Brzdění studeným motorem

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Croog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 165
Registrován: 27.12.2009 00:39
Bydliště: Praha

Brzdění studeným motorem

Příspěvek od Croog » 21.02.2011 21:18

Práci mám na kopci, takže po výjezdu mě každý den čeká pár minutový sešup dolů s čerstvě nastartovaným motorem (třeba v -10..). Jak hodně motor dostává zabrat, když ho v tomto momentě neprohřívám pod plynem, ale naopak ho bez plynu nechávám vytáčet do cca 2500 ot.?
Nebo je lepší to sjet na neutrál a každou chvílí zamezovat zrychlování brzdami? (nic moc, pokud je namrzlo)

Jak byste to řešili vy? :wink:
Ford Focus Kombi Ghia 2006 2.0 TDCi, Black Panther

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13477
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Brzdění studeným motorem

Příspěvek od miki21 » 21.02.2011 22:08

K těm brzdám...řekl bych,že na namrzlém povrchu je lepší,když brzdí obě nápravy(ABS)než jenom předek motorem.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Mudr.Hematolog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 24.06.2010 23:40

Re: Brzdění studeným motorem

Příspěvek od Mudr.Hematolog » 21.02.2011 23:31

Pouzivaj aj motor aj brzdy......nenechavaj ho vytacat do 2500......staci do 2000.......idealne by bolo to to nechat aspon na volnobeh avsak neviem ake su tam podmienky na take to jazdenie na neutrale.

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Brzdění studeným motorem

Příspěvek od FUGAS » 21.02.2011 23:40

Já v případech kdy je motor promrzlý, tak ho k brždění nepoužívám, a používám pouze brzdy a to extrémně citlivě. Neberte to ale jako návod, nerad bych aby mi tu pak někdo vyčítal, že si kvůli mě rozbil hubu, nebo auto, jen říkám, jak to dělám já :wink:
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Brzdění studeným motorem

Příspěvek od Eidž » 22.02.2011 07:15

Neznám přesně tu situaci. Ale asi bych lehce brzdil tak, aby se auto moc nerozjelo a měl neutrál. Ale neznám délku a sklon kopce.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Brzdění studeným motorem

Příspěvek od V12 » 07.03.2011 23:04

Pokial brzdis motorom, nemusis to mat zohriate a mozes ho nechat tocit aj 3000 otacok - nicomu neublizis. Aj dvojhmota bude spokojnejsia. Studeny motor sa nema hnat na plny plyn len a len z toho dovodu, ze dochadza k velmi rychlemu lokalnemu narastu teploty, co spolu s roztaznostou materialov moze vyvolat nadmerne vnutorne pnutia bloku a hlavy, co v extreme moze sposobit praskliny. Preto treba motor zohrievat plynule. Dnesne oleje 5W-40 pri beznych teplotach mazu ihned vsetko, kam sa dostanu. Aj turbo alebo vacky.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Brzdění studeným motorem

Příspěvek od matys » 08.03.2011 08:55

Zdravím pánové..........můj názor je , že jízda se studeným motorem z kopce na neutrál s volnoběhem se může změnit na nechtěnou sebevraždu a nebezpečí pro okolí . Když zhasne motor (co se někdy i může stát) , nejdou posilovače ani brzd a ani řízení a v ten moment jedete v 1,5tuně neřiditelného vozu .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Brzdění studeným motorem

Příspěvek od V12 » 08.03.2011 09:07

matys :
Precitaj si po sebe, co si napisal. Ked mas zaradenu rychlost a auto sa hybe, motor NEMOZE zastavit, je pohanany od kolies. Tym padom neprides o posilovac riadenia ani o posilovac brzd. Oba su pohanane ci uz priamo (brzdy, servo) alebo nepriamo (elektroservo) od motora.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Brzdění studeným motorem

Příspěvek od matys » 08.03.2011 09:23

V12............Přečti si po mně , co píšu ...na neutrál (což značí bez zařazené rychlosti)s volnoběhem.........

PS.......Ford používá motorové oleje 5W30
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Brzdění studeným motorem

Příspěvek od V12 » 08.03.2011 13:24

Sorry, mas pravdu, kedze sa jedna o vlakno o brzdeni motorom, Tvoja poznamka o neutrali mi akosi unikla :oops:
Ford pouziva 5W-30
Ford ano, ja nie a mam na to dost dobre dovody :wink:
5W-30 - 5W-40 za studena jedno, rozdiel je az v schopnosti mazania vo vysokych teplotach. Tema oleja ale patri inde a je o tom napisanych tak vela prispevkov, ze dalsi pripisovat uz nebudem.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host