Optimální otáčky motoru u 1.6 TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Optimální otáčky motoru u 1.6 TDCI
Zdravím..
Mám na Vás jeden dotaz týkající se TDCI a optimálních otáček. Nedávno jsem si pořídil FoFO II 1.6 TDCI 66KW který má max moment tuším někde kolem 1750 ot/min. Předtím jsem měl jen samé benzíňáky a jezdil jsem v oblasti max. krouťáku, ale ten byl někde kolem 3 -4 tisíc.
Moje otázka zní, jaké jsou ještě únosné otáčky u kterých nebude motor TDCI trpět. .
Já jezdím teď s TDCI tak 1500 - 3500 ot/min a nevím jestli ta spodní hranice není moc nízká.
Díky za pomoc..
Mám na Vás jeden dotaz týkající se TDCI a optimálních otáček. Nedávno jsem si pořídil FoFO II 1.6 TDCI 66KW který má max moment tuším někde kolem 1750 ot/min. Předtím jsem měl jen samé benzíňáky a jezdil jsem v oblasti max. krouťáku, ale ten byl někde kolem 3 -4 tisíc.
Moje otázka zní, jaké jsou ještě únosné otáčky u kterých nebude motor TDCI trpět. .
Já jezdím teď s TDCI tak 1500 - 3500 ot/min a nevím jestli ta spodní hranice není moc nízká.
Díky za pomoc..
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimální otáčky motoru u 1.6 TDCI
Jak mě ujistila moudrá hlava PelenThomas_FFII píše:Zdravím..
Mám na Vás jeden dotaz týkající se TDCI a optimálních otáček. Nedávno jsem si pořídil FoFO II 1.6 TDCI 66KW který má max moment tuším někde kolem 1750 ot/min. Předtím jsem měl jen samé benzíňáky a jezdil jsem v oblasti max. krouťáku, ale ten byl někde kolem 3 -4 tisíc.
Moje otázka zní, jaké jsou ještě únosné otáčky u kterých nebude motor TDCI trpět. .
Já jezdím teď s TDCI tak 1500 - 3500 ot/min a nevím jestli ta spodní hranice není moc nízká.
Díky za pomoc..


das AUTO 2,0 TDI PD 103 kw r.v 2005
FORD Focus 1,8 TDCI combi /74kw. r.v 2003

FORD Focus 1,8 TDCI combi /74kw. r.v 2003

-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Optimální otáčky motoru u 1.6 TDCI
Mne to nepripada nizke.Dnesne modrene motory to v pohode zvladaju.Treba sa vsak riadit aj sluchom a pocitom.Proste ked uz citim,alebo pocujem ze strpa,tak podradim,alebo ak netaha,netrapim ho,ale takisto podradim.Thomas_FFII píše:Zdravím..
Mám na Vás jeden dotaz týkající se TDCI a optimálních otáček. Nedávno jsem si pořídil FoFO II 1.6 TDCI 66KW který má max moment tuším někde kolem 1750 ot/min. Předtím jsem měl jen samé benzíňáky a jezdil jsem v oblasti max. krouťáku, ale ten byl někde kolem 3 -4 tisíc.
Moje otázka zní, jaké jsou ještě únosné otáčky u kterých nebude motor TDCI trpět. .
Já jezdím teď s TDCI tak 1500 - 3500 ot/min a nevím jestli ta spodní hranice není moc nízká.
Díky za pomoc..

-
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 02.02.2008 03:18
No jezdím taky tak. Prostě pokud cítím nebo slyším že už to motor nezvládá, tak podřazuji. Ale jak jsem psal, jsem zvyklý z benzíňáku na vytáčení a teď když mi motor bez nějakých slyšitelných problému bere 1500 otáček, tak se tomu dost divím a radši se ptám jestli jsou tyto otáčky OK než abych něco zkazil..
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja s tym istym motorom jazdim od cca. 2000, tam to zacina tahat krajsieThomas_FFII píše:No jezdím taky tak. Prostě pokud cítím nebo slyším že už to motor nezvládá, tak podřazuji. Ale jak jsem psal, jsem zvyklý z benzíňáku na vytáčení a teď když mi motor bez nějakých slyšitelných problému bere 1500 otáček, tak se tomu dost divím a radši se ptám jestli jsou tyto otáčky OK než abych neco zkazil..

Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- Ferris
- Nováček
- Příspěvky: 83
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: PN\SVK
suhlasim s nazorom ze sa treba riadit sluchom a pocitom a podla to ho radit ked budes preradovat nico nad 2tis otacok mas optimum spotrebu ale pozor aby ti to zase nezlenivelo turbo ma variabilne natacanie lopatiek(TDCI) a tie niekedy stuhnu, a k max vykony si najdi info od vyrobcu maximalne dlhodobe otacky alebo pri kolko otackach mas max vykon ja mam 1,8 TDCI 85 KW a je to nikede pri 3800 

-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
zlenivělo turbo ???Ferris píše:suhlasim s nazorom ze sa treba riadit sluchom a pocitom a podla to ho radit ked budes preradovat nico nad 2tis otacok mas optimum spotrebu ale pozor aby ti to zase nezlenivelo turbo ma variabilne natacanie lopatiek(TDCI) a tie niekedy stuhnu, a k max vykony si najdi info od vyrobcu maximalne dlhodobe otacky alebo pri kolko otackach mas max vykon ja mam 1,8 TDCI 85 KW a je to nikede pri 3800

das AUTO 2,0 TDI PD 103 kw r.v 2005
FORD Focus 1,8 TDCI combi /74kw. r.v 2003

FORD Focus 1,8 TDCI combi /74kw. r.v 2003

- Ferris
- Nováček
- Příspěvky: 83
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: PN\SVK
trocha teorie
http://auto.sme.sk/c/3107302/Oznacenia- ... torov.html

- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
lenive turbo??
Myslim, ze sa mylis s tym lenivym turbom
.
Turbo je mechanicka komponenta, ktora v konecnom dosledku premiena kyneticku energiu vyfukovych plynov na zvacsenie objemu (tlaku) vzduchu hnaneho do valca. Ako mechanicka suciastka nemoze "zleniviet". K tomu zleniveniu o ktorom hovoris dojde v riadiacej jednotke, ktora je adaptabilna a dokaze sa "inteligentne" prisposobovat dlhodobemu jazdnemu stylu a ked dlhodobo sleduje trend nevytacania motoru, tak sama seba "preprogramuje" na takyto jazdny styl, co sa navonok prejavi zlenivenim....
Ked ju potom ovsem zase podobne prinutis zmenou jazdneho stylu na "dravy", tak sa opat dostane spat.
Tento popis urcite obsahuje nepresnosti, ale myslim, ze v principe je spravny, ak nie, tak ma prosim niekto opravte....

Turbo je mechanicka komponenta, ktora v konecnom dosledku premiena kyneticku energiu vyfukovych plynov na zvacsenie objemu (tlaku) vzduchu hnaneho do valca. Ako mechanicka suciastka nemoze "zleniviet". K tomu zleniveniu o ktorom hovoris dojde v riadiacej jednotke, ktora je adaptabilna a dokaze sa "inteligentne" prisposobovat dlhodobemu jazdnemu stylu a ked dlhodobo sleduje trend nevytacania motoru, tak sama seba "preprogramuje" na takyto jazdny styl, co sa navonok prejavi zlenivenim....
Ked ju potom ovsem zase podobne prinutis zmenou jazdneho stylu na "dravy", tak sa opat dostane spat.
Tento popis urcite obsahuje nepresnosti, ale myslim, ze v principe je spravny, ak nie, tak ma prosim niekto opravte....
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- Ferris
- Nováček
- Příspěvky: 83
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: PN\SVK
riadiaca jednotka sa sama urcite nepreprogramuje
inac by bol zbytocni napriklad ciptuning (preprogramovanie riadiacej jednotky)atd a napriklad u starych aut bez DAKEJ RIADIACEJ jednotky preo doslo k takzvanemu zleniveniu auta ? ked si to zoberieme s logickeho hladiska diel co sa neamaha uz len pruzina tak casom stuhne ked sa hybe len v urcitom rozpati je to v pohode akonahle by si ju chcel viac zatazit uz to pojde tazsie



- Ferris
- Nováček
- Příspěvky: 83
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: PN\SVK
how it works http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_g ... rbocharger
sorry found it only in englisch
a ked by si si precital predchadzajuci odkaz uz z nazvu turba vypliva ako to tourbo funguje
Variable geometry turbocharger
pracuje aj mechanicky nieje zalozene len na tlaku prisposobuje sa
sorry found it only in englisch

a ked by si si precital predchadzajuci odkaz uz z nazvu turba vypliva ako to tourbo funguje
Variable geometry turbocharger
pracuje aj mechanicky nieje zalozene len na tlaku prisposobuje sa

- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
turbo nie je pruzina. pruzina ked nepracuje, tak jediny dovod preco strati vlastnosti je v tom, ze starne materialovo... je to cista mechanika. Turbo je od tohoto problemu podla mna uchranene... To ze je v nom navyse okrem tocenia dalsia mechanika, ktora sposobuje zmenu uhlu lopatiek je len dalsi kus mechaniky navyse.
Preprogramovanie ECU naozaj funguje. ECU ma implementovanu fuzzy logiku pomocou ktorej dokaze striedat niekolko vyrobcom vopred nahranych bitovych map, ktore popisuju jej spravanie.
Chiptuning v podstate znamena, ze nahras riadiacej jednotke data, ktore jej vyrobca samotny nenahral, inymi slovami bitovu mapu upravis podla svojho vlastneho know how tak, aby si zvysil vykon a krutak. vyrobca pouziva mapy, ktore optimalizuju viacero parametrov (spotreba, zivotnost, emisie...). Chiptuning ide po vykone.
Preprogramovanie ECU naozaj funguje. ECU ma implementovanu fuzzy logiku pomocou ktorej dokaze striedat niekolko vyrobcom vopred nahranych bitovych map, ktore popisuju jej spravanie.
Chiptuning v podstate znamena, ze nahras riadiacej jednotke data, ktore jej vyrobca samotny nenahral, inymi slovami bitovu mapu upravis podla svojho vlastneho know how tak, aby si zvysil vykon a krutak. vyrobca pouziva mapy, ktore optimalizuju viacero parametrov (spotreba, zivotnost, emisie...). Chiptuning ide po vykone.
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- Ferris
- Nováček
- Příspěvky: 83
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: PN\SVK
presne tak isto ved v motore su teiz diely ktore pracuju hybu sa namahaju a ked uz len pruzina na zdvihatku stuhne mas to tu , a ta predchadajuca tema sa tykala TDCI motora ktory mava problem presne s tymto turbom ze stuhnu tie lopatky a by teh way nepovedal som ze turbo je pruzina je to v tomto konkretnom pripade ze pri hrcitych otackach sauz tie lopatky nedakazu dostatocen rychlo naklonit a preto mas povedzme pocit ze netaha aj ked by malo .. a ako ty vysvetlis zlenivenie motora napr u skoda 120 al lada (VAZ)?
PS dobra diskusia
PS dobra diskusia

- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Aby doslo k takemu opotrebeniu turba, tak an to nestaci len motor netocit. To musi byt opotrebovanie materialu, materialova vada alebo nejaka koncepcna chyba, inak treba tomu co to navrhoval zobrat diplom.
Ze zlenivie motor na skodovici alebo na niecom co ma karburator vysvetlit neviem (mozno necistoty filtrov, pri vysokom najazde neoptimalne opotrebovane plochy vo valcoch resp. na piestoch alebo to moze byt kludne nieco ine), ale cim to vysvetlis ty? Konkretne ktora cast sa tym, ze sa nepouzivala vo vysokych otackach (lebo o tom si pisal povodne) sa akoze znicila a sposobila "zlenivenie"? Opakujem, u tej struny je to na 99% len strata mechanickych vlastnosti materialu (mozno sposobena koroziou alebo inou degradaciou materialu).
Btw. lopatky v turbe sa nemusia natacat nejako zvlast rychlo, pretoze uhol ich natocenia je zavisly na otackach motora (a teda rychlosti vyfukovych plynov) a nepredpokladam, ze rychlost narastu otacok (a teda rychlosti plynov) je taka vysoka, aby lopatky museli reagovat v priebehu desatin sekundy. Tym padom sa lopatka musi s najvacsou pravdepodobnostou uplne zaseknut, aby ju zmena aerodynamiky v komore turba nedokazal otocit (som v praci a tak som si ten link na wiki precital len velmi rychlo)....
Ze zlenivie motor na skodovici alebo na niecom co ma karburator vysvetlit neviem (mozno necistoty filtrov, pri vysokom najazde neoptimalne opotrebovane plochy vo valcoch resp. na piestoch alebo to moze byt kludne nieco ine), ale cim to vysvetlis ty? Konkretne ktora cast sa tym, ze sa nepouzivala vo vysokych otackach (lebo o tom si pisal povodne) sa akoze znicila a sposobila "zlenivenie"? Opakujem, u tej struny je to na 99% len strata mechanickych vlastnosti materialu (mozno sposobena koroziou alebo inou degradaciou materialu).
Btw. lopatky v turbe sa nemusia natacat nejako zvlast rychlo, pretoze uhol ich natocenia je zavisly na otackach motora (a teda rychlosti vyfukovych plynov) a nepredpokladam, ze rychlost narastu otacok (a teda rychlosti plynov) je taka vysoka, aby lopatky museli reagovat v priebehu desatin sekundy. Tym padom sa lopatka musi s najvacsou pravdepodobnostou uplne zaseknut, aby ju zmena aerodynamiky v komore turba nedokazal otocit (som v praci a tak som si ten link na wiki precital len velmi rychlo)....
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host