Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
LamB_17
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 568
Registrován: 24.07.2010 22:59
Bydliště: skoro BRNO

Re: Spotřeba

Příspěvek od LamB_17 » 26.12.2010 22:46

i kdyz sem tu vasi diskuzi jen tak prelitnul, musim rict ze po 4 mesicich provozu s FF1 1,6 benzin jezdim za 7,66 l/100 km, z 80% to je trasa 18 km tam 18 zpet a z poloviny jedu mesto kde je opravdu mnoho semaforu, obcas si postojim i v mensi kolone (kdo zna Brno, Koliste, Krenova tak vi :D ) takze musim rict ze se spotrebou jsem spokojen, posledni mereni sice ukazalo spotrebu 8,36 l/100km ale to je diky tem mrazum co byly (uz sem startoval i pri -20 C) takze necham motor klidne i 3-5 minut bezet na volnobeh. Takze zatim sem se spotrebou spokojeny

Pred svátkama sem zase byl na Dolni Morave zalyzovat si a jeli sme ve 4 lidech + lyzarska vybava nacpana dovnitr auta a motor me nijak nezklamal, do 150 az 160 km/hod zrychluje bez nejakych vetsich caviku, jedine na co si porad nemuzu zvyknout ze pri predjizdeni tam musim proste mit minimalne 3000 ot jinak se proste nic nedeje

a pokud tu nekdo jezdi v 2.0 TDCi a pak sedne do jedna svestky tak se nemuze divit ze si pripada jak v historickym kocare :mrgreen: a jinak jestli chcete poznat co znamena kdyz vas auto zatlaci do sedacky bezte se svest napriklad v BMW GT 550i, to potom pochpoite co to opravdu znamena kdyz vas auto zatlaci do sedacky :ble2:

Edit: jinak spotrebu pocitam a tankuju vzdy do plne, nemam PP
Ford Focus kombi, 1.6 benzín, rv. 2004, černá panther, dotaženo z NDR :) , fólie SunTek HP15 (už jen vzadu)

Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 27.12.2010 07:27

Jazdim na kadejakych autach, preto si myslim, ze mozem objektivne porovnavat. No po nabehani cca 50 kilometrov s dvoma FF II 1.6i 74 kW som zistil, ze to auto ide tak, ako moje predosle slabsie, no podstatne lahsie auta, ktore v dialnicnych kopcoch udrzali 130 iba s vypatim vsetkych sil a bol problem rychlo a bezpecne predbehnut kamion iduci 80. Nikoho nechcem ani urazit tvrdenim, ze jazdi za Aviou. No pokial sa chce s 74 kW FFII dostat do spotreby 6/100, nemoze ho vytacat, co ma za nasledok mizernu dynamiku. Ano, uznavam, ze sa to moze dat - od Avie si necham vacsi odstup a plynule zrychlujem az do okamihu, kym som na jej urovni. Problem je ale hned na zaciatku - na nasich preplnenych cestach to takto jednoducho nejde - ten odstup mi hned niekto ukradne a strci sa tam. Nepomahalo nic ine, iba podradit, dat plny plyn a co najrychlejsie tu Aviu mat za chrbtom. Takto ale spotreba dost rychlo rastie, inak vcelku usporny uz spomenuty Ignis tymto stylom zral 8/100 a to bola skora jar, takze klima nesla. Otec s nim dokaze v lete podliezt 6l/100 km iba otravnou dochodcovskou jazdou do 2500 rpm, takze aj po dialnici ide iba 85 a je brzda a zdroj problemov. Takze jednoducho neverim tvrdeniam, ze takmer o 1/3 tazsi FF II s motorom starsim o 1 generaciu (sorry fordaci) s objemom o 20% vacsim no podstatne lepsou aerodynamikou dokaze v zmiesanom rezime jazdit s rovnakou spotrebou beznym tempom. Ta spotreba sa dosiahnut da, no jazdou v style EKO rally.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 27.12.2010 08:20

LamB_17 píše:... a jinak jestli chcete poznat co znamena kdyz vas auto zatlaci do sedacky bezte se svest napriklad v BMW GT 550i, to potom pochpoite co to opravdu znamena kdyz vas auto zatlaci do sedacky :ble2:
Slabota, posad sa do motokary so 125ccm Rotaxom a sekvencnym 6-kvaltom. Stovku mas za 3 a pol sekundy. To je zrychlenie :cooler: Ak mas kamikaze sklony, skus SuperKart s Twinrotaxom, ma to cca 110 koni a aj s pilotom 180 kilo. Z nula na sto za 2.5 az 2.8 sekundy...

