LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mošna
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 04.07.2008 10:28
Bydliště: Olomouc

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Mošna » 28.06.2011 16:57

Já jsem taky slyšel od mého dvorního mechanika, že na ventilech se nic neseřizuje, tak jak to teda je? :?:
Ford Focus Combi 1,6 74kW 03/2001 Silver
Od dubna 2010 jezdím na LPG

Obrázek

Wolf2

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Wolf2 » 28.06.2011 18:03

Tak to potom pán není automechanik ,ale minimálně zvěrolékař :totlsmile: :totlsmile: a o minimálně Fordech nic neví :palec_dolu: Jak v 1,6 tak v 1,8 ,nebo 2,0 se musejí ventily kontrolovat a seřizovat :wink: , seřizují se vymezovacími podložkami :wink:

Uživatelský avatar
MartinXPV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 11.01.2009 18:35
Bydliště: Olomouc

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od MartinXPV » 28.06.2011 18:45

Ventily mají mít předepsané vůle. To si změřím sám spárovkou a pokud je nemají tak sehnat vymezovací podložky a nechat to někde udělat. Musí se vyndat vačka aby bylo možno podložky na zdvihátkách měnit, takže aji shodit rozvoďák (pokud se shodí tak myslím že by se neměl prostě jen natáhnou zase zpět). To by mě tedy zajímalo jak u motoru 1,8 a 2 to někdo seřídí za pár hodin po zadání práce (pochybuju že tak rychle někdo sežene přesné podložky a pohraje si s rozvody). u 1,4 a 1,6 se vačka vyndat nemusí pokud má montér přípravek na výměnu podložek či co a dělá se to na studeném motoru. Tak pozor ať vás někdo nenatáhne, jakože řekne že to seřídil zatímco čekal než např. vyteče olej. Dost pochybuju že mi tam minule něco tak rychle seřídil. K FL přimazávání: o tom taky pochybuju že to nějak funguje, soudím dle toho jak to mám namontováno. Jakože za minutu kapne pár kapek do sání za škrtící klapkou někde v úrovni volnoběžného ventilu a kapka se rozdělí na 4 menší kapky a je tam takový brutální cuc že letí vzhůru až do válce. Ti kterým to jde ještě přes škrtící klapku a váhu vzduchu těm ta kapka letí ještě i vodorovně kousek. Kdyby se to do sání rozstřikovalo na mlhu tak něřeknu nic ale tomu jak to je nevěřím. Spíš to občas ukápne a hromadí se to v nejnižším bodě sání odkud se to odpařuje teplem a že by výpary něco mazaly aby to mělo efekt nevím no. :?: Co vy na to?
1.8i, 2000, LPG BRC
Obrázek

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Mira » 28.06.2011 18:47

platí to i pro Ti-VCT??? to jsem se pořád ještě nedozvěděl :D
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Wolf2

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Wolf2 » 28.06.2011 19:43

MartinXPV píše:Kdyby se to do sání rozstřikovalo na mlhu tak něřeknu nic ale tomu jak to je nevěřím. Spíš to občas ukápne a hromadí se to v nejnižším bodě sání odkud se to odpařuje teplem a že by výpary něco mazaly aby to mělo efekt nevím no. :?: Co vy na to?
Přesně jak píšeš ,pokud by to bylo přivedeno na každý válec a ještě se to tam rozstříklo, tak je vše OK ,ale pokud to stříká někde před klapkou ,tak to moc úspěšné nebude . :wink:

patroj22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 29.06.2011 20:34

Re: Názor na přestavbu LPG

Příspěvek od patroj22 » 29.06.2011 20:46

Vyplatí se vůbec LPG do staršího auta? Mám Mondeo 1,6 16V ZETEC r.v. 1996.
Není nad vlastní bazén na zahradě.

Leon_vendelin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 05.06.2011 19:36
Kontaktovat uživatele:

flash lube a spol

Příspěvek od Leon_vendelin » 29.06.2011 21:57

Jsem flashlubeskeptik ale nechci sklouznout k debate kdo ma obhajuje, kdo nema hani. A protoze 95% problemu clovek vyresi pomoci obycejneho selskeho rozumu tak premyslim co by na tom mohlo byt funkcni... pokud ten "olej na sici stroje" ma mazat vyfukovy ventil, tak musi nejdriv projit spalovacim procesem a otazkou je co z nej vznikne. napadaji me saze a ty jsou mastne a tak by mohly poslouzit. Co treba misto toho davkovat to co se davalo kdysi jako aditivum do N95 nahradou za tetraethylolovo.
Dalsi vec je zde zminena nesymetricnost davkovani do jednotlivych valcu. Pokud se aditivum nerozprasi a jen kape a ma vetsi hustotu nez vzduch, tak saci potrubi zacne fungovat pri jamkoliv zakriveni jako odstredivy tridic. Apokud saci potrubi k jednotlivym vylcum nejsou symetricka tak neni symetricke ani davkovani. Tim padem muze byt jeden ci vice valcu aditivem zanedbavano na ukor jinych.
...mozna selsky rozum nestaci... :irre:
treba by to chtelo nejakeho motorare... tim myslim PANA MOTORARE... :shocked:
fofo II 2007 1.6 Duratec 74kW LPG AGC bez přimazávání olejem na šicí stroje :-)

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 29.06.2011 23:30

Mě spíše zajíma jinačí věc to když mám auto na plyn nebo si ho předělám na plyn tak mám počítat u jakéhokoliv auta po ujetí cca.100000km ušetření 100000kč že 30 vyhodím za novou hlavu atd.?! to potom nemá smysl na jednu stranu to si řeknete že ušetříte ale za jakou dobu a tak to brat no nevím jestli to je potom dobré?!Třeba mám známého co ma sice felicii LPG najeto asik 110000 km a kromě nového nějakého čidla felicia šlape jak hodinky.Koupil jsem si starší auto s LPG nevím jak dlouho tam je plyn kolik se najelo na něj a jestli auto má pravé km tak to kdybych měl do něho vrazit hnedka něco takového nebo stímhle počitat no to potěš.

Jerryk2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 21.07.2010 08:49

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Jerryk2 » 30.06.2011 08:02

Klvys píše:Mě spíše zajíma jinačí věc to když mám auto na plyn nebo si ho předělám na plyn tak mám počítat u jakéhokoliv auta po ujetí cca.100000km ušetření 100000kč že 30 vyhodím za novou hlavu atd.?! to potom nemá smysl na jednu stranu to si řeknete že ušetříte ale za jakou dobu a tak to brat no nevím jestli to je potom dobré?!Třeba mám známého co ma sice felicii LPG najeto asik 110000 km a kromě nového nějakého čidla felicia šlape jak hodinky.Koupil jsem si starší auto s LPG nevím jak dlouho tam je plyn kolik se najelo na něj a jestli auto má pravé km tak to kdybych měl do něho vrazit hnedka něco takového nebo stímhle počitat no to potěš.

Daň za slevu :wink: My co máme jistotu svých km a zaplatili si montáž (je tam i jistota provedené práce) si to musíme vyjezdit :mrgreen: Když si zaplatíš autorizovanej servis, kt.tě zedře z kůže a dáš jim dobrovolně těk 30k tak začínáš jako my od začátku.
FFI 1,6 16V, hatchback, Lpg+elektr.FL, profi údržba

Uživatelský avatar
MartinXPV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 11.01.2009 18:35
Bydliště: Olomouc

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od MartinXPV » 02.07.2011 13:06

Došlo na sundání víka a změření vůle ventilů. Výsledek: 8 ventilů mimo toleranci. Sací ventily na 4. válci prakticky bez vůle, výfukový 0,11mm pod. nominál. Ostatní výfukové v pohodě. Sací mimo těch na 4. válci mají větší vůli o 0,07mm což není tak hrozné pokud to beru že se díky LPG časem samy seřídí (podpálí :lol: ). Ty bez vůle ale bych měl řešit. Nevím ale kde by mi to udělali pořádně. Kam příjdu tam hned že se tam nic neseřizuje. Kdo a kde dělal to seřízení vám?
1.8i, 2000, LPG BRC
Obrázek

Uživatelský avatar
Jazz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 26.11.2009 19:37
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Jazz » 05.07.2011 12:24

Len pre uplnost doplnim .
Oprava hlavy ma vysla na 10 000 Czk (repas hlavy , nove sruby a tesnenie pod hlavu + praca)
Repas robila nejaka firma v ostrave ktora sa tym zaobera. Montaz a demontaz znami automechanik.
Vcera som sa vratil s dovolenky a po odjazdeni cca 4 000 km neregistrujem ziaden problem .
Motor taha jak za mlada. :D.
Ford Focus II combi Style1.6 16V+Vialle LPI, 2008
Ford Focus I combi 1.8 16v 85Kw , 2000

Uživatelský avatar
MH30
Nováček
Nováček
Příspěvky: 130
Registrován: 04.03.2010 12:58
Bydliště: Frydek-Mistek

flashlube

Příspěvek od MH30 » 14.07.2011 06:42

to Jazz: Pokud byla ta repase hlavy na tom autě z r. 2008, tak to je tedy dost brzy...zřejmě hodně najeto. Vialle LPI je přímý vstřik kapalného LPG, že? Takže i u toho se zaklepávají ventily?
Ale k tomu dávkování flashlube. Flashlubeskeptik Vendelin má asi pravdu, mám to také, ale také si myslím, že se to nemůže dostávat do všech válců stejně. A to platí i pro elektronické dávkování Flashlube, protože to je taky jenom 1 kapka do sání, jenom elektronika řídí množství podle otáček.
Trochu jinak k tomu ale přistupuje firma PRINS, což je myslím jedna z vůdčích firem v oboru. Mají vlastní systém, kdy se ten "olej na šicí stroje" přidává do jednotlivých hadiček za vstřiky LPG, tedy se přidá k LPG před nasátím do válce. Takže se to dostane do každého válce. Cena ale bude vyšší a bude to fungovat jen pro systém PRINS. Trochu se divím, že s tím ještě nikdo jiný nepřišel. Že by patent?
http://www.prinsautogas.com/en/products ... ecare.html
MONDEO, 1.8 16V, 92kW, combi, 2005, Ghia, od 9/2010 LPG Lovato Easy Fast Smart, toroid 53l
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
Jazz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 26.11.2009 19:37
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Jazz » 14.07.2011 20:03

To MH30

Ano je to priamy vstrik. Najazdene som mal 92 000 km .
Myslim ze hlavny problem je v tom ze pri spalovani LPG ( ci uz v kvapalnej alebo plynnej faze)
Vznika o dost vyssia teplota , co nezvladaju ventile ktore su s malo odolneho materialu .
Na druhu stranu su tam dost odolne sedla . Co sa tyka flashlube budem nadalaj skeptik :)
ten system od prins je asi lepsi ale aj o dost drahsi ............ To radsej budem repasovat hlavy :D
ako stale sledovat ci mam dost media na mazanie , ci sa spravne davkuje a tak ..........
Znamy ma vo Fusion-e lpg + FL a uz sa mu par krat stalo ze sa FL sa minulo prilis rychlo.
A to urcite moc motoru neprospieva.
Ford Focus II combi Style1.6 16V+Vialle LPI, 2008
Ford Focus I combi 1.8 16v 85Kw , 2000

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Mira » 16.07.2011 12:01

No tak to já jsem zase po ujetí nějakých cca 5tis. zjistil, že "mazadlo na šicí stroj" neubývá. Uvidíme, co to udělá v případě mého motoru. Teď mám cca 15tis. a "kapu" nějakých 6-7 kapek.
O tom seřizování ventilů u svého motoru jsem se zatím nic nedozvěděl. Beru to tak, že ujedu ještě cca 12tis. km a bude zpět investice do přestavby na LPG. Pak nezačne ježdění za "polovic", ale šetření na případné opravy (10-15-20tis. km snad ne, ale co když) :roll: no a pak snad už zase jen to ježdění za "polovic". :lol: Cena LPG je nyní docela příznivá (ve Slaném tankuju 16,40 a v Prostějově 14,90 - 15,50)
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od jimm » 17.07.2011 23:03

No já mám sice mondeo taky na plyn,mazání taky,najel jsem zatím 11000 a právě mě došlo flash,takže zítra jdu koupit novou dávku.Předtím jsem měl na plyn 2.auta( felicie,kia sephia),u obou jsem najel kolem 80000km a nikdy jsem s lpg neměl problémy,sestra má logana na lpg bez problémů,tak jsem ho dal i do mondea a v pohodě.Sleduju tuto diskuzi o lpg dlouho a docela jsem se divil jaký problémy s tím máte u fo.foc.Snad mě to u mondea nepotká taky :? Repase hlavy :bebng:
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host