TDCi 2,0 (100kw)

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Mayakau
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 08.11.2010 18:32

TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od Mayakau » 08.11.2010 19:09

Dobrý den,

chystáme se koupit Ford Focus. Rozhodujeme se mezi 1,6 (80kw)a 2,0 (100kw). Rok výroby 2005.
Oceníme jakékoli zkušenosti, rady a náměty.

Díky!!!

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od miki21 » 08.11.2010 19:25

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od V12 » 09.11.2010 18:45

2.0TDCI je pre FFII zbytocne silny, hrabe to pri kazdom ostrejsom sliapnuti na plyn aj na dvojke. Ale jazdi paradne, pri predbiehani neriesim ako a kedy podradit, sliapnem a ide. V 90km/h ma na sestke okolo 1600 - 1700 rpm, na tieto otacky zvladne akykolvek kopec na okreske bez nutnosti podradenia. Ak idem na spotrebu, da sa na dlhej trase jazdit za 5.5l/100 km, ked mu riadne sliapes na krk, tak okolo 6.5/100, ale to uz je jazda v style rally s plynom na podlahe a svietiacou kontrolkou ESP v kazdej zakrute.

1.6 TDCI 80 kW je podla mna pre FFII najlepsia motorizacia - vyborny vykon za super spotrebu. Krivka krutiaceho momentu je hladka, takze sa s nim jazdi prijemnejsie, nez s dvojlitrom, ktory v 2000 otackach ide explodovat vykonom a potom konstantne vadne. 1.6 80kW krasne taha od 1600 do 3000 rpm bez nejakeho nakopavania, ma "benzinovu" charakteristiku. Tento motor mame v sluzobnom P307 SW HDI, ktory je hmotnostne porovnatelny s FFII, takze aj vo Focuse sa bude spravat velmi podobne. Ma ale jeden hacik - DPF. Takze ked sa rozhodnes prave pre 1.6 TDCI 80 kW, na sto honov sa vyhni vozu s nim, nech je za akukolvek cenu. DPF je poukaz na pruser. Hodne drahy pruser. Rocniky 2005 az 2006 ho asi este mat nebudu, no v novsich je s velmi vysokou pravdepodobnostou. V autach neexistuje vacsie kurvitko, ako DPF...

Prajem stastnu ruku pri vybere.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od foki » 09.11.2010 19:40

V12 píše:Rocniky 2005 az 2006 ho asi este mat nebudu
zato budou mit mars a zpet , ale na tachu tak 10x praha košice .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od V12 » 09.11.2010 19:47

foki :
Komentarov k jazdenkam tu uz bola spusta, nechcel som sa po niekom opakovat :mrgreen:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Mayakau
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 08.11.2010 18:32

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od Mayakau » 09.11.2010 20:13

V12 píše:2.0TDCI je pre FFII zbytocne silny, hrabe to pri kazdom ostrejsom sliapnuti na plyn aj na dvojke. Ale jazdi paradne, pri predbiehani neriesim ako a kedy podradit, sliapnem a ide. V 90km/h ma na sestke okolo 1600 - 1700 rpm, na tieto otacky zvladne akykolvek kopec na okreske bez nutnosti podradenia. Ak idem na spotrebu, da sa na dlhej trase jazdit za 5.5l/100 km, ked mu riadne sliapes na krk, tak okolo 6.5/100, ale to uz je jazda v style rally s plynom na podlahe a svietiacou kontrolkou ESP v kazdej zakrute.

1.6 TDCI 80 kW je podla mna pre FFII najlepsia motorizacia - vyborny vykon za super spotrebu. Krivka krutiaceho momentu je hladka, takze sa s nim jazdi prijemnejsie, nez s dvojlitrom, ktory v 2000 otackach ide explodovat vykonom a potom konstantne vadne. 1.6 80kW krasne taha od 1600 do 3000 rpm bez nejakeho nakopavania, ma "benzinovu" charakteristiku. Tento motor mame v sluzobnom P307 SW HDI, ktory je hmotnostne porovnatelny s FFII, takze aj vo Focuse sa bude spravat velmi podobne. Ma ale jeden hacik - DPF. Takze ked sa rozhodnes prave pre 1.6 TDCI 80 kW, na sto honov sa vyhni vozu s nim, nech je za akukolvek cenu. DPF je poukaz na pruser. Hodne drahy pruser. Rocniky 2005 az 2006 ho asi este mat nebudu, no v novsich je s velmi vysokou pravdepodobnostou. V autach neexistuje vacsie kurvitko, ako DPF...

Prajem stastnu ruku pri vybere.
Díky moc za názor - pomůže při rozhodování. :perfect:

Uživatelský avatar
spoofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1421
Registrován: 15.03.2010 21:56
Bydliště: Praha/Malacky

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od spoofan » 09.11.2010 21:51

na bezny provoz je 2.0 tdci zbytecne silny, to je fakt. Ale ja osobne bych za 1.6 uz nemenil. DPF se sice kurvi (uz i me zacalo zlobit), ale neni to vec, ktera by se nedala vykuchat (cena asi 6tis Kc). Takze pokud by jsi narazil na vuz s DPF za dobrou cenu, tak bych se toho az tolik nebal.
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od V12 » 10.11.2010 06:29

Urobit FapOff na 2.0TDCI je jednoduchsie, ako na 1.6 TDCI 80kW, pretoze s tym nie je tolko roboty - DPF je oddeleny od katalyzatora, takze by som sa vobec nerozpakoval ho nahradit obycajnou trubkou.
A ci vymenit 2.0 za 1.6 ? :irre: Nikdy ! Aj ked sa s 1.6 jazdi prijemnejsie, no pocit po sliapnuti na krk dvojlitru je fantasticky :cooler: Najprv som sa toho auta bal, potom z neho nechcel vystupit, po 600 km nan nadaval (transplantacia turba) a teraz sa z neho opat tesim, aj ked uz mam odlozene bubaciky na vstrekovace.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od foki » 10.11.2010 06:57

V12 píše: aj ked uz mam odlozene bubaciky na vstrekovace.
ja myslel ze auto je pro radost a ne mi sevrenou prdelku kdy se co zase vysere aby si odpocinulo v servise . :dih:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od V12 » 10.11.2010 07:18

Ked tie bubaciky uz mam, jazdim s velmi velkou radostou. Z casu na cas dokonca aj taku mensiu gymkhanu :mrgreen:
Kym som ich nemal, mal som prdel naozaj zovretu a paranoidne pocuval kazdy zvuk zpod kapoty.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od Sobull » 10.11.2010 07:34

V12 píše:Urobit FapOff na 2.0TDCI je jednoduchsie, ako na 1.6 TDCI 80kW
Sice jednodušší, ale o 1000 dražší aspoň ve fapoff. Ale to jen naokraj.

A celkově bych s tím fapem tolik nestrašil. Prostě když chce někdo moderní naftovej motor, tak tam bude tohle nebo jiná podobná vyfikundace, to je realita... a jsou značky co s tím mají i větší problémy. Takže když si na to na začátku nechá rezervu nebo se smíří s kucháním nevidím důvod se tomu vyhýbat.

A k tématu: jednoznačně 2,0. Ale lidi co ha mají ti to objektivně nezhodnotí :D , i když se V12 pokoušel.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od foki » 10.11.2010 07:34

a jsou lidi co vsechny bubaciky daji do auta a pak .........
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od V12 » 10.11.2010 09:15

Sobull :
Rezervu u jazdenky kupenej z co len trosku neisteho zdroja treba mat minimalne na okamzitu vymenu rozvodu s prislusenstvom, olejovych naplni a filtrov. Tento ponakupny servis stal v mojom pripade 500€ a menilo sa nasledovne :
- rozvodovy remen, vodiaca a napinacia kladka;
- vodna pumpa
- motorovy olej
- prevodovy olej
- olejovy filter
- palivovy filter
- vzduchovy filter
- pelovy filter
Po najazdeni 600 km sa zacalo ozyvat turbo, kontrola odhalila, ze tlaci olej do IC, verdikt - nutna vymena v cene 970 €, bazar sa podielal polovicou. To je ale uz otazka stastia (v mojom pripade nestastia). Nasledne som este vymenil klepkajuce klby priecneho stabilizatora zadnej napravy (svojpomocne), po dalsich cca 7 tisic km nutna vymena plocheho remena alternatora a klimatizacie v dosledku jeho nacatia kamienkom zatulanym do remenice. Operacia opat doma na kolene McGyverovskym sposobom, popisanym na http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... 70#p188970
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
spoofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1421
Registrován: 15.03.2010 21:56
Bydliště: Praha/Malacky

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od spoofan » 10.11.2010 09:35

Zatim s motorem 2.0 nemam problem (az na zminovane DPF, ktere se umoudrilo :lol: ), a to jsem na nem najezdil uz 20 000 km (v soucasne dobe ma neco malo pres 100tis). Je pravda, ze jakmile clovek zkusi ten vykon, tak uz nad 1.6 nebude ani uvazovat. Podle me je 2.0 rozumny kompromis mezi jizdou na spotrebu a jizdou pro zabavu. Jak psal V12, tak kdyz se snazim a jezdim po okreskach jako duchodce s vajickama na zadnim platu, tak zajedu bez problemu za 4.7-5.0l. V pripade rychle jizdy, napr. po dalnici, kde se rychlost pohybuje mezi 160-190, tak je prumerna spotreba 7.7l. Horsi je, kdyz clovek zajede par kratsich tras po meste, motor se nezahreje a spotreba jde bez problemu k 8l, aspon takovou mam zkusenost. Ale na priblizovani po meste ten motor neni urceny - kvuli tomu jsem mel problemy s DPF. Staci myslim, kdyz se 3x nedokonci regenerace (osobne nejsem schopen urcit, kdy probiha) a RJ vyhodi chybu, odstavi turbo...Vetsinou turbo zase naskoci po vypnuti a zapnuti motoru (chyba se asi vymaze?) a clovek jede dal. Stacilo pozmenit styl jizdy a uz mi to 1000km nedelalo zadny problem.
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi 2,0 (100kw)

Příspěvek od V12 » 10.11.2010 10:32

spoofan píše:Podle me je 2.0 rozumny kompromis mezi jizdou na spotrebu a jizdou pro zabavu.
Tak toto si trafil na 100% :palec_nahoru: . Benzinak je fajn, no pri jazde pre zabavu je spotreba astronomicka :bebng:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti