
Motorový olej pro Focus - informace na str.1
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
klobi2664: můžeš, ale ta cena je zbytečně vysoká, platíš jen za značku. Jsou oleje o 100Kč na litru levnější a ve stejné kvalitě. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Vysvětlím podstatu volby mot. oleje pro Ford specifikace A1/B1.
V motorech ford se používal olej A3/B3 do doby, než začal narůstat tlak na emise motoru. Nejschůdnější cestou bylo řešení uložení pístu a pístních kroužků ve válci. Jelikož na píst při provozu působí teploty kolísající až o 100st. C muselo se počítat s diletací materiálu pístu, který byl vyráběn oválný kuželový a vjednom místě byly dokonce naříznutý. Při zahřátí na provozní teplotu se všechny míry srovnaly na stejný válcový průměr. Vůle mezi pístem a válcem motoru pro vysokou diletaci pístu byla vyráběna v 0,05mm, což musela být dodržena, jinak se píst zadřel. Proto byl nutný olej který vytvářel na válci větší vrstvu oleje a pomáhal za pomocí pístních kroužků udržet tlaky ve válci a měl i o něco větší odpor. Technika šla dál a do pístů se zaléva diletační kov Invar, který minimalizuje tepelnou diletaci na takovou hodnotu, že tolerance pístu a válce klesla na 0,02mm, což pro motor znamená menší náročnost na vrstvu oleje. Proto je možnost použít olej A1/B1 s menším olejovým filmem a tím dosáhnout menších požadovaných emisí, které v dnešní době jsou sporadické, protože i vývoj olejů jde dopředu a ikdyž oleje A3/B3 mají větší vrstvu, přísadami dosáhli stejného odporu jako při použití menší vrstvy A1/B1. Vlastnosti olejů A1 a A3 se tím pádem srovnaly až na jednu, a to je náchylnost trhání olejového filmu u A1 při větší zátěži, a větší spotřebě oleje, což se spálí a tím pádem nejdou do ovzduší emise jen z paliva ale i z oleje. Což logicky ekologicky jaksi nevěrohodné a zavádějící, protože na zkušební stolici jim to ukáže úsporu paliva 2% a tím pádem menší emise ale v praxi o sežraní 1L oleje do ovzduší, když se motor pohoní, se jaksi nepíše. To je veškerá věc, proč může motor jezdit na A1/B1 ale není to podmínkou , aby do motoru nebyla možnost dát olej A3/B3, který motoru vyhovuje lépe a lépe ho chrání. Jak jsem psal výše, olej A3/B3 je v dnešní době na takové úrovni, že lehkoběžnost oproti A1/B1 je zanedbatelná, a náplň vydrží od výměny k výměně.
Pro manuálisty: když ford napíše superlativy o oleji A1/B1, přeci si nebude sr..t na hlavu změnou názoru a zpochybnění co zde deset let propagoval.
V motorech ford se používal olej A3/B3 do doby, než začal narůstat tlak na emise motoru. Nejschůdnější cestou bylo řešení uložení pístu a pístních kroužků ve válci. Jelikož na píst při provozu působí teploty kolísající až o 100st. C muselo se počítat s diletací materiálu pístu, který byl vyráběn oválný kuželový a vjednom místě byly dokonce naříznutý. Při zahřátí na provozní teplotu se všechny míry srovnaly na stejný válcový průměr. Vůle mezi pístem a válcem motoru pro vysokou diletaci pístu byla vyráběna v 0,05mm, což musela být dodržena, jinak se píst zadřel. Proto byl nutný olej který vytvářel na válci větší vrstvu oleje a pomáhal za pomocí pístních kroužků udržet tlaky ve válci a měl i o něco větší odpor. Technika šla dál a do pístů se zaléva diletační kov Invar, který minimalizuje tepelnou diletaci na takovou hodnotu, že tolerance pístu a válce klesla na 0,02mm, což pro motor znamená menší náročnost na vrstvu oleje. Proto je možnost použít olej A1/B1 s menším olejovým filmem a tím dosáhnout menších požadovaných emisí, které v dnešní době jsou sporadické, protože i vývoj olejů jde dopředu a ikdyž oleje A3/B3 mají větší vrstvu, přísadami dosáhli stejného odporu jako při použití menší vrstvy A1/B1. Vlastnosti olejů A1 a A3 se tím pádem srovnaly až na jednu, a to je náchylnost trhání olejového filmu u A1 při větší zátěži, a větší spotřebě oleje, což se spálí a tím pádem nejdou do ovzduší emise jen z paliva ale i z oleje. Což logicky ekologicky jaksi nevěrohodné a zavádějící, protože na zkušební stolici jim to ukáže úsporu paliva 2% a tím pádem menší emise ale v praxi o sežraní 1L oleje do ovzduší, když se motor pohoní, se jaksi nepíše. To je veškerá věc, proč může motor jezdit na A1/B1 ale není to podmínkou , aby do motoru nebyla možnost dát olej A3/B3, který motoru vyhovuje lépe a lépe ho chrání. Jak jsem psal výše, olej A3/B3 je v dnešní době na takové úrovni, že lehkoběžnost oproti A1/B1 je zanedbatelná, a náplň vydrží od výměny k výměně.
Pro manuálisty: když ford napíše superlativy o oleji A1/B1, přeci si nebude sr..t na hlavu změnou názoru a zpochybnění co zde deset let propagoval.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.05.2010 12:17
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
a jaký by jsi mi doporučil, abych zbytečně neplatil a zároveň měl požadovanou kvalitu?ballu píše:klobi2664: můžeš, ale ta cena je zbytečně vysoká, platíš jen za značku. Jsou oleje o 100Kč na litru levnější a ve stejné kvalitě.
Ford Focus II Turnier 2.0 Tdci 100kW DPF Ghia 2006
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.05.2010 12:17
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
v obou případech to cenově vychází kolem 1.000,- na 5L
ještě jsem objevil toto, což vychází cenově stejně
http://www.cztuning.cz/index.php?action ... boid=45457
ještě jsem objevil toto, což vychází cenově stejně
http://www.cztuning.cz/index.php?action ... boid=45457
Ford Focus II Turnier 2.0 Tdci 100kW DPF Ghia 2006
- Spy.Dr
- Junior
- Příspěvky: 225
- Registrován: 19.03.2011 13:47
- Bydliště: Vrchlabí a Trutnov
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Zdravím všechny, pčetl jsem desítky stránek a možná stovky komentářů ohledně oleje, přiznám se že jsem z toho dosti zmaten
ale jako dosti dalšíh jsem dal i na rady zkušených automechaniků (jednoho mam pár metrů vedle firmy ve stejné budově, občas se hodí heh)
Jelikož jsem kupoval FoFo přitažený z DE, a absolutně nemam šajn co tam kdo lil, (v servisce to napsané není, auto má nalítáno 107tis). tak všicni radili ať tam radši neleju 5w30, protože jestli tam někdo předtim nalil polosyntetiku, mohly by se tam pak uvolnit syntetikou nějaký nečistoty či co a mohlo by to motoru akorát uškodit. Navíc prej když má motor naběhaný už 100tis tak je prej i lepší tam dát 10w40 než 5w30. Takže jsem dal na jejich rady a koupil v kelly Shell Helix 10w40 a novej filtr samozřejmě. To že v auťáku je oleje už hodně málo jsem věděl, protože jsem na kontrolním klacku nenašel ani prd, to jsem se přiznám trochu zhrozil
a proto jsem to mazal pořídít co nejrychlejc a hned vyměnit. Ale vzhledem k tomu že kontrolka mazání ješě ani neproblikávala, tak jsem ještě nijak nepanikařil.
Čelo jsem si otřel až ve chvíli, když jsem všechno vypustil, a vyteklo mi odhadem jen asi 1,5-2l vyjetýho (včetně toho co bylo ve filtru). Zajímalo by mě, na jak nízkou hladinu se musí olej dostat, aby začlo svítit mazání? u předchozího auta(litrová corsa) o vítílo a ještě byl vidět olej na klacku pod ryskou minima...
Ocenm samozřemě jakýkoliv názory na cokoliv z toho co jsem napsal, toho že jsem měl asi teď štěstí jsem si celkem vědom

Jelikož jsem kupoval FoFo přitažený z DE, a absolutně nemam šajn co tam kdo lil, (v servisce to napsané není, auto má nalítáno 107tis). tak všicni radili ať tam radši neleju 5w30, protože jestli tam někdo předtim nalil polosyntetiku, mohly by se tam pak uvolnit syntetikou nějaký nečistoty či co a mohlo by to motoru akorát uškodit. Navíc prej když má motor naběhaný už 100tis tak je prej i lepší tam dát 10w40 než 5w30. Takže jsem dal na jejich rady a koupil v kelly Shell Helix 10w40 a novej filtr samozřejmě. To že v auťáku je oleje už hodně málo jsem věděl, protože jsem na kontrolním klacku nenašel ani prd, to jsem se přiznám trochu zhrozil

Čelo jsem si otřel až ve chvíli, když jsem všechno vypustil, a vyteklo mi odhadem jen asi 1,5-2l vyjetýho (včetně toho co bylo ve filtru). Zajímalo by mě, na jak nízkou hladinu se musí olej dostat, aby začlo svítit mazání? u předchozího auta(litrová corsa) o vítílo a ještě byl vidět olej na klacku pod ryskou minima...
Ocenm samozřemě jakýkoliv názory na cokoliv z toho co jsem napsal, toho že jsem měl asi teď štěstí jsem si celkem vědom

-
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.05.2010 12:17
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
poté co jsem si koupil auto z Německa, nalil jsem tam olej Ford formula F 5w30. Nyní jsem zjistil že mám spodek u olej. vany od oleje... je možné že je to tím olejem? když tam koupím kvalitní syntetiku 5w40 a3/b3 mohlo by se to spravit, nebo budu muset přetěsnit olej. vanu?
Ford Focus II Turnier 2.0 Tdci 100kW DPF Ghia 2006
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Typ oleje némá nic společného s nětěsností motoru. Přetěsnit. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- karl666
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 26.03.2011 02:25
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
balu: na predchozi strance jsi krapet popletl fyz. vlastnosti. Specifikace SAE popisuje viskozni tridu oleje, ACEA popisuje vykonostni tridu. Ale s HUSTOTOU (jinak receno s mernou hmotnosti) to vubec nesouvisi. jinak s tebou do puntiku souhlasim. To jak je kapalina "husta" je popis viskozity...
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
To že ti ještě nesvítila kontrolka oleje mazání ,bylo tím ,že ještě bylo kde ten olej brát .Spy.Dr píše:)
Čelo jsem si otřel až ve chvíli, když jsem všechno vypustil, a vyteklo mi odhadem jen asi 1,5-2l vyjetýho (včetně toho co bylo ve filtru). Zajímalo by mě, na jak nízkou hladinu se musí olej dostat, aby začlo svítit mazání? u předchozího auta(litrová corsa) o vítílo a ještě byl vidět olej na klacku pod ryskou minima...
Ocenm samozřemě jakýkoliv názory na cokoliv z toho co jsem napsal, toho že jsem měl asi teď štěstí jsem si celkem vědom



Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
- Spy.Dr
- Junior
- Příspěvky: 225
- Registrován: 19.03.2011 13:47
- Bydliště: Vrchlabí a Trutnov
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Díky kaminku
už jsem se taky trochu poptal a zorientoval v tom ja funguje kontrolka, potažmo čidlo mazání...zaplaťpánbůh si mi potvrdil to co jsem si do teď myslel. měl jsme halt kliku, teď jen doufám že tak málo oleje tam nebylo protože to někde teče... musim to chvíli sledovat, budu se modlit aby to bylo dobrý...nic jinýho mi taky asi nezbejvá...ačkoliv jsem strojař, tohle už halt neni minibike, kde jsem dělal úprav bloků a výkonovej "tuning" celýho motoru...tohle už je krapet složitější a ještě v tom je hromada elekttroniky, v tom než se zorientuju, tak z toho
už jsem se taky trochu poptal a zorientoval v tom ja funguje kontrolka, potažmo čidlo mazání...zaplaťpánbůh si mi potvrdil to co jsem si do teď myslel. měl jsme halt kliku, teď jen doufám že tak málo oleje tam nebylo protože to někde teče... musim to chvíli sledovat, budu se modlit aby to bylo dobrý...nic jinýho mi taky asi nezbejvá...ačkoliv jsem strojař, tohle už halt neni minibike, kde jsem dělal úprav bloků a výkonovej "tuning" celýho motoru...tohle už je krapet složitější a ještě v tom je hromada elekttroniky, v tom než se zorientuju, tak z toho

- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
> teď jen doufám že tak málo oleje tam nebylo protože to někde teče... - myslíš, že je lepší, když to ten olej žere? Jestli to nikdo nekontroloval od poslední výměny, může to bejt 2 litry na 10 000 km (ale taky na víc, jestli na to minulej majitel kašlal, pak ale auto jezdilo se starým olejem kromě toho, že ho tam bylo málo).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Spy.Dr
- Junior
- Příspěvky: 225
- Registrován: 19.03.2011 13:47
- Bydliště: Vrchlabí a Trutnov
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Jesli neni někde nějakej podvod, tak původní majitel byl podle mě asi nějaká rodina s dvouma malejma dětma a auto bylo v servisech a je vevelmi dobrém stavu (teda když nebudu počítat pravou přední poloosu která se asi ozýva a bude potřebovat nápravu
) takže bych to tipoval na to že tomu nikdo nerozuměl a všechno si nechávali dělat v servisech, těžko říct no... ukáže asi čas... snad to bude dobrý 


- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Moje auto bylo taky rodinnej vůz. Vzadu pod kobercem jsem ještě našel zbytky sušenek, korálky a sponky do vlasů. A 50 centů.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
A co tě tam na tý strojárně učili????Spy.Dr píše:Díky kaminku
už jsem se taky trochu poptal a zorientoval v tom ja funguje kontrolka, potažmo čidlo mazání...zaplaťpánbůh si mi potvrdil to co jsem si do teď myslel. měl jsme halt kliku, teď jen doufám že tak málo oleje tam nebylo protože to někde teče... musim to chvíli sledovat, budu se modlit aby to bylo dobrý...nic jinýho mi taky asi nezbejvá...ačkoliv jsem strojař, tohle už halt neni minibike, kde jsem dělal úprav bloků a výkonovej "tuning" celýho motoru...tohle už je krapet složitější a ještě v tom je hromada elekttroniky, v tom než se zorientuju, tak z toho
A i ten minibajk ptřebuje někde olej!!!!



A to jsi ty bloky myl a tím tak tuningoval???




FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti