Spotřeba Focus 1,6 74kw
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
Zásadní vliv nemají ani tak otáčky, jako překonávání setrvačností.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
Já jsem taky stabilně kolem 9-ti litrů. Po městě (a tím myslím velký město, ne nějakou vesničku s jedním semaforem) je to pořád samý zastavování a rozjíždění. Ať se snažím jak chci, ať řadím dřív nebo později, ať předpovídám semafory a pomalu přibržďuju (často jen motorem), abych se nerozjížděl z nuly, tak s tou spotřebou skoro nehnu...
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
Já mám po městě, kdy mám průměrnou rychlost málokdy vyšší, než 33 km/h, průměrnou spotřebu málokdy pod 8 litrů.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Pourys
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: 05.04.2012 20:48
- Bydliště: Praha Radotín a Planá (TC)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
No já jsem zatím najel cca 3tis km od nákupu auta. Palubní počítač mi ukazuje průměrnou spotřebu 8,2l benzínu. (předtím tam bylo 9l). Jezdím norlmálně,na pohodu. Okresky max 100, dálnice max 130. Poměr dálnice vs. město (kratší trasy), 50 na 50.
FF2 combi, 1.6 74kw, 12/2007, LPG Lovato easy fast
-
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 11.03.2012 22:58
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
Tak já to dělám stejně...tzn. snížit to moc šancí asi neníAdow píše:Já jsem taky stabilně kolem 9-ti litrů. Po městě (a tím myslím velký město, ne nějakou vesničku s jedním semaforem) je to pořád samý zastavování a rozjíždění. Ať se snažím jak chci, ať řadím dřív nebo později, ať předpovídám semafory a pomalu přibržďuju (často jen motorem), abych se nerozjížděl z nuly, tak s tou spotřebou skoro nehnu...



- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
Lituju, že jsem si tehdy nevybral 1.8 Flexifuel, která je na E85 stavěná (a hlavně silnější).. S tímto mám strach - já navíc prd najedu, takže mě ta cena benzínu ani spotřeba zas tolik nepálí
.

Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- Cowley
- Zkušený
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
E85 uz se tu parkrat resilo, pochopil jsem z toho, ze je sice nizsi cena, ale o to vyssi spotreba - takze ve vysledku nula od nuly pojde. Takze podle mne ma smysl spis plyn.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4979
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
Plyn má smysl taky při větším ročním nájezdu.Po městě žere všechno víc.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
Na E85 mi auto jelo hrozně, resp. pokud bylo zahřátý, tak celkem bez problémů, ale startovalo to hůř jak v zimě
A to jsem to říznul tak, že poměr líh : benzín vyšel cca 1 : 1. Spotřeba šla samozřejmě taky nahoru. Prej aby se to finančně vyplatilo, musel bych natankovat čistej E85, ale to bych asi nenastartoval už vůbec.
Plyn je bezva, ale když málo najedeš, bude trvat dlooouho než se přestavba vyplatí, navíc na plyn se to přepne až po zahřátí, tj. při krátkých městských trasách stejně projedeš poměrně dost benzínu.
Rezimé: on ten benzín není zas tak špatnej ani drahej

Plyn je bezva, ale když málo najedeš, bude trvat dlooouho než se přestavba vyplatí, navíc na plyn se to přepne až po zahřátí, tj. při krátkých městských trasách stejně projedeš poměrně dost benzínu.
Rezimé: on ten benzín není zas tak špatnej ani drahej

