olej do motoru 1,6tdci

Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od V12 » 08.12.2011 18:54

Ford ? To zabozruti z PSA !!! Ford ma vo Focusoch jediny diesel - stary dobry Kent / Lynx.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od paranmax » 08.12.2011 19:08

lucky.jack píše:Chladič oleje je součástí tělesa olejového filtru a máš ho tam určitě.

Tak to ti blbci dali chladič oleje na nejlepší místo jaké mohli. To by napadlo jenom vo.a. Ruky jim urvat. Já jsem furt přemýšlel co že je to za blbost pod tím turbem. že je to olej.chladič jsem teda nečekal.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8454
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od lucky.jack » 08.12.2011 19:16

V12 píše:Ford ? To zabozruti z PSA !!! Ford ma vo Focusoch jediny diesel - stary dobry Kent / Lynx.
Tak mě hned nechytej za slovo...
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od V12 » 09.12.2011 07:11

lucky.jack :
:mrgreen: :nazdravi:

paranmax :
Trochu to rozviniem - preco kua dali katalyzator s DPF a turbo pred motor ? Ked sa zacne vypalovat DPF, poriadne sa na nom zdvihne teplota. Blok motora je doslova grilovany tymto pridavnym zdrojom tepla, beztak ho uz dost zohrieva aj turbo. Prave toto je dovod, preco do toho motora treba liat kvalitne oleje odolne voci vysokym teplotam, nie nejake sracky xW-30 A1/B1. Podobny problem maju aj HTP - katalyzator nad hlavnym mazacim kanalom motora => prepekanie oleja => vydieranie ventilovych vedeni veduce k pomalemu zatvaraniu hlavne vyfukovych ventilov a ich naslednemu podpaleniu.

Poucne citanie o HTP :
http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Zda sa ale, ze ing. zabozruti to necitali :nunu:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od foki » 09.12.2011 07:49

sice OT ale toto me pobavilo a zdravim vsechny zastance HTP .

MOTOR NAVRŽENÝ
MARŤANY
Motor 1,2 HTP je mnohými haněn
již jen proto, že jde o neušlechtilý
tříválec. Volba takové jednotky (viz.
fyzikální předpoklady) však ze
strany výrobce nebyla principiálním
pochybením, za problémy stojí
nedůsledná práce konstruktéra,
který měl za úkol oddělit válec
z agregátu 1,6i 8v (74 či 75 kW)
a provést nezbytné množství
co nejlevnějších úprav. Za ten
půlrok, který mi příprava materiálu
o motoru 1,2 HTP zabrala, jsem
dospěl k názoru, že jej konstruovali
Marťani – akademicky vzdělaní
tvorové s vysokou inteligencí, ale
nulovou zkušeností se stavbou
a provozem strojů, natož konstrukcí
motorů. Zaskočily je totiž jevy, které
vysokoškolská skripta nepopisují,
ale v praxi jsou běžné. Například
že se piliny z katalyzátoru dokáží
pohybovat proti proudu výfukových
plynů (děje se to při rychlém
uzavření škrticí klapky a následném
vyrovnání podtlaku skrz výfuk)
nebo že, ač ústící za škrticí klapku,
proudí zpětně vedené výfukové plyny
vlivem víření při určitých režimech
i kolem ní. Jiné chyby zase jako by
naznačovaly, že český konstruktér
pořádně neznal ten německý motor,
na jehož základě nový tříválec vznikl,
jinak by těžko umístil katalyzátor do
takové blízkosti olejového kanálu.
A opravdu jen prostá nezkušenost
stojí za kolapsy řetězového pohonu
rozvodů, s jehož navržením si též
museli mladoboleslavští poradit
sami, jelikož výchozí šestnáctistovka
měla ozubený řemen. Přeskakování
rozvodového řetězu je v rámci
automobilové techniky kuriózní
závada, neboť obvykle bývá
konstruován tak, aby to nebylo
principiálně možné. Mimořádně
účinnými opatřeními v tomto směru
jsou přesně vyměřený volný prostor
mezi ozubenými koly a krytem (který
nestačí ke zvednutí řetězu o zub)
a omezený krok napínáků, jenž
neposkytne k přeskočení potřebnou
volnou délku.
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od vita_k » 09.12.2011 09:06

paranmax píše:
lucky.jack píše:Chladič oleje je součástí tělesa olejového filtru a máš ho tam určitě.
Tak to ti blbci dali chladič oleje na nejlepší místo jaké mohli. To by napadlo jenom vo.a. Ruky jim urvat. Já jsem furt přemýšlel co že je to za blbost pod tím turbem. že je to olej.chladič jsem teda nečekal.
jako kdyz se jede, tak je to asi v pohode-napor vzduchu bude chladit bez problemu. Ale jak se zastavi, tak to turbo bude pict vsechno, co ma kolem - nevypinat auto je dobry napad, aby se ten olej vymenoval na exponovanych mistech... Proto je turbo tak hezky oplechovany :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od V12 » 09.12.2011 18:53

vita_k :
Na P307 to zjavne v pohode nie je, ked aj v tychto chladnych dnoch zohrejem olej na viac ako 100 stupnov kratkou cestou Sered - Trnava a to ho ani nezmycham na plny plyn ! A nemam dovod mysliet, ze vo Focuse to bude lepsie :evil:

Turbo je na 1.6 TDCI tak hezky oplechovane iba preto, aby sa nejaky lama po zdvihnuto kapoty nepopalil...

foki :
Jj, je to zaujimave ctenicko. Kolega tiez musel menit hlavu po 33k km. Kulancia (ci ako tomu hovoria) ale zafungovala a neplatil nic ! Ani robotu 8O . Ked mi toto zahlasil, skoro som zletel zo stolicky a spomenul si na Hematologa, ktoremu na Forde museli vymenit vodnu pumpu po 63k km (zaruka 60k) a musel cvakat vsetko, samozrejme aj novy rozvod. Ale teraz sa uz ma fajn, Fofa predal a jazdi novucickym snehobielym MegMobilom (Megane 1.6).
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od vita_k » 02.01.2012 12:11

ahoj. vybrali byste magnatec nebo edge?

Edge ma jakousi specifikaci ford
magnatec
http://aukro.cz/castrol-magnatec-5w40-5 ... 16304.html
edge
http://aukro.cz/castrol-edge-5w40-turbo ... 16334.html

Uz nemam DPF filtr...

Jeste premyslim, jestli na aukru neprodavaj nejaky fake? diky

EDIT: naucil jsem se cist v historii, oba jsou dobre, jdu do EDGE - rozdil ceny je minimalni
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od V12 » 04.01.2012 06:59

Skoro 2 roky jazdim na Edge TD 5W-40.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8454
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od lucky.jack » 28.01.2012 20:24

Tak dneska výměna oleje po 10tkm. Castrol 5W-30, dal bych 5W-40, ale 30 byla zadarmo tak jsem nepohrdnul. Norma je odpovídající. Před výměnou jsem udělal proplach a do novýho oleje dal TEC oil booster. Mám s TECem dobrý zkušenosti a když jsem ušetřil za olej tak jsem ho tam vrznul :twisted: . Zrovna jsem vyměnil i vzducháč aby se focusovi líp dýchalo :) Nevěřil bych jak ani ne po roce bude po ježdění po městě zas.anej.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od vita_k » 29.01.2012 08:28

zadarmo? to bych si taky nechal líbit:) vzduch filtr špinavý? od čeho? olej? prach? já jej měl bílej...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od V12 » 29.01.2012 09:44

Pri poslednej vymene oleja (bola po 13k km) som chcel menit aj vzduchac, predtym bol tiez meneny s olejom. Ked som ho ale vybral, bol CISTY, teda az na par vciel a os. Ziadny binec, sajgon, potetovane mysi ci anarchia v podobe oleja. Tak som ho tam nechal na dalsich 10k km, vymena bude spolu s olejom. To ale uz asi pojde na vymenu aj palivak, nerobim si ziadne iluzie o kvalite SK nafty :twisted:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od Jardak » 29.01.2012 11:17

Tak to musíte jezdit v čistým prostředí.Já vzuch. filtr měním vždy s olejem po 12 tkm a že by byl čistý to se teda říct nedá...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8454
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od lucky.jack » 29.01.2012 11:49

Nebylo to nijak drastický, ale po 10tkm bych to čekal lepší. Olej tam nebyl, jenom včely nějací brouci a cucky z prachu. A celkově celej šedivej. Vzhledem k tomu, že to jsou origo filtry za lidový ceny, tak jsem neváhal :palec_nahoru:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
Milano
Nováček
Nováček
Příspěvky: 166
Registrován: 01.01.2009 13:19
Bydliště: 2J9

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od Milano » 19.02.2012 14:36

Já osobně dávám olej Divinol 5w30, kdy mám najeto 280t. km a nikdy nemusím olej dolévat, ubyde za výměnu max. 3dcl. Můj motor má náplň 5,5l a nikdy jsem neměl problém jet třeba 500 km 180 - 190 (přes Německo a v noci) a nebo si trhnout rekord z Phy do Brna (od ceduli k ceduli) za hodinu a 8 minut (sobotní noc, takže volná dálnice, cihla na plynu). Nevím jak 1.6ka, ale 1.8 určitě problém s přehříváním oleje nemá a dávat tam 5w40 mi přijde opravdu zbytečný...jo a turbo mám furt origo...
Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: dusanlulka a 3 hosti