Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mudr.Hematolog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 24.06.2010 23:40

Re: Spotřeba

Příspěvek od Mudr.Hematolog » 25.12.2010 22:42

V12......Ano nie je to ziadna zavodna rychlost pri spotrebe 6L, ale nejdes nijak pomaly pod MPR, alebo ze by si sa vliekol za aviou, alebo inym pomalym telesom.
Samozrejme s 1,6 nemozes ocakavat akceleraciu, alebo iny udaj ako napr. s ST........o tom ziadna reč

A to ze Ignis je rychlejsi alebo sviznejsi, je trocha z cestne, lebo Ignis na tom s akceleraciou az tak dopbre nie je......a je to auto o triedu nizsie.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 25.12.2010 22:54

V12:no porovnavat 1.6 s vyhonenou 1.33 neni asi uplne koser... a tomu FoFoII by fakt slusela delsi petka, pobral by to uplne v pohode. jak byly super dlouhy prevody v escortu 1.6 66kW a jezdilo to pekne...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 25.12.2010 23:30

Hematolog :

Ver tomu, ze na sprint 0-100 Ignis Focusu II so 74 kW vyprasi kozuch kedy chce a kde chce. A v pruznom zrychleni takisto. Dovod je jednoduchy - lepsi pomer vykon/hmotnost a VVT - nad 4500 otacok nezvadne ako 1.6i 74 kW a konstantne taha az do 6000 rpm. Tie auta su velmi popluvane a znevazovane, no ked to s nim clovek vie, silnejsi super je velmi neprijemne prekvapeny. Mam s nim najazdenu spustu kilometrov, chcel som ho dokonca aj kupit (1.5/73 kW 4x4), no po skusenostiach s otcovym som od toho musel upustit - bol pre nas primaly, okrem toho chcem auto s urcitym bezpecnostnym standardom a to bohuzial Ignis nie je.

A k tej spotrebe - maximalne plynulou jazdou okolo MPR ta spotreba taka byt moze bez problemov. No v realnej premavke sa uz nejazdi ustalenou rychlostou - to platilo 10 rokov dozadu, ked na cestach nebolo tolko aut a ani tolko blbcov. Predlzovanie akehokolvek manevra v zaujme minimalizovania spotreby zacina byt nebezpecne.

Ma.rt :
Esco vazilo tonu, preto jazdilo pekne. Focus je skoro o 300 kilo tazsi.


EDIT :
Akceleracia 0-100 :
Ignis 1.3 69kW - 11.5s
FFII 1.6i 74kW - 11.9s
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Gromik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 930
Registrován: 22.07.2008 08:46
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od Gromik » 26.12.2010 11:14

Dovolím si vmísit se do debaty pár postřehy z 2,5-letého provozování 1,6-tky 74kW

- nad 4500 ot. rozhodně nevadne :!: v mém případě je to právě naopak, až tady pořádně zatáhne a pak začíná ta pravá sranda :Dancer:

- papírová spotřeba není z oblasti sci-fi a dá se za to jezdit i svižným tempem. Rozhodně se člověk nemusí loudat.
- nejmenší spotřebu 5,7l jsem dosáhnul na trase Zlín - Lednice a zpět, což není daleko od papírových 5,5l mimo město.
- můj celkový průměr 7,7 je tak vysoký proto, že jezdím každý den 10km do práce a po cestě je dobrých 15 semaforuů :puke_r: ... což teď v zimě má za následek i 9,5 l/100.
- delší trasy (výlety) jezdívám za 6,5l a to se nebojím občas motor vytočit, hlavně při předjíždění :-)
- dálnice při dodržování 130km/h jezdívám za 7,4l ... to, že PĚTKA točí při 130-140 těch 4.000ot. považuji za plus, protože je k dispozici maximum krouťáku a když je třeba předjet, stačí jen přidat a do nějakých 170kmh to svižně jede, dál už moc ne.

Celkově, stejně jak tu zmínil postak jsem s tímto motorem spokojen. Je to takový univerzál, který dokáže při klidné jízdě jet ekonomicky ale když je potřeba, tak umí i zatáhnout - zde už sice žere i travu u silnice, ale každá sranda něco stojí :-)
Ford Focus II 1.6 (74kW) Trend, 5dv.hatchback, 03/2007, Fotogalerie.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 26.12.2010 13:19

Gromik píše: - nad 4500 ot. rozhodně nevadne :!: v mém případě je to právě naopak, až tady pořádně zatáhne a pak začíná ta pravá sranda :Dancer:
To, ze ten motor nevadne nad 4500 si zistil ako ? Odhadujes podla toho, ako tlaci do sedadla ? Pretoze exaktne merania z valcov hovoria nieco uuuplne ine :mrgreen:
Gromik píše: - papírová spotřeba není z oblasti sci-fi a dá se za to jezdit i svižným tempem. Rozhodně se člověk nemusí loudat.
Ano, za 6.7 (kombinovana spotreba z technickeho listu) sa s nim jazdit bez problemov urcite da.
Gromik píše: - nejmenší spotřebu 5,7l jsem dosáhnul na trase Zlín - Lednice a zpět, což není daleko od papírových 5,5l mimo město.
Podla PP, alebo podla skutocneho tankovania ? Mne PP meria o 0.5 az 0.7 l menej, nez je realita.
Gromik píše: - můj celkový průměr 7,7 je tak vysoký proto, že jezdím každý den 10km do práce a po cestě je dobrých 15 semaforuů :puke_r: ... což teď v zimě má za následek i 9,5 l/100.
- delší trasy (výlety) jezdívám za 6,5l a to se nebojím občas motor vytočit, hlavně při předjíždění :-)
Suhlasim bez vyhrad...
Gromik píše: - dálnice při dodržování 130km/h jezdívám za 7,4l ... to, že PĚTKA točí při 130-140 těch 4.000ot. považuji za plus, protože je k dispozici maximum krouťáku a když je třeba předjet, stačí jen přidat a do nějakých 170kmh to svižně jede, dál už moc ne.
Hmmm, nazvat 25 sekundove zrychlenie zo 130 na 170 sviznym je dost velka odvaha :mrgreen: Voz, ktory to zvladne za 15 sekund ma potom ake zrychlenie ? Raketove ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2980
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od Konik » 26.12.2010 13:30

Mně taky nepřijde, že by ten motor nad 4500 otáček motor nějak vadl, ale je to jen můj subjektivní pocit. Je pravda, že podle grafu začíná od této hodnoty krouťák klesat (Celkem logicky, když papírové maximum je ve 4000 otáčkách.), výkon ale pořád roste :arrow: http://www.rototestinstitute.com/popup/ ... artsID=424
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 26.12.2010 14:09

V12 píše: Ma.rt :
Esco vazilo tonu, preto jazdilo pekne. Focus je skoro o 300 kilo tazsi.
Kde jsi to nasel? ja vidim cca 170kg. Ale pravda, focus je s kW/kg na tom trosku hure, nicmene ta zmena prevodu tomu neodpovida. sneslo by to delsi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 26.12.2010 14:16

Konik :
Nemienim tu opat rozoberat, co pohana auto - vykon alebo krutiak (priamo ani jedno ani druhe :mrgreen: ), na tu temu tu uz bola mela niekolkokrat, nechcem ju vyvolat znova. Okrem toho je to uz uplne OT.

Ma.rt :
Moje Esco TD Mk.VII malo v technicaku pohotovostku 1010 kg, predpokladam, ze benzinak je o nejakych par desiatok kil lahsi. Fofo II 1.6i ma 1227 kg.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2980
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od Konik » 26.12.2010 15:50

Neboj, vim jaky je rozdil mezi vykonem a kroutakem. Ty jsi zacal o grafu, tak jsem hodil odkaz a jen popsal co na nem vidim ;-) Ale to uz jsme opravdu OT.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

KUTY

Re: Spotřeba

Příspěvek od KUTY » 26.12.2010 16:37

myslim si, ze tema "spotreba" je vseobecne OT :mrgreen:

andy2214
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26.12.2010 16:26

Re: Spotřeba

Příspěvek od andy2214 » 26.12.2010 16:48

Ahoj, mohl by tu někdo jen pro ověření uvést, za kolik jezdí s ST220 po Praze ? ( jiná města pro mne nemají význam, z mé zkušenosti není co se týče provozu město jako město :) )

Samozřejmě že jsem si to už zjištoval a proto očekávám spotřebu 11-13 litrů ( jezdím převážně po širším centru Prahy - Vršovice, Vinohrady, Holešovice ).. A kolik si spolkne při tempomatových 130-140km/h na šestku na dálnici? ( počítám 8-9 )

Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: Spotřeba

Příspěvek od postak » 26.12.2010 17:52

Gromik píše:Dovolím si vmísit se do debaty pár postřehy z 2,5-letého provozování 1,6-tky 74kW

- nad 4500 ot. rozhodně nevadne :!: v mém případě je to právě naopak, až tady pořádně zatáhne a pak začíná ta pravá sranda :Dancer:

- papírová spotřeba není z oblasti sci-fi a dá se za to jezdit i svižným tempem. Rozhodně se člověk nemusí loudat.
- nejmenší spotřebu 5,7l jsem dosáhnul na trase Zlín - Lednice a zpět, což není daleko od papírových 5,5l mimo město.
- můj celkový průměr 7,7 je tak vysoký proto, že jezdím každý den 10km do práce a po cestě je dobrých 15 semaforuů :puke_r: ... což teď v zimě má za následek i 9,5 l/100.
- delší trasy (výlety) jezdívám za 6,5l a to se nebojím občas motor vytočit, hlavně při předjíždění :-)
- dálnice při dodržování 130km/h jezdívám za 7,4l ... to, že PĚTKA točí při 130-140 těch 4.000ot. považuji za plus, protože je k dispozici maximum krouťáku a když je třeba předjet, stačí jen přidat a do nějakých 170kmh to svižně jede, dál už moc ne.

Celkově, stejně jak tu zmínil postak jsem s tímto motorem spokojen. Je to takový univerzál, který dokáže při klidné jízdě jet ekonomicky ale když je potřeba, tak umí i zatáhnout - zde už sice žere i travu u silnice, ale každá sranda něco stojí :-)
Gromik to napsal asi tak jak jsem to myslel já, píše mi z duše. V12 ty máš 2.0 TDCi tak nemůžeš srovnávat 1.6 Duratec a svůj 2.0 TDCi. A jestli ses snažil mě urazit, že jezdím za Aviema, tak prosím. Neznáš mě, neznáš můj řidičský styl, tak nemluv. Sedím za volantem každý den, jezdím s větším autem než je osobák, taky tam mám TDCi, tak prosím nesrovnávej. :bebng: Tady někdo psal, že spotřeba u 1.6 Duratec podle TP je z říše snů a já tvrdím že není :!: :!: :!:

To o té šestce máš pravdu, ale samozřejmě že tomu odpovídá kompresní poměr, zpřevodování apod. A to, že točí při 130km/h skoro 4000otáček, není pro tento motor smrtelné. Na to si přišel kde :?: Smrtelné by bylo, kdybys jezdil se zašlápnutým plynem denně dálnice. Musel bys zkrátit servisní intervaly oleje atd. Ale se zašlápnutým plynem jede tohle auto 180 km/h, což bych osobně nezkoušel. Dokládám na své spotřebě v Excelu
Přílohy
spotřeba01.jpg

Uživatelský avatar
Gromik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 930
Registrován: 22.07.2008 08:46
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od Gromik » 26.12.2010 17:54

V12 píše:
Gromik píše: - nad 4500 ot. rozhodně nevadne :!: v mém případě je to právě naopak, až tady pořádně zatáhne a pak začíná ta pravá sranda :Dancer:
To, ze ten motor nevadne nad 4500 si zistil ako ? Odhadujes podla toho, ako tlaci do sedadla ? Pretoze exaktne merania z valcov hovoria nieco uuuplne ine :mrgreen:

No, takhle, tvrdit o 1,6 že tlačí do sedadla by bylo opravdu naivní :-) Nicméně z průběhu otáček např. na trojku je to asi takto - 2tis. nic se neděje, 3tis. začíná se probouzet, 4tis. nastupuje a pak až do 6tis. prostě pocitově táhne víc a víc, exaktní měření jsou mi celkem ukradená :-) píšu z vlastních pocitů a zkušenosti s tímto motorem.
V12 píše:
Gromik píše: - nejmenší spotřebu 5,7l jsem dosáhnul na trase Zlín - Lednice a zpět, což není daleko od papírových 5,5l mimo město.
Podla PP, alebo podla skutocneho tankovania ? Mne PP meria o 0.5 az 0.7 l menej, nez je realita.
Tankuju vždy do plné a s každou nádrží mažu průměrnou spotřebu na PP. Při dalším tankování kontroluji údaj na PP a s tím, co mi vyjde výpočtem. V mém případě je odchykla vždy max. 0,2l, takže PP naprosto důvěřuji.
V12 píše:
Gromik píše: - dálnice při dodržování 130km/h jezdívám za 7,4l ... to, že PĚTKA točí při 130-140 těch 4.000ot. považuji za plus, protože je k dispozici maximum krouťáku a když je třeba předjet, stačí jen přidat a do nějakých 170kmh to svižně jede, dál už moc ne.
Hmmm, nazvat 25 sekundove zrychlenie zo 130 na 170 sviznym je dost velka odvaha :mrgreen: Voz, ktory to zvladne za 15 sekund ma potom ake zrychlenie ? Raketove ?
Opět, můj subjektivní názor a zkušenosti s několika jízd po dálnici. Při 130km/h nemám potřebu nijak podřazovat a 5st. v pohodě táhne a auto svižně reaguje.

P.S. Uvedené zkušenosti se týkají auta s 2 osobami (já a přítelkyně). Pokud do auta přískočí další 2-3 lidi, tak pak už se s 1,6 dá jezdit pouze "vychutnávačku".
Ford Focus II 1.6 (74kW) Trend, 5dv.hatchback, 03/2007, Fotogalerie.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 26.12.2010 19:47

Gromik :
Ta odchylka spotreby je do plusu (PP ukazuje viac) alebo do minusu ? Na vacsine vozov mam skusenost, ze PP ukazuje spotrebu nizsiu, rekord drzala stara sluzobna Octavka 1.6 MPI - vykazala spotrebu 6.6 l/100 km, skutocnost podla tankovania okolo 8l/100 km. Naftaky boli presnejsie, odchylka bola okolo 0.2 l/100 km ako v Tvojom pripade, samozrejme menej ako skutocnost. Terajsi sluzobny Peugeot 307 SW 1.6 HDI 80 kW ukazuje o 0.2 viac ako v skutocnosti.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 26.12.2010 19:57

V12 píše:Konik :
Nemienim tu opat rozoberat, co pohana auto - vykon alebo krutiak (priamo ani jedno ani druhe :mrgreen: ), na tu temu tu uz bola mela niekolkokrat, nechcem ju vyvolat znova. Okrem toho je to uz uplne OT.

Ma.rt :
Moje Esco TD Mk.VII malo v technicaku pohotovostku 1010 kg, predpokladam, ze benzinak je o nejakych par desiatok kil lahsi. Fofo II 1.6i ma 1227 kg.
No ja nasel udaj 1080kg pro 1.6 sedan. Ale jelikoz esco uz nemam, nemohu v TP overit
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host