V odkazech jsou schémata a umístnění čerpadla může být jak je ukázáno, pod hladinou tak i nad hladinou. Vše záleží na konstrukci , ale v podstatě u těchto zubových čerpadel je stejná vlastnost a to že dovedou tlačit obrobský tlak, ale mají minimální sací sílu. Proto ty které jsou mimo olej , jsou umístěny co nejblíže hladiny. K tomuto negativu je zase velké pozitivum, že tyto čerpadla nepustí olej aby padal a ještě ho částečně udrží v sací trubičce od sítka koše i při výměně oleje. Je však znatelné, že po výměně oleje, mazání při prvním startu zhasíná o dosti později.
Tady jsou oboje.
http://www.szesprerov.cz/9/butkovic/VY_ ... motoru.pdf
Klasické motorové ty bývají v oleji, ale ty novější jsou excentrické pro dosažení lepšího nasávání a utěsnění při přerušení chodu. Záleží pak na náhonu , a jak je poháněno ,jaké má otáčky Uznávám, že jsem to trochu napsal kostrbatě o ponořeném olejovém, které nasávací schopnost má minimální ale podstata je stejná, se ztuhlejším olejem je sání obtížnější a je třeba olej trochu na volnoběh ohřát. Ono se to vysvětí od PC kolikrát blbě popisuje.

ale moje blbost a chyba.