Sorry za uplne OT :oops:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Dreede
Junior
Junior
Příspěvky: 272
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Spotřeba

Příspěvek od Dreede » 27.12.2010 09:27

Pridám moje posledné skúsenosti. Posledné 2 mesiace robím inú trasu ako posledný rok. 5km do práce namiesto 30km. A ostatok jazdím prakticky všetko diaľnica 115km/h na tacho alebo v niekoľko km dlhej kolóne 80-90km/h. Spotreba sa mi zdvihla z priemerných 6,3 na 6,6. No ako posledný mesiac ráno mrzne stúpla približne o ďalšie 0,4L, s výsledným priemerom 7. Všetky spotreby merané z plnej nádrže a odpisu km.

Jazdená trasa má podľa mňa hlavný vplyv na výslednú spotrebu. Mával som predtým 6-6,3L, teraz je vyššia, ale vo výsledku je to jedno pretože najazdím výrazne menej kilometrov.

K dynamike 1.6 16V.
V robote mám FF2 1.6 74kW, 1.6TiVCT 85kW a doma FF1 1.6 74kW. Z mojich skúseností FF2 1.6 74kW je klasická 1.6, nad 5500 sa už oplatí točiť jedine v kritickej situácii. Od 4000 ťahá lineárne, no rozhodne NEzrýchľuje viac a viac a po 5500 vädne. No 1.6TiVCT sa do 4000 správa rovnako ako 74kW, ale potom nastáva gradujúce zrýchľovanie až do 6000 s príjemnym zvukom a nie bručaním 74kW. Nakoniec môj FF1 74kW pocitovo svižnejší ako FF2 74kW hoci má ťažšie prevody. Pri 140km/h cca 3600ot/min, no má to aspoň výhodu, že v takej kolóne buchnem 3 a predbieham v kľude bez spomalenia do 140km/h.
Chcel by som FF1 s 1.6TiVCT 85kW ale s mojim dlhším sprevodovaním :cooler:
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Spotřeba

Příspěvek od MK2 » 27.12.2010 10:25

Dreede píše:Chcel by som FF1 s 1.6TiVCT 85kW ale s mojim dlhším sprevodovaním :cooler:
Stačí vyměnit hlavu motoru z Ti-VCT plus nějaké serepetičky kolem a je to :D
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
Gromik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 930
Registrován: 22.07.2008 08:46
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od Gromik » 27.12.2010 10:36

V12 píše:Gromik :
Ta odchylka spotreby je do plusu (PP ukazuje viac) alebo do minusu ?
Je to tak půl na půl, jednou ukáže PP o 0,1-0,2l méně, jednou o 0,1-0,2l více, než si vypočtu "plná-plná".

Nicméně, ty odchylky jsou tak malé (tak 75% je 0,1l, 25% 0,2l, větší rozdíl jsem ještě neměl), že mohou být klidně způsobeny na straně tankovací pistole a PP tak může ukazovat přesně a mírně chybné bude měření výpočtem "plná-plná" - díky různým pistolím.
Ford Focus II 1.6 (74kW) Trend, 5dv.hatchback, 03/2007, Fotogalerie.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 27.12.2010 12:51

Dreede píše: K dynamike 1.6 16V.
V robote mám FF2 1.6 74kW, 1.6TiVCT 85kW a doma FF1 1.6 74kW. Z mojich skúseností FF2 1.6 74kW je klasická 1.6, nad 5500 sa už oplatí točiť jedine v kritickej situácii. Od 4000 ťahá lineárne, no rozhodne NEzrýchľuje viac a viac a po 5500 vädne. No 1.6TiVCT sa do 4000 správa rovnako ako 74kW, ale potom nastáva gradujúce zrýchľovanie až do 6000 s príjemnym zvukom a nie bručaním 74kW. Nakoniec môj FF1 74kW pocitovo svižnejší ako FF2 74kW hoci má ťažšie prevody. Pri 140km/h cca 3600ot/min, no má to aspoň výhodu, že v takej kolóne buchnem 3 a predbieham v kľude bez spomalenia do 140km/h.
Chcel by som FF1 s 1.6TiVCT 85kW ale s mojim dlhším sprevodovaním :cooler:
Preto som uz kdesi napisal, ze TiVCT je maly zazrak. A co je najzaujimavejsie (a tiez sa to tu uz pisalo), drviva vacsina papierovo 85 kW TiVCT ma na valcoch 90 - 92 kW so skutocnym vrcholom krivky krutiaku nie na 4000 rpm, ale niekde hodne vyssie. Uz si na ten graf nepamatam, no spomienky na jazdu s TiVCT mam stale zretelne. Svojim spravanim je tento motor typicky sportovec - podradis, das to az na podlahu a toci a toci a toci az do obmedzovaca bez vyraznej straty tahu. K dokonalosti mu chyba iba vacsi krutiak v oblasti 2000 - 3000 rpm a sestka. To by potom bola parada. TiVCT je ukazka toho, ako urobit motor, ktory je v nizkych az strednych otackach usporny a vo vyssich zaroven sportovy. Len keby ta mechanika bola trochu trvacnejsia a vydrzala do vymeny remena.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
masky
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 574
Registrován: 04.11.2009 14:32
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Spotřeba

Příspěvek od masky » 27.12.2010 17:24

K dokonalosti mu chyba iba vacsi krutiak v oblasti 2000 - 3000 rpm a sestka. To by potom bola parada.
Souhlasím, tu šestku by to chtělo jako sůl....
Ford Focus II 1.6 TI-VCT 85KW - GHIA r.v. 2005 GALLERY
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 27.12.2010 17:26

Inak povedane, chcelo by to motor a skrinu z Aurisa 1.6: 97kw valvematic a 6 kvalt :wink:
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
LamB_17
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 568
Registrován: 24.07.2010 22:59
Bydliště: skoro BRNO

Re: Spotřeba

Příspěvek od LamB_17 » 27.12.2010 19:24

maxo111 píše:Inak povedane, chcelo by to motor a skrinu z Aurisa 1.6: 97kw valvematic a 6 kvalt :wink:
ale to uz by nebyl ford ale japonec :D

zrovna tuhle sme se s kamosem bavili (asi bude kupovat novy vuz nejpravdepodobneji nejakou 1,6 v benzinu) tak rikal ze Fiat Stillo se dela s timhle motorem s 6 rychlostnim stupnem, na dalnici to musi byt fajn pokud nikam nespechas a spotreba asi bude taky nizsi...
Ford Focus kombi, 1.6 benzín, rv. 2004, černá panther, dotaženo z NDR :) , fólie SunTek HP15 (už jen vzadu)

Obrázek

Dreede
Junior
Junior
Příspěvky: 272
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Spotřeba

Příspěvek od Dreede » 27.12.2010 19:44

LamB_17 píše: ale to uz by nebyl ford ale japonec :D ...
Však "ford" 1.6 74kW je predsa japonec, konkrétne od Yamahy, spravený na zákazku Fordu. 8)
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 27.12.2010 19:52

LamB_17 píše: zrovna tuhle sme se s kamosem bavili (asi bude kupovat novy vuz nejpravdepodobneji nejakou 1,6 v benzinu) tak rikal ze Fiat Stillo se dela s timhle motorem s 6 rychlostnim stupnem, na dalnici to musi byt fajn pokud nikam nespechas a spotreba asi bude taky nizsi...
Pokial viem, Stilo sa uz davnejsie nevyraba a pochybujem ze by mal toyotacky motor :wink:
Segra ma ten motor v Aurise a je to vcelku pohodka. Zivy a usporny ... skoda ze riadenie je trochu preposilovane a celkovo menej "sportove".
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od Nicco » 27.12.2010 21:52

Dreede píše: ... Nakoniec môj FF1 74kW pocitovo svižnejší ako FF2 74kW hoci má ťažšie prevody. Pri 140km/h cca 3600ot/min, ...
Chcel by som FF1 s 1.6TiVCT 85kW ale s mojim dlhším sprevodovaním :cooler:
ja by som chcel prevodovku z FF1 a nepotrebujem ani 6ku :palec_nahoru:
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od Nicco » 27.12.2010 21:58

maxo111 píše:
LamB_17 píše: zrovna tuhle sme se s kamosem bavili (asi bude kupovat novy vuz nejpravdepodobneji nejakou 1,6 v benzinu) tak rikal ze Fiat Stillo se dela s timhle motorem s 6 rychlostnim stupnem, na dalnici to musi byt fajn pokud nikam nespechas a spotreba asi bude taky nizsi...
Pokial viem, Stilo sa uz davnejsie nevyraba a pochybujem ze by mal toyotacky motor :wink:
Segra ma ten motor v Aurise a je to vcelku pohodka. Zivy a usporny ... skoda ze riadenie je trochu preposilovane a celkovo menej "sportove".
Fiat Powertrain robia genialne motory, ci uz JTD/MultiJet, Fire, T-Jet, MultiAir alebo novy dvojvalec TwinAir! Ja stale hovorim, motor z Fiata a podvozku Forda, to by bolo auto :palec_nahoru:
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
gepetto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 18.03.2010 12:10
Bydliště: Trenčín

Re: Spotřeba

Příspěvek od gepetto » 27.12.2010 22:32

presne ako hovoríš...posledné 3 roky som jazdil s Fiat Marea 1.6 16v a na ten motor nedám dopustiť,ťahá až do obmedzovača a z 0-100 dá za 10,5s.Spotrebu som mal od 6,5 do 8l max.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů