Vymena baterie - postup

Odpovědět
Klfak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 23.04.2011 18:59
Bydliště: petr(zavinac)pamb.cz
Kontaktovat uživatele:

Vymena baterie - postup

Příspěvek od Klfak » 06.08.2012 13:48

Ahoj,
at jsem hledal jak jsem hledal nenachazim to co potrebuju.
Jak je slozita vymena baterie u C-max 08 TDCi? Vypada to ze tam neni moc mista ze bude muset ven vzduchac. Nevim jak se do toho mam poustet jestli to je doma zvladnutelny nebo radeji servis.
Nema nekdo obrazkovy navod? :)

Diky
C-Max 1.8TDCi 2008 Ghia Black

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Vymena baterie - postup

Příspěvek od Standa.64 » 06.08.2012 15:16

Nejdřív jsem sundal kryt vzduchového filtru ,potom jsem odpojil ty dva kabely co vedou na svorku k +pólu ,sundal svorku na baterii na +pólu,odšrouboval držák baterie,vycvakl přední čelo kaslíku a baterii kousek povytáhl, abych povolil svorku na -pólu.Potom už nebrání nic k úplnému vytažení baterie .Mám tedy starší model,ale postup by měl být cirka stejný.Po výměně baterie to bude chtít asi kód rádia.Nepamatuju přesně jak dlouho výměna trvá,ale nejpracnější je sundat kryt filtru.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
mira.s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19.04.2015 23:31
Bydliště: Hulín-okr.Kroměříž

Výměna autobaterie

Příspěvek od mira.s » 17.07.2015 10:23

Zdravím pánové.
Můžete mi prosím poradit,jak vyndat autobaterii z kastlíku,který je zastrčený pod čelním sklem.. :x ?
Díval jsem se jak by se to dalo rozebrat a vydedukoval jsem,že bych musel vyšroubovat dekl od vzduch.filtru(jsou tam nějaké hvězdičky a spec.sponky na hadici sání :blee: ) a pak nějak vycvaknout kastlík na baterku.Má s tím někdo zkušenosti?
Ještě jeden dotaz:Když odpojím baterku na pár minut,co se všechno vymaže,popř.co všechno budu muset nastavit a budu muset absolvovat učební režim ŘJ?
Mám tam autorádio Ford Navi Denso s navigací a dotyk panelem a palub.PC.
Dík :D
FoFo GHIA kombi 2,0-107Kw/2005

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: Výměna autobaterie

Příspěvek od mobil-man » 17.07.2015 11:25

Mě to měnil mechanik a nemusel sundávat kryt vzduchového filtru. Odcvakal ochraný plast a pak s trochou vůle jde baterie vytáhnout bez další demontáže. :wink: Ovšem 2litr může mít jiný kryt vzduchového filtru, takže to možná bude nutné, ostatně Etzold také v postupu radí sundat kryt filtru.
Bude potřeba mít kod radia, jinak ostatni nastavení by mělo zůstat. Pokud půjde o krátké odpojení (v minutách), tak není třeba ani učit řj. Podle toho, co jsem četl, se resetuje až tak po 15 minutách.
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Výměna autobaterie

Příspěvek od memento » 17.07.2015 14:22

Mas vyhodu, ze su dlhe dni. Mne bateria zlyhala v zime, ked som prisiel domov a doviezol novu (v otcovom aute) uz bola tma, svietil som si nocnou lampou...
Kym som cakal na kuriera precital som nejake rady - niekto kazal demontovat filter vzduchu, ini stierace a "torpedo". Ja som sa rozhodol ze to druhe bude jednoduchsie. Podarilo sa.
Odisti prednu stenu kastlika a najskor skus ci pojde bateria vybrat bez demontaze jednej z tych 2 veci.
Budes potrebovat nastrcny kluc 8 alebo 10 na dlhej tycke na uvolnenie prichytky/zaistenia.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13531
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Výměna autobaterie

Příspěvek od stano. » 17.07.2015 15:13

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=32863
Naftaky maju dlhsiu bateriu. Tebe na benzinaku by to mohlo ist jednoduchsie.

Uživatelský avatar
mira.s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19.04.2015 23:31
Bydliště: Hulín-okr.Kroměříž

Re: Výměna autobaterie

Příspěvek od mira.s » 17.07.2015 21:07

Díky,tak si stím zkusím zítra pohrát.
FoFo GHIA kombi 2,0-107Kw/2005

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 330
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výměna autobaterie

Příspěvek od LeonardoTM » 02.10.2017 15:55

mobil-man píše:Odcvakal ochraný plast a pak s trochou vůle jde baterie vytáhnout bez další demontáže...
Také jsem se vrhnul do preventivní výměny baterie. Originální baterie tam byla 9 let (hlavně 9 zim) a při startování pod nulou jsem již slyšel pomalejší otáčky starteru. Původní byla Ford (Motorcraft) 52 Ah, 500 A, FINIS kód na baterii 1426517, FINIS kód dle katalogu 1672941, ETN kód 550 075 051, rozměry 242x175x175 mm.

Jako novou jsem si vybral Vartu Silver Dynamic s parametry 61 Ah, 600A, typ D21, ETN kód 561 400 060. Vyhledávač od Varty nabízí ještě levnější alternativu Blue Dynamic s parametry 60 Ah, 540A, typ D59, ETN kód 560 409 054, která je asi o 200 Kč levnější. Já jsem si raději připlatil za lepší typ.
Mohu tedy potvrdit, že Varta typ D21 je záměnná s originální baterií (FINIS 1672941), kdyby se někdo ztrácel v těch kódech.
Autobaterie_stara-Ford+nova-Varta.jpg
Co se týká demontáže a přístupu k baterii, tak to není tak komplikované, je potřeba jen vhodný očkový, případně trubkový klíč č. 10. Nejhorší bylo povolování zarezlého šroubku k přídržné kovové pacičce přes baterii. Kromě horního plastového víka mi šel vysunout i další plastový díl (přední čelo spojení s pravou bočnicí) - pozor na předním čele jsou zvenku 3 úchytky pro kabely, jeden se mi při vysouvání ulomil. Po odstranění těchto dvou plastových kusů je k baterii dobrý přístup a jde vysunout šikmo dopředu/nahoru. Žádný kryt vzduchového filtru jsem nemusel odmontovávat. Mám benziňák 1.6 (viz podpis).
Autobaterie_pristup-pri-vymene.jpg
Po vrácení plastového dílu (přední + boční - označeno červenými zobáčky na fotce) a připojení kabelů a upevňovací packy to vypadá takto:
Autobaterie_pripojena-v-kastliku_SPRAVNE.jpg
Více informací zde:
Katalog: https://www.fordservice.cz/data/2013/Ka ... craft_.pdf
Original: https://autobaterie.heureka.cz/ford-12v ... 0a-1935547
Alternativa: https://autobaterie.heureka.cz/varta-si ... 61-400-060
https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/battery-finder

Instruktážní videa k výměně baterie:
FF-I: https://www.youtube.com/watch?v=Mfr_9OtyHL8
FF-II: https://www.youtube.com/watch?v=-c6Z5tSuMs0
FF-III: https://www.youtube.com/watch?v=SO3OtcfbsIk
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 06.11.2017 14:03, celkem upraveno 5 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 330
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výměna autobaterie

Příspěvek od LeonardoTM » 02.10.2017 16:16

LeonardoTM píše:...preventivní výměna baterie. Originální baterie tam byla 9 let...
Po vytažení staré baterie mě překvapilo, že tam na dně plastové schránky bylo velké množství šedobílého prášku. Prý je to produkt oxidace elektrolytu, který vzlíná při dobíjení baterie. Protože měla baterie servisní otvory, kontroloval jsem elektrolyt a za její životnost jsem dolíval destilovanou vodu asi 3x (do každého článku tedy celkově cca 3x10ml). Viděli jste u sebe něco podobného ?
Autobaterie_prasek-v-kastliku.jpg
Pokud to opravdu bylo z toho elektrolytu, tak předpokládám, že u bezúdržbové baterie by to mělo být minimalizované. Nevěřím ale tomu, že baterie, u které se nedoplňuje destilka (přitom má normální odvětrávací otvor) a která je provozována na delších dálničních úsecích (vysoké teploty v motoru) může vydržet tak dlouho, jako ta "údržbová" originál baterie.

Na fóru někdo psal, že mu originální baterka vydržela i 11 let a také jsem viděl, jak někteří nadšenci vrtali do bezúdržbové baterie díry do plastového krytu, aby tam doplnili destilku :D
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 330
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výměna autobaterie

Příspěvek od LeonardoTM » 03.10.2017 11:15

LeonardoTM píše: Po vytažení staré baterie mě překvapilo, že tam na dně plastové schránky bylo velké množství šedobílého prášku. Prý je to produkt oxidace elektrolytu, který vzlíná při dobíjení baterie. Protože měla baterie servisní otvory, kontroloval jsem elektrolyt a za její životnost jsem dolíval destilovanou vodu asi 3x (do každého článku tedy celkově cca 3x10ml). Viděli jste u sebe něco podobného ?
Tak koukám, že se to občas stává.
Pro vyčištění prý stačí horká sodovka nebo cola (i když bych si to nechtěl lít takto do motoru):
https://www.youtube.com/watch?v=aCfVvGaeb7g

Pro konzervaci zase opatlat kontakty vazelínou nebo nastříkat měděným sprejem:
https://www.youtube.com/watch?v=2ytPnSAn-3E
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů