Optimální otáčky motoru u 1.6 TDCI

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Thomas_FFII
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 02.02.2008 03:18

Optimální otáčky motoru u 1.6 TDCI

Příspěvek od Thomas_FFII » 11.05.2007 06:51

Zdravím..
Mám na Vás jeden dotaz týkající se TDCI a optimálních otáček. Nedávno jsem si pořídil FoFO II 1.6 TDCI 66KW který má max moment tuším někde kolem 1750 ot/min. Předtím jsem měl jen samé benzíňáky a jezdil jsem v oblasti max. krouťáku, ale ten byl někde kolem 3 -4 tisíc.

Moje otázka zní, jaké jsou ještě únosné otáčky u kterých nebude motor TDCI trpět. .

Já jezdím teď s TDCI tak 1500 - 3500 ot/min a nevím jestli ta spodní hranice není moc nízká.

Díky za pomoc..

40007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimální otáčky motoru u 1.6 TDCI

Příspěvek od 40007 » 11.05.2007 06:58

Thomas_FFII píše:Zdravím..
Mám na Vás jeden dotaz týkající se TDCI a optimálních otáček. Nedávno jsem si pořídil FoFO II 1.6 TDCI 66KW který má max moment tuším někde kolem 1750 ot/min. Předtím jsem měl jen samé benzíňáky a jezdil jsem v oblasti max. krouťáku, ale ten byl někde kolem 3 -4 tisíc.

Moje otázka zní, jaké jsou ještě únosné otáčky u kterých nebude motor TDCI trpět. .

Já jezdím teď s TDCI tak 1500 - 3500 ot/min a nevím jestli ta spodní hranice není moc nízká.

Díky za pomoc..
Jak mě ujistila moudrá hlava Pelen :lol: tak minimální otáčky u diesla jsou 1500 ( na V ) když jsou nižší tak se to dusí. Optimum je 2-3000 ale sklidem můžeš i 3500..... :)
das AUTO 2,0 TDI PD 103 kw r.v 2005
FORD Focus 1,8 TDCI combi /74kw. r.v 2003
Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Optimální otáčky motoru u 1.6 TDCI

Příspěvek od zirafak » 11.05.2007 08:21

Thomas_FFII píše:Zdravím..
Mám na Vás jeden dotaz týkající se TDCI a optimálních otáček. Nedávno jsem si pořídil FoFO II 1.6 TDCI 66KW který má max moment tuším někde kolem 1750 ot/min. Předtím jsem měl jen samé benzíňáky a jezdil jsem v oblasti max. krouťáku, ale ten byl někde kolem 3 -4 tisíc.

Moje otázka zní, jaké jsou ještě únosné otáčky u kterých nebude motor TDCI trpět. .

Já jezdím teď s TDCI tak 1500 - 3500 ot/min a nevím jestli ta spodní hranice není moc nízká.

Díky za pomoc..
Mne to nepripada nizke.Dnesne modrene motory to v pohode zvladaju.Treba sa vsak riadit aj sluchom a pocitom.Proste ked uz citim,alebo pocujem ze strpa,tak podradim,alebo ak netaha,netrapim ho,ale takisto podradim. :idea:

Thomas_FFII
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Thomas_FFII » 11.05.2007 08:26

No jezdím taky tak. Prostě pokud cítím nebo slyším že už to motor nezvládá, tak podřazuji. Ale jak jsem psal, jsem zvyklý z benzíňáku na vytáčení a teď když mi motor bez nějakých slyšitelných problému bere 1500 otáček, tak se tomu dost divím a radši se ptám jestli jsou tyto otáčky OK než abych něco zkazil..

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 11.05.2007 11:02

Thomas_FFII píše:No jezdím taky tak. Prostě pokud cítím nebo slyším že už to motor nezvládá, tak podřazuji. Ale jak jsem psal, jsem zvyklý z benzíňáku na vytáčení a teď když mi motor bez nějakých slyšitelných problému bere 1500 otáček, tak se tomu dost divím a radši se ptám jestli jsou tyto otáčky OK než abych neco zkazil..
ja s tym istym motorom jazdim od cca. 2000, tam to zacina tahat krajsie :)). Ale pri 1500 to naozaj netrpi
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
Ferris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: PN\SVK

Příspěvek od Ferris » 11.05.2007 12:36

suhlasim s nazorom ze sa treba riadit sluchom a pocitom a podla to ho radit ked budes preradovat nico nad 2tis otacok mas optimum spotrebu ale pozor aby ti to zase nezlenivelo turbo ma variabilne natacanie lopatiek(TDCI) a tie niekedy stuhnu, a k max vykony si najdi info od vyrobcu maximalne dlhodobe otacky alebo pri kolko otackach mas max vykon ja mam 1,8 TDCI 85 KW a je to nikede pri 3800 :idea:

40007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 40007 » 11.05.2007 12:42

Ferris píše:suhlasim s nazorom ze sa treba riadit sluchom a pocitom a podla to ho radit ked budes preradovat nico nad 2tis otacok mas optimum spotrebu ale pozor aby ti to zase nezlenivelo turbo ma variabilne natacanie lopatiek(TDCI) a tie niekedy stuhnu, a k max vykony si najdi info od vyrobcu maximalne dlhodobe otacky alebo pri kolko otackach mas max vykon ja mam 1,8 TDCI 85 KW a je to nikede pri 3800 :idea:
zlenivělo turbo ??? 8O . To to mám občas trochu protáhnout ????
das AUTO 2,0 TDI PD 103 kw r.v 2005
FORD Focus 1,8 TDCI combi /74kw. r.v 2003
Obrázek

Uživatelský avatar
Ferris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: PN\SVK

Příspěvek od Ferris » 11.05.2007 13:05

ano, variabilne natacanie lopatiek turba u modelu TDCI preto dosiahli ten vacsi vykon ...

Uživatelský avatar
Ferris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: PN\SVK

Příspěvek od Ferris » 11.05.2007 13:10


Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

lenive turbo??

Příspěvek od omik » 11.05.2007 15:30

Myslim, ze sa mylis s tym lenivym turbom :).
Turbo je mechanicka komponenta, ktora v konecnom dosledku premiena kyneticku energiu vyfukovych plynov na zvacsenie objemu (tlaku) vzduchu hnaneho do valca. Ako mechanicka suciastka nemoze "zleniviet". K tomu zleniveniu o ktorom hovoris dojde v riadiacej jednotke, ktora je adaptabilna a dokaze sa "inteligentne" prisposobovat dlhodobemu jazdnemu stylu a ked dlhodobo sleduje trend nevytacania motoru, tak sama seba "preprogramuje" na takyto jazdny styl, co sa navonok prejavi zlenivenim....
Ked ju potom ovsem zase podobne prinutis zmenou jazdneho stylu na "dravy", tak sa opat dostane spat.
Tento popis urcite obsahuje nepresnosti, ale myslim, ze v principe je spravny, ak nie, tak ma prosim niekto opravte....
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
Ferris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: PN\SVK

Příspěvek od Ferris » 11.05.2007 15:58

riadiaca jednotka sa sama urcite nepreprogramuje :idea: inac by bol zbytocni napriklad ciptuning (preprogramovanie riadiacej jednotky)atd a napriklad u starych aut bez DAKEJ RIADIACEJ jednotky preo doslo k takzvanemu zleniveniu auta ? ked si to zoberieme s logickeho hladiska diel co sa neamaha uz len pruzina tak casom stuhne ked sa hybe len v urcitom rozpati je to v pohode akonahle by si ju chcel viac zatazit uz to pojde tazsie
:o

Uživatelský avatar
Ferris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: PN\SVK

Příspěvek od Ferris » 11.05.2007 16:08

how it works http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_g ... rbocharger
sorry found it only in englisch :idea:
a ked by si si precital predchadzajuci odkaz uz z nazvu turba vypliva ako to tourbo funguje
Variable geometry turbocharger
pracuje aj mechanicky nieje zalozene len na tlaku prisposobuje sa :D

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 11.05.2007 16:20

turbo nie je pruzina. pruzina ked nepracuje, tak jediny dovod preco strati vlastnosti je v tom, ze starne materialovo... je to cista mechanika. Turbo je od tohoto problemu podla mna uchranene... To ze je v nom navyse okrem tocenia dalsia mechanika, ktora sposobuje zmenu uhlu lopatiek je len dalsi kus mechaniky navyse.

Preprogramovanie ECU naozaj funguje. ECU ma implementovanu fuzzy logiku pomocou ktorej dokaze striedat niekolko vyrobcom vopred nahranych bitovych map, ktore popisuju jej spravanie.
Chiptuning v podstate znamena, ze nahras riadiacej jednotke data, ktore jej vyrobca samotny nenahral, inymi slovami bitovu mapu upravis podla svojho vlastneho know how tak, aby si zvysil vykon a krutak. vyrobca pouziva mapy, ktore optimalizuju viacero parametrov (spotreba, zivotnost, emisie...). Chiptuning ide po vykone.
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
Ferris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: PN\SVK

Příspěvek od Ferris » 11.05.2007 16:52

presne tak isto ved v motore su teiz diely ktore pracuju hybu sa namahaju a ked uz len pruzina na zdvihatku stuhne mas to tu , a ta predchadajuca tema sa tykala TDCI motora ktory mava problem presne s tymto turbom ze stuhnu tie lopatky a by teh way nepovedal som ze turbo je pruzina je to v tomto konkretnom pripade ze pri hrcitych otackach sauz tie lopatky nedakazu dostatocen rychlo naklonit a preto mas povedzme pocit ze netaha aj ked by malo .. a ako ty vysvetlis zlenivenie motora napr u skoda 120 al lada (VAZ)?

PS dobra diskusia :D

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 11.05.2007 17:03

Aby doslo k takemu opotrebeniu turba, tak an to nestaci len motor netocit. To musi byt opotrebovanie materialu, materialova vada alebo nejaka koncepcna chyba, inak treba tomu co to navrhoval zobrat diplom.

Ze zlenivie motor na skodovici alebo na niecom co ma karburator vysvetlit neviem (mozno necistoty filtrov, pri vysokom najazde neoptimalne opotrebovane plochy vo valcoch resp. na piestoch alebo to moze byt kludne nieco ine), ale cim to vysvetlis ty? Konkretne ktora cast sa tym, ze sa nepouzivala vo vysokych otackach (lebo o tom si pisal povodne) sa akoze znicila a sposobila "zlenivenie"? Opakujem, u tej struny je to na 99% len strata mechanickych vlastnosti materialu (mozno sposobena koroziou alebo inou degradaciou materialu).


Btw. lopatky v turbe sa nemusia natacat nejako zvlast rychlo, pretoze uhol ich natocenia je zavisly na otackach motora (a teda rychlosti vyfukovych plynov) a nepredpokladam, ze rychlost narastu otacok (a teda rychlosti plynov) je taka vysoka, aby lopatky museli reagovat v priebehu desatin sekundy. Tym padom sa lopatka musi s najvacsou pravdepodobnostou uplne zaseknut, aby ju zmena aerodynamiky v komore turba nedokazal otocit (som v praci a tak som si ten link na wiki precital len velmi rychlo)....
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host