problem odvetrani motoru
- 
				Fossa
 - Nováček

 - Příspěvky: 96
 - Registrován: 05.05.2011 20:27
 - Bydliště: JM kraj
 
Re: problem odvetrani motoru
Ahoj! Mám takový čistě teoretický dotaz. Myslíte, že by bylo možné v případě vytvoření a nahromadění karbonu v tom odvětrání, aby si motor nasál tento sajrajt těmi gumovými hadicemi na turbo a to bylo následně poškozeno? Po přečtení tohoto tématu jsem se totiž díval po oddělání hadičky dovnitř pod to víčko a připadne mi, že je tam dost svinčík! Mám obavy, že bych mohl nedej bože přijít o třetí turbo! 
  Asi to vyvedu taky bokem a zaslepím, protože to má Ford dost nešťastně vyřešený. Díky kluci za odpovědi. 
			
									
									Je:  Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
						Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
- Kranich11
 - Junior

 - Příspěvky: 214
 - Registrován: 22.04.2010 21:46
 - Bydliště: Brno a okolí :)
 
Re: problem odvetrani motoru
Dotaz - turbo je u 1.8TDCi před IC ? Stále by mě zajímalo jak proudí vzduch a hlavně kudy všude.. od vzduchového filtru až do motoru..
			
									
									Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2013 Bílá Frozen Gallery
dříve Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2011 Černá
dříve Ford Focus II 1.8 TDCI r.v. 2006
						dříve Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2011 Černá
dříve Ford Focus II 1.8 TDCI r.v. 2006
- vita_k
 - Člen klubu

 - Příspěvky: 4023
 - Registrován: 05.11.2010 17:55
 - Bydliště: Brno a okoli
 
Re: problem odvetrani motoru
takto to ma vetsina aut. Ale myslim, ze bys tam nemel mit sajrajt pevneho charakteru. Jestli jo, tak nevim, jak se ti tam dostaly. Leda ze vzduch filtru...?
			
									
									Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
						byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- lucky.jack
 - Test driver

 - Příspěvky: 8462
 - Registrován: 12.03.2011 21:18
 - Bydliště: v Hradci Královým
 
Re: problem odvetrani motoru
Kranich11
Jo vždycky musí být turbo před IC.
IC = InterCooler = chladič stlačeného vzduchu.
Vzduch jde přes filtr do turba, pak vedením do IC a pak vedením do sání. Aby se do válců dostalo co nejvíc vzduchu, proto je tam IC. Vzduch se ochladí a tím pádem pádem zmenší objem a jde ho víc naráz dostat do spal. prostoru.
			
									
									Jo vždycky musí být turbo před IC.
IC = InterCooler = chladič stlačeného vzduchu.
Vzduch jde přes filtr do turba, pak vedením do IC a pak vedením do sání. Aby se do válců dostalo co nejvíc vzduchu, proto je tam IC. Vzduch se ochladí a tím pádem pádem zmenší objem a jde ho víc naráz dostat do spal. prostoru.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
						>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- Kranich11
 - Junior

 - Příspěvky: 214
 - Registrován: 22.04.2010 21:46
 - Bydliště: Brno a okolí :)
 
Re: problem odvetrani motoru
Dobra, jak je v tomto rozvodu jeste zakomponovane odvetravani klikove hridele pres hlavu valců?
			
									
									Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2013 Bílá Frozen Gallery
dříve Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2011 Černá
dříve Ford Focus II 1.8 TDCI r.v. 2006
						dříve Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2011 Černá
dříve Ford Focus II 1.8 TDCI r.v. 2006
- phofy
 - Moderátor

 - Příspěvky: 9508
 - Registrován: 23.07.2011 11:32
 - Bydliště: Liberec
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: problem odvetrani motoru
Je tam ještě jedna hadice vzadu a ta je před turbem na sání
			
									
									
						- Kranich11
 - Junior

 - Příspěvky: 214
 - Registrován: 22.04.2010 21:46
 - Bydliště: Brno a okolí :)
 
Re: problem odvetrani motoru
Takže do turba to jde z hlavy válců + od filtru vzduchu?
			
									
									Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2013 Bílá Frozen Gallery
dříve Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2011 Černá
dříve Ford Focus II 1.8 TDCI r.v. 2006
						dříve Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2011 Černá
dříve Ford Focus II 1.8 TDCI r.v. 2006
- vita_k
 - Člen klubu

 - Příspěvky: 4023
 - Registrován: 05.11.2010 17:55
 - Bydliště: Brno a okoli
 
Re: problem odvetrani motoru
zkuste se drzet tematu odvetrani. Toto je spis na wikipedii :)
			
									
									Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
						byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- phofy
 - Moderátor

 - Příspěvky: 9508
 - Registrován: 23.07.2011 11:32
 - Bydliště: Liberec
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: problem odvetrani motoru
Když se podíváš pořádně na motor, tak zepředu máš 2 hadice co jdou někam do víka ventilů, a z druhý strany je další hadice ( Jardak ti ji vyznačil na té fotce ). Tak ta jde do sání přesně mezi turbo a vzduchový filtr.  
			
									
									
						- lucky.jack
 - Test driver

 - Příspěvky: 8462
 - Registrován: 12.03.2011 21:18
 - Bydliště: v Hradci Královým
 
Re: problem odvetrani motoru
Takže po týdnu testování je stav následující.
Hadice poněkud změnila proporce a v hrdle odvětrání se vrátila do původního průměru, tudíž to netěsní tak jak bych si představoval. Budu muset vymyslet lepší. Zrovna tak i lepící(těsnící) páska teplem změkne a její funkčnost, hlavně těsnící, jde pomalu do kopru. Pak ještě vymyslet nějaký lepší proudění vzduchu v nádobce, protože mi jde všechno ven na hadici.
Jinak v nádobce žádný olej nebyl, jen voda. Pravděpodobně vysrážená z teplých výparů.
Mám co dělat
  
			
									
									Hadice poněkud změnila proporce a v hrdle odvětrání se vrátila do původního průměru, tudíž to netěsní tak jak bych si představoval. Budu muset vymyslet lepší. Zrovna tak i lepící(těsnící) páska teplem změkne a její funkčnost, hlavně těsnící, jde pomalu do kopru. Pak ještě vymyslet nějaký lepší proudění vzduchu v nádobce, protože mi jde všechno ven na hadici.
Jinak v nádobce žádný olej nebyl, jen voda. Pravděpodobně vysrážená z teplých výparů.
Mám co dělat
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
						>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- mafo
 - Nováček

 - Příspěvky: 38
 - Registrován: 16.06.2008 11:45
 
Re: problem odvetrani motoru
Jak to tak pročítám, už jen čekám jak sem někdo hodí fotku se zabudovaným destilačním aparátem a napíše že mu za jízdy do lahve odkapává  slivka  
			
									
									Ford Focus combi 1.6 16V 74kW 02/00 tmavě modrá 
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85kW 10/07 bílá
						Ford Focus combi 1.8 TDCI 85kW 10/07 bílá
- 
				Fossa
 - Nováček

 - Příspěvky: 96
 - Registrován: 05.05.2011 20:27
 - Bydliště: JM kraj
 
Re: problem odvetrani motoru
No mám po stěnách té tenší hadice co vede do té tlustší takový hnusný šedočerný mazut = olej + různé páry (možná nějaká za ta léta vysrážená voda) a tam se to s úspěchem nachytalo 
 . Nevím, jestli by to nemohl být potencionální problém pro turbo, které si v případě požadavku většího přísunu vzduchu nasaje i tento odvětraný vcelku hustý sajrajt a na problém viz. Vadné turbo bude zaděláno! Ty lopatky by takovou pecku přece nemohly snést....
			
									
									Je:  Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
						Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
- lucky.jack
 - Test driver

 - Příspěvky: 8462
 - Registrován: 12.03.2011 21:18
 - Bydliště: v Hradci Královým
 
Re: problem odvetrani motoru
V tom případě hadici vyndej, namoč hadr v techničáku a hadici hezky vyčisti  
			
									
									Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
						>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- 
				Fossa
 - Nováček

 - Příspěvky: 96
 - Registrován: 05.05.2011 20:27
 - Bydliště: JM kraj
 
Re: problem odvetrani motoru
Jojo, dneska už se na to chystám, za ranního kuropění na to vlítnu! U našeho typu motoru člověk nikdy neví, co ho překvapí a sebemenší zanedbaná blbinka může mít destruktivní následky jak pro hrkač 
 , tak pro majitelovu šrajtofli 
			
									
									Je:  Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
						Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
- lucky.jack
 - Test driver

 - Příspěvky: 8462
 - Registrován: 12.03.2011 21:18
 - Bydliště: v Hradci Královým
 
Re: problem odvetrani motoru
Poslední úprava. Sklenička se neosvědčila, všechny výpary šly do motorovýho prostoru i s olejovou mlhou, takže jsem měl motor pěkně začuněný. Takže jsem natáhnul hadici dolů pod auto a zatím je to OK  
Hrdlo hadice jsem nahřál a nacpal do ní ocelový kroužek aby držela tvar. Trochu jsem musel snížit průměr hadice(na brusce
 ) aby vlezla do hrdla odvětrání. Sedí tam jak přibitá, nic nikde nesákne  
							
			
									
									Hrdlo hadice jsem nahřál a nacpal do ní ocelový kroužek aby držela tvar. Trochu jsem musel snížit průměr hadice(na brusce
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
						>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti

