Vadne turbo FF 1,6 TDCi
- lucky.jack
- Test driver

- Příspěvky: 8462
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
No tak konečně mi to je jasnější - pořád mi nebylo jasný jak se tam ty lopatky mrňaj

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
marosmanik25
- Junior

- Příspěvky: 482
- Registrován: 03.01.2013 19:57
- Bydliště: Bardejov
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Zdravim...mal som prasknutu hadicu od sania ku turbu,presne tam kde je ta spona na turbe,tak som to obalil do gumy a spojil,dufam ze to vydrzi,ale ked som daval dole tu hadicu kde ide od vzduch.filtra tak tam bol olej ako vela ho nebolo ale predsa videl som ho tam..bolo ho tam asi tak ze keby som tu hadicu preklopil do nejakej nadoby,tak by ho tam natieklo...jedny tu pisu ze to je zaciatok vymeny turba a iny,ze to je normalne...neviem olej nepribuda je ho tam stale rovnako...a opytam sa este takto: ak ho vytocim aj nad 4500 otacok a nepadne mi to do nudzaku tak je asi dobre?zatial nehuka ako sanitka ale najnovsie neje...mam niekedy pocit,ze raz sa mu chce a raz ze je lenivy ale turbom to asi nebude ako som sa docital tu na fore tak to bude asi DPF...zaujima ma hlavne ten olej v tej hadici ako to ma byt a ci ma ta hadica vplyv na vykon,ked bola dierava tam kde som pisal ze som ju spajal...dik
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
- Marod22
- Pokročilý

- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Na výkon to zrejme mať vplyv nebude, pokiaľ ti to nebude nasávať väčšie množstvo falošného vzduchu ktoré by nešlo cez váhu. A áno, keď ho vytočíš nad 4500 otáčok a nepadne do núdzaku tak je to dobre
...a ešte ten olej...myslím, že ho tam má každý, je to z odvetrania a so stavom turba to nemá nič spoločné. Akurát mu to asi nerobí úplne najlepšie...
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ten samotný olej nic neudělá, ale při přehřátí přes tutu hadici ti chytne v turbu a zčne ti ho tahat ze skříně. To pak je ten případ kdy motor jde do max. otáček a nejde zastavit, jen kvaltem přes spojku.Když se nepodaří zastavit, vytáhne všecek olej, motor nemaže a zadře se , nebo točkama se potkají ventily.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
paranmax
- Junior

- Příspěvky: 253
- Registrován: 24.07.2010 10:06
- Bydliště: Slavkov u Brna
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Já jsem tam měl olej taky. Upravil jsem odvětrání z motoru pod auto a na té trubce k turbu jsem to zaslepil. Od té doby je před turbem i za turbem sucho a to mám najeto 216tkm z origo turbem.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
-
marosmanik25
- Junior

- Příspěvky: 482
- Registrován: 03.01.2013 19:57
- Bydliště: Bardejov
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
paranmax....tak to by som aj chcel vidieť ako to maš urobené....hlavne to odvetrávanie aj tu záslepku...može to byť dobrá rada... 
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
- Marod22
- Pokročilý

- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Tak toto sa aj mne lubi. Paranmax ty si iny vymyselnik 
- cr4sh3r87
- .

- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Už jsem to tu psal jednou, ale napíšu to podruhé. Vývod odvětrání přímo pod auto není dobrej! V motoru má být podtlak 
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- magnos
- Nováček

- Příspěvky: 33
- Registrován: 08.04.2013 19:50
- Bydliště: Holíč, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
paranmax: 216 tis. km s pôvodnym turbom?
To je až neuveriteľné. Ja mám 170 tis. s pôvodným. Funguje, nepíska ale oska už má celkom vôlu a už by asi potrebovalo repas .A ako to máš ty? Vôľa?
To je až neuveriteľné. Ja mám 170 tis. s pôvodným. Funguje, nepíska ale oska už má celkom vôlu a už by asi potrebovalo repas .A ako to máš ty? Vôľa?
F C- Max, 1,6 TDCI, rv. 2009, FAP-Off, Black Panther
-
paranmax
- Junior

- Příspěvky: 253
- Registrován: 24.07.2010 10:06
- Bydliště: Slavkov u Brna
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Tak to odvětrání už mám dva roky a že by to motoru nějak škodilo nevím,nepozoruji. Jinak je jasné že za 9,5 let co to turbo je už není nejlepší, nějaká vůle tam je, nijak velká, ale zatím se neprojevují žádní poslíčci že by mělo jít do kytek. Tlačí dobře i podle live dat z ELM se zdá být ok (porovnával jsem to z údaji co jsem našel tady na fóru). Průtok oleje je taky OK.Můžu to nafotit a dát to tady pro inspiraci.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
- vita_k
- Člen klubu

- Příspěvky: 4023
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ja bych se rad mrknul na fotky. Ale někde jsem cetl,ze motor s tim podtlakem od kompresoru počítá a ze je tam třeba.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
PeS
- Pokročilý

- Příspěvky: 836
- Registrován: 01.08.2008 20:07
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
V tom prostoru kde je klikovka je nějaký kompresor který tam vyrábí podtlak ? Já myslel že tam přes kroužky proniká tlak z pístů a tak se musí někudy odvětrávat ...
- vita_k
- Člen klubu

- Příspěvky: 4023
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Podtlak je od kompresoru turba,ktery nasává z prostoru klikove skříně. A pry je to nějak důležité. Vim já? 
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
PeS
- Pokročilý

- Příspěvky: 836
- Registrován: 01.08.2008 20:07
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
No tak z těch válců tam může pronikat palivo se vzduchem a spaliny. Možná si to přisává zpět do sání kvůli recyklaci ?
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napojení hadice od klikovky do sání, je jedno jestli s turbem nebo bez něj , dělá podlak. Jde o to, že z bloku motoru jde maléma otvory rozstřik oleje pro mazání válců. Prací motoru dochází k průniku jak nespáleného paliva tak i spalin ke klice ,přes netěsnost kroužků, od kliky je tato mlha odsávána a opětovně spalována - recyklace. Když není vše OK tak tato mlha smývá a narušuje mazací film na stěnách válců a nastává větší opotřebení kluzných ploch a netěsnost na kroužcích , který průnik spalin zvyšuje. Proto si někdo naivně myslí, že motor nežere olej, ale opak je pravdou množství zůstává stejné, jen část oleje vymění nespálená směs. Toto odsávání může být samovolné, pumpováním motoru, což je ten vývod pod motor / to by měli ekologové radost/, nebo podporované podtlakem sání atmosféry nebo ve větším měřítku turbem. Když u turba je odsávání tohoto bordelu ve větším měřítku, dochází i k většímu zanášení turba. Proto je třeba dbát na kvalitní olej, protože počátek je již na utěsnění pístních kroužků, to posírání turba je jen důsledkem nekvalitního oleje
.......
PS: opačně, když je odsávání kliky ucpané,a nefunguje na 100%, tak při nasávání nové směsy, proniká ta z prostoru kliky nad píst, jinama klika odfouknout nemá šanci, novou směs výtláčí do sacího paroží, pak nastává to snížení výkonu motoru , ten nasává tak jen 50% potřebného, lambda to pak vyhodnotí do ŘJ jako chudou směs a již se lítá po servisech.
PS: opačně, když je odsávání kliky ucpané,a nefunguje na 100%, tak při nasávání nové směsy, proniká ta z prostoru kliky nad píst, jinama klika odfouknout nemá šanci, novou směs výtláčí do sacího paroží, pak nastává to snížení výkonu motoru , ten nasává tak jen 50% potřebného, lambda to pak vyhodnotí do ŘJ jako chudou směs a již se lítá po servisech.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů

