Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Mne hladina stupa, asi necham odstranit dpf. Dalsi z dovodov preco tak urobit...
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- Endura
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SR
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Sorry za asi blbu otazku, ale neriesi tento problem ford prepisanim softwaru riadiacej jednotky novou upravenou verziou?!

Focus sedan 1,8TDdi (90k); red pepper, 2/99
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
No jak může nová verze softu napravit špatně vymyšlený princip fungování ? Mám 11/2007 a hladina oleje mi taky stoupá, při aktivní regeneraci tohoto DPF prostě zákonitě musí. Nejlepší je, že o tom stoupání hladiny oleje vůbec prodejce neinformuje.Endura píše:Sorry za asi blbu otazku, ale neriesi tento problem ford prepisanim softwaru riadiacej jednotky novou upravenou verziou?!
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- fishbed
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 26.07.2010 04:12
- Bydliště: BB-SK
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Ten novy soft sa mal objavit v roku 2008. Skus sa opytat priamo vo forde, alebo PSA group. Spominaju to vo viacerych inych forach.
FoFo II 05` 1,6 TDCI (110PS), bez DPF, Kombi Ghia, Deep Navy
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
No a jaké je podle vás nebezpečí samotné vyšší hladiny oleje ? Bubliny v motoru a horší mazání ?
Nemám na myslí znehodnocení oleje jako takové - to je jasné.
Doporučili byste mi tedy teď Total Quartz 9000 5W-40 (budu měnit do konce srpna) ?
Nemám na myslí znehodnocení oleje jako takové - to je jasné.
Doporučili byste mi tedy teď Total Quartz 9000 5W-40 (budu měnit do konce srpna) ?
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Takže odpověď od aut. servisu je, že v záruce musím dávat Fordí předepsaný olej, jinak v případě problémů může padnout záruka. Takže holt až příště.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Tak jsem byl ve středu na roční prohlídce v a.s. a protože jsem to vyzvedával chvíli před zavírací dobou, tak jsem to nezkontroloval a dali mi olej k horní rysce, díval jsem se na to až dnes. To je není přece u aut s DPF "best practise", ne ? Ten olej by neměl být přes horní rysku, jinak by tam asi nebyla, ne ? Pak by měli to dát do půlky mezi rysky, když se předpokládá, že tam něco přibude, ne ? Že bych tam zajel, aby mi trochu upustili...
P.S. vidím, že si tady píšu sám sobě
P.S. vidím, že si tady píšu sám sobě

Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Nebo si ho odsát sám a k oleji
http://ford-team-st.com/forum/viewtopic ... e282fc068a
http://ford-team-st.com/forum/viewtopic ... e282fc068a
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- paleta
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 01.06.2009 23:14
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Zdar kluci, ja sa tiez momentalne trapim s tou naftou v oleji, mam 2,0 TDCI. mal som problem s EGR, vymenil som ho, ale zanieslo mi ten DPF filter, dal som ho vycistit. Pribuda mi vsak nafta, mne tiez povedali ze je to tym filtrom. Len mi nejde do hlavy ako je to mozne, ved keby bol upchaty, tak by o auto neslo, netahalo. Mne ide dobre. Ake ste vy mali skusenosti? Tahalo Vam to? Mne sa viac pozdava, ze to okolo cerpadla pribuda (zle tesnenie).
Dik
Dik
FORD MONDEO COMBI, 2,0 TDCi, 85 kW, r.v. 3/2006
spotreba 6,2 l/100 km
spotreba 6,2 l/100 km
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
No mal si im povedať že max do stredu medzi rysky - ale faktom je že v nejakej metodike by to mali mať uvedené, že autá s DPF neliať po hornú rysku nikdy...martasak píše:Tak jsem byl ve středu na roční prohlídce v a.s. a protože jsem to vyzvedával chvíli před zavírací dobou, tak jsem to nezkontroloval a dali mi olej k horní rysce, díval jsem se na to až dnes. To je není přece u aut s DPF "best practise", ne ? Ten olej by neměl být přes horní rysku, jinak by tam asi nebyla, ne ? Pak by měli to dát do půlky mezi rysky, když se předpokládá, že tam něco přibude, ne ? Že bych tam zajel, aby mi trochu upustili...
P.S. vidím, že si tady píšu sám sobě
Odsal by som si ho sám - ryskovať, že ti tam niečo špinavé strčia...už z trucu, že im "vyrábaš" robotu...
Hmm ešte tak vedieť či máš naozaj všetok olej nový hmm?
Alebo iba polovičku ako obvykle? Nebol si pri výmene oleja že?


Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Nepochopil si - tvoje auto nemá "chybu"(poruchu) - tak to funguje...tento druh DPF pri aktívnej regenerácii potrebuje naftu a keďže nemá samostatný "piaty" vstrekovač(ako napr. 2.0dCi u Renaulta - - tak sa k nafte vie dostať iba tak, že mu ju motor "vygrciapaleta píše:Zdar kluci, ja sa tiez momentalne trapim s tou naftou v oleji, mam 2,0 TDCI. mal som problem s EGR, vymenil som ho, ale zanieslo mi ten DPF filter, dal som ho vycistit. Pribuda mi vsak nafta, mne tiez povedali ze je to tym filtrom. Len mi nejde do hlavy ako je to mozne, ved keby bol upchaty, tak by o auto neslo, netahalo. Mne ide dobre. Ake ste vy mali skusenosti? Tahalo Vam to? Mne sa viac pozdava, ze to okolo cerpadla pribuda (zle tesnenie).
Dik



Tak DPF ála zatracovaný Renault má vlastný vstrekovač - nie taký drahý a komplikovaný samozrejme - a RJ po načítaní zvýšenia rozdielu tlakov, alebo z iných príčin ak spúšťa regeneráciu DPF - nadávkuje cez vstrekovač požadované množstvo nafty do DPF navyše tam nikdy nemôže prísť k nariedeniu oleja naftou - lebo ide priamo!!! do DPF a tiež je regenerácia hotová za cca polovičný čas ako pri našom druhu ba dokonca je možné regenerácie robiť - teda "dejú sa" i počas krátkych jázd v meste, lebo na úspešnú regeneráciu nepotrebujú najskôr splnenú podmienku - teplota DPF okolo cca 200°C...o čom môžeme iba snívať pri Forde...



Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Hmmm, zda sa, ze aj zabozruti nieco vedia...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- paleta
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 01.06.2009 23:14
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
BobTDCi píše:Nepochopil si - tvoje auto nemá "chybu"(poruchu) - tak to funguje...tento druh DPF pri aktívnej regenerácii potrebuje naftu a keďže nemá samostatný "piaty" vstrekovač(ako napr. 2.0dCi u Renaulta - - tak sa k nafte vie dostať iba tak, že mu ju motor "vygrciapaleta píše:Zdar kluci, ja sa tiez momentalne trapim s tou naftou v oleji, mam 2,0 TDCI. mal som problem s EGR, vymenil som ho, ale zanieslo mi ten DPF filter, dal som ho vycistit. Pribuda mi vsak nafta, mne tiez povedali ze je to tym filtrom. Len mi nejde do hlavy ako je to mozne, ved keby bol upchaty, tak by o auto neslo, netahalo. Mne ide dobre. Ake ste vy mali skusenosti? Tahalo Vam to? Mne sa viac pozdava, ze to okolo cerpadla pribuda (zle tesnenie).
Dik![]()
![]()
- počas otvorenia výfukových ventilov dá RJ príkaz jednotlivým vstrekovačom aby striekali naftu a tá ide spolu s výfukovými plynmi cez výfukovú zbernicu do turba a potom cez oxidačný katalyzátor do DPF - kde nafta zhorí a zregeneruje /teda spáli/ zachytené častice....
Tak DPF ála zatracovaný Renault má vlastný vstrekovač - nie taký drahý a komplikovaný samozrejme - a RJ po načítaní zvýšenia rozdielu tlakov, alebo z iných príčin ak spúšťa regeneráciu DPF - nadávkuje cez vstrekovač požadované množstvo nafty do DPF navyše tam nikdy nemôže prísť k nariedeniu oleja naftou - lebo ide priamo!!! do DPF a tiež je regenerácia hotová za cca polovičný čas ako pri našom druhu ba dokonca je možné regenerácie robiť - teda "dejú sa" i počas krátkych jázd v meste, lebo na úspešnú regeneráciu nepotrebujú najskôr splnenú podmienku - teplota DPF okolo cca 200°C...o čom môžeme iba snívať pri Forde...![]()
![]()
No moment Bobe, myslis ze je spravne, ze ked menis olej, vytecie z obsahu 6L 12??? Ak je to tak, potom OK. Ja som to uz s nejakymi ludmi riesil, ale nezda sa mi, ze by 12 L nejak pomohlo mojmu motoru. Za 300 km po vymene som mal zas nad rysku (nalial som stred)
Dik
FORD MONDEO COMBI, 2,0 TDCi, 85 kW, r.v. 3/2006
spotreba 6,2 l/100 km
spotreba 6,2 l/100 km
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
No tak v takomto pomere určite nie - ale ako prvé by som si šiel po najnovší soft do Forda - pre tvoju verziu motora samozrejme a potom to sledoval.
V žiadnom prípade dvojnásobok nemôže byť.
A to si predtým menil olej ty? Dal si 6L a vylial 12L?
Lebo ak je dovezené tak už veľakrát som počul že z motora vyliali dvojnásobok - nemec/talian, .../ si myslel že stačí dolievať...
Ak si tam ty(osobne, alebo niekto pred tvojimi očami) nalial 6 a vylial 12 tak je niečo naozaj zlé.
Potom si treba dať vybrať zároveň aj "denník regenerácií" - sú tam uložené dátumy aj časy aktívnych regenerácií...takže podľa toho usudzovať ďalej...
Ale ten nový SW každopádne - kým nemáš vypitvaný DPF saomzrejme - potom to už urobiť nemôžeš. Lebo ostaneš nepojazdný - teda v núdzáku.
A sledovať hladinu v pravidelných intervaloch.
Ešte tak liter - liter a niečo za výmenu by ti ešte tak mohlo pribudnúť ale nie viac - pre motor samozrejme nie je dobré ani to.
Na začiatku tohoto vlákna je malý návod ako si urobiť "domácu odsávačku oleja" cez mierkovú rúrku - bez demontáže a rizika, že vyleješ všetok olej nechtiac cez výpustnú skrutku.
Urob si ju odsaj a sleduj...potom zistíš či je to "únosné" alebo nie.
A každopádne meň olej trochu skôr /12-15tkm/- fordí olej zasa nie je drahý...takže to ide.
http://www.lascora.sk aj filtre (i brzdy a podobne)- všetko tam je v dobrých cenách.
V žiadnom prípade dvojnásobok nemôže byť.
A to si predtým menil olej ty? Dal si 6L a vylial 12L?
Lebo ak je dovezené tak už veľakrát som počul že z motora vyliali dvojnásobok - nemec/talian, .../ si myslel že stačí dolievať...
Ak si tam ty(osobne, alebo niekto pred tvojimi očami) nalial 6 a vylial 12 tak je niečo naozaj zlé.
Potom si treba dať vybrať zároveň aj "denník regenerácií" - sú tam uložené dátumy aj časy aktívnych regenerácií...takže podľa toho usudzovať ďalej...
Ale ten nový SW každopádne - kým nemáš vypitvaný DPF saomzrejme - potom to už urobiť nemôžeš. Lebo ostaneš nepojazdný - teda v núdzáku.
A sledovať hladinu v pravidelných intervaloch.
Ešte tak liter - liter a niečo za výmenu by ti ešte tak mohlo pribudnúť ale nie viac - pre motor samozrejme nie je dobré ani to.
Na začiatku tohoto vlákna je malý návod ako si urobiť "domácu odsávačku oleja" cez mierkovú rúrku - bez demontáže a rizika, že vyleješ všetok olej nechtiac cez výpustnú skrutku.
Urob si ju odsaj a sleduj...potom zistíš či je to "únosné" alebo nie.
A každopádne meň olej trochu skôr /12-15tkm/- fordí olej zasa nie je drahý...takže to ide.
http://www.lascora.sk aj filtre (i brzdy a podobne)- všetko tam je v dobrých cenách.

Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 04.10.2010 07:25, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- paleta
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 01.06.2009 23:14
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Je to dovoz, a pri prvej mojej vymene z neho vytieklo 12L. Ale pojazdil som 300 km a zas bol na vrchu rysky.BobTDCi píše:No tak v takomto pomere určite nie - ale ako prvé by som si šiel po najnovší soft do Forda - pre tvoju verziu motora samozrejme a potom to sledoval.
V žiadnom prípade dvojnásobok nemôže byť.
A to si predtým menil olej ty? Dal si 6L a vylial 12L?
Lebo ak je dovezené tak už veľakrát so počul že z motora vyliali dvojnásobok - nemec/talian, .../ si myslel že stačí dolievať...
A si tam ty nalial 6 a vylial 12 tak je niečo naozaj zlé.
Potom si treba dať vybrať zároveň aj "denník regenerácií" - sú tam uložené dátumy aj časy aktívnych regenerácií...takže podľa toho usudzovať ďalej...
Ale ten nový SW každopádne -kým nemáš vypitvaný DPF saomzrejme - potom to už urobiť nemôžeš. Lebo ostaneš nepojazdný - teda v núdzáku.
A sledovať hladinu v pravidelných intervaloch.
Liter - liter a niečo za výmenu by ti ešte tak mohlo pribudnúť ale nie viac - pre motor samozrejme ni je dobré ani to.
Na začiatku tohoto vlákna je malý návod ako si urobiť "domácu odsávačku oleja" cez mierkovú rúrku - bez demontáže a rizika, že vyleješ všetko olej nechtiac cez výpustnú skrutku.
Urob si ju odsaj a sleduj...potom zistíš či je to "únosné" alebo nie.
A každopádne meň olej trochu skôr /12-15tkm/- fordí olej zasa nie je drahý...takže to ide.
http://www.lascora.sk aj filtre - všetko tam je v dobrých cenách.
Rozmyslam, ze dam do prdele ten DPF, len potrebujem od niekoho nazor, ci ako s bude auto spravat bez neho, t.z. 1) vykon, 2) spotreba a 3) Emisna kontrola.
Lebo kazdy tu pise inak, resp. mam pocit, ze pani co kuchaju pisu o nizsej spotrebe, lepsom vykone, vo Forde zas tvrdia ze pojde spotreba hore?!?
Nemam problem menit olej aj kazdych 5 000

FORD MONDEO COMBI, 2,0 TDCi, 85 kW, r.v. 3/2006
spotreba 6,2 l/100 km
spotreba 6,2 l/100 km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti