Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 04.01.2011 16:34

Postak :
Tych 160 bolo na GPS alebo iba na tacho ?
Co sa tyka predbiehania - v dnesnej hustej premavke treba naozaj predbiehat rychlo bez ohladu na spotrebu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: Spotřeba

Příspěvek od postak » 04.01.2011 16:41

Je jasné, že laboratorní měření, ze kterých vychází automobilka je většinou na hony vzdálené tomu, co nabízí skutečnost, ale tvrdím, že se dá jezdit úplně v pohodě pod 7 litrů.

A navíc, jde o jednu z nejlepších 1.6 na trhu, možná i nejlepší, pokud se budem bavit o nepřeplňovaných motorech. A může se mnou klidně někdo nesouhlasit. To jsem si nevymyslel, to je prostě fakt :cooler:

Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: Spotřeba

Příspěvek od postak » 04.01.2011 16:52

V12 píše:Postak :
Tych 160 bolo na GPS alebo iba na tacho ?
Co sa tyka predbiehania - v dnesnej hustej premavke treba naozaj predbiehat rychlo bez ohladu na spotrebu.
160 na tacho, takže je jasné, že podle GPS to bude trochu méňě. Podle mých zkušeností co mám s Garminem mi ukazuje o necelých 10 km/h méně. Tipl bych, že je to takových 7km/h. :nixw:

Opravdu nepatřím mezi ty, kdo má přepnutý BC na spotřebu a místo před sebe a za sebe, se čumí na BC. Prostě jsem se naučil jezdit s Fofíkem tak jak jezdím a odpovídá tomu i spotřeba. Předjíždění musí být co nejrychlejší, tím pádem i bezpečné.

Je jasné, že když jsem auto koupil před dvěma rokama, řádil jsem s ním trochu víc a měl jsem i trochu vyšší spotřebu, která byla po roce zhruba 7,2. Letos přes léto jsem ji dostal pod 7. Poslední 2 tankování jsou za 7,23 resp. 7,36, jednou dokonce v -18 mrazech a poslední 2tis. km už se střešním boxem na střeše. :idea: :!:

Já se opravdu nechci s nikým hádat, ale ať si každý sáhne do svědomí, že díky tomu podvozku, co má Fofo, jezdí možná trochu jinak, než kdyby měl strach, že se v zatáčce překlopí. Tohle by mělo sloužit hlavně k tomu, aby tohle vlákno jakož i ostatní sloužilo. Takže co člověk, to názor, ale prostě tvrdím, že za 7 litrů se dá jezdit úplně v pohodě. Samozřejmě né s kombíkem a pětičlennou posádkou :wink:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 04.01.2011 16:57

postak píše: A navíc, jde o jednu z nejlepších 1.6 na trhu, možná i nejlepší, pokud se budem bavit o nepřeplňovaných motorech. A může se mnou klidně někdo nesouhlasit. To jsem si nevymyslel, to je prostě fakt :cooler:
Toto Tvoje tvrdenie platilo 10 rokov dozadu :cry:
Titul najlepsej 1.6 na trhu na moj obrovsky fordacky zial patri Toyote - ValveMatic 1.6 96 kW. Na tomto motore trochu zamrzi nizky krutiak iba 160 Nm, no stale je to lepsie, nez dychavicna 1.6 74 kW umierajuca po 4500 rpm. Aj motor Kia 1.6 92 kW je po vsetkych strankach lepsi. Najlepsia jednasvestka od Forda je TiVCT 88 kW montovany do Fiesty Mk. VII, uvidime ale, ako bude na tom so zivotnostou tej mechaniky zmeny casovania. Klasicky motor 1.6 74 kW je sice spolahlivy, no vyborny ani nahodou. Sorry.
S dlhodobou spotrebou 7/100 suhlasim, pretoze ten motor je zbytocne vytacat, nicomu to nepomoze, iba to potom zerie travu okolo cesty.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od Nicco » 04.01.2011 17:10

V12 píše: Postak :
Tak toto sa s tebou hadat budem. Titul najlepsej 1.6 na trhu na moj obrovsky fordacky zial patri Toyote - ValveMatic 1.6 96 kW. Na tomto motore trochu zamrzi nizky krutiak iba 160 Nm, no stale je to lepsie, nez dychavicna 1.6 74 kW umierajuca po 4500 rpm. Aj motor Kia 1.6 92 kW je po vsetkych strankach lepsi. Najlepsia jednasvestka od Forda je TiVCT 88 kW montovany do Fiesty Mk. VII, uvidime ale, ako bude na tom so zivotnostou tej mechaniky zmeny casovania. Klasicky motor 1.6 74 kW je sice spolahlivy, no vyborny ani nahodou. Sorry.
S dlhodobou spotrebou 7/100 suhlasim, pretoze ten motor je zbytocne vytacat, nicomu to nepomoze, iba to potom zerie travu okolo cesty.
Kazdy preferuje nieco ine. Aj Kia dostala z 1.4 nejakych 8? kw v Ceede MK1, ale malo malo Nm, takze ked si auto nalozil, uz nevladalo, takze v MK2 uz ma vyssi krutak ale mensi vykon.
Dobre motory ma aj Honda, chudobna zmes, ked nie je auto zatazene a ostra vacka nad 4000otacok.
Nikto rad toci flexkou ala superbike, niekto ma radsej Harleya. TiVct som nejazdil, ale za novy sa priplacalo pomerne dost a podla nazorov mimo fora, ked som auto kupoval, sa neodplatil postrehnutelnym rozdielom v dynamike a mal v praxi o malo vyssiu spotrebu. Nie vsetko, co je v cenniku za priplatok, za ten priplatok skutocne stoji.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 04.01.2011 17:50

Nicco :
Pri beznej jazde rozdiel medzi 74 kW a TiVCT naozaj nie je. Ani pocitovo, ani rychlostne, ani spotrebou. Karta sa obracia, ked jednemu aj druhemu sliapnes na krk. So 74 kW motorom to nepohne, iba huci, vrci, netaha a zerie ako tank. TiVCT tiez huci, vrci a zerie ako tank, no na rozdiel od 74 kW neunavne taha az takmer do obmedzovaca. Charakteristikou je cistokrvny sportovec. Celkovo mu k nemu ale chyba takych 20 koni vykonu. To by bolo uplne idealne.

Pre vysvetlenie - v kratkom casovom odstupe som jazdil s 2 FFII 74 kW, jednym FFI 74 kW (asi po totalke, pretoze bol nejako divne polepeny, mal kratku prevodovku z FFII) a jednym TiVCT, takze ich mozem celkom dobre porovnat. Z FFII som bol vyslovene sklamany - po precitani stovak prispevkov, ako je to auto zive a dynamicke (vcetne odbornych testov) bola moja predstava uuuplne ina. Velmi ma prekvapil prave TiVCT nizkou spotrebou pri kludnej jazde a slusnym zatahom nad 5000 rpm. Myslim, ze TiVCT za ten priplatok rozhodne stoji.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
LamB_17
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 568
Registrován: 24.07.2010 22:59
Bydliště: skoro BRNO

Re: Spotřeba

Příspěvek od LamB_17 » 04.01.2011 21:27

postak píše:...ale co se týče motoru 1.6 Duratec 74 KW, tak ten motor nemá absolutně chybu a může si myslet každý co chce. Co se týče spolehlivosti, tak je to pravý japonec od Yamahy...
skoda ze i ostatni soucastky motoru, nejsou japonske, to bych pak nemel ten uzasne znamej problem s otackama :wallbash:
postak píše:...Co se týče výkonu, naprosto dostačující, kdo v autě nesedí každý den a nevozí pětičlennou rodinu...
presne tak ne nadarmo se tomu rika rodinej motor
postak píše:...tak spotřebu po dvou letech mám 6,99 l/100km...
napriklad ja jezdim dene cca 18 km tam 18 zpet z toho 3-4 km pres centrum Brna, obcas uvaznu v nejake kolone, kdyz hodne mrzne necham motor tocit na volnobeh i trebas 3-5 min, styl jizdy normalni az sporivy a hlavne se snazim jezdit inteligentne, brzdit motorem, pozvolna dojizdet na cervenou abych nemusel radit za jedna atd a zatim jezdim za 7,6 l, a nemyslim si ze by to bylo moc, proste to mesto udela svoje, dofam ze se v lete dostanu taky spis k tem 7 l
Ford Focus kombi, 1.6 benzín, rv. 2004, černá panther, dotaženo z NDR :) , fólie SunTek HP15 (už jen vzadu)

Obrázek

PetrAT
Junior
Junior
Příspěvky: 459
Registrován: 09.12.2008 23:12

Re: Spotřeba

Příspěvek od PetrAT » 04.01.2011 23:25

V12 má pravdu. 1,6 74kW po sešlápnutí skutečně řve, žere a nejede
Motor jako takový je snad i spolehlivý
Ale mě znova vypověděla hydraulika spojky. Jednou v záruce a nyní tesně po záruce
Odhad opravy 12t . A tím pro mě spolehlivost fordů končí :blee:
A způsob jak se řeší záruční problémy svědčí o přístupu fordu k zákazníkům
FF II 1,6 benzín kombi Trend

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 05.01.2011 07:22

LamB_17 píše:
postak píše:...Co se týče výkonu, naprosto dostačující, kdo v autě nesedí každý den a nevozí pětičlennou rodinu...
presne tak ne nadarmo se tomu rika rodinej motor
Sorry, ale na tomto som sa dobre zasmial. Rodinne auto je auto, do ktoreho supnem prave tu 4 - 5 clennu rodinu, k tomu nejaku tu batozinu a vyrazim na cestu. A aby som pri dialnicnej 130 (GPS) s aktivnym tempomatom nemusel radit v kazdom kopceku. A aby sa dalo v aute rozpravat a deti vzadu mohli spat. To je moja predstava rodinneho auta, ktoru FFII so 74 kW motorom nesplna ani v jednom bode :cry: .
Tuto debatu o 74 kW zaklincujem jednou skusenostou - v jednom z tych FFII 74 kW ktore som skusal bola ako spolujazdec baba od predajcu. A ta mi hovorila - ved pridajte aby ste videli, ako to auto ide. A ja jej na to : Madam, mam tam 130, stvorku a plny plyn, viac to do tohto kopceka (R1 - vyjazd z Nitry smerom na TT) nepojde...
Naposledy upravil(a) V12 dne 05.01.2011 12:11, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od Nicco » 05.01.2011 11:01

V12 píše: Pre vysvetlenie - v kratkom casovom odstupe som jazdil s 2 FFII 74 kW, jednym FFI 74 kW (asi po totalke, pretoze bol nejako divne polepeny, mal kratku prevodovku z FFII) a jednym TiVCT, takze ich mozem celkom dobre porovnat. Z FFII som bol vyslovene sklamany - po precitani stovak prispevkov, ako je to auto zive a dynamicke (vcetne odbornych testov) bola moja predstava uuuplne ina.
Tie testy porovnavali europske 1.6ky - 8v od VW, Opel, Renault, .... a vyslo im, ze to bude asi najlepsia 1.6ka na trhu v tom case, za tie peniaze. Samozrejeme, ze 1.6/8x TDCi alebo 1.6/9x CRDi bude jazdit lepsie a za menej, ale porovnavali sa iba motory rovnakej kategorie.
Musim povedat, ze 1.6i vo Focuse ma podobnu pocitovu dinamiku, ako Fiesta 1.25i, ale zase je poznat vyssie Nm a vacsi objem motora. Skoda, ze som si neviedol podrobnu statistiku, ked som mal Fiestu, spotreba mi pride podobna aj ked je Focus vacsie auto.
V12 píše: Sorry, ale na tomto som sa dobre zasmial. Rodinne auto je auto, do ktoreho supnem prave tu 4 - 5 clennu rodinu, k tomu nejaku tu batozinu a vyrazim na cestu. A aby som pri dialnicnej 130 (GPS) s aktivnym tempomatom nemusel radit v kazdom kopceku. A aby sa dalo v aute rozpravat a deti vzadu mohli spat. To je moja predstava rodinneho auta, ktoru FFII so 74 kW motorom nesplna ani v jednom bode
Este nedavno bolo rodinne auto v strednej EU auto nizsej triedy s trojvalcom. Dnes to je auto nizsej strednej triedy s klimou a zakladnym 1.6i za 300.000czk.
V12 píše: Velmi ma prekvapil prave TiVCT nizkou spotrebou pri kludnej jazde a slusnym zatahom nad 5000 rpm. Myslim, ze TiVCT za ten priplatok rozhodne stoji.
Ja myslim, ze za toto to nestoji. V katalogu to vyzera dobre, vacsi vykon a o deci mensia spotreba, ale som zvedavy, kto by si za to priplatil, ked by mu povedali, ze rozdiel je iba nad 5000ot.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od Nicco » 05.01.2011 11:07

PetrAT píše:V12 má pravdu. 1,6 74kW po sešlápnutí skutečně řve, žere a nejede
Motor jako takový je snad i spolehlivý
Ale mě znova vypověděla hydraulika spojky. Jednou v záruce a nyní tesně po záruce
Odhad opravy 12t . A tím pro mě spolehlivost fordů končí :blee:
A způsob jak se řeší záruční problémy svědčí o přístupu fordu k zákazníkům
Hydraulika spojky? Kolko tam mas najazdene? Jazdis iba mesto?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 05.01.2011 12:01

Nicco píše:
V12 píše: Velmi ma prekvapil prave TiVCT nizkou spotrebou pri kludnej jazde a slusnym zatahom nad 5000 rpm. Myslim, ze TiVCT za ten priplatok rozhodne stoji.
Ja myslim, ze za toto to nestoji. V katalogu to vyzera dobre, vacsi vykon a o deci mensia spotreba, ale som zvedavy, kto by si za to priplatil, ked by mu povedali, ze rozdiel je iba nad 5000ot.
S predoslym (testy, rodinne auto) suhlasim, no s tymto nie. Zvez sa s TiVCT, trochu ho poprehanaj a nazor na priplatok zmenis. Focus ma tak dobry podvozok, ze montovat donho motor 1.4i a 1.6i 74kW je rovnaky hriech, ako ked krasna kocka zomrie ako panna.

Ad klima a 1.6i 74 kW - ked som pri 90 km/h (@2700 rpm) a miernom protivetre zapol klimu, rychlost padla na 80. Nemam k tomu co dodat.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5096
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba

Příspěvek od Anduril » 05.01.2011 12:12

Jdete s tim uz nekam :) Tohle je vlakno o spotrebe, prestante prosim podnecovat reakce od V12, protoze je to zcela zbytecne. Uz je to tu v nekolika vlaknech, porad dokola.. Nebo at to nekdo presune do jednoho vlakna a tam se hadejte :)

PS: Neni to tak davno, co V12 psal o tom, jak je spatne tocit motor do vysokych otacek, protoze to je nepohodlne a motor se nici. A ted tu pise o tom, jak je TiVCT super, kdyz zabira nad 5k rpm :totlsmile:
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 05.01.2011 12:30

Tu sa nebavime, ci to motoru robi dobre alebo zle. Ide len a len o spravanie. Svoj nazor na vytacanie motora som vobec nezmenil a trvam na tom, ze mi to je proti srsti. No zaroven musim priznat, ze TiVCT ide na 5k rpm velmi pekne na rozdiel od klasiky 1.6i, ktora iba huci, zerie a netaha.
Ale vratme sa k povodnej teme.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Iudex
Nováček
Nováček
Příspěvky: 109
Registrován: 04.11.2009 10:01
Bydliště: Trnava

Re: Spotřeba

Příspěvek od Iudex » 05.01.2011 15:19

A pôvodná téma je spotreba 1,6ky. Ja by som to zosumarizoval tak, že je to primerane smädný motor, ako každý benzín veľmi závislý na citlivosti nohy na plyne. Dá sa s ním jazdiť za slušné cifry, ale etalón v spotrebe to zďaleka nie je (o výkonových parametroch radšej pomlčím). Na toto konštatovanie mi stačí vlastná skúsenosť s plne porovnateľnými autami, na ktorých som jazdil: terajší FoFo kombi 1,6 74 kW priemer 7,1 l, predošlá Octavia II 1,6 75 kW 6,5 l (a to bol prosím predpotopný dvojventil). Ostatne o tom, ako si stojí Forďácka 1,6 Duratec si stačí kliknúť na spritmonitor.de, kde porovnateľné motory majú poväčšine lepšiu spotrebu.
Ford Focus Combi 1,6 Trend X (2010)
Obrázek Obrázek
Obrázek
Galéria: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=22589

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host