TDCi 2,0 (100kw)

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
hustolez
Junior
Junior
Příspěvky: 205
Registrován: 06.08.2010 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od hustolez » 10.11.2010 14:05

Já mám tenhle motor zatím měsíc, ale nějaké poznatky už jsem nasbíral. Souhlasím, že je motor na focus docela naddimenzovaný. Stačí když ráno zahřívám auto, točím do 2000, velmi lehká noha a stejně tam za chvilku tu stovku mám. Což je na druhou stranu výhoda, není třeba motor honit, takže by se dle mého laického pohledu neměl tak rychle opotřebovat. Výkonu je hodně ovšem dá se využít, když chceš předjíždět, nemusíš na nic čekat, rozjíždět se za autem abys měl rychlost, prostě šlápneš na plyn a ten krouťák auto roztáhne během chvilky.
Focus 2.0TDCi 2005 Titanium blue aquarius
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od Sobull » 10.11.2010 15:29

Ten motor je silný, to jo. Ale neřekl bych naddimenzovaný. Osobně na něm jezdím rok (plus dva roky na stejným motoru v jiným autě) a už bych pod 100kW nešel ani náhodou. Spíš bych se u dalšího auta i ve stejný třídě poohlídl po něčem silnějším... A to nejsem žádnej střelec.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
hustolez
Junior
Junior
Příspěvky: 205
Registrován: 06.08.2010 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od hustolez » 10.11.2010 15:45

To je na názoru každého, pro někoho je to málo, pro někoho dost, to je jasný. Každopádně je u 2.0 potřeba počítat s o něco většími náklady než 1.6. Musíš mít min. 16ky kola, gumy jsou oproti 15kám skoro o tisícovku dražší, krát 4... plus vyšší povinné ručení.
Focus 2.0TDCi 2005 Titanium blue aquarius
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od V12 » 10.11.2010 20:27

Osobne si myslim, ze na dynamicke jazdenie zodpovedajuce hustote dnesnej premavky je potrebnych v pripade atmosferickeho motora aspon 100 koni na tonu, turbomotorom staci aj 80. Tento vykon zabezpecuje dostatocne zrychlenie na predbiehanie, ci udrzanie maximalnej povolenej rychlosti do kopca, takze nebudem brzda premavky a celo kolony. Ked to ale posuniem do inej roviny, vykonu nie je nikdy dost :mrgreen:

Hustolez :
16" kolesa su pre 2.0TDCi (aj 2.0i) naozaj minimum, aj na nich je problem dostat ten krutiak na suchu cestu. Za dazda je to este horsie, kontrolka ESP obcas preblikne aj pri plnej akceleracii na stvorke priamym smerom. Na vyjazde zo zakruty nie je problem ju rozsvietit na stvorke aj na suchu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
spoofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1421
Registrován: 15.03.2010 21:56
Bydliště: Praha/Malacky

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od spoofan » 10.11.2010 20:53

V12: asponze nemam ESP :lol:
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od stand » 10.11.2010 21:27

Taky ho musím vypínat abych se svezl :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od V12 » 11.11.2010 07:14

spoofan :
To mas aku vybavu, ked si bez ESP ? :shocked: Dvojliter je vlajkova lod, ten sa vo vybave nizsej ako GHIA ani nerobil. Moj Plechac ma datum narodenia 11.05.2007, je to GHIA s nasledovnou vybavou :
- palubny pocitac aj so zobrazenim okamzitej spotreby
- ESP
- tempomat
- prevodovka MMT6 (sestkvalt, 2.0TDCI sa s manualnym 5-kvaltom nedodava)
- 6x ABG
- vyhrievane zadne sklo a zrkadla
- smerovky v zrkadlach
- hmlovky
- standardne pevne halogeny (bez natacania)
- "stmievacie" vnutorne spatne zrkadlo
- kozmeticka lampa pod slnecnou clonou vodica aj spolujazdca
- puzdro na okuliare nad vodicom
- laktova opierka
- bedrova opierka v sedadle vodica
- 2-zonova klima
- 3blik smerovky (netreba zapinat, staci tuknut a bliknu 3x)
- rezerva z babety (dojazdovka)
- radio Ford CD6000 (priserny crep, v Escu hralo 10x lepsie, bolo citlivejsie atd.)
- globalne otvaranie / zatvaranie okien (super vec v lete - som 30 metrov od auta a viem spustit vsetky okna naraz)
- horny plastovy kryt motora (videl som 2 ks 2.0TDCI bez neho :?: )
- bez DPF :hhura:
- a spusta dalsich somarin
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
spoofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1421
Registrován: 15.03.2010 21:56
Bydliště: Praha/Malacky

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od spoofan » 11.11.2010 09:16

V12: ja mam rv. 2006, resp. 2007 (podla toho ci beries rok, kedy auto opustilo fabriku, alebo kedy bolo uvedene do prevadzky). Z tvojej vybavy, co som si tak vsimol, nemam ESP, tempomat, hmlovky, globalne/otvaranie a zatvaranie okien (v elektrike mam len predne). Ale motor naozaj mam 2.0 TDCI :lol:
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V

Uživatelský avatar
Croog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 165
Registrován: 27.12.2009 00:39
Bydliště: Praha

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od Croog » 11.11.2010 09:41

V12 píše:- horny plastovy kryt motora (videl som 2 ks 2.0TDCI bez neho :?: )
Ačkoliv jsem také případ bez krytu motoru, moc se mi nechce věřit, že by to tak vyjíždělo z fabriky. Zítra jedu na vrakáč se podívat, zda tam ten kryt nemají.

EDIT: Jinak nemám moc srovnání, ale mnou požadovaný 6ti kvalt má i nevýhody - ve městě (kór v zácpách) si s tím člověk dost užije - vzhledem k výkonu auta a krátkým převodům je řazení řekněme častější, než bych původně očekával - automatická převodovka by nebyla k zahození. Na dálnici je to ale slast.
Ford Focus Kombi Ghia 2006 2.0 TDCi, Black Panther

Uživatelský avatar
tornado
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 04.08.2009 14:38
Kontaktovat uživatele:

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od tornado » 11.11.2010 13:40

[quote="V12"]Osobne si myslim, ze na dynamicke jazdenie zodpovedajuce hustote dnesnej premavky je potrebnych v pripade atmosferickeho motora aspon 100 koni na tonu, turbomotorom staci aj 80. Tento vykon zabezpecuje dostatocne zrychlenie na predbiehanie, ci udrzanie maximalnej povolenej rychlosti do kopca, takze nebudem brzda premavky a celo kolony. Ked to ale posuniem do inej roviny, vykonu nie je nikdy dost :mrgreen:

Myslim, že zvláště u atmosférického benzíňáku není výkon vše, důležité je taky s ním umět jezdit :nnou: FoFo 1,6 Ti-vct nedosahuje poměru 100koníků/t, rozhodně bych ale nemluvil o tom že se jedná o brzdu provozu či o neschopnost udržet povolenou rychlost do jakéhokoliv kopce. To jsem nebyl ani s felicií 1,3 50kw(ale spotřeba tomu odpovídala). Moje zkušenost s FoFo je taková, že na běžné silnici, kde se jezdí do 100km/hod pro mě není předjíždění žádný problém a čím je silnice zatáčkovitější, tím jsem rychlejší :Dancer: Hlavní problém podobně výkoných Focusů je v tom, že si vyloženě říkají o 200koníků :gott:
Ford Fiesta ST (2013)
Byl: Ford Focus 1,6 Ti-VCT 85Kw (2005)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od V12 » 11.11.2010 17:53

tornado :
S TiVCT naozaj nie je problem nebyt brzda premavky. No za aku cenu ? Viem, ze staci potiahnut nizsi prevod do vysokych otacok. Povozil som sa na TiVCT a velmi sa mi to pacilo. No pre kazde predbiehanie podradovat, tocit a vyhanat spotrebu sa mi dvakrat nepozdava. Do 3500 rpm to bola mrtvola, od 3500 do 4500 sa dostaval do nalady a nad 4500 sa mi zdalo, ze je to uplne ine auto. No to ustavicne vytacanie - to skratka nemusim. Dvojliter da tu istu dynamiku s mensou spotrebou a mensou namahou.

A to s tymi zatackami neprehanaj. Zober si 85 kW Escorta alebo 88 kW Fiestu a uvidis, kto je kral zatacok :) Fabia 1.2TSI 77kW by Ti tiez pekne podkurila, Ty radis 5x, ja vo Fabii vdaka turbu 3x. Co mozno stratim horsim podvozkom, to rychlo dozenie podstatne zivsi motor. Super podvozok s multilinkom skratka nie je vsetko, ten sa uplatni az na rozmlatenych cestach, kde kolesa vedene jednoduchou napravou odskakuju. Aj na tuto temu mam objektivnu skusenost - s Escortom s opotrebovanym primitivnym podvozkom som vedel prejst kruhacom 70 km/h na gumach 185/60 R14. S Focusom na 205/55 R16 som tam rychlejsi iba o chlp. Keby som na to Esco dal sirsie gumy, Focus prehra (aj na moje pocudovanie) pre svoju hmotnost vacsiu o cca 300 kg. Rovnako tazke Mondeo TD Mk.I ale na Focus straca uz hodne a asi by mu nepomohli ani sirsie gumy. Ked porovnam Focus a napr. Octavku, vitaz je opat nespochybnitelne jasny. Lahka Fabia na sirokych gumach sedi tiez minimalne tak dobre, ako Focus na standardnych. Ked ale Fofa skombinujes so sportovym podvozkom a 225/45 R18, to musi byt ine kafe (nemam skusenost :()

Mat 200 koni pod kapotou FFII, hmmm, to by sa pacilo aj mne. Osobne si ale myslim, ze 110 kW z 1.6 EcoBoostu bude bohato stacit.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů