Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
to spachal:
sampon: osobne nejdrive auto ostriknu wapkou, pak umeju pomoci dvou kyblu (sitko nemam) a nasledne zase wapkou ostrikam. Sampon proste pouzivej podle navodu, nektere maji redeni treba 1:1500 a opravdu to funguje :]
Takže šampon mi vydrží opravdu dlouho a je tedy lepší ho používat jako lubrikant pod clay?
clay: ja koupil nejlevnejsi z eBay, pry se to stejne az na vyjimky vyrabi ve stejne cinske fabrice ;]. Mel jsem z toho trochu vitr, ale zcela v pohode. Lubrikant nepouzivam, misto toho strikam pod clay koncentrovany sampon (co davam na myti do 10L kyble, to same mnozstvi dam do 1L flasky rozprasovace). Funguje, nedre :]
Takže tohle je asi dobrá varianta na mytí před voskováním,ne?Pokud bych myl a navoskováno bylo,pak je výhodnější(co se práce týká)ten lubrikant jako detailer?Přejedu clayem a pak ty zbytky jen rozetřu?Nebo se mezi clayem a detailerem ještě musí kastle spláchnout?
detailer: ten pouzivas jen pokud pak nevoskujes. Jinak je to zbytecne. Po aplikaci claye se jeste pred voskovanim doporucuje odstraneni stareho vosku, napriklad pomoci DODO Lime Prime (pripadne Lite bez abraziva). To je ta nejhnusnejsi cast prace, ale pokud se pracuje s abrazivem, na laku to kurevs..setsakra videt :]
Nějaký vosk tam teď mám,takže mě to nemine?Podle čeho zjistím jestli s abrazivem či bez?To mi pak s abrazivem vydrží na 15 let,ne?Kdy použít s abrazivem?
rukavice: pouzivam levnou rukavici z mikrovlakna ("sasanka"). Staci. Kvalitni ovecka je lepsi, to bezesporu, ale cena je nekde jinde.
Na kolik vyjde ta sasanka a kde se dá sehnat?
hmyzaci: po kvalitnim navoskovani (nejlepe vrstveni), pujde hmyz po namoceni dolu pouhou rukavici.
Tož to je velice dobré zjištění.V létě velký problém...
interier: pouzivam kosmetiku od Autoglymu, Interior Shampoo na skoro vse, Fast Glass a Glass Polish na skla, Bumper Care na gumy. Vcelku levne a funkcni. Kam nedosahnu mikrovlnnou uterkou, namackam cistici hmotu ("zelenej blevajz" CyberClean :] ).
Bacha hlavne na nejakou lestenku na horni cast palubky, ja tu chybu udelal a pokud se leskne jak psi kulky, zazijes pri slunecnem pocasi opravdu necekane zazitky .. ;]. Takze cokoliv co nelesti, ale naopak matuje.
S tím už mám zkušenost.Nablejskal jsem si palubku ve focusu a v noci jet pod lampama bylo opavdu fajn...Na ty přípravky mrknu...
barva: mam stribrnou :] a ver mi, je to setsakra znat a to je autu uz 10 let. Ale nejde jen o vzhled, ten lak je proste jinej, ztmavnul a i pri silnem znecisteni se mimoradne snadno zase umyje
Takže to pozná i slepý...hmm
Znacky: ja sej kombinaci vosk Collinite (#915, takova zvlastni kombinace sealantu, ktery se ale da vrstvit), sampon a odstranovac vosku Dodo, zbytek Autoglym, noname clay, noname mikrovlakna a aplikatory. Je to takova cenove asi nejrozumnejsi cesta, v pomeru kvalita/cena, dle meho.[/quote]
Na kolik Tě to teda vyšlo?
sampon: osobne nejdrive auto ostriknu wapkou, pak umeju pomoci dvou kyblu (sitko nemam) a nasledne zase wapkou ostrikam. Sampon proste pouzivej podle navodu, nektere maji redeni treba 1:1500 a opravdu to funguje :]
Takže šampon mi vydrží opravdu dlouho a je tedy lepší ho používat jako lubrikant pod clay?
clay: ja koupil nejlevnejsi z eBay, pry se to stejne az na vyjimky vyrabi ve stejne cinske fabrice ;]. Mel jsem z toho trochu vitr, ale zcela v pohode. Lubrikant nepouzivam, misto toho strikam pod clay koncentrovany sampon (co davam na myti do 10L kyble, to same mnozstvi dam do 1L flasky rozprasovace). Funguje, nedre :]
Takže tohle je asi dobrá varianta na mytí před voskováním,ne?Pokud bych myl a navoskováno bylo,pak je výhodnější(co se práce týká)ten lubrikant jako detailer?Přejedu clayem a pak ty zbytky jen rozetřu?Nebo se mezi clayem a detailerem ještě musí kastle spláchnout?
detailer: ten pouzivas jen pokud pak nevoskujes. Jinak je to zbytecne. Po aplikaci claye se jeste pred voskovanim doporucuje odstraneni stareho vosku, napriklad pomoci DODO Lime Prime (pripadne Lite bez abraziva). To je ta nejhnusnejsi cast prace, ale pokud se pracuje s abrazivem, na laku to kurevs..setsakra videt :]
Nějaký vosk tam teď mám,takže mě to nemine?Podle čeho zjistím jestli s abrazivem či bez?To mi pak s abrazivem vydrží na 15 let,ne?Kdy použít s abrazivem?
rukavice: pouzivam levnou rukavici z mikrovlakna ("sasanka"). Staci. Kvalitni ovecka je lepsi, to bezesporu, ale cena je nekde jinde.
Na kolik vyjde ta sasanka a kde se dá sehnat?
hmyzaci: po kvalitnim navoskovani (nejlepe vrstveni), pujde hmyz po namoceni dolu pouhou rukavici.
Tož to je velice dobré zjištění.V létě velký problém...
interier: pouzivam kosmetiku od Autoglymu, Interior Shampoo na skoro vse, Fast Glass a Glass Polish na skla, Bumper Care na gumy. Vcelku levne a funkcni. Kam nedosahnu mikrovlnnou uterkou, namackam cistici hmotu ("zelenej blevajz" CyberClean :] ).
Bacha hlavne na nejakou lestenku na horni cast palubky, ja tu chybu udelal a pokud se leskne jak psi kulky, zazijes pri slunecnem pocasi opravdu necekane zazitky .. ;]. Takze cokoliv co nelesti, ale naopak matuje.
S tím už mám zkušenost.Nablejskal jsem si palubku ve focusu a v noci jet pod lampama bylo opavdu fajn...Na ty přípravky mrknu...
barva: mam stribrnou :] a ver mi, je to setsakra znat a to je autu uz 10 let. Ale nejde jen o vzhled, ten lak je proste jinej, ztmavnul a i pri silnem znecisteni se mimoradne snadno zase umyje
Takže to pozná i slepý...hmm
Znacky: ja sej kombinaci vosk Collinite (#915, takova zvlastni kombinace sealantu, ktery se ale da vrstvit), sampon a odstranovac vosku Dodo, zbytek Autoglym, noname clay, noname mikrovlakna a aplikatory. Je to takova cenove asi nejrozumnejsi cesta, v pomeru kvalita/cena, dle meho.[/quote]
Na kolik Tě to teda vyšlo?
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
to WnemOne:
Jaké je správné skladování houby?:
Tak aby nebola voľne niekde hodená, hod ju do sáčku, alebo tašky, ja mám vedra s vrchnákom, tak ja to mám tam, aby Ti na nu nesadal prach a nepovaľovala sa po zemy, alebo aby si ju nevyberal z pomedzi iného bordelu. To isté jelenica.
Dík,budu si pamatovat...
Jaké je správné skladování houby?:
Tak aby nebola voľne niekde hodená, hod ju do sáčku, alebo tašky, ja mám vedra s vrchnákom, tak ja to mám tam, aby Ti na nu nesadal prach a nepovaľovala sa po zemy, alebo aby si ju nevyberal z pomedzi iného bordelu. To isté jelenica.
Dík,budu si pamatovat...
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
to Miguelicek:
clay: zde si opravdu je třeba dávat pozor na to, aby clay po laku jezdil a nikde nezadrhával
na kombík spotřebuješ cca 0,5-0,6 litru koncentrátu. Já používám DODO Born Slippy Refill a ten ředím v poměru 1:10, takže z 250ml uděláš 2500ml lubrikantu...alternativou je samozřejmě šampon.
Takže lahvička born slippy je na 5 umytí?Resp.s clayem se dělá asi jednou za čas,co?Aha,už to čtu i níž.Takže pod clay je lepší šampon...
detailer: pokud by ses rozhodl např. pro DODO Red Mist Tropical, určitě ho používej pouze po každém 2-3 mytí, pod clay se nevyplatí. Detailer je skutečně ekonomický, stačí párkrát stříknout a rozleštit. Na střechu 4-5x, na kapotu 2-3x, na ostatní části 2x stříknout...
Někdo tu říkal,že po každém mytí?!Neměl pravdu?Takže detailer taky jen občas?To 4x5 neznamená počet,kolikrát daný díl přejdu,ale přibližný počet stříknutí na daný díl?
hmyz: pokud např. investuješ do Autoglym Insect Remover, použiješ ho skutečně poprvé, po navoskování jde hmyz dolu oplachem a rukavicí...spíše bych se přikláněl k použití odstaňovače téru(no možná jako náhrada by šel tech. benzin), na tvém laku budou asfaltové tečky dobře vidět a je třeba se jich zbavit před korekcí laku
Takže nic na hmyz nekupovat,viď?A na tér a asfalt mi fungovalo něco od kojota.To je špatný?Před zimou jsem vše odstranil...Pak bych to stejně zase odstraňoval před létem a po létě.Určitě by se i voskovalo....Nebo to děláte častěji?
interiér: mám pouze zkušenosti s Autoglym Interior Shampoo a pokud chceš interiér kvalitně vyčistit, spotřebuješ celou 500ml lahev. Dá se použít na vše v interiéru, nastříkáš, necháš chvíli působit, houbičkou nebo kartáčem narušíš a mikrovláknem setřeš, jednoduché, jen ta spotřeba
Já mám teď interiér vyčištění z ruční automyčky a prý napuštěný nějakým včelím voskem.Jde mi spíš o oživení barev...Prach stahuji prachovkou skoro pořád....
pneu:tam je to složitější vybrat, používám Meguairs Hot Shine Tyre Spray, spotřeba žádná, účinek celkem vysoký se mi zdá...dost se doporučuje Autoglym Instant Tyre Dressing.
Dost se mi líbí toto
http://tuningautodoplnky.cz/zbozi/autok ... pneu-10749
Jak jsem již psal,tak jsem měl sprej od cojota a bylo to všude.Takže ten gel se mi fakt zamlouvá.Sprej už nechci....
Voskujete i lité disky?
Určitě je třeba nevynechat jediný základní proces, tedy mytí, clay, korekce, vosk. Pokud ke korekci laku použiješ abrazivní přípravek, je třeba ho použít v kombinaci s mikrovláknovým aplikátorem, pokud bezabrazivní, stačí aplikátor pěnový. Co se týká mikrovláken, každému vyhovuje něco jiného, jen bych sehnal kvalitnější mikrovlákno na rozlešťování vosku, na ostatní věci stačí obyč(já mám z Makra např.).
Podle čeho poznám jestli mám dát abrazivní nebo neabrazivní?Starý vosk se sundavá před tímto?
Pouze tedy na aplikaci vosku mít spec.mikrovlákno jinak si můžu koupit klasicky v běžných obchodech?Kolik těch hadříků +- potřebuju,abych tento základní proces zvládnul bez neustálého praní a sušení?
Pokud bych doporučil sám za sebe, koukni po zahraničních e-shopem, ceny v tuzemských obchodech jsou pořád dost vysoké a v zahraničí dost ušetříš.
Až přijdu na to co je třeba a jestli budu mít na jídlo
,tak by přišel dotaz i na toto...
Jinak všem díky za čas při této seminárce

clay: zde si opravdu je třeba dávat pozor na to, aby clay po laku jezdil a nikde nezadrhával

Takže lahvička born slippy je na 5 umytí?Resp.s clayem se dělá asi jednou za čas,co?Aha,už to čtu i níž.Takže pod clay je lepší šampon...
detailer: pokud by ses rozhodl např. pro DODO Red Mist Tropical, určitě ho používej pouze po každém 2-3 mytí, pod clay se nevyplatí. Detailer je skutečně ekonomický, stačí párkrát stříknout a rozleštit. Na střechu 4-5x, na kapotu 2-3x, na ostatní části 2x stříknout...
Někdo tu říkal,že po každém mytí?!Neměl pravdu?Takže detailer taky jen občas?To 4x5 neznamená počet,kolikrát daný díl přejdu,ale přibližný počet stříknutí na daný díl?
hmyz: pokud např. investuješ do Autoglym Insect Remover, použiješ ho skutečně poprvé, po navoskování jde hmyz dolu oplachem a rukavicí...spíše bych se přikláněl k použití odstaňovače téru(no možná jako náhrada by šel tech. benzin), na tvém laku budou asfaltové tečky dobře vidět a je třeba se jich zbavit před korekcí laku
Takže nic na hmyz nekupovat,viď?A na tér a asfalt mi fungovalo něco od kojota.To je špatný?Před zimou jsem vše odstranil...Pak bych to stejně zase odstraňoval před létem a po létě.Určitě by se i voskovalo....Nebo to děláte častěji?
interiér: mám pouze zkušenosti s Autoglym Interior Shampoo a pokud chceš interiér kvalitně vyčistit, spotřebuješ celou 500ml lahev. Dá se použít na vše v interiéru, nastříkáš, necháš chvíli působit, houbičkou nebo kartáčem narušíš a mikrovláknem setřeš, jednoduché, jen ta spotřeba

Já mám teď interiér vyčištění z ruční automyčky a prý napuštěný nějakým včelím voskem.Jde mi spíš o oživení barev...Prach stahuji prachovkou skoro pořád....
pneu:tam je to složitější vybrat, používám Meguairs Hot Shine Tyre Spray, spotřeba žádná, účinek celkem vysoký se mi zdá...dost se doporučuje Autoglym Instant Tyre Dressing.
Dost se mi líbí toto
http://tuningautodoplnky.cz/zbozi/autok ... pneu-10749
Jak jsem již psal,tak jsem měl sprej od cojota a bylo to všude.Takže ten gel se mi fakt zamlouvá.Sprej už nechci....
Voskujete i lité disky?
Určitě je třeba nevynechat jediný základní proces, tedy mytí, clay, korekce, vosk. Pokud ke korekci laku použiješ abrazivní přípravek, je třeba ho použít v kombinaci s mikrovláknovým aplikátorem, pokud bezabrazivní, stačí aplikátor pěnový. Co se týká mikrovláken, každému vyhovuje něco jiného, jen bych sehnal kvalitnější mikrovlákno na rozlešťování vosku, na ostatní věci stačí obyč(já mám z Makra např.).
Podle čeho poznám jestli mám dát abrazivní nebo neabrazivní?Starý vosk se sundavá před tímto?
Pouze tedy na aplikaci vosku mít spec.mikrovlákno jinak si můžu koupit klasicky v běžných obchodech?Kolik těch hadříků +- potřebuju,abych tento základní proces zvládnul bez neustálého praní a sušení?
Pokud bych doporučil sám za sebe, koukni po zahraničních e-shopem, ceny v tuzemských obchodech jsou pořád dost vysoké a v zahraničí dost ušetříš.
Až přijdu na to co je třeba a jestli budu mít na jídlo


Jinak všem díky za čas při této seminárce


- Miguelicek
- Test driver
- Příspěvky: 2745
- Registrován: 09.08.2008 16:31
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Takže lahvička born slippy je na 5 umytí?Resp.s clayem se dělá asi jednou za čas,co?Aha,už to čtu i níž.Takže pod clay je lepší šampon...
Pod clay by měl být lepší samozřejmě lubrikant k tomu určený, ale jako alternativu můžeš šampon použít, pokud nechceš investovat do lubrikantu. Clayovat by si měl jednou za tři měsíce, prostě 4x do roka, takže pokud budeš mít 250ml, vyjde ti to na 10krát, takže lubrikant ti vyjde za 2,5 roku, teoreticky
Někdo tu říkal,že po každém mytí?!Neměl pravdu?Takže detailer taky jen občas?To 4x5 neznamená počet,kolikrát daný díl přejdu,ale přibližný počet stříknutí na daný díl?
Když budeš mýt auto jednou týdně, tak bych použití detaileru po každém mytí neaplikoval, pokud budeš mýt dejme tomu jednou za tři týdny, tak můžeš po každém mytí...jojo, přibližný počet stříknutí na daný díl kastle
Takže nic na hmyz nekupovat,viď?A na tér a asfalt mi fungovalo něco od kojota.To je špatný?Před zimou jsem vše odstranil...Pak bych to stejně zase odstraňoval před létem a po létě.Určitě by se i voskovalo....Nebo to děláte častěji?
Pokud to fungovalo a sundalo vše dolu, tak nevidim důvod něco dalšího kupovat. Pokud dáš vosk, tak pak to jednoduše sebereš při dalším procesu clayem(po třech měsících), jde to hladce
JInak veškeré tyto odtraňovače odstraňují všechno, takže i vosk, na to pak pozor, takže opravdu použít jen při prvním procesu, dále jenom udržuješ, po 6ti měsících proces komletně opakuješ, tak můžeš odstraňovače opět použít. Prostě je třeba se vyvarovat všeho, co by v období mezi kompletní procedurou narušilo voskové vrsty.
Já mám teď interiér vyčištění z ruční automyčky a prý napuštěný nějakým včelím voskem.Jde mi spíš o oživení barev...Prach stahuji prachovkou skoro pořád....
Tady je složitý vybrat, protože jak už bylo napsáno výše, je možnost, že nějakým přípravkem zvýšíš lesk palubky natolik, že neuvidíš proti slunci vůbec nic, s touhle problematikou bojoval spachal, ten poradí v tomhle lépe...
Jak jsem již psal,tak jsem měl sprej od cojota a bylo to všude.Takže ten gel se mi fakt zamlouvá.Sprej už nechci....
Voskujete i lité disky?
Zkusil bych ten gel na tvém místě(Meguiars nebo Autoglym, ani jedním nic nepokazíš), šel by použít třeba i Vinyl & Rubber Care od Autoglymu, který se používá na interiér, na motory, ale i na pneu (ale u pneu nevim, co vydrží...) Jinak litá kola se navoskovat určitě vyplatí, následná údržba disků je pak velice snadná. Existují na to speciální konzervanty, ale jsou celkem drahé, takže by šel použít vosk na karoserie a ten třeba navrstvit...
Podle čeho poznám jestli mám dát abrazivní nebo neabrazivní?Starý vosk se sundavá před tímto?
Pouze tedy na aplikaci vosku mít spec.mikrovlákno jinak si můžu koupit klasicky v běžných obchodech?Kolik těch hadříků +- potřebuju,abych tento základní proces zvládnul bez neustálého praní a sušení?
Ono ve výsledku by asi bylo vhodné mít oba, abra i bezabra...abrazivní se používá na laky, kde nebyla provedená strojová korekce laku, na laku, se kterým se jezdilo do myčky atd., pokud proti světlu vidíš takové kulaté hologramy, abrazivní čistič si s většinou z nich poradí, ale je to dřina
. Bezabrazivní bych použil na lak nový, nebo po strojovém leštění...starý vosk se sundává tímto procesem.
Obecně platí, že čím víc mikrovlákem tím líp, ale určitě bych ze zkušenosti doporučil mikrovlákno na dosušení(sušící ručník je v tvém případě pasé, pokud chceš využívat stěrku), mikrovláknový aplikátor na abraziva/pěnový na bezabraziva, mikrovlákno na rozleštění vosku, a pak už třeba nějaký balíček obyč mikrovláken, které využiješ při péči o litá kola, na interiér a na takovou tu špinavou práci, kdyby si potřeboval něco otřít, setřít atd.. Jinak si můžeš poradit i jinak, třeba s obyčejnou houbičkou na nádobí naneseš gel/sprej na pneu, můžeš ji použít na nanesení přípravku na plasty, možností je hodně
Až přijdu na to co je třeba a jestli budu mít na jídlo ,tak by přišel dotaz i na toto...
Kladných zkušeností s cizími shopy je to spousta, neni problém
Jinak je to běh na dlouhou trať, něco nakoupíš, pak zjistíš, že by se ti líbilo ještě tohle a tohle, pak začneš používat detailingový stětec a už v tom lítáš ani nevíš jak...

Pod clay by měl být lepší samozřejmě lubrikant k tomu určený, ale jako alternativu můžeš šampon použít, pokud nechceš investovat do lubrikantu. Clayovat by si měl jednou za tři měsíce, prostě 4x do roka, takže pokud budeš mít 250ml, vyjde ti to na 10krát, takže lubrikant ti vyjde za 2,5 roku, teoreticky

Někdo tu říkal,že po každém mytí?!Neměl pravdu?Takže detailer taky jen občas?To 4x5 neznamená počet,kolikrát daný díl přejdu,ale přibližný počet stříknutí na daný díl?
Když budeš mýt auto jednou týdně, tak bych použití detaileru po každém mytí neaplikoval, pokud budeš mýt dejme tomu jednou za tři týdny, tak můžeš po každém mytí...jojo, přibližný počet stříknutí na daný díl kastle

Takže nic na hmyz nekupovat,viď?A na tér a asfalt mi fungovalo něco od kojota.To je špatný?Před zimou jsem vše odstranil...Pak bych to stejně zase odstraňoval před létem a po létě.Určitě by se i voskovalo....Nebo to děláte častěji?
Pokud to fungovalo a sundalo vše dolu, tak nevidim důvod něco dalšího kupovat. Pokud dáš vosk, tak pak to jednoduše sebereš při dalším procesu clayem(po třech měsících), jde to hladce

Já mám teď interiér vyčištění z ruční automyčky a prý napuštěný nějakým včelím voskem.Jde mi spíš o oživení barev...Prach stahuji prachovkou skoro pořád....
Tady je složitý vybrat, protože jak už bylo napsáno výše, je možnost, že nějakým přípravkem zvýšíš lesk palubky natolik, že neuvidíš proti slunci vůbec nic, s touhle problematikou bojoval spachal, ten poradí v tomhle lépe...
Jak jsem již psal,tak jsem měl sprej od cojota a bylo to všude.Takže ten gel se mi fakt zamlouvá.Sprej už nechci....
Voskujete i lité disky?
Zkusil bych ten gel na tvém místě(Meguiars nebo Autoglym, ani jedním nic nepokazíš), šel by použít třeba i Vinyl & Rubber Care od Autoglymu, který se používá na interiér, na motory, ale i na pneu (ale u pneu nevim, co vydrží...) Jinak litá kola se navoskovat určitě vyplatí, následná údržba disků je pak velice snadná. Existují na to speciální konzervanty, ale jsou celkem drahé, takže by šel použít vosk na karoserie a ten třeba navrstvit...
Podle čeho poznám jestli mám dát abrazivní nebo neabrazivní?Starý vosk se sundavá před tímto?
Pouze tedy na aplikaci vosku mít spec.mikrovlákno jinak si můžu koupit klasicky v běžných obchodech?Kolik těch hadříků +- potřebuju,abych tento základní proces zvládnul bez neustálého praní a sušení?
Ono ve výsledku by asi bylo vhodné mít oba, abra i bezabra...abrazivní se používá na laky, kde nebyla provedená strojová korekce laku, na laku, se kterým se jezdilo do myčky atd., pokud proti světlu vidíš takové kulaté hologramy, abrazivní čistič si s většinou z nich poradí, ale je to dřina

Obecně platí, že čím víc mikrovlákem tím líp, ale určitě bych ze zkušenosti doporučil mikrovlákno na dosušení(sušící ručník je v tvém případě pasé, pokud chceš využívat stěrku), mikrovláknový aplikátor na abraziva/pěnový na bezabraziva, mikrovlákno na rozleštění vosku, a pak už třeba nějaký balíček obyč mikrovláken, které využiješ při péči o litá kola, na interiér a na takovou tu špinavou práci, kdyby si potřeboval něco otřít, setřít atd.. Jinak si můžeš poradit i jinak, třeba s obyčejnou houbičkou na nádobí naneseš gel/sprej na pneu, můžeš ji použít na nanesení přípravku na plasty, možností je hodně

Až přijdu na to co je třeba a jestli budu mít na jídlo ,tak by přišel dotaz i na toto...
Kladných zkušeností s cizími shopy je to spousta, neni problém

Jinak je to běh na dlouhou trať, něco nakoupíš, pak zjistíš, že by se ti líbilo ještě tohle a tohle, pak začneš používat detailingový stětec a už v tom lítáš ani nevíš jak...


Naposledy upravil(a) Miguelicek dne 05.01.2011 21:02, celkem upraveno 1 x.
- WnemOne
- Zkušený
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 14.04.2008 16:27
- Bydliště: Krupina/Banskobystricky kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Hydratand neviem čo je ... sorryKóťa píše:Už se občas ztrácím...Lubrikant,hydratand...není nějaký slovník těchto prostředků...sealant atp.?


Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW HatchBack (3-doors) Bol ....
Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Jako hydratant jsem označil lubrikant...
jsem se spletl,no...
Abra...bezabra...No.Mám pocit,že s tím němec do myčky jezdil.Ale na ty hologramy kouknu,to vím co je.To,že to několikrát bylo strojově voskovaný...v automyčce.To je něco jinýho než strojové leštění?


Abra...bezabra...No.Mám pocit,že s tím němec do myčky jezdil.Ale na ty hologramy kouknu,to vím co je.To,že to několikrát bylo strojově voskovaný...v automyčce.To je něco jinýho než strojové leštění?
- spachal
- Junior
- Příspěvky: 323
- Registrován: 24.07.2010 19:58
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
>Kóťa: jsi zraly na registraci na detailing.cz, tohle uz mozna lehce presahuje fordi forum :] .. V kazdem pripadku si tohle forum alespon castecne procti, hodne veci Ti bude jasnejsich, informaci je tam hafo.
Obecne, moje zazitky jsou popsana v tomto vlakne: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97#p544797, znova to cele psat nebudu :].
Lubrikant: lepsi bude samozrejme primo pripraveny lubrikant, nez koncentrovany sampon. Dokonce se NEdoporucuje pro 'zacatecniky' sampon pouzivat, ale je to dle meho o zdravem rozumu, na clay se nesmi tlacit, nikdy nesmi spadnout na zem (vyhodit!!), musi se casto prehybat a pokud je lak uz pred tim dukladne umyty a opravdu hodne se rozprasuje sampon, je to zcela bez problemu. Pokud proste clay lehce klouze po laku, je vse OK.
Odstraneni stareho vosku: ja voskuji a budu voskovat maximalne 2x do roka. Proto pouzivam sealant a ne prirodni vosk, sealant vydrzi proste dele. U stribrneho laku mi o 'hloubku lesku' nijak nejde, takze neresim. Proto proste 2x rocne udelam kompletni postup, umyt, pak osmrdlat karoserii pomoci claye, nasledne pecliva aplikace Dodo Lime Prime a pak sealant ('umely vosk'). Postup jsem uz psal, auto umyt, sterkou setrit, dosusit mikrovlaknama. Pak postupne navlhcovat a cistit clayem, ja to zaroven pak zase utru mikrovlaknem. Po ocisteni clayem na aplikator LimePrime a nechat na tom ruce, opravdu makacka. Vzdy kus karoserie vycistim a hned vylestim mikrovlaknem. Pak oblepeni list a plastu paskou a naneseni sealantu (vosku). Nanasim cele auto, pak rozlestuji (coz jde blbe, ale kdyz se nanese jen tenka vrstva, jde to).
sampon dodo supernatural: ano, tenhle sampon vydrzi setsakra dlouho, na kybl vody se jednou zmackne aplikator, to je podle navodu redeni tak akorat. Z flasky po pulrocnim umyvani skoro nic neubylo.
detailer: nepouzivam vubec. Nemam prirodni vosk, ale sealant, takze mi staci pro vyborny vzhled to auto jen pH neutralnim samponem (dodo supernatural) umyt a ususit.
Pokud vim, detailer se pouziva hlavne na oziveni lesku po 'beznem umyti', to nema s cistenim pomoci claye nic spolecneho.
abarazivo: jedine, kde krome oprav laku tohle pouzivat, je prave odstranovac vosku. V nadpisu je uz Tempo zminovane, tohle je trochu jina uroven pece o auto :]. Abrazivo (brusivo) je proste schopne odstranit hlavne mikroskrabance na laku. Pokud nejsou, je zbytecne ubirat lak a pouzije se LimePrime Lite, to same, ale bez brusneho ucinku.
'sasanka': levna rukavice s mikrovlaknem, hledej v google "rukavice mikrovlakno", cena okolo stovky, obrazek treba zde: http://www.kuchynskenacini.cz/component ... 0e161d.jpg (prvni co mi google nasel)
matna palubovka: http://www.detailing.cz/viewtopic.php?f=8&t=425 :]
cena: v odkazovanem prispevku, od te doby jsem do kosmetiky nacpal dalsi asi dva tisice ..
mikrovlaknove uterky: ja dosel k pohodovemu poctu asi deseti, tim zvladnu jedno kompletni umyti, clay, korekci, vosk a interier, vcetne venkovnich skel. Pak rucne vyprat, ususit a jede se dal.
gumy a disky: gumy neresim, to uz je opravdu jen a ciste vzhled, ne ochrana ;] a na zimu mam plechace, na leto stare elektrony, tam uz moc parady neudelam :/
Obecne, moje zazitky jsou popsana v tomto vlakne: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97#p544797, znova to cele psat nebudu :].
Lubrikant: lepsi bude samozrejme primo pripraveny lubrikant, nez koncentrovany sampon. Dokonce se NEdoporucuje pro 'zacatecniky' sampon pouzivat, ale je to dle meho o zdravem rozumu, na clay se nesmi tlacit, nikdy nesmi spadnout na zem (vyhodit!!), musi se casto prehybat a pokud je lak uz pred tim dukladne umyty a opravdu hodne se rozprasuje sampon, je to zcela bez problemu. Pokud proste clay lehce klouze po laku, je vse OK.
Odstraneni stareho vosku: ja voskuji a budu voskovat maximalne 2x do roka. Proto pouzivam sealant a ne prirodni vosk, sealant vydrzi proste dele. U stribrneho laku mi o 'hloubku lesku' nijak nejde, takze neresim. Proto proste 2x rocne udelam kompletni postup, umyt, pak osmrdlat karoserii pomoci claye, nasledne pecliva aplikace Dodo Lime Prime a pak sealant ('umely vosk'). Postup jsem uz psal, auto umyt, sterkou setrit, dosusit mikrovlaknama. Pak postupne navlhcovat a cistit clayem, ja to zaroven pak zase utru mikrovlaknem. Po ocisteni clayem na aplikator LimePrime a nechat na tom ruce, opravdu makacka. Vzdy kus karoserie vycistim a hned vylestim mikrovlaknem. Pak oblepeni list a plastu paskou a naneseni sealantu (vosku). Nanasim cele auto, pak rozlestuji (coz jde blbe, ale kdyz se nanese jen tenka vrstva, jde to).
sampon dodo supernatural: ano, tenhle sampon vydrzi setsakra dlouho, na kybl vody se jednou zmackne aplikator, to je podle navodu redeni tak akorat. Z flasky po pulrocnim umyvani skoro nic neubylo.
detailer: nepouzivam vubec. Nemam prirodni vosk, ale sealant, takze mi staci pro vyborny vzhled to auto jen pH neutralnim samponem (dodo supernatural) umyt a ususit.
Pokud vim, detailer se pouziva hlavne na oziveni lesku po 'beznem umyti', to nema s cistenim pomoci claye nic spolecneho.
abarazivo: jedine, kde krome oprav laku tohle pouzivat, je prave odstranovac vosku. V nadpisu je uz Tempo zminovane, tohle je trochu jina uroven pece o auto :]. Abrazivo (brusivo) je proste schopne odstranit hlavne mikroskrabance na laku. Pokud nejsou, je zbytecne ubirat lak a pouzije se LimePrime Lite, to same, ale bez brusneho ucinku.
'sasanka': levna rukavice s mikrovlaknem, hledej v google "rukavice mikrovlakno", cena okolo stovky, obrazek treba zde: http://www.kuchynskenacini.cz/component ... 0e161d.jpg (prvni co mi google nasel)
matna palubovka: http://www.detailing.cz/viewtopic.php?f=8&t=425 :]
cena: v odkazovanem prispevku, od te doby jsem do kosmetiky nacpal dalsi asi dva tisice ..
mikrovlaknove uterky: ja dosel k pohodovemu poctu asi deseti, tim zvladnu jedno kompletni umyti, clay, korekci, vosk a interier, vcetne venkovnich skel. Pak rucne vyprat, ususit a jede se dal.
gumy a disky: gumy neresim, to uz je opravdu jen a ciste vzhled, ne ochrana ;] a na zimu mam plechace, na leto stare elektrony, tam uz moc parady neudelam :/
ex. FFI 1.6 kombi 2000, soucasne Chrysler Grand Voyager 3.3i
- WnemOne
- Zkušený
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 14.04.2008 16:27
- Bydliště: Krupina/Banskobystricky kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Len zareagujem "Clay vs Detailer" => majú veľa spoločného. Nárokom som napísal, že výnimka (s pomedzi známych je Dodo Juice a Swiss, ale swiss asi ma 100% detailer) ...... a čekol som má a požíva ho taktiež aj k lubrikácii clay baru.
Dodo Juice ani 100% detailer prakticky nemá, ale ak by som potreboval siahol by som po ich sušiacom, alebo lubrikácii pod clay.
Príklady:
Meguiars : lubrikácia => Quik Detailer®
AG: lubrikácia => Rapid Detailer
Swissvax: lubrikácia => Quick Finish
Čo je vlastne detailer? Má za úlohu bezpečne odstrániť ľahké nečistoty na suchom povrchu (všeobecne). Na takéto odstránenie nečistôt je lubrikácia nesmierne dôležitá, preto sa veľmi používa práve s clay-mi. Len to som chcel dodať, takto na večer.
Dodo Juice ani 100% detailer prakticky nemá, ale ak by som potreboval siahol by som po ich sušiacom, alebo lubrikácii pod clay.
Príklady:
Meguiars : lubrikácia => Quik Detailer®
AG: lubrikácia => Rapid Detailer
Swissvax: lubrikácia => Quick Finish
Čo je vlastne detailer? Má za úlohu bezpečne odstrániť ľahké nečistoty na suchom povrchu (všeobecne). Na takéto odstránenie nečistôt je lubrikácia nesmierne dôležitá, preto sa veľmi používa práve s clay-mi. Len to som chcel dodať, takto na večer.

Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW HatchBack (3-doors) Bol ....
Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

- spachal
- Junior
- Příspěvky: 323
- Registrován: 24.07.2010 19:58
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Aha, tak to jsem ani netusil, zil jsem v dojmu, ze treba Red Mist od DODO je oznacovany jako quick detailer a je to neco skoro az 'tekuty sealant' a pouziva se jen na 'dolesteni' a ochranu vosku po umyti a ususeni. Clovek se porad uci :] ..
ex. FFI 1.6 kombi 2000, soucasne Chrysler Grand Voyager 3.3i
- masky
- Pokročilý
- Příspěvky: 574
- Registrován: 04.11.2009 14:32
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Plánuji spáchat nějakout u objednávku DODO věcí, abych si zpříjemnil čekání na jaro
počkám si na trošku výhodnější kurz a hned něco objednám, jen teď řeším dvě věci. Je pro mě docela určující cena, tak chci ušetřit, ale zase kdyby to bylo na úkor kvality tak to ne 
Prosím o radu, zda je Clay od DODO nějak lepší, než od jiných výrobců: např. neznačkových clayů popř. Meguiars nebo Bilt-Hamber
Dále řeším šampon. Stojí si připlatit za DODO Supernatural Shampoo(stačí doufám 250ml, když se kouknu na ředění, na hodně dlouho:) Nebo postačí bohatě DODO Juice "Born to be mild"
Prosím tedy zkušené o radu


Prosím o radu, zda je Clay od DODO nějak lepší, než od jiných výrobců: např. neznačkových clayů popř. Meguiars nebo Bilt-Hamber
Dále řeším šampon. Stojí si připlatit za DODO Supernatural Shampoo(stačí doufám 250ml, když se kouknu na ředění, na hodně dlouho:) Nebo postačí bohatě DODO Juice "Born to be mild"
Prosím tedy zkušené o radu

- spachal
- Junior
- Příspěvky: 323
- Registrován: 24.07.2010 19:58
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Precetl jsem si na detailing.cz, ze z levnych clay je v podstate zcela jedno, co koupis, vse je stejne, jen v jine krabicce :]. Takze jsem koupil nejaky levny noname z ciny a zcela bez problemu.
A u toho samponu je to takove usmevne, protoze kdyz si spoctes, kolik stoji ty levnejsi od Doda a jak se redi (1:800), vyjde ti, ze ten drazsi supernatural (redeni 1:1500) vyjde nastejno, co se tyce mnozstvi pripraveneho samponu. Takze ja to neresil a koupil to nejlepsi, supernatural :]. A ctvrtlitrovka OPRAVDU bohate staci!
A u toho samponu je to takove usmevne, protoze kdyz si spoctes, kolik stoji ty levnejsi od Doda a jak se redi (1:800), vyjde ti, ze ten drazsi supernatural (redeni 1:1500) vyjde nastejno, co se tyce mnozstvi pripraveneho samponu. Takze ja to neresil a koupil to nejlepsi, supernatural :]. A ctvrtlitrovka OPRAVDU bohate staci!
ex. FFI 1.6 kombi 2000, soucasne Chrysler Grand Voyager 3.3i
- masky
- Pokročilý
- Příspěvky: 574
- Registrován: 04.11.2009 14:32
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Spachal: Diky moc...s tim clayem jeste uvidim, podle toho z jakyho eshopu to budu objednavat, protoze ne vsude maj ty levnejsi, neznackovy...s tim samponem jsem si to spocetl, ze to nakonec vyjde na stejno co se tyce redeni...to je opravdu usmevne ale
A u ostatnich mimo lubrikantu mi staci taky 250ml? myslim tim lime prime, red mist...

A u ostatnich mimo lubrikantu mi staci taky 250ml? myslim tim lime prime, red mist...
- Miguelicek
- Test driver
- Příspěvky: 2745
- Registrován: 09.08.2008 16:31
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
250ml vystačí v klidu na dva roky, u všeho 
Koťa, strojové leštění je leštění leštičkou a k tomu určenými kotouči...s tím zkušenosti nemám, např. WnemOne ano

Koťa, strojové leštění je leštění leštičkou a k tomu určenými kotouči...s tím zkušenosti nemám, např. WnemOne ano

- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
spachal:
Zralý jsem na víc věcí...
Zatím jsem jen nakouknul a rozhodl se,že budu na začátek prudit tady...přeci jen,tady budete mít se mnou snad víc trpělivosti a to se potvrdilo.Ale určitě to proštuduju pořádně i tam...
Ještě k tomu clay...Jak se musí často přehýbat?Jednou z něj udělám tu placku a po zašpinění přeložím.Tím bude menší a menší až ho zahodim.Jak se na něm pozná,kdy přeložit?
Lime prime je tekutý?Resp.proč je to taková makačka?
Detailer se k sealantu nehodí?Myslel jsem,že se tím pěkně schovají možné nedostatky vysušení...
abra:Takže zkouknu jestli tam mám ty mapy od myčky,pokud ne tak na odstranění vosku bez abra,pokud mám tak abra.To je taky nějaká drbárna?
Zralý jsem na víc věcí...

Ještě k tomu clay...Jak se musí často přehýbat?Jednou z něj udělám tu placku a po zašpinění přeložím.Tím bude menší a menší až ho zahodim.Jak se na něm pozná,kdy přeložit?
Lime prime je tekutý?Resp.proč je to taková makačka?
Detailer se k sealantu nehodí?Myslel jsem,že se tím pěkně schovají možné nedostatky vysušení...
abra:Takže zkouknu jestli tam mám ty mapy od myčky,pokud ne tak na odstranění vosku bez abra,pokud mám tak abra.To je taky nějaká drbárna?
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Takže bych mohl např.po týdenním letním provozu s čistým autem,ale napadaným prachem a pylem tyto nečistoty z auta dostat pomocí detaileru?WnemOne píše:
Čo je vlastne detailer? Má za úlohu bezpečne odstrániť ľahké nečistoty na suchom povrchu (všeobecne). Na takéto odstránenie nečistôt je lubrikácia nesmierne dôležitá, preto sa veľmi používa práve s clay-mi. Len to som chcel dodať, takto na večer.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti