Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 18.01.2011 09:24

ballu :

:palec_nahoru: :perfect:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Spotřeba

Příspěvek od matys » 18.01.2011 09:49

Zdravím pánové...............pokud by se přidaly rychlostní stupně do převodovky ,musel by se změnit poměr ve stálém převodu ,aby se mohl využívat max.kroutící moment na všech rychlostních stupních a ne, aby 6tý stupeň byl jen na jízdu z kopce.
Když porovnáte maximální rychlostní limity 5ti a 6ti stupňových převodovek,tak zjistíte , že jsou stejné , akorát ,že 6ti kvalt se musí častěji řadit , pro využití max. kroutícího momentu a ne ,zbytečného přetáčení motoru ,ale k tomu by bylo zapotřebí i přidat stádo koní .
(mám na mysli benzínové motory - nafta má jiný (vyšší - dostačující) kroutící moment).
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Cowley » 18.01.2011 10:12

No, za mne by se s tim urcite dalo pohnout - jezdil jsem s autama ktery mely horsi pruzne zrychleni a nebyla to zadna tragedie. 1.5t bezne obsazeneho fokusu tech 100 koni zvlada vcelku bez problemu. Kazdopadne tahle uprava je zatim jenom ve stadiu uvah, precijenom mam dost tesne po zaruce ;-)

Ad provoz ve meste: osobne si myslim ze v Praze by nejvic prospelo serizeni semaforu :?
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 18.01.2011 10:19

matys :
Tomu motoru pomoze iba lahsia karoseria, nic ine. Bud to bude tocit 4000 rpm, alebo sa v pripade 6 kvaltu aj v miernych kopcoch uradis k smrti, pricom prinos v podobe nizsej spotreby je dost otazny. Kombinacia 74kW a takmer 1.3 tony vahy je jednoducho zla. Vyhovovala, ked sa mohlo jazdit iba 110. Keby ten motor mal vacsi krutiak - aspon 200 Nm pri 3000 rpm, sestka ma vyznam. A toto sa da jedine s turbom. Hned ked budem mat cas, poobzeram sa po normach pre dialnice a z toho skusim vypocitat pozadovany krutiaci moment auta tazkeho 1.3 tony, resp. 1.8 tony maximalnej celkovej hmotnosti tak, aby bolo schopne jazdit na 3000 az 3300 rpm.

Cowley :
Neodporucam. Stupne spotreba. Pretoze to sucastne zvladanie 1.5 tony je zabezpecene podradovanim a tocenim do vysokych otacok. Ked predlzis staly zaber, dynamika neprijemne klesne. Upravovat IV. a V. nema zmysel, nic nedocielis, iba castejsie radenie, vacsie vytacanie IV. a zvysenie spotreby. Vzhladom na charakter motora je ta prevodovka poskladana optimalne, to mi ver. Problem je inde - 74 kW na 1.3 tony vahy...

Ked som si pozeral ostatne benzinove 1.6, vsetky maju maximalny krutiak okolo 160 Nm, vcetne toho najlepsieho - Toyoty ValveMatic s vykonom 97 kW. To znamena, ze by vsetky mali problem s dialnicnym kopcom a dlhsim prevodom. Vysoky vykon dosahuju az v maximalnych otackach, kde sa jazdi mozno 2% celkoveho casu. Objem je v pripade atmosferickych motorov jednoducho nenahraditelny. Hemi V8 rulez !!!
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 18.01.2011 10:42

Prave o ten kratsi staly prevod v 6st prevodovke ide. Ver mi ze je rozdiel podradit na Aurise pri dialnicnom kopceku z 6 do 5 a motor zostane na 5ke pruzny, ako ked na focuse s dlhym stalym prevodom podradis z 5 do 4 a stale sa nic nedeje a na dialnici :!: :!: :!: musis radit za 3 aby sa to rozhybalo.
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Spotřeba

Příspěvek od matys » 18.01.2011 11:05

maxo111.............u tebe je právě poznat, že máš těžší stálý převod ( 3,82 ) .Já mám 4,06 a už je to svižnější na zrychlení i tah . Proto jsem psal, že při přidání rychlostních stupňů by bylo potřeba zlehčit stálý převod aspoň na 4,3 ,aby se zvýšila pružnost vozu .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 18.01.2011 11:22

Zdielam tvoj nazor :wink:
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 18.01.2011 12:39

matys & maxo111 :
Aka je maximalka vasich aut ? Na ktorom kvalte ju dosiahnete ? Ak sa totiz prezenie dlzka prevodu a ten je prirychly, znizi sa maximalna rychlost v dosledku poklesu krutiaceho momentu v otackach nad bodom jeho vrcholu. Ked je naopak prikratky, motor dosiahne maximalne otacky a dalej uz nejde. Preto ma zaujima specialne maxov FF1 s dlhym stalym prevodom. Predpokladam, ze maximalku dosiahne uz na IV.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 18.01.2011 12:52

Maximalku na 4. resp. 5. stupen mam doteraz neotestovanu. Maximalka na 3. stupni po obmedzovac, obutie 195/60/r15, bola presne 155 km/h podla GPS. Rovnako predpokladam ze 5ku nerozgulam na viac ako 4. (mozno tak v solnej pusti :lol: )
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Spotřeba

Příspěvek od matys » 18.01.2011 13:10

V12 + maxo111.............dle tabulky v Návod k použití Fofo I by dosažení maximální rychlosti na 4. i 5.rychlostní stupeň měly být skoro shodné kolem 185km/hod (ovšem při rozdílném dosažení otáček).
4ka by šla do maxima,ale 5ce se už moc nechce .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: Spotřeba

Příspěvek od jackdaws » 18.01.2011 15:55

tu je clanok ktory pisal niekto kto uplne neznasa asi diesel

http://www.lidovky.cz/premyslite-o-dies ... n-auto_nev

a druhy o spotrebe a atd
http://www.penize.cz/spotrebitel/54904- ... u-rychlost
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 18.01.2011 17:11

jackdaws :
Ten, co pisal do lidovek musel byt veeelmi velky nepriatel dieslov. Vacsi ako ja :mrgreen:
Staci kupit novy diesel a minimalne 2 roky alebo urcity pocet kilometrov je od platenia oprav pokoj :) Vo vseobecnosti daju diesle s dobrou starostlivostou pokoj do cca 150 tisic km, potom mozu nastat problemy. Po 250 tisic km problemy budu, to je iste ako smrt. A budu hooodne drahe. Najvacsia tragedia je v tom, ze vacsina dieslov v SK a CZ bazosoch ma prave okolo 200 tisic km...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
LamB_17
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 568
Registrován: 24.07.2010 22:59
Bydliště: skoro BRNO

Re: Spotřeba

Příspěvek od LamB_17 » 18.01.2011 20:13

ten clanek "proc nekupovat diesel" nekdo psal tak pred 15 rokama ne? :dih:
Ford Focus kombi, 1.6 benzín, rv. 2004, černá panther, dotaženo z NDR :) , fólie SunTek HP15 (už jen vzadu)

Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 18.01.2011 20:46

V12 píše:matys :
Tomu motoru pomoze iba lahsia karoseria, nic ine. Bud to bude tocit 4000 rpm, alebo sa v pripade 6 kvaltu aj v miernych kopcoch uradis k smrti, pricom prinos v podobe nizsej spotreby je dost otazny.
pokud by sestka tocila 3500, tak i na D1 to tu karu na sestku vytahne. Dalsi vec: nemame jen D1, jsou jine dalnice a rychlostni silnice, kde kopce nejsou a tam by sestka byla paradni.
O spotrebe neni duvod pochybovat, ta sestka by zrala min. tak o pul litru na sto mene. Ne ze by me to vytrhlo, ale k zahozeni to neni, nemluve o lepsi pohode v aute... 4000 ot. uz jsou asi slyset
otazka je, o kolik by to auto bylo drazsi a zda by se to tedy vyplatilo.
Dobry priklad je v Mondeu 1.8 SCi
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: Spotřeba

Příspěvek od jackdaws » 18.01.2011 22:09

LamB_17 píše:ten clanek "proc nekupovat diesel" nekdo psal tak pred 15 rokama ne? :dih:
to keby sme supli do fora - temy kde si VY benzinaci hajite svoje... by si prisli na svoje
ja som mal predtym benzina ale diesel sa mi paci viac
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 0 hostů