Spotřeba
- vykys
- Junior

- Příspěvky: 250
- Registrován: 29.12.2012 21:33
- Bydliště: Prahahaha
Re: Spotřeba
...to by me vazne zajimalo, ale na mensi objem bych nesazel. a dalsi otazkou jsou naklady na udrzbu toho maleho vyhoneneho motoru. moje zena ma fabii s timhle motorem (snad je to ono), jede to hezky, spotreba asi akorat, ale uz ji 2x odeslo turbo 
fofo II HB 2006, 1,8 ffv, 92kW
felda diesel
citroen BX diesel
felda diesel
citroen BX diesel
-
MK2
- Test driver

- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: Spotřeba
Nicco: Hmm, tak toto vypadá na velmi zajímavé srovnání. Už se těším až to zveřejníš
Netroufám si odhadovat kdo byl na tom lépe se spotřebou, ale spíš by měla mít Fabie menší spotřebu
Ale o kolik....
Netroufám si odhadovat kdo byl na tom lépe se spotřebou, ale spíš by měla mít Fabie menší spotřebu
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
- phofy
- Moderátor

- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Ta fabie mohla mít 7l/100km V létě jsem sní udělal i za 6,5 teď v zimě mám na fabii 7,5 a má najeto 70000km
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13594
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Spotřeba
Ja to hovorim stale. Maly objem do kosacky. Alebo teda nech ten vykon zodpoveda objemu. Na 1.2 do 40-50k. Ako za cias 120-tiek a Favoritov.
1.2 motor so 105k je casovana bomba. Nie je otazka ci sa rozsype, ale kedy sa rozsype. Poctive benzinaky v jednotkovych a dvojkovych Focusoch prvych 250t km ziadali iba olej, filtre a sviecky. Z casu na cas nejaka hadicka, cidlo. Potom zaviselo, ako sa s nimi jazdilo. No pri 1.2 TSI, 0.9 TCe, 1.0 Ecoboost a podobnych zazrakoch si nemyslim, ze sa ten motor vobec dozije druhej stotisicky bez nejakej vacsej investicie a vaznejsej opravy/vymeny.
vykys: Turbo je ten "lepsi" pripad. Ked preziju vstreky, cerpadla a pod. tak pri tlaceni 1.2 litroveho motoceka na 105koni to budu po chvili ojnice, ojnicne loziska, piestne capy, klukovnice... Ak si niekto mysli, ze tam pouzivaju nejake specialne kovane tvrdene diely, ktore to vydrzia, tak nech sniva dalej.
1.2 motor so 105k je casovana bomba. Nie je otazka ci sa rozsype, ale kedy sa rozsype. Poctive benzinaky v jednotkovych a dvojkovych Focusoch prvych 250t km ziadali iba olej, filtre a sviecky. Z casu na cas nejaka hadicka, cidlo. Potom zaviselo, ako sa s nimi jazdilo. No pri 1.2 TSI, 0.9 TCe, 1.0 Ecoboost a podobnych zazrakoch si nemyslim, ze sa ten motor vobec dozije druhej stotisicky bez nejakej vacsej investicie a vaznejsej opravy/vymeny.
vykys: Turbo je ten "lepsi" pripad. Ked preziju vstreky, cerpadla a pod. tak pri tlaceni 1.2 litroveho motoceka na 105koni to budu po chvili ojnice, ojnicne loziska, piestne capy, klukovnice... Ak si niekto mysli, ze tam pouzivaju nejake specialne kovane tvrdene diely, ktore to vydrzia, tak nech sniva dalej.
- Nicco
- Zkušený

- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Spotřeba
Tak nebudem vas dlho natahovat, vysledky su taketo:
vyhrala Fabia so spotrebou 6.2
Focus prehral o maly kus, mal 6.5
Merane podla palubneho PC, od vyresetovania na zaciatku cesty.
Fabia ma este malo km, mozno si casom sadne viac, ale musim povedat, ze s Focusom sa mi jazdi lepsie. Ten objem je viac citit pod plynom. Ked na to dupnem, tak mam pocit, ze to taha moj motor. Vo Fabii ako keby ma tahal niekto iny svojim autom, ten motor je taky maksi, pocitovo slabsi, mozno som iba viac zvyknuty na Focus. Mal som velke ocakavania z tej Fabie, ale teraz som sklamany. Ak hovorime o malych autach, tak Punto sporting malo lepsi motor. Turbo je mozno dobra vec, ale objem by mal mat nejake rozumne minimum, v nizsej strednej povedzme 1.6L.
vyhrala Fabia so spotrebou 6.2
Focus prehral o maly kus, mal 6.5
Merane podla palubneho PC, od vyresetovania na zaciatku cesty.
Fabia ma este malo km, mozno si casom sadne viac, ale musim povedat, ze s Focusom sa mi jazdi lepsie. Ten objem je viac citit pod plynom. Ked na to dupnem, tak mam pocit, ze to taha moj motor. Vo Fabii ako keby ma tahal niekto iny svojim autom, ten motor je taky maksi, pocitovo slabsi, mozno som iba viac zvyknuty na Focus. Mal som velke ocakavania z tej Fabie, ale teraz som sklamany. Ak hovorime o malych autach, tak Punto sporting malo lepsi motor. Turbo je mozno dobra vec, ale objem by mal mat nejake rozumne minimum, v nizsej strednej povedzme 1.6L.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- vykys
- Junior

- Příspěvky: 250
- Registrován: 29.12.2012 21:33
- Bydliště: Prahahaha
Re: Spotřeba
otazka je spravnost udaju palubniho pc. mne treba ukazuje o cca pul litru vic prumernou spotrebu nez je skutecna
fofo II HB 2006, 1,8 ffv, 92kW
felda diesel
citroen BX diesel
felda diesel
citroen BX diesel
- matys
- Pokročilý

- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: Spotřeba
..............zdravím pánové ...tady je také zajímavý test
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dow ... -dynamiky/
nicco.........ještě by bylo vhodné porovnat ceny potřebné k údržbě na ujetí 200-250tisíc km motorů TSI a atmosfery o stejném výkonu v kw a potom porovnat celkové náklady provozu.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dow ... -dynamiky/
nicco.........ještě by bylo vhodné porovnat ceny potřebné k údržbě na ujetí 200-250tisíc km motorů TSI a atmosfery o stejném výkonu v kw a potom porovnat celkové náklady provozu.
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba
Již to bylo zmiňováno i v TV - autosalonu, že prodávané přeturbované babety mají oproti papírům i o 2L větší spotřebu při normální jízdě, né tak když se budou honit s 2,5L atmosférou. Několikrát jsem zde i psal, že fyziku neodrbou a je to jen balamucení lidí. Jestli na 100 kw spotřebuji 7L benzínu u 2L motoru , tak těch 7L na 100kw potřebuji dostat do válců turby i při 1,4L. Kdyby to bylo jak píší, tak by musel mít benzín do babet dvakrát tak větší výhřevnost, nebo motor dvakrát tak větší účinnost , což je fantasmagorie. 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
Dreede
- Junior

- Příspěvky: 272
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Spotřeba
Samozrejme pri ustálenej jazde by tá spotreba mala byť približne podobná. Pri maloturbách ide o to, aby v nižších otáčkach a v dobe minimálnej záťaže motor ťažil z malého objemu, ktorý logicky spáli menej. Ale aby tá spotreba ostala nižšia ako pri porovnateľnom atmo motore, nesmeli by využívať dynamiku v nižších otáčkach, ktorá je väčšia ako pri atmo. Inými slovami chcem povedať, že keby si s maloturbom akceleroval rovnako rýchlo (s minimálnym zapájaním turba do práce) ako s porovnateľným atmo, určite budeš šetriť, ale každý vieme, že sa tak reálne jazdiť nedá.
V euronormocykle je zrýchľovanie lineárne a pomalé, takže sa taká 1.2TSI prejaví nezapájaním toho skvelého krútiaceho momentu v nízkych otáčkach a naplno sa prejaví to "nereálne" šetrenie paliva. V reále každý pritlačí pedál viac a dynamika niečo stojí.
Preto má aj 1.6EB skvelú spotrebu. Keď porovnáte nastavenie a citlivosť akcelerátoru napríklad s 1.6T od opla tak uvidíte, že opel si hneď vystrieľa všetko čo dokáže, kdežto ford si necháva rezervu na väčšie stlačenie.
V euronormocykle je zrýchľovanie lineárne a pomalé, takže sa taká 1.2TSI prejaví nezapájaním toho skvelého krútiaceho momentu v nízkych otáčkach a naplno sa prejaví to "nereálne" šetrenie paliva. V reále každý pritlačí pedál viac a dynamika niečo stojí.
Preto má aj 1.6EB skvelú spotrebu. Keď porovnáte nastavenie a citlivosť akcelerátoru napríklad s 1.6T od opla tak uvidíte, že opel si hneď vystrieľa všetko čo dokáže, kdežto ford si necháva rezervu na väčšie stlačenie.
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
- Cowley
- Zkušený

- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
ad TSI: mame jich par ve firme, v Golfech - spotreba pri beznym provozu mesto/dalnice nejde pod 8, kdyz na to clovek trochu pritlaci, tak bez problemu 9. Akorat ze to stejne nejede
FoFo 1.6 s papirove srovnatelnym vykonem jede o neco lip a min zere, navic nema vsechny ty kurvitka kterejma jsou TSI prosluly. Nejak mi unika, kde je ten pokrok 
-
Dreede
- Junior

- Příspěvky: 272
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Spotřeba
Buďme zase úprimní 77kW TSI ide lepšie ako 74kW vo FF1 nieto FF2. Spotreba firemných áut... to by som nebral za relevantný údaj. Podstatnejšie je, že v ženinej firme už kľako 8 TSI motorov z 25... Minulý rok, všetky od 40-80tis km, 4x fatálna závada na rozvodovej reťazi (výmena motora) a 4x odišlo to fantastické turbo spojené s regulátorom. Všetky boli z chybnej série 2009 a to je už naozaj smutné 
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
- Giggo
- Zkušený

- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Pěkné, hlavně si myslím, že kdybys měl tenpomat těch 0.3 dolů by jsi zvládl snadno taky. Přeci jen noha má určitý výkyvy. Tempomat snadno udělá 0.1 i více.Nicco píše:Tak nebudem vas dlho natahovat, vysledky su taketo:
vyhrala Fabia so spotrebou 6.2
Focus prehral o maly kus, mal 6.5
Merane podla palubneho PC, od vyresetovania na zaciatku cesty.
Fabia ma este malo km, mozno si casom sadne viac, ale musim povedat, ze s Focusom sa mi jazdi lepsie. Ten objem je viac citit pod plynom. Ked na to dupnem, tak mam pocit, ze to taha moj motor. Vo Fabii ako keby ma tahal niekto iny svojim autom, ten motor je taky maksi, pocitovo slabsi, mozno som iba viac zvyknuty na Focus. Mal som velke ocakavania z tej Fabie, ale teraz som sklamany. Ak hovorime o malych autach, tak Punto sporting malo lepsi motor. Turbo je mozno dobra vec, ale objem by mal mat nejake rozumne minimum, v nizsej strednej povedzme 1.6L.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
- Cowley
- Zkušený

- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Tempomat zdaleka tak jednoznacnej neni - napr. nevidi pred auto, takze v kopcich to s nim muze zrat naopak vic (=nenecha to rozjet, a do kopce zase zbytecne drzi rychlost).
Dreede: u firemnich aut predpokladam +- srovnatelny provoz, a pocitove ty Golfy jezdej hur (ale nerucim za to, ze je to 77kW - tusim ma TSI 2 ruzne vykony).
Dreede: u firemnich aut predpokladam +- srovnatelny provoz, a pocitove ty Golfy jezdej hur (ale nerucim za to, ze je to 77kW - tusim ma TSI 2 ruzne vykony).
- cr4sh3r87
- .

- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Spotřeba
Nevím jak tempomat ve fabii, ale co jsem vždycky řídil auta s tempomatem, tak při zapnutí tempomatu, auto jelo na plný plyn než dosáhl navolené rychlosti. Takže to na spotřebě spíš přidává než ubírá.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba
Ještě k tomu dodám, samozřejmě, že je snahou dostat zátah již do 1500 ot, a opět nastupuje fyzika, tlaky na klice a ojnicích který má třeba 2L motor ve 4500 - třeba 100 kw je adekvátní a točkama se rozloží, ale ta přeturbovaná babeta v poloviční velikosti a váhou ,převalující se motor na 1500 ot
pomalu dosahující max. výkonu, jaké má uložení ??? Kolik vydrží, když je motor mechanicky odrbán . Jeho životnost je do 100 tisíc km , to já mám jen náklady u mého 7 x vyměněn olej s filtry , 2x obložení brzd a možná zapalovací svíčky. Aby to vše vydrželo, musel by být ten "MALÝ" motor stejné mechanické velikosti, jako stejně výkonný atmosférický.
Oni si stále myslí, že lidi jsou na úrovni ,tam je volant, tam jsou pedály a tam se lije benzín. A to nejdůležitější, zde je manuál se servisní knížkou a okamžitě, když něco blikne, krom blinkrů na palubce, okamžitě do značkového servisu. 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 2 hosti