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
...tak vzhledem k tomu, že na ten motor za dobu životnosti v podstatě nešáhnu, co se týká nějakých oprav, tak benzín opravdu tak drahý není.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
Příznivec kadle-kadle ti zas řekne, že i když má jeho turbodiesel trošku náročnější údržbu, nějakou tu repasi turba / nové turbo, nějaké ty vstřiky apod., že se mu to stejně vyplatí, protože na palivu ušetří mnohem víc, než pak stojej ty opravy.
V našich podmínkách se dá jezdit v zásadě na tři druhy paliva:
1) benzín: nejjednodušší motor (pokud nemá turbo), nejjednodušší údržba, relativně málo nějakých fatálních závad, člověk řeší prkotiny jako svíčky, kabely, cívka, u focusu kolísání volnoběhu
Vyšší spotřeba, nejdražší palivo (těsně, nafta je levnější jen o korunu a jak kdy, už byla i dražší než benzín). Z hlediska ekologie poměrně čisté palivo, odpad je CO2, H2O (jestli se nemýlím) a u moderního motoru (vstřikování, katalyzátor + lambda) poměrně málo škodlivých emisí typu HC, CO, NOx. Hodí se do města, na krátké trasy a malý roční nájezd. Výhoda v zimě: rychle topí a s nabitou baterií obvykle startuje bez problémů.
2) nafta: dříve bez turba, takže to sice moc nežralo, ale ani moc nejelo, dneska většinou s turbem, takže to aspoň jede. Složitější motor díky turbu, vstřikování a dneska hlavně díky systémům pro snížení škodlivých emisí (filtr pevných částic, EGR ventil). Někde jsem čet, že moderní diesel má v sobě malou chemickou továrnu. Z toho plyne dražší údržba a servis, mj. díky těžšímu motoru se trošku více opotřebovává přední (když je motor vpředu) náprava a asi i sjíždějí pneumatiky. Spotřeba nižší cca o 20-30% oproti benzínu. Dříve byla nafta o hodně levnější, dneska cca nastejno s benzínem, pokud ovšem někdo nebere prémiovou naftu, protože se bojí o svůj citlivý commonrail. Z hlediska ekologie nic moc, hlavně saze a oxidy dusíku (NOx), zatímco benzín může někomu i vonět, nafta snad jenom masochistům. Hodí se na dlouhé trasy a velký roční nájezd, proto je 99% služebních vozidel na naftu. Nevýhoda v zimě: přesně naopak než u benzínu, nafta ráda zamrzá a hůř to topí. Při krátkých trasách se to neohřeje vůbec a člověk aby jezdil v rukavicích a kulichu, jako za časů stodvacítek
Pozn.: pokud má někdo možnost kupovat levnou naftu, tj. kradenou nebo si ji krade rovnou sám, je to pro něj ideální auto. (Ovšem pokud mu nevadí vibrace a hluk od motoru, případně smrad a saze.) Pozn.2: koupě ojetiny s sebou nese podstatně vyšší riziko vyhozených peněz než v případě benzínu.
3) LPG: spojuje výhody benzínu a nafty, ekologické a levné palivo, bohužel obvykle zůstává nutnost na benzín startovat. Instalací LPG se motor o něco zesložití, tj. může se v autě víc věcí porouchat, občas někdo řeší, že to na plyn hůř jede apod. Nevim, jak v zimě, osobní zkušenost nemám. Trošku složitější technická, zákaz parkování / vjezdu do podzemních garáží. Poměrně vysoká počáteční investice (= přestavba na LPG), nějakou dobu trvá, než se to zaplatí (ale diesely jsou taky dražší než benzíňáky, hlavně nová auta).
(Experimenty typy CNG, E85 nebo elektřina zanedbávám, na to snad u nás nejezdí ani 1% aut, E85 je sice na vzestupu, ale o nevýhodách jsem psal minule.)
V našich podmínkách se dá jezdit v zásadě na tři druhy paliva:
1) benzín: nejjednodušší motor (pokud nemá turbo), nejjednodušší údržba, relativně málo nějakých fatálních závad, člověk řeší prkotiny jako svíčky, kabely, cívka, u focusu kolísání volnoběhu

2) nafta: dříve bez turba, takže to sice moc nežralo, ale ani moc nejelo, dneska většinou s turbem, takže to aspoň jede. Složitější motor díky turbu, vstřikování a dneska hlavně díky systémům pro snížení škodlivých emisí (filtr pevných částic, EGR ventil). Někde jsem čet, že moderní diesel má v sobě malou chemickou továrnu. Z toho plyne dražší údržba a servis, mj. díky těžšímu motoru se trošku více opotřebovává přední (když je motor vpředu) náprava a asi i sjíždějí pneumatiky. Spotřeba nižší cca o 20-30% oproti benzínu. Dříve byla nafta o hodně levnější, dneska cca nastejno s benzínem, pokud ovšem někdo nebere prémiovou naftu, protože se bojí o svůj citlivý commonrail. Z hlediska ekologie nic moc, hlavně saze a oxidy dusíku (NOx), zatímco benzín může někomu i vonět, nafta snad jenom masochistům. Hodí se na dlouhé trasy a velký roční nájezd, proto je 99% služebních vozidel na naftu. Nevýhoda v zimě: přesně naopak než u benzínu, nafta ráda zamrzá a hůř to topí. Při krátkých trasách se to neohřeje vůbec a člověk aby jezdil v rukavicích a kulichu, jako za časů stodvacítek

3) LPG: spojuje výhody benzínu a nafty, ekologické a levné palivo, bohužel obvykle zůstává nutnost na benzín startovat. Instalací LPG se motor o něco zesložití, tj. může se v autě víc věcí porouchat, občas někdo řeší, že to na plyn hůř jede apod. Nevim, jak v zimě, osobní zkušenost nemám. Trošku složitější technická, zákaz parkování / vjezdu do podzemních garáží. Poměrně vysoká počáteční investice (= přestavba na LPG), nějakou dobu trvá, než se to zaplatí (ale diesely jsou taky dražší než benzíňáky, hlavně nová auta).
(Experimenty typy CNG, E85 nebo elektřina zanedbávám, na to snad u nás nejezdí ani 1% aut, E85 je sice na vzestupu, ale o nevýhodách jsem psal minule.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
...někde jsem četl, že diesel (nový) se vyplatí při nájezdu přes dvacet tisíc km ročně. Já najedu něco přes třetinu téhle sumy, takže volba byla jasná... U ojetýho dieselu je velké riziko případných oprav ale taky velké riziko, že Tě vyhodí z emisí. A to riziko stoupá s rokem výroby auta. Nové auto se vyrobí s nějakou rezervou oproti emisním limitům a ta rezerva se postupně, jak se limity zpřísňují, snižuje. A samozřejmě s opotřebením motoru se pak snadno může stát, že auto už neprojde. Měl jsem Escorta (EURO 2); když šel z domu, měl najeto něco přes 190 000km. Na posledních emisích jsem byl na polovině limitů CO i HC. Když si teďka občas čuchnu k vejfuku u zahřátýho Focuse, tak mi přijde, že "smrdí" stejně jak nebožtík Escort. A tak si říkám, jestli by ten Escort tu EURO4 taky nezvládpkadecka píše:Příznivec kadle-kadle ti zas řekne, že i když má jeho turbodiesel trošku náročnější údržbu, nějakou tu repasi turba / nové turbo, nějaké ty vstřiky apod., že se mu to stejně vyplatí, protože na palivu ušetří mnohem víc, než pak stojej ty opravy.

Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
Záleží na tom, jak se auto povede v továrně a jak se pak rozesere během života
Nemaj focusy se stejným motorem, ale z různýho roku výroby někdy různý EURO?

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
Mají, a dokonce ze stejnýho roku
. Já mám auto z 5/2010 a mám ještě EURO IV (funglovka koupená v ČR). Ale někde jsem se dočetl i o EURO V (možná v letáku/ceníku
). Asi také záleží na tom, pro jaký trh bylo vozidlo původně vyrobeno.


Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba Focus 1,6 74kw
Mno, Trnava - Trencin podla GPS 140 - 150 8.8/100 a to mam dvojliter. Ako dobre, ze som nekupil 1.6loutokar píše:Na dálnici Praha - Bratislava a zpět - 120 - 130 km/h podle GPS na tempomat - průměr 8,5 taky nic moc.

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti