Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od George V. » 24.06.2013 05:57

kaminek píše:Nevím,nechci se hádat :? ale 5W40 má zrovna tak pevný olejový film jako 10W40 ,tak jsem docela překvapen že se tady tvrdí ,že neumaže tolik co 10W40 ,tam je jediný rozdíl a to ten ,že má 5W40 lepší čerpatelnost v chladném počasí ,to znamená ,že rychleji promaže motor,to je jediný rozdíl,po zahřátí na provozní teplotu jsou na tom oba oleje stejně a že se dává do horších motorů 10W40 ? Je to jenom proto ,že je o dost levnější a je zbytečný tam kupovat dražší ,a než se motor ohřeje ,může mít i větší spotřebu oleje ,ale po zahřátí jsou na tom oba oleje stejně :? Já používám olej 0W40 a nemám sebemenší obavy ,že když dám autu čočku ,že by mi olej motor neumazal ,jednou tam je 40tka a byť je to 0W ,tak po zahřátí maže tak dobře ,jak 10W40.Čau rafani :D
Tak většinou býva i rozdíl v technologii výroby, 5W40 bývá zhusta syntetika, 10W40 zase polosyntetika. Za nova bych s tebou souhlasil, že je naprosto jedno, jestli 5W40, nebo 10W40. Ale jak ukazoval jeden graf v této diskuzi, tak mazací schopnosti (viskozita) se u olejů třídy xW40 s rostoucími najetými kilometry zhoršují a to právě u 5W40 o dost rychleji. Na tu čtyřicítku jsou ty oleje ze základového oleje SAE30 "vyhnané práškama" a ty aditiva se s najetými kilometry i časem (a množstvím rozpuštěného benzínu :mrgreen: ) vyčerpávají. 10W40 se u "horších" motorů používá jednak pro nižší cenu a také (a možná hlavně) proto, že pomaleji ubývá...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
vavohk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 22.06.2013 07:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od vavohk » 02.07.2013 06:22

Ahoj,
omlouvám se, pokud to tu už někde zaznělo, ale jsem tu nový a Focuse mám jen chvilku.
Zajímalo by mě, zda se po výměně oleje musí "resetovat - smazat servisní interval".
Něco jako má Škoda, prostě zda se ujetí 20 000km nebo dvou letech rosvítí někde na palubce nápis "Oil - Service". Motor je 1.6 -16V rv.2008.
Dík
Ford C-Max 1.0 92kw r.v. 2018
Ford C-MAX 1,6 16v 74kw, r.v.2008 - prodáno

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od George V. » 02.07.2013 14:48

Škodovky vesměs používají olej v režimu "longlife" kde se ta kontrolka rozsvěcuje spíše po vyhodnocení "provozních" parametrů toho konkrétního vozidla, takže ten kilometrický interval tam není pevně daný (možná akorát ty dva roky :nixw: ). Co se týká Focuse, tak tam je pevně stanovený interval výměny 20000km, nebo 1 rok.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
vavohk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 22.06.2013 07:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od vavohk » 02.07.2013 18:37

necituj, pokud přímo odpovídáš M21

No nechci se hádat, ale třeba Fabka to měla tak, že se buď po najetí km a nebo po uplynutí času (1 rok) rozsvítila kontrolka s klíčem a před startem to psalo "Oil a nebo Service" a já se ptám, zda něco takového zobrazí i Focus a pokud ano, jak se takový intrerval maže.
U škodovky to byl údaj z tachometru, prostě tachometr vyhodnotil že je čas na servis a hotovo :-) V
Ford C-Max 1.0 92kw r.v. 2018
Ford C-MAX 1,6 16v 74kw, r.v.2008 - prodáno

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od George V. » 03.07.2013 13:38

Tak po roce se mi nerozsvítilo nic :D . Přetahoval jsem asi dva měsíce. Na první (a poslední)garančce v autorizovaném servise (u které jsem byl osobně přítomen) nenulovali nic.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
kPetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 525
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od kPetr » 15.07.2013 01:17

Zdravím. Před měsícem jsem koupil FF 1.6 (uvedený dole v podpisu), najel jsem zatím přes 2000km a stálo mě to již 3l oleje. První litr ale nepočítám, jelikož 2dny po koupi jsem zkontroloval olej a bylo tam cca 5mm pod ryskou MIN, takže to byl první litr který jsem dolil. Následným sledováním a doléváním jsem tedy zjistil, že můj FF spotřebuje cca 0,8 až 1l oleje / 1000km.

Je po prvním majiteli, který se o něj zjevně pečlivě staral. Ovšem o tom, jak s ním jezdil a jak dlouho mu to žralo takto olej, to se už samozřejmě nedozvím. Olej tam je 5W-30, přesný typ ale nevím. Je tam přilepený modrý štítek s nápisem "ACDeco - kvalitní motorové oleje od General Motors", datum výměny (březen 2013) a počet km (215000km), no a specifikace 5W-30. Já tam nyní dolévám olej Starline 5W-30 Fluence FO ACEA A1/B1 A5/B5, odpovídá normám Ford WSS-M2C-913A/B a 913C. Asi to není moc kvalitní značka, no ale potřeboval jsem ho hned a v Auto Kelly jsem jej vzal protože odpovídal specifikaci Ford a cenově tam byl nejdostupnější.

Takže nyní se chystám na výměnu oleje, ovšem vzhledem k jeho spotřebě nyní přemýšlím, co tam dát. Pročetl jsem zde snad všechna vlákna, která slovní spojení "spotřeba oleje" obsahují, včetně tohoto dlouhého vlákna. Strávil jsem na tom několik hodin, někdo s klidem používá 10W-40, jiný jej zase nedoporučuje atd... V každém případě to ale bylo užitečné čtení, protože jsem alespoň získal lepší přehled o vlastnostech olejů, co všechny ty pojmy v jejich specifikaci znamenají a podobně.

Proč můj FF žere tolik oleje nevím, pouze se mohu domnívat. Nekupoval jsem jej přes bazar ale koupil jsem jej přímo od prvního majitele, předpokládám tedy, že stav tachometru odpovídá skutečně najetému počtu km. I když jistou nesrovnalost mám, protože dle stáří vozu a ujetému počtu km majitel najel průměrně 18 tis. km/rok, přičemž ale od poslední výměny oleje dokázal najet za 3 měsíce 7 tis. km, což mě moc nesedí. Ale budiž.
Dle servisní knihy vedené až dosud, majitel vcelku dodržoval intervaly výměny 15tis.km, olej stále používán 5W-30 specifikace A1 dle dopoučení Fordu. Pokud majitel navíc občas motor více pohonil, nedej bože třeba studený, pak se není čemu divit.
Po tom, co jsem se dozvěděl po pročtení tohoto vlákna, můj názor je, že po větším nájezdu (např. po 150tis. km) a při stálém používání oleje 5W-30 specifikace A1 už měly být intervaly výměny kratší, naříklad po 10tis.km. A nebo hned při zaznamenání vyšší spotřeby oleje se měl začít používat olej specifikace A3, který maže silnější vrstvou a olejový film se při větším pohonění motoru netrhá. Motoru by to určitě prospělo a prodloužilo mu to život menším opotřebením, čistě můj laický názor.

Já mám nyní dilema, co dál. Motor jede dobře, nikde nic neteče, nekouří. Ozývá se výfuk který je na autě ještě původní, nevím zda i to může spotřebu oleje mírně ovlivnit ale v každém případě na jeho výměnu se brzy chystám.

Nyní chci jako první vyměnit olej. Ford Formula 5W-30 tam určitě dávat nebudu, protože je jisté že bych byl tam kde jsem. 10W-40 se mě taky dávat nechce, dokud vysloveně nemusím. Takže jsem se rozhodl pro tento olej Olej má specifikaci A3/B4 a obsahuje speciální aditivaci pro motory se 100tisíci a více km.
Valvoline nabízí tento olej Max Life také 5W-30 se specifikací A1 a splňující normy Ford, takže s tím bych si zřejmě moc nepomohl. Pak nabízí také 10W-40, ten ale zatím použít nechci. Myslím si, že mnou vybraná, i když nejdražší varianta 5W-40, je ta nejlepší co momentálně mohu udělat. Motoru tím zcel jistě neuškodím a pokud se spotřeba oleje ani trochu nesníží, pak budu přemýšlet dál.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od Jardak » 15.07.2013 06:04

Mám obavu, že při spotřebě oleje 1 litr/1000 km se zásahu do motoru nevyhneš. Olej co máš v odkazu jeho spotřebu asi trochu sníží, ale žrát ho bude určitě dál....
Koukni do odkazu v odkazu, spotřeba oleje jde řešit i u tohoto motoru. http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 53&t=36808
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
kPetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 525
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od kPetr » 15.07.2013 10:05

Jardak píše:Mám obavu, že při spotřebě oleje 1 litr/1000 km se zásahu do motoru nevyhneš. Olej co máš v odkazu jeho spotřebu asi trochu sníží, ale žrát ho bude určitě dál....
Koukni do odkazu v odkazu, spotřeba oleje jde řešit i u tohoto motoru. http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 53&t=36808
Velmi zajímavé vlákno, díky za odkaz. Gubajse to evidentně baví, je to jeho koníček a před jeho šikovností rozhodně smekám. Do toho bych se já nepustil. Nemám k tomu možnosti ani potřebné znalosti, takže každý zásah do motoru by u mne představoval svěřit to povolanějším a tedy dost významný finanční výdaj.

Je pravda, že na všech ojetinách na kterých jsem kdy jezdil, jsem si dělal vždycky úplně všechno sám. To je už ale minulost stará 15 a více let. Byla to jednodušší auta (Škodovky, Wartburgy...), u Warťase jsem se nebál ani vyndat převodovku a s pomocí kamaráda opravit, sám si udělat brzdy, vyměnit polosu a další běžné věci nebyl pro mě problém. Tehdy jsem měl k tomu ale prostory a jiné možnosti jako potřebné nářadí a pod.. Motor jako takový jsem ale u žádného ze svých dosavadních vozítek řešit nikdy nemusel, tenkrát jsem spíše lítal po autě s autogenem protože každé mě časem hnilo :mrgreen: , motor byl ale vždy v perfektním stavu.
Pak jsem koupil Feldu 1.9D jako novou, dalším autem byl Ford Fusion také nový, na těchto autech jsem si už maximálně vyměnil žárovku a jiné drobnosti, pro vše ostatní jsem už využíval servis. Před panelákem nebo na chatě se těžko něco složitějšího dělá, dnes nemám ani pořádnou možnost dostat se rozumně pod auto abych si vyměnil olej :wink:
Uplynulý víken jsem si na chatě u mého Focusu alespoň vyřešil volnoběh. Při vyžazerní nebo přeřazování mě otáčky nepadaly ale naopak se zvyšovaly až třeba ke 3000, byly závislé na vyšlápnutí pedálu spojky, padly až po úplném zastavení... Klasika kterou se mě podařilo úspěšně vyřešit. Bude-li se to opakovat, vím s jistotou že musím koupit nový volnoběžný ventil. Ovšem motor jako takový, to už je jiný kalibr který sám nevyřeším.

Tohoto Focuse jsem kupoval s tím, že potřebuji auto které mě alespoň 3 roky vydrží, než budu moci koupit něco novějšího. Ročně najedu tak 15 až 20 tisíc km. Bylo mě jasné, že u tak starého auta mě běžné provozní opravy vlivem opotřebení a nějaké závady neminou. Že budu řešit motor by mě ale nenapadlo. Tak nějak jsem počítal, že životnost cca 300tis. km, ke kterým bych se přiblížil za 3 či 4 roky by neměl být zásadní problém. Nechal jsem se jaksi vnitřně přesvědčit tím, že to kupuji od prvního majitele který se o vůz, alespoň na první pohled, dost pečlivě staral. A protože sám jsem se žádným svým autem nikdy problémy s motorem neměl, tak mě ani tato možnost nenapadla. Při koupi jsem se zaměřil spíše na korozi, běžné věci jako jsou brzdy, jak auto jede, zda někam netáhne, jak drží na silnici v zatáčkách apod.. Motor měl klidný a tichý chod, jel svižně a to mě ke spokojenosti stačilo.

Do auta, které mě stálo i s eko daní a přepisem necelých 50tis. Kč určitě nemám ale v úmyslu investovat nějaké závratné částky. Čeká mě výfuk, letos určitě brzdy, možná tlumiče protože ty jsou také původní, něco dalšího se zcela jistě ještě najde. Každé auto je bezedná díra na finance, takto ojeté obzvlášť, to je mě jasné. Není nic platné že je to krasavec a dokonce bez známek koroze, když technicky má již mnoho důležitých částí vlivem opotřebení život téměř za sebou. Nesmí to ale překročit určitou hranici, kdy cpát do toho další a další peníze se už prostě nevyplatí. Na druhou stranu, jezdí i mnohem starší auta čímž se trochu utěšuji. Holt neměl jsem tentokrát moc štěstí, tak dlouho jsem vybíral až jsem přebral :cry:

Motor tedy zatím nemám v úmyslu řešit. Pokud se mě podaří výměnou oleje alespoň trochu jeho spotřebu snížit, bude to úspěch. I když vím, že dočasný. Dokud to bude jezdit, budu dolévat, nic jiného mě teď bohužel nezbývá.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od stano. » 15.07.2013 10:08

kPetr píše:Bude-li se to opakovat, vím s jistotou že musím koupit nový volnoběžný ventil.
To je na 99% potenciometer skrtiacej klapky ;)

Uživatelský avatar
kPetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 525
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od kPetr » 15.07.2013 10:25

stano. píše:
kPetr píše:Bude-li se to opakovat, vím s jistotou že musím koupit nový volnoběžný ventil.
To je na 99% potenciometer skrtiacej klapky ;)
To je samozřejmě možné Stano. Já jsem udělal následující: vyčistil jsem škrtící klapku, váhu vzduchu a hlavně volnoběžný ventil. Na něm jsem si dal obzvlášť záležet abych to udělal jak nevíce pečlivě to jde. Zkontroloval jsem různé hadice, hadičky emisního systému s T čkem jsem ale ven nevyndaval, alespoň na pohled kam se dá podívat mě připadaly, že jsou poměrně zánovní.

Pak jsem auto nastartoval, volnoběh okamžitě vylétl až na cca 1800 otáček a po zahřátí klesl na 1200. Jeljsem to projet, no ani se neptej :wink: . Bylo to horší než před tím. Podezření jsem měl na škrtící klapku, protože po jejím vyčitění když jsem se podíval proti slunci, bylo vidět že jedna polovina těsní skvěle ale druhá půlka tam malou netěsnost má. Ověřil jsem si to i nalitím benínu do klapky. Žádná tragédie, ale mírná netěsnost tam je.
Vyzkoušel jsem funkčnost vzduchového ventilu - při volnoběhu zahřátého motoru jsem jí odpojil napájení a motor prakticky okamžitě zhasl. Tím jsem si potvrdil, že ventil funguje jak má.
Tak mě to nedalo, a odpojil jsem na 2 hodiny baterku abych vyresetoval řídící jednotku. Pak jsem baterii zapojil, nastartoval a nechasl motor na volnoběh běžet až do úplného zahřátí. Hned po nastartování se motor choval přesně jak má. Pak jsem to jel projet. Volnoběžné otáčky drží přesně na nějakých cca 750, když jedu a sešlápnu spojku / vyřadím tak otáčky spadnou tak jak mají. Zatím jsem najel něco přes 50km, část jsem pohonil i po dálnici, a vše je zatím naprosto v pořádku.

Akorát že jsem si to trochu zkomlikoval, protože jsem měl venku současně jak ventil tak i škrtící klapku. Takže nyní nemohu říci se 100% jistotou, čím to vlastně bylo.

Ale omlouvám se za příspěvek mimo téma, tohle je vlákno o olejích tak nechci dostat vynadáno :wink: .
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od George V. » 16.07.2013 09:54

kPetr píše:Valvoline nabízí tento olej Max Life také 5W-30 se specifikací A1 a splňující normy Ford, takže s tím bych si zřejmě moc nepomohl. Pak nabízí také 10W-40, ten ale zatím použít nechci. Myslím si, že mnou vybraná, i když nejdražší varianta 5W-40, je ta nejlepší co momentálně mohu udělat. Motoru tím zcel jistě neuškodím a pokud se spotřeba oleje ani trochu nesníží, pak budu přemýšlet dál.
...pokud nechceš do opravy motoru investovat, tak jdi do kvalitního 10W40. S 5W40 si moc nepomůžeš a bude Tě to zbytečně stát prachy. Možná bych ještě pouvažoval o nějaké přísadě na uvolnění pístních kroužků a zkrátit interval výměny.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
kPetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 525
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od kPetr » 16.07.2013 18:12

No jo, když já se ale těch různých přísad tak trochu bojím, aby to pak nebylo jetě horší :wink: . Zatím mě ještě nikdy nikdo nepotvrdil, že by mu jaká-koliv přísada skutečně pomohla při řešení konkrétního problému. Myslím si, že kvalitní olej již různé podobné přísady v podstatě obsahuje.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od George V. » 18.07.2013 09:26

Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od petulak » 18.07.2013 12:23

George V. píše:Já bych zkusil třeba tohle:

http://www.oleje.cz/p/wynn-s-super-charge-325-ml--3167
Oddalovače problémů. :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od vitr73 » 18.07.2013 14:34

jj..petulak ma pravdu..zkouseno na hromade srotů a v podstate nejdele do 1000km stav stejny...ale po naliti to na chvilicku pomohlo...to je fakt...na prodej auta super pripravek :palec_nahoru:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů