Všude je předhazována ta " čerpatelnost oleje" , vysvětlím v pár krocích, jak to funguje na motorovém olejovém čerpadle.
U klasických čerpadel je udávána sací výška a výtlaková výška , ta je závislá na výši podtlaku které čerpadlo vyvine a je závislé na tekutosti,jak si poradí nasát tekutinu, pak následuje tlak na výstupu- výkonu čerpadla , jakým tlakem kapalinu dovede čerpadlo tlačit do potřebných míst. Toto čerpadlo musí mít na sání klapku aby zůstalo zalité pro další zapnutí po vypnutí.
U zubového olejového čerpadla v motoru to je jiná. Protože toto čerpadlo nemá možnost konstrukčně nasávat olej, musí být proto do oleje ponořeno. To samovolné vtékání do vstupu čerpadla je pak závislé na tekutosti - to je ten údaj čepatelnosti, jak rychle dovede mezi ozubená kolečka samovolně vtékat. To znamená, že i s olejem o hustotě medu si poradí, protože při startu na volnoběh stále bude vtékat potřebné množství. Konstrukce zubového čerpadla nedovolí ani padání oleje a s podporou zpětného a regulačního ventilu, zůstávají kanálky plné. Již jak bylo zmiňováno, prvním otočením startéru vzniká tlak a dle specifikace oleje, tlakový spinač zhasne tlakovou kontrolku mazání po půl otáčce - celé nebo dvou otáčkách motoru na startér.
Tady vidíte, že co napsali, že motor půl minuty nemaže, je absolutní blud.
