Spotřeba
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba
Postak :
Tych 160 bolo na GPS alebo iba na tacho ?
Co sa tyka predbiehania - v dnesnej hustej premavke treba naozaj predbiehat rychlo bez ohladu na spotrebu.
Tych 160 bolo na GPS alebo iba na tacho ?
Co sa tyka predbiehania - v dnesnej hustej premavke treba naozaj predbiehat rychlo bez ohladu na spotrebu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- postak
- Test driver

- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: Spotřeba
Je jasné, že laboratorní měření, ze kterých vychází automobilka je většinou na hony vzdálené tomu, co nabízí skutečnost, ale tvrdím, že se dá jezdit úplně v pohodě pod 7 litrů.
A navíc, jde o jednu z nejlepších 1.6 na trhu, možná i nejlepší, pokud se budem bavit o nepřeplňovaných motorech. A může se mnou klidně někdo nesouhlasit. To jsem si nevymyslel, to je prostě fakt
A navíc, jde o jednu z nejlepších 1.6 na trhu, možná i nejlepší, pokud se budem bavit o nepřeplňovaných motorech. A může se mnou klidně někdo nesouhlasit. To jsem si nevymyslel, to je prostě fakt
- postak
- Test driver

- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: Spotřeba
160 na tacho, takže je jasné, že podle GPS to bude trochu méňě. Podle mých zkušeností co mám s Garminem mi ukazuje o necelých 10 km/h méně. Tipl bych, že je to takových 7km/h.V12 píše:Postak :
Tych 160 bolo na GPS alebo iba na tacho ?
Co sa tyka predbiehania - v dnesnej hustej premavke treba naozaj predbiehat rychlo bez ohladu na spotrebu.
Opravdu nepatřím mezi ty, kdo má přepnutý BC na spotřebu a místo před sebe a za sebe, se čumí na BC. Prostě jsem se naučil jezdit s Fofíkem tak jak jezdím a odpovídá tomu i spotřeba. Předjíždění musí být co nejrychlejší, tím pádem i bezpečné.
Je jasné, že když jsem auto koupil před dvěma rokama, řádil jsem s ním trochu víc a měl jsem i trochu vyšší spotřebu, která byla po roce zhruba 7,2. Letos přes léto jsem ji dostal pod 7. Poslední 2 tankování jsou za 7,23 resp. 7,36, jednou dokonce v -18 mrazech a poslední 2tis. km už se střešním boxem na střeše.
Já se opravdu nechci s nikým hádat, ale ať si každý sáhne do svědomí, že díky tomu podvozku, co má Fofo, jezdí možná trochu jinak, než kdyby měl strach, že se v zatáčce překlopí. Tohle by mělo sloužit hlavně k tomu, aby tohle vlákno jakož i ostatní sloužilo. Takže co člověk, to názor, ale prostě tvrdím, že za 7 litrů se dá jezdit úplně v pohodě. Samozřejmě né s kombíkem a pětičlennou posádkou
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba
Toto Tvoje tvrdenie platilo 10 rokov dozadupostak píše: A navíc, jde o jednu z nejlepších 1.6 na trhu, možná i nejlepší, pokud se budem bavit o nepřeplňovaných motorech. A může se mnou klidně někdo nesouhlasit. To jsem si nevymyslel, to je prostě fakt
Titul najlepsej 1.6 na trhu na moj obrovsky fordacky zial patri Toyote - ValveMatic 1.6 96 kW. Na tomto motore trochu zamrzi nizky krutiak iba 160 Nm, no stale je to lepsie, nez dychavicna 1.6 74 kW umierajuca po 4500 rpm. Aj motor Kia 1.6 92 kW je po vsetkych strankach lepsi. Najlepsia jednasvestka od Forda je TiVCT 88 kW montovany do Fiesty Mk. VII, uvidime ale, ako bude na tom so zivotnostou tej mechaniky zmeny casovania. Klasicky motor 1.6 74 kW je sice spolahlivy, no vyborny ani nahodou. Sorry.
S dlhodobou spotrebou 7/100 suhlasim, pretoze ten motor je zbytocne vytacat, nicomu to nepomoze, iba to potom zerie travu okolo cesty.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Nicco
- Zkušený

- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Spotřeba
Kazdy preferuje nieco ine. Aj Kia dostala z 1.4 nejakych 8? kw v Ceede MK1, ale malo malo Nm, takze ked si auto nalozil, uz nevladalo, takze v MK2 uz ma vyssi krutak ale mensi vykon.V12 píše: Postak :
Tak toto sa s tebou hadat budem. Titul najlepsej 1.6 na trhu na moj obrovsky fordacky zial patri Toyote - ValveMatic 1.6 96 kW. Na tomto motore trochu zamrzi nizky krutiak iba 160 Nm, no stale je to lepsie, nez dychavicna 1.6 74 kW umierajuca po 4500 rpm. Aj motor Kia 1.6 92 kW je po vsetkych strankach lepsi. Najlepsia jednasvestka od Forda je TiVCT 88 kW montovany do Fiesty Mk. VII, uvidime ale, ako bude na tom so zivotnostou tej mechaniky zmeny casovania. Klasicky motor 1.6 74 kW je sice spolahlivy, no vyborny ani nahodou. Sorry.
S dlhodobou spotrebou 7/100 suhlasim, pretoze ten motor je zbytocne vytacat, nicomu to nepomoze, iba to potom zerie travu okolo cesty.
Dobre motory ma aj Honda, chudobna zmes, ked nie je auto zatazene a ostra vacka nad 4000otacok.
Nikto rad toci flexkou ala superbike, niekto ma radsej Harleya. TiVct som nejazdil, ale za novy sa priplacalo pomerne dost a podla nazorov mimo fora, ked som auto kupoval, sa neodplatil postrehnutelnym rozdielom v dynamike a mal v praxi o malo vyssiu spotrebu. Nie vsetko, co je v cenniku za priplatok, za ten priplatok skutocne stoji.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba
Nicco :
Pri beznej jazde rozdiel medzi 74 kW a TiVCT naozaj nie je. Ani pocitovo, ani rychlostne, ani spotrebou. Karta sa obracia, ked jednemu aj druhemu sliapnes na krk. So 74 kW motorom to nepohne, iba huci, vrci, netaha a zerie ako tank. TiVCT tiez huci, vrci a zerie ako tank, no na rozdiel od 74 kW neunavne taha az takmer do obmedzovaca. Charakteristikou je cistokrvny sportovec. Celkovo mu k nemu ale chyba takych 20 koni vykonu. To by bolo uplne idealne.
Pre vysvetlenie - v kratkom casovom odstupe som jazdil s 2 FFII 74 kW, jednym FFI 74 kW (asi po totalke, pretoze bol nejako divne polepeny, mal kratku prevodovku z FFII) a jednym TiVCT, takze ich mozem celkom dobre porovnat. Z FFII som bol vyslovene sklamany - po precitani stovak prispevkov, ako je to auto zive a dynamicke (vcetne odbornych testov) bola moja predstava uuuplne ina. Velmi ma prekvapil prave TiVCT nizkou spotrebou pri kludnej jazde a slusnym zatahom nad 5000 rpm. Myslim, ze TiVCT za ten priplatok rozhodne stoji.
Pri beznej jazde rozdiel medzi 74 kW a TiVCT naozaj nie je. Ani pocitovo, ani rychlostne, ani spotrebou. Karta sa obracia, ked jednemu aj druhemu sliapnes na krk. So 74 kW motorom to nepohne, iba huci, vrci, netaha a zerie ako tank. TiVCT tiez huci, vrci a zerie ako tank, no na rozdiel od 74 kW neunavne taha az takmer do obmedzovaca. Charakteristikou je cistokrvny sportovec. Celkovo mu k nemu ale chyba takych 20 koni vykonu. To by bolo uplne idealne.
Pre vysvetlenie - v kratkom casovom odstupe som jazdil s 2 FFII 74 kW, jednym FFI 74 kW (asi po totalke, pretoze bol nejako divne polepeny, mal kratku prevodovku z FFII) a jednym TiVCT, takze ich mozem celkom dobre porovnat. Z FFII som bol vyslovene sklamany - po precitani stovak prispevkov, ako je to auto zive a dynamicke (vcetne odbornych testov) bola moja predstava uuuplne ina. Velmi ma prekvapil prave TiVCT nizkou spotrebou pri kludnej jazde a slusnym zatahom nad 5000 rpm. Myslim, ze TiVCT za ten priplatok rozhodne stoji.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- LamB_17
- Pokročilý

- Příspěvky: 568
- Registrován: 24.07.2010 22:59
- Bydliště: skoro BRNO
Re: Spotřeba
skoda ze i ostatni soucastky motoru, nejsou japonske, to bych pak nemel ten uzasne znamej problem s otackamapostak píše:...ale co se týče motoru 1.6 Duratec 74 KW, tak ten motor nemá absolutně chybu a může si myslet každý co chce. Co se týče spolehlivosti, tak je to pravý japonec od Yamahy...
presne tak ne nadarmo se tomu rika rodinej motorpostak píše:...Co se týče výkonu, naprosto dostačující, kdo v autě nesedí každý den a nevozí pětičlennou rodinu...
napriklad ja jezdim dene cca 18 km tam 18 zpet z toho 3-4 km pres centrum Brna, obcas uvaznu v nejake kolone, kdyz hodne mrzne necham motor tocit na volnobeh i trebas 3-5 min, styl jizdy normalni az sporivy a hlavne se snazim jezdit inteligentne, brzdit motorem, pozvolna dojizdet na cervenou abych nemusel radit za jedna atd a zatim jezdim za 7,6 l, a nemyslim si ze by to bylo moc, proste to mesto udela svoje, dofam ze se v lete dostanu taky spis k tem 7 lpostak píše:...tak spotřebu po dvou letech mám 6,99 l/100km...
-
PetrAT
- Junior

- Příspěvky: 459
- Registrován: 09.12.2008 23:12
Re: Spotřeba
V12 má pravdu. 1,6 74kW po sešlápnutí skutečně řve, žere a nejede
Motor jako takový je snad i spolehlivý
Ale mě znova vypověděla hydraulika spojky. Jednou v záruce a nyní tesně po záruce
Odhad opravy 12t . A tím pro mě spolehlivost fordů končí
A způsob jak se řeší záruční problémy svědčí o přístupu fordu k zákazníkům
Motor jako takový je snad i spolehlivý
Ale mě znova vypověděla hydraulika spojky. Jednou v záruce a nyní tesně po záruce
Odhad opravy 12t . A tím pro mě spolehlivost fordů končí
A způsob jak se řeší záruční problémy svědčí o přístupu fordu k zákazníkům
FF II 1,6 benzín kombi Trend
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba
Sorry, ale na tomto som sa dobre zasmial. Rodinne auto je auto, do ktoreho supnem prave tu 4 - 5 clennu rodinu, k tomu nejaku tu batozinu a vyrazim na cestu. A aby som pri dialnicnej 130 (GPS) s aktivnym tempomatom nemusel radit v kazdom kopceku. A aby sa dalo v aute rozpravat a deti vzadu mohli spat. To je moja predstava rodinneho auta, ktoru FFII so 74 kW motorom nesplna ani v jednom bodeLamB_17 píše:presne tak ne nadarmo se tomu rika rodinej motorpostak píše:...Co se týče výkonu, naprosto dostačující, kdo v autě nesedí každý den a nevozí pětičlennou rodinu...
Tuto debatu o 74 kW zaklincujem jednou skusenostou - v jednom z tych FFII 74 kW ktore som skusal bola ako spolujazdec baba od predajcu. A ta mi hovorila - ved pridajte aby ste videli, ako to auto ide. A ja jej na to : Madam, mam tam 130, stvorku a plny plyn, viac to do tohto kopceka (R1 - vyjazd z Nitry smerom na TT) nepojde...
Naposledy upravil(a) V12 dne 05.01.2011 12:11, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Nicco
- Zkušený

- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Spotřeba
Tie testy porovnavali europske 1.6ky - 8v od VW, Opel, Renault, .... a vyslo im, ze to bude asi najlepsia 1.6ka na trhu v tom case, za tie peniaze. Samozrejeme, ze 1.6/8x TDCi alebo 1.6/9x CRDi bude jazdit lepsie a za menej, ale porovnavali sa iba motory rovnakej kategorie.V12 píše: Pre vysvetlenie - v kratkom casovom odstupe som jazdil s 2 FFII 74 kW, jednym FFI 74 kW (asi po totalke, pretoze bol nejako divne polepeny, mal kratku prevodovku z FFII) a jednym TiVCT, takze ich mozem celkom dobre porovnat. Z FFII som bol vyslovene sklamany - po precitani stovak prispevkov, ako je to auto zive a dynamicke (vcetne odbornych testov) bola moja predstava uuuplne ina.
Musim povedat, ze 1.6i vo Focuse ma podobnu pocitovu dinamiku, ako Fiesta 1.25i, ale zase je poznat vyssie Nm a vacsi objem motora. Skoda, ze som si neviedol podrobnu statistiku, ked som mal Fiestu, spotreba mi pride podobna aj ked je Focus vacsie auto.
Este nedavno bolo rodinne auto v strednej EU auto nizsej triedy s trojvalcom. Dnes to je auto nizsej strednej triedy s klimou a zakladnym 1.6i za 300.000czk.V12 píše: Sorry, ale na tomto som sa dobre zasmial. Rodinne auto je auto, do ktoreho supnem prave tu 4 - 5 clennu rodinu, k tomu nejaku tu batozinu a vyrazim na cestu. A aby som pri dialnicnej 130 (GPS) s aktivnym tempomatom nemusel radit v kazdom kopceku. A aby sa dalo v aute rozpravat a deti vzadu mohli spat. To je moja predstava rodinneho auta, ktoru FFII so 74 kW motorom nesplna ani v jednom bode
Ja myslim, ze za toto to nestoji. V katalogu to vyzera dobre, vacsi vykon a o deci mensia spotreba, ale som zvedavy, kto by si za to priplatil, ked by mu povedali, ze rozdiel je iba nad 5000ot.V12 píše: Velmi ma prekvapil prave TiVCT nizkou spotrebou pri kludnej jazde a slusnym zatahom nad 5000 rpm. Myslim, ze TiVCT za ten priplatok rozhodne stoji.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Nicco
- Zkušený

- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Spotřeba
Hydraulika spojky? Kolko tam mas najazdene? Jazdis iba mesto?PetrAT píše:V12 má pravdu. 1,6 74kW po sešlápnutí skutečně řve, žere a nejede
Motor jako takový je snad i spolehlivý
Ale mě znova vypověděla hydraulika spojky. Jednou v záruce a nyní tesně po záruce
Odhad opravy 12t . A tím pro mě spolehlivost fordů končí![]()
A způsob jak se řeší záruční problémy svědčí o přístupu fordu k zákazníkům
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba
S predoslym (testy, rodinne auto) suhlasim, no s tymto nie. Zvez sa s TiVCT, trochu ho poprehanaj a nazor na priplatok zmenis. Focus ma tak dobry podvozok, ze montovat donho motor 1.4i a 1.6i 74kW je rovnaky hriech, ako ked krasna kocka zomrie ako panna.Nicco píše:Ja myslim, ze za toto to nestoji. V katalogu to vyzera dobre, vacsi vykon a o deci mensia spotreba, ale som zvedavy, kto by si za to priplatil, ked by mu povedali, ze rozdiel je iba nad 5000ot.V12 píše: Velmi ma prekvapil prave TiVCT nizkou spotrebou pri kludnej jazde a slusnym zatahom nad 5000 rpm. Myslim, ze TiVCT za ten priplatok rozhodne stoji.
Ad klima a 1.6i 74 kW - ked som pri 90 km/h (@2700 rpm) a miernom protivetre zapol klimu, rychlost padla na 80. Nemam k tomu co dodat.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Anduril
- Test driver

- Příspěvky: 5096
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Spotřeba
Jdete s tim uz nekam
Tohle je vlakno o spotrebe, prestante prosim podnecovat reakce od V12, protoze je to zcela zbytecne. Uz je to tu v nekolika vlaknech, porad dokola.. Nebo at to nekdo presune do jednoho vlakna a tam se hadejte 
PS: Neni to tak davno, co V12 psal o tom, jak je spatne tocit motor do vysokych otacek, protoze to je nepohodlne a motor se nici. A ted tu pise o tom, jak je TiVCT super, kdyz zabira nad 5k rpm
PS: Neni to tak davno, co V12 psal o tom, jak je spatne tocit motor do vysokych otacek, protoze to je nepohodlne a motor se nici. A ted tu pise o tom, jak je TiVCT super, kdyz zabira nad 5k rpm
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba
Tu sa nebavime, ci to motoru robi dobre alebo zle. Ide len a len o spravanie. Svoj nazor na vytacanie motora som vobec nezmenil a trvam na tom, ze mi to je proti srsti. No zaroven musim priznat, ze TiVCT ide na 5k rpm velmi pekne na rozdiel od klasiky 1.6i, ktora iba huci, zerie a netaha.
Ale vratme sa k povodnej teme.
Ale vratme sa k povodnej teme.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Iudex
- Nováček

- Příspěvky: 109
- Registrován: 04.11.2009 10:01
- Bydliště: Trnava
Re: Spotřeba
A pôvodná téma je spotreba 1,6ky. Ja by som to zosumarizoval tak, že je to primerane smädný motor, ako každý benzín veľmi závislý na citlivosti nohy na plyne. Dá sa s ním jazdiť za slušné cifry, ale etalón v spotrebe to zďaleka nie je (o výkonových parametroch radšej pomlčím). Na toto konštatovanie mi stačí vlastná skúsenosť s plne porovnateľnými autami, na ktorých som jazdil: terajší FoFo kombi 1,6 74 kW priemer 7,1 l, predošlá Octavia II 1,6 75 kW 6,5 l (a to bol prosím predpotopný dvojventil). Ostatne o tom, ako si stojí Forďácka 1,6 Duratec si stačí kliknúť na spritmonitor.de, kde porovnateľné motory majú poväčšine lepšiu spotrebu.
Ford Focus Combi 1,6 Trend X (2010)


Galéria: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=22589

Galéria: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=22589
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


