FFII ma prevody praveze lahke. Keby mal tazsie, tak ho vyklepe aj HTP
Spotřeba
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba
Cowley :
FFII ma prevody praveze lahke. Keby mal tazsie, tak ho vyklepe aj HTP
Na 74 kW motor a 1.3t hmotnosti su stale pridlhe, V. by mala byt niekde medzi IV. a V. plus pridat VI. o cosi dlhsiu, ako je teraz V a pouzivat ju ako dialnicny rychlobeh.
FFII ma prevody praveze lahke. Keby mal tazsie, tak ho vyklepe aj HTP
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- LamB_17
- Pokročilý

- Příspěvky: 568
- Registrován: 24.07.2010 22:59
- Bydliště: skoro BRNO
Re: Spotřeba
jetli jezdis bezne 170 po dalnicich mel sis koupit neco trosku jinyho nez focuse, trebas mondeo v nejakem tom TDCi-ckuCowley píše:...pri 170 uz klidne 10-11...
- Cowley
- Zkušený

- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
no, petka je pouzitelna cca od 60tky, a pri 130 GPS ma 4000 otacek - to mi pride dost. A da se v pohode rozjizdet na dvojku, takze klidne bych par zoubku ze stalyho prevodu ubral...V12 píše:Cowley :
FFII ma prevody praveze lahke. Keby mal tazsie, tak ho vyklepe aj HTPNa 74 kW motor a 1.3t hmotnosti su stale pridlhe, V. by mala byt niekde medzi IV. a V. plus pridat VI. o cosi dlhsiu, ako je teraz V a pouzivat ju ako dialnicny rychlobeh.
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
V12:no...4000 ot pri 130km/h Ti prijde "pridlhe"???
to je kratka almara jak prase. to se nedivim, ze tam nekterym lidem chybi sestka. na rovine na dalnici by se v pohode uzivila
to je kratka almara jak prase. to se nedivim, ze tam nekterym lidem chybi sestka. na rovine na dalnici by se v pohode uzivila
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba
Na co tymto reagujes ? Nejako tomu nerozumiem. Ved som pisal :Ma.rt píše:V12:no...4000 ot pri 130km/h Ti prijde "pridlhe"???
to je kratka almara jak prase. to se nedivim, ze tam nekterym lidem chybi sestka. na rovine na dalnici by se v pohode uzivila
a to znamena, ze su kratke. Keby mal tazsie - teda dlhsie, tak by stratil na dynamike, ze by ho dala na lopatky aj Fobia HTP (brrr, az ma mrazi pri takej predstave)FFII ma prevody praveze lahke
Ta sestka by na rovinatej dialnici mohla byt uzitocna. Problem je ale v tom, ze 1.6i (aj TiVCT) ma pod 3000 rpm nizky krutiaci moment, takze by bolo nutne caste radenie. Zviezol som sa s Puntom Sport (1.4i, 6kvalt). To auticko je lahucke, takze ide podstatne lepsie ako Focus, no VI. je pouzitelna naozaj len na rovine a za bezvetria, staci fakt mierne stupanie a radis V. Akekolvek predbiehanie v 90tke si vyzaduje podradenie az na IV., inak je to nebezpecne. Preto VI. s 1.6i / TiVCT by dopadla rovnako, ako v Punte. Tuto istu skusenost ma kolega s Toyotou Yaris 1.33VVT, tiez je to 6kvalt a podla jeho slov sa sprava presne rovnako, ako to Punto. Je ale velmi otazne, ci by sa naklady vrazene do prevodovky vratili v podobe nizsej spotreby. A s hmotnostou 1.3 tony (FFII) o tom trochu pochybujem. Pretoze :
- na V. v 4000 rpm (cca 130 km/h) je k dispozicii maximalne 60 kW vykonu
- vykon potrebny na prekonanie aerodynamickeho odporu je 21 kW, ked pridam ostatne pasivne odpory, bude to cca 30 kW
- pouzitim VI. by otacky klesli napr. na 3000 rpm, tu je ale k dispozicii cca 40 kW
Z uvedeneho vyplyva, ze na prekonavanie pridavnych odporov v podobe stupania, protivetra alebo akceleracie je k dispozicii rezerva iba 10 kW, co je pri tejto rychlosti uz velmi malo. Vzhladom na to, ze motor by bezal na 3/4 vykonu je otazne, ci by spotreba nebola vacsia, nez na V., kde motor bezi v oblasti maxima krutiaku a teda najefektivnejsie, no hlavne na 1/2 vykonu. Dlhodobymi experimentami by sa mozno nasiel vhodny taky prevodovy pomer, aby klesla spotreba. Je ale otazne, ci by sa to vyplatilo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- postak
- Test driver

- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: Spotřeba
No po přečtění mého příspěvku ti to musí docvaknout. Moje kombinovaná spotřeba je přesně po 2,5 letech provozu na 7 litrech. Vozím 4 měsíce v roce na střeše střešní box, v létě kola, jezdím totálně všechno, nejsem brzda provozu, dokonce mě volant živí.LamB_17 píše: Tak ted sem z toho zmateny, rikas ze se neda jezdit pod 7 litru a jako dukaz si zajel trasu za 7,5 litrutomu nejak nerozumim
Tím že jsem zajel udávanou trasu za 7,5 litru mi není jasné, jak někteří borci tady jezdí dlouhodobý průměr za 8 až 9 litrů.
- Cowley
- Zkušený

- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
To je jednoduchy...staci jezdit cca polovinu cest po Praze
Druha polovina jsou dalnice no a na okresky kde se da delat rozumna spotreba pripada vylozeny minimum.
V12:
dobrej rozbor, to v podstate potvrzuje moji teorii ze dalnicni sestka by se hodila. Obvykle miva tak o 800 otacek min, to by na udrzovani rychlosti v pohode stacilo, a spotreba by mohla jit tak o litrik dolu. No a na predjizdeni holt podradit.
Bohuzel 6q neni k dispozici, takze mi pripada snazsi cesta uprava stalyho prevodu.
V12:
dobrej rozbor, to v podstate potvrzuje moji teorii ze dalnicni sestka by se hodila. Obvykle miva tak o 800 otacek min, to by na udrzovani rychlosti v pohode stacilo, a spotreba by mohla jit tak o litrik dolu. No a na predjizdeni holt podradit.
Bohuzel 6q neni k dispozici, takze mi pripada snazsi cesta uprava stalyho prevodu.
- maxo111
- Zkušený

- Příspěvky: 1039
- Registrován: 23.10.2008 18:53
- Bydliště: BB, BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Postak: Vidis a prave v tom je rozdiel - jazdenie ta zivi, takze si sa po vela km jazdit usporne chtiac/nechtiac naucil + vela zalezi na trase.
Napr. u mna je to jasne - velky podiel mesta (nie je mesto ako mesto, v BA sa jazdi stylom plyn/brzda) + dialnica (nechodte na mna s lahkou nohou na plyne, jazdit pomalsie ako je rychlostny limit musim mat prave naladu) + mozno 20% je okreska. Dalo by sa jazdit aj za menej, ale ja svoj styl jazdy povazujem za "bezny" a urcite nie som pretekar.
Napr. u mna je to jasne - velky podiel mesta (nie je mesto ako mesto, v BA sa jazdi stylom plyn/brzda) + dialnica (nechodte na mna s lahkou nohou na plyne, jazdit pomalsie ako je rychlostny limit musim mat prave naladu) + mozno 20% je okreska. Dalo by sa jazdit aj za menej, ale ja svoj styl jazdy povazujem za "bezny" a urcite nie som pretekar.
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010
- LamB_17
- Pokročilý

- Příspěvky: 568
- Registrován: 24.07.2010 22:59
- Bydliště: skoro BRNO
Re: Spotřeba
ted uz jopostak píše:... už mi rozumíš
tohle je vec ktera me docela vadi, ne ze bych se chtel do tebe nejak navazet co se tyce stylu jizdy ale vidim to dnes a dene a nechapu proc nekdo kdyz mu skoci zelena vystartuje a o 500m dal prudce brzdi pac ma cervenou.maxo111 píše:...v BA sa jazdi stylom plyn/brzda
zrovna dneska ve meste se na me lepila audina, evidentne byl chlapik nervozni z meho stylu jyzdy (pozvolnejsi rozjezd a dojizdeni cervenych tak abych nemusel uplne zastavit), kdyz to slo tak me predjel druhym pruhem a ve vysledku sem ho dojel o 2 km na jine krizovatce
- maxo111
- Zkušený

- Příspěvky: 1039
- Registrován: 23.10.2008 18:53
- Bydliště: BB, BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Mozno v cechach mate lepsie organizovanu dopravu, ale tu to funguje tak, ze cim rychlejsie vystartujes, tym viac aut prejde kym skoci znovu cervena. Potom mozes cakat na zelenu kludne dalsich par minut atd ... Takze bud defacto brzdis premavku, alebo sa prisposobis a ides plyn/brzda
A vobec to neznamena ze musis ist agresivne (lepit sa na niekoho, trubit atd.)
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010
-
Bullitt
- Pokročilý

- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Spotřeba
Mně právě ve městě(Plzeň) vadí, že hrozně dlouho trvá, než se lidi rozjedou když padne zelená, pak je samozřejmě průchodnost křižovatek malá. Stačilo by se trošku dynamičtěji rozjíždět(a to nemyslím zrovna třista z místa) a nehledat teprve rychlost, když už ten přede mnou jede, pak by se křižovatky vyprazdňovaly rychleji. Třeba dojíždím pomalu k semaforu, kde na červenou čeká pár aut, z dálky vidím padnout zelenou, ale oni než se rozjedou, tak musím zastavit, pak se zbytečně já a auta za mnou rozjíždíme z nuly. Co mám zkušenost z provozu v Praze, tak tam to víc odsejpá, protože jinak by to nešlo, vzhledem k většímu provozu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- LamB_17
- Pokročilý

- Příspěvky: 568
- Registrován: 24.07.2010 22:59
- Bydliště: skoro BRNO
Re: Spotřeba
ono ne nadrmo se rika ze v praze se bezne jezdi na oranzovou, zatimco jinde jen na tu zelenou 
ale melo by to byt ze kdyz uz vim ze padne oranzova, mel bych mit zarazeno a jet, vo tom zadna
ale melo by to byt ze kdyz uz vim ze padne oranzova, mel bych mit zarazeno a jet, vo tom zadna
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
V12: Na co tymto reaguju? Na to, ze jsi psal, ze prevody jsou stale pridlhe... nebo pridlhe u vas znamena kratke? to pochybuju.... jasne, ze by to vyresila sestka,ale ta tam neni, takze to pridlhe neni... je to taktak, spis kratky, 4000ot na dalnici je fakt dost a 74kW neni zadny lenoch, na ta dalnicni stoupani by stacil i s tezsi petkou a spotreba by sla taky jeste trochu dolu
tot jen muj nazor
tot jen muj nazor
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- tornado
- Nováček

- Příspěvky: 24
- Registrován: 04.08.2009 14:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Taky budu reagovat
Před týdnem jsem jel cestu Sušice - Straubing a zpět, ve 2, teplota 5°C, celkem 280km, z toho 50km po dálnici, svižnější ale předvídavá jízda, silnice 110, obce předpisově, dálnice 140 se 2 max. (tacho 200) byl jsem s autem podruhé na dálnici
a spotřeba dle PP 6.8l, nemůžu si stěžovat, motor sice není na dálnici ve svém živlu, ale jede na 5 kopec nekopec 
Ford Fiesta ST (2013)
Byl: Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85Kw (2005)
Byl: Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85Kw (2005)
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba
Dle mého, nemá smysl u auta těžkého 1,3t, 6 kvalt ,když nemá aspoň 100kw, píši o benzínu. Je to jednoduchá fyzika. Stačí mít káru naloženou, a těžko ve stoupáních na dálnici by to auto utáhlo. Dáním šestikvaltu by se automaticky odstupňováním zpomalila pětka a to by mělo za následek, že v rychlosti kolem 130 - 140km dle naložení, by jste se uřadili mezi 5 -6 kvaltem. To by pak za pět motor netočil kolem 4000 ot, ale někde na 4500ot., což by spíše spotřeba stoupla. Jedinou možností je nechat odstupňování po 5 kvalt stejný, jen tam dát 6 na udržovací rychlost. Ale i tak motor nemá na to obsah a sílu hlavně do 4000ot. Jinou muziku by udělal v FF 2,0L motor, nebo nafta, tam by se nějakého výsledku dosáhnout mohlo. 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti





