Čidlo teploty motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Schnack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 02.02.2008 03:18

Čidlo teploty motoru

Příspěvek od Schnack » 08.01.2011 17:00

Dobrý den,

po dvouletém provozu začal trošku zlobit Fofík. Studený motor náhle nechce startovat, při přidání plynu šly otáčky dolů až motor zhasl. Po třetím pokusu se rosvítila kontrolka závady na motoru. Ručička od teploty motoru vystřelí na max. teplotu a po chvilce jde "nadoraz" na nulu. Palubní diagnostika hlásí chybu D073, což je "chybná data od chlazení motoru". Když se nechá motor krátkou chvilku zahřát (stačí i půl minuty), tak už na plyn reaguje správně, otáčky neklesají a dá se jet.

Asi jsem odhalil příčinu - viz. foto :)

Chci se zeptat - jsem schopen si čidlo (nebo jen kabely od čidla) vyměnit sám, nebo to mám radši dát do servisu? Od čidla kabel vede k nějakému svazku kabelů a ke konektoru na levé straně. Je tam nějaký zádrhel, na který bych si měl dát pozor?

Díky za jakékoliv rady

Schnack
Přílohy
motor.jpg
FordFocus 1.6 16V Kombi Trend, 2002, Black metalíza
Obrázek №60 Obrázek

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Čidlo teploty motoru

Příspěvek od spanel » 08.01.2011 17:16

Vypadá to, že ti tam vlezla kuna, nebo jiný podobný zmetek a překousala to. Podnikni opatření (100% funguje pouze sklopec a hlava z makrely a sud plný vody). Jinak ti tam vleze zase a překouše to znova.
Jinak bych doporučoval koupit nové čidlo a kabely se nepokoušet opravovat, aby se nezměnil odpor. Pokud je čidlo přístupné, tak by neměl být problém doma jej vyměnit.
Naposledy upravil(a) spanel dne 08.01.2011 17:30, celkem upraveno 1 x.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
Schnack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Čidlo teploty motoru

Příspěvek od Schnack » 08.01.2011 17:30

Jeste mam jednu otazku - da se zatim jezdit i takhle? Zda se mi, ze to jede porad na sytic (aspon podle okamzite spotreby, u ktere ted vidim cisla drive nevidana :( ).
FordFocus 1.6 16V Kombi Trend, 2002, Black metalíza
Obrázek №60 Obrázek

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Čidlo teploty motoru

Příspěvek od spanel » 08.01.2011 17:33

No, jezdit se s tím dá, ale motoru to neprospívá a ani peněžence. Cena čidla by neměla být zničující. :D
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čidlo teploty motoru

Příspěvek od foki » 08.01.2011 21:05

to jsou prehrizane draty od kuny , staci je spajet ne? cidlo se menit nemusi . a protoze to nema udaj teplote tak to jede na sytic a mozna by se mela rozsvitit i konrolka motoru .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Schnack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Čidlo teploty motoru

Příspěvek od Schnack » 09.01.2011 10:47

Tak nouzově ubastleno a OK :) Naštěstí to nepřehryzalo nic dalšího (aspoň se to tak zdá).

Ještě mám jednu otázku na někoho zkušeného. Předem musím podotknout, že mi to dělalo už dříve, takže to s tím přehryzáním to nemá nic společnýho.

Po vypnutí zapalování (celou dobu) mi ukazatele od paliva a teploty motoru ukazují zhruba na polovinu (víceméně svisle). Po nastartování jdou na nulu a pak začnou ukazovat reálnou hodnotu. Netušíte co by mohlo dělat tohle?

Díky
FordFocus 1.6 16V Kombi Trend, 2002, Black metalíza
Obrázek №60 Obrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Čidlo teploty motoru

Příspěvek od Jardak » 09.01.2011 12:02

je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Schnack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Čidlo teploty motoru

Příspěvek od Schnack » 09.01.2011 12:34

diky moc.
FordFocus 1.6 16V Kombi Trend, 2002, Black metalíza
Obrázek №60 Obrázek

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Čidlo teploty motoru

Příspěvek od hihi » 10.01.2011 10:13

Spanel zrejme netusi, ze kabelove svazky stoji majlant... A ze s cidly nemaji prekousane draty nic spolecneho. I kdyz i jim navrzena oprava ma svuj vyznam. Rad bych mu (byt servisak) servisoval auto :-). Nic ve zlem :-). I když i já mám místo jednoho štekru k chlazení "čokoládu" a je to hnus, ale funguje to a cena zprovoznění ca 10,-.

A ještě mám prodloužený vodič k čidlu teploty na IC, taky k alternátoru z RJ... Jak šel čas, byly prostě potřeba delší.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Čidlo teploty motoru

Příspěvek od spanel » 10.01.2011 17:58

No, vycházel jsem z toho, že autor píše - kabely k čidlu. Já mám jiný motor, tak jsem to nějak nestudoval. Nejsem elektronik, ale z praxe vím, že čím víc spojů, tím se zvyšuje přechodový odpor a u odporových čidel to může hrát jistou roli. Nevhodně či špatně provedný spoj na autoelektroinstalaci může hrozit minimálně stopem někde na cestě a někdy i třeba požárem vozu. Dále mám některé negativní zkušenosti s neoriginálními díly již od Š125L a snímači na O VeA a O VeBe. A vycházím z toho, že lidi dnes většinou své ojetiny prodávají a prodat auto se zbastlenou elektroinstalací se povede snad jen nějaké lamě. Je fakt, že na fórech je hodně bastličů a pak ovšem lituji ty, co si po nic to auto koupí. Jsou prostě věci z běžné údržby, které si vždy budu dělat sám, a pak jsou věci, které raději svěřím servisu a jak jsem v životě poznal, tak ne každému. Osobně bych rád za nějaký čas, až budu prodávat svého FoFíka, aby ten, kdo ho ode mě koupí, byl přesvědčen, že auto je ve stavu, v jakém bylo deklarováno, má vlastnickou a servisní historii a nejsou na něm provedeny technicky nepřijatelné úpravy A to samé bych očekával i od toho, od koho budu auto kupovat. Jak jsem napsal, vyměnit lze spousta věcí i doma, kdo chce trávit volný čas ležením pod autem, tak prosím, ale když už tedy ležet, tak v maximální možné míře profesionálně. Tož tak.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Čidlo teploty motoru

Příspěvek od hihi » 11.01.2011 00:37

Souhlas... Ale to, co potřebuju v autě já, stojí 4500,- Kč. A jde mi jen a pouze o koncovku konektoru na alternátor. Jenže koupit lze jen komplet kabeláž. Předpokládám, že je to všude jinde stejný. Tož tak.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host