pomalé zahřátí motoru a následné chladnutí

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Jarda..
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 01.12.2010 22:27

pomalé zahřátí motoru a následné chladnutí

Příspěvek od Jarda.. » 01.12.2010 22:44

Ahoj,
předem děkuji a doufám, že mi pomůžete minimálně s Vašimi poznatky a zkušenostmi jak se chová např. v tomto zimním počasí Váš Focus 1,6TDCi 80kw 06/2006.
Stále častěji pozoruji, že se motor zahřívá cca až po 7-10km podle toho jak je v záběru (samožřejmě čím víc, tím rychleji :Dancer: ), teplota se dostane těsně před ukazatel 90°C a poté v případě stálého zátahu drží, ale pokud sjíždím dlouhý kopec jak se zařazeným kvaltem nebo ne, tak teplota padá (pod 75°C někdy dokonce až k 60°C), tento stejný jev se stane i v případě již zahřátého motoru a stáním na volnoběh na místě...má někdo podobné problémy??? jedná se mi o to zda to není dáno konstrukcí motoru a chladící soustavy a nebo je někde chyba....
předem díky

Uživatelský avatar
Mudr.Hematolog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 24.06.2010 23:40

Re: pomalé zahřátí motoru a následné chladnutí

Příspěvek od Mudr.Hematolog » 01.12.2010 23:25

Mily Jarda,

Tento jav je uplne normalny......a funguje pri vsetkych spalovacich motoroch.
Je potrebne si uvedomit, ze naftak sam o sebe sa pomalsie ohrieva, nez benzin......
Ak jazdis dole kopocm bez plynu, tak vlastne "vyplachujes" valce studenim vzduchom.......pricom motor v tedy nic nespaluje.
Tento jav je bezny aj ked pri zahriatom motore zapnes naplno topenie.

Uživatelský avatar
hustolez
Junior
Junior
Příspěvky: 205
Registrován: 06.08.2010 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: pomalé zahřátí motoru a následné chladnutí

Příspěvek od hustolez » 01.12.2010 23:59

Tohle jsme teďka řešili v tématu pro dvoulitr, tam najdeš další zkušenosti :wink:

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=135
Focus 2.0TDCi 2005 Titanium blue aquarius
Obrázek
Obrázek

Jarda..
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 01.12.2010 22:27

Re: pomalé zahřátí motoru a následné chladnutí

Příspěvek od Jarda.. » 02.12.2010 22:52

zdravím,

díky moc za rady...v diskuzi o dvoulitrech je to popsáno podobně jako se to děje mě, takže jsem rád, že nejsem nějaká anomálie a něco se mi nekazí... :hhura:
Tento problém jsem totiž již jednou řešil a to tento rok na jaře, ale to bylo s tím zahřátím a kolísáním teploty mnohem horší...nedostal jsem se na víc než 75°C a to ani při dlouhodobé zátěži (klidně i 50km v tahu). Následovala již zmíněná (v diskuzi o dvoulitrech) výměna termostatu a vše bylo OK, ale to byly už trocha jiné teploty...takže při tomto prvním studenějším počasí jsem teplotu více sledoval a obával jsem se, že se závada opakuje :dih: . Tak dám dle rad před chladič popundekl a uvidím.... :)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host