sortimentu značkových zimních gum na veškeré počasí není. Tak volba padá na Vraníky- Grén, které i dle známého nemají v těchto podmínkách problém. Dokonce na nich jezdí bez problému i v létě na Galaxi po D1 do Prahy. Pro informaci ,je to majitel auto a pneuservisu na Kroměřížsku , pod Chřibama, dokonce na nich jezdí i některé sanitky. Pro rypáky, gumy neobouvám pro krásu a rychlost, ale proto, že na jiných se asi do práce ve sněhu nedostanu.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host