Vhodny motor pro LPG
- Juhelak
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: u Olomouce
Vhodny motor pro LPG
Panove,
prosel jsem snad vse, co se tyka LPG na Focusu v tomto foru, takze jsem nacerpal hodne informaci, ale abych si to definitivne ujasnil potreboval bych poradit.
Momentalne jsem v procesu nakupu zanovniho FF II kombi (rv 2006 ci 2007). Dilema jestli naftu ci benzin+LPG jsem vyresil rychle vzhledem k tomu, ze jsem az do ted jezdil s Favoritem na plyn a najel cca 130 tkm bez problemu.
V techle novych Focusech 1.6 jsou motory Duratec dvou druhu: 74 kW a 85 kW (1,6 Ti-VCT). Ma nekdo zkusenost s autem, ktere ma prestavbu na plyn udelanou presne na techto motorech? Vetsinou se tady na foru resily prestavene ZETECy 1.6 a 1.8.
Jak jsem se vsak docetl na forech a pak poptavanim po montaznich firmach, je u Fordu problem se zaklepavanim ventilu. Ackoliv to resi Flashlube, je potreba to hlidat, zvlaste na 74 kW variante, ktera nema hydrostely. Nevite, jestli 85 kW varianta s promennym casovanim ventilu ma hydrostely a jestli tyto by mohly pomoci preventivne proti tomu zaklepavani?
Jinymi slovy se potrebuji dostat k odpovedi na otazku jestli kombinace Duratec 1.6 74kW+ Flashlube je OK, ci ma vyznam pidit se po 85 kW verzi s tim, ze pokud ma hydrostely, tak by ta jistota prevence zaklepani ventilu by mohla byt lepsi?
Diky moc predem za pomoc.
prosel jsem snad vse, co se tyka LPG na Focusu v tomto foru, takze jsem nacerpal hodne informaci, ale abych si to definitivne ujasnil potreboval bych poradit.
Momentalne jsem v procesu nakupu zanovniho FF II kombi (rv 2006 ci 2007). Dilema jestli naftu ci benzin+LPG jsem vyresil rychle vzhledem k tomu, ze jsem az do ted jezdil s Favoritem na plyn a najel cca 130 tkm bez problemu.
V techle novych Focusech 1.6 jsou motory Duratec dvou druhu: 74 kW a 85 kW (1,6 Ti-VCT). Ma nekdo zkusenost s autem, ktere ma prestavbu na plyn udelanou presne na techto motorech? Vetsinou se tady na foru resily prestavene ZETECy 1.6 a 1.8.
Jak jsem se vsak docetl na forech a pak poptavanim po montaznich firmach, je u Fordu problem se zaklepavanim ventilu. Ackoliv to resi Flashlube, je potreba to hlidat, zvlaste na 74 kW variante, ktera nema hydrostely. Nevite, jestli 85 kW varianta s promennym casovanim ventilu ma hydrostely a jestli tyto by mohly pomoci preventivne proti tomu zaklepavani?
Jinymi slovy se potrebuji dostat k odpovedi na otazku jestli kombinace Duratec 1.6 74kW+ Flashlube je OK, ci ma vyznam pidit se po 85 kW verzi s tim, ze pokud ma hydrostely, tak by ta jistota prevence zaklepani ventilu by mohla byt lepsi?
Diky moc predem za pomoc.
- akumulator
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Cao! Myslim, ze tady nebude moc lidi co ti s timhle poradi. FFII je docela novy auto, myslim, ze tu na foru neni nikdo kdo by v tom mel namontovano LPG, takze zkusenosti veskery zadny. FFII se zacal prodavat tusim nekdy 2005, takze teprv ted prvnim autum prestava platit zaruka (nepredpokladam, ze si nekdo zrusi zaruku montazi LPG, ale mozna jsou i taci 
To esli novy fordacky motory maj uz sedylka ventilu tvrdsi nebo ne se dozvis az kdyz najedes na LPG tak 100tis km, kazdopadne jak jsi psal, FlashLube by ten problem mel eliminovat...
Ja dyz kupoval Focuse, tak jsem taky premyslel o dvojce (hlavne kvuli 6ti airbagum, ESP, etc...), ale zjisteni, ze s prestavbou na plyn bych se pod 350tis nedostal rozhodlo. Kazdopadne v dobe rozhodovani jsem obvolaval ruzny LPG servisy a ptal se, esli uz montovali plyn do 1.6 Ti-VTC (to je podle me idealni motor pro FFII, spousta lidi tu psalo, ze 74kw 1.6 je uz na tak tezky auto lina), zda tam neni nejaky problem. Jediny, kdo v tu dobu (cerven 2007) mel s timto zkusenost byl LPG servis ve Strakonicich a rikali ze bezproblemu... Zkus si tam zavolat, trebas uz budou mit vice informaci jak je to se spolehlivosti provozu a s sedylkama ventilu u techle motoru...
Hodne stesti a LPG trikrat zdar!

To esli novy fordacky motory maj uz sedylka ventilu tvrdsi nebo ne se dozvis az kdyz najedes na LPG tak 100tis km, kazdopadne jak jsi psal, FlashLube by ten problem mel eliminovat...
Ja dyz kupoval Focuse, tak jsem taky premyslel o dvojce (hlavne kvuli 6ti airbagum, ESP, etc...), ale zjisteni, ze s prestavbou na plyn bych se pod 350tis nedostal rozhodlo. Kazdopadne v dobe rozhodovani jsem obvolaval ruzny LPG servisy a ptal se, esli uz montovali plyn do 1.6 Ti-VTC (to je podle me idealni motor pro FFII, spousta lidi tu psalo, ze 74kw 1.6 je uz na tak tezky auto lina), zda tam neni nejaky problem. Jediny, kdo v tu dobu (cerven 2007) mel s timto zkusenost byl LPG servis ve Strakonicich a rikali ze bezproblemu... Zkus si tam zavolat, trebas uz budou mit vice informaci jak je to se spolehlivosti provozu a s sedylkama ventilu u techle motoru...
Hodne stesti a LPG trikrat zdar!

Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H
- Juhelak
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: u Olomouce
Cau,
diky za info. Nepocitam, ze bych hned porusoval zaruku, chci chvilku nejakou dobu jezdit na benzin, ale jak me ta cena nastve, tak jdu do plynu zaruka nezaruka
. Cena za tak nove auto se urcite i s prestavbou nevejde do 350 tisic, ale snad za ty prachy dostanu alespon zarucene auto (a to je muj cil).
Jinak jsem take obvolaval nekolik montazniku, kontkretne Autogas ve Strakonicich, Fedora v Prostejove, Plynomont v Olomouci a HL Propan v Ostrave a vsude Fordy predelavaji a je jedno, jestli je to 74 kW nebo 85 kW verze. Co se tyka zaklepavani ventilu, tak Autogas a Fedor tvrdi, ze s Flashlube neni problem, HL Propan delal, ze o nicem nevi a v Plynomontu na rovinu tvrdili, ze Focus by se nemel radeji kvuli tem ventilum predelavat.
Nejvice infa jsem dostal z Autogasu, kde chlapek tvrdil, ze predelani 1.6 neni problem, uz jich predelali hodne i uplne novych, tvrdil, ze nejhorsi je z nejakeho duvodu 1.8 (ale proc, to nerekl). Mezi motorem Zetec a Duratec neni rozdilu, snad to ma trosku jine sani, ale jinak by to melo byt stejne. Tvrdil, ze pokud je na motoru nejaka vada, tak se ventily budou zaklepavat i pri provozu na benzin.
Stale nevim, jestli 1.6 85kW ma ty hydrostely, aby se nemusela tak casto kontrolovat ventilova vule, ale myslim si, ze i obcasna kontrola se da prezit. Taky nechapu, proc takovy moderni motor jako je Zetec/Duratec nema tvrzena sedla ventilu. Samozrejme je to krok zpet, nekde do oblasti Skody 120, ktera na to taky trpela, Zatimco Favorit-Felina bez problemu. Nedaji se ta tvrzena sedla udelat nejak dodatecne?
Takze budu patrat dal, ale v principu jdu do toho jak jsem psal.
Samozrejme budu vdecny za jakekoliv dalsi info.
diky za info. Nepocitam, ze bych hned porusoval zaruku, chci chvilku nejakou dobu jezdit na benzin, ale jak me ta cena nastve, tak jdu do plynu zaruka nezaruka

Jinak jsem take obvolaval nekolik montazniku, kontkretne Autogas ve Strakonicich, Fedora v Prostejove, Plynomont v Olomouci a HL Propan v Ostrave a vsude Fordy predelavaji a je jedno, jestli je to 74 kW nebo 85 kW verze. Co se tyka zaklepavani ventilu, tak Autogas a Fedor tvrdi, ze s Flashlube neni problem, HL Propan delal, ze o nicem nevi a v Plynomontu na rovinu tvrdili, ze Focus by se nemel radeji kvuli tem ventilum predelavat.
Nejvice infa jsem dostal z Autogasu, kde chlapek tvrdil, ze predelani 1.6 neni problem, uz jich predelali hodne i uplne novych, tvrdil, ze nejhorsi je z nejakeho duvodu 1.8 (ale proc, to nerekl). Mezi motorem Zetec a Duratec neni rozdilu, snad to ma trosku jine sani, ale jinak by to melo byt stejne. Tvrdil, ze pokud je na motoru nejaka vada, tak se ventily budou zaklepavat i pri provozu na benzin.
Stale nevim, jestli 1.6 85kW ma ty hydrostely, aby se nemusela tak casto kontrolovat ventilova vule, ale myslim si, ze i obcasna kontrola se da prezit. Taky nechapu, proc takovy moderni motor jako je Zetec/Duratec nema tvrzena sedla ventilu. Samozrejme je to krok zpet, nekde do oblasti Skody 120, ktera na to taky trpela, Zatimco Favorit-Felina bez problemu. Nedaji se ta tvrzena sedla udelat nejak dodatecne?
Takze budu patrat dal, ale v principu jdu do toho jak jsem psal.
Samozrejme budu vdecny za jakekoliv dalsi info.
- berry
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumperk
to juhelak:
Snad ti pomůže při výběru motorů tento odkaz na zahraniční stránky. Jsou tam popsány typy motorů ford, které při lpg vyžadují flashlube.A podle mých info právě 1.8 po roce 2000 už mají ventily s odolnějšího matroše
http://wiki22.parsimony.net/cgi-bin/wik ... cheMotoren
Snad ti pomůže při výběru motorů tento odkaz na zahraniční stránky. Jsou tam popsány typy motorů ford, které při lpg vyžadují flashlube.A podle mých info právě 1.8 po roce 2000 už mají ventily s odolnějšího matroše

http://wiki22.parsimony.net/cgi-bin/wik ... cheMotoren
Ford Focus Turnier Finesse 1.8 l, 16V, 85kW, 2002,LPG - Landi Renzo
- berry
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumperk
- Juhelak
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: u Olomouce
to berry: Diky za info, ten odkaz znam, takze vsechny 1.6 jsou nedoporucene, nebo doporucene s podminkou, 1.8 je tam uvedena cela rada kompletne od roku 98, takze s tim nevim.
Kazdopadne Flashlube by mel vyrazne pomoci. Je vsak dulezite, jakym zpusobem je ta nadrzka a napojeni na sani udelane, o dusledcich spatneho napojeni jsem nasel zajimavy clanek na evropske strance Flashlube. Tady je odkaz, stoji to za prostudovani:
http://www.flashlube-europe.com/downloa ... ial_02.pdf.
Jinak stale hledam odpoved na dve otazky:
1) ma 1.6 85 kW VTC hydrostely pro automaticke serizeni ventilove vule nebo ne?
2) Daji se ventilova sedla dodatecne vytvrdit nebo to nejde? Matne si vzpominam, ze se to delalo na S120, ale mozna ne?
Pomuze nekdo? Diky
Kazdopadne Flashlube by mel vyrazne pomoci. Je vsak dulezite, jakym zpusobem je ta nadrzka a napojeni na sani udelane, o dusledcich spatneho napojeni jsem nasel zajimavy clanek na evropske strance Flashlube. Tady je odkaz, stoji to za prostudovani:
http://www.flashlube-europe.com/downloa ... ial_02.pdf.
Jinak stale hledam odpoved na dve otazky:
1) ma 1.6 85 kW VTC hydrostely pro automaticke serizeni ventilove vule nebo ne?
2) Daji se ventilova sedla dodatecne vytvrdit nebo to nejde? Matne si vzpominam, ze se to delalo na S120, ale mozna ne?
Pomuze nekdo? Diky
- akumulator
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Zdarec! To by me taky zajimalo, esli to ma hydrostely nebo ne... Na foru najdes docela dlouhou a bourlivou diskusi o 1.6 ZETEC-SE a dycky dyz nekdo prisel uz urcite pravdivou informaci zda ano ci ne, tak prisel nekdo jiny se zarucenou informaci ze je to prave naopak
Podle me nejlepsi zpusob jak to zjistit je zavolat primo do Fordu...
Kazdopadne pokud te zajima jak funguje variabilni casovani ventilu, tak nikdo ti to nevysvetli lip nez slecna na nasledujicim videu:
http://www.youtube.com/watch?v=Ba-oyIjGWGE
Jinac dik za odkaz na clanek ohledne FlashLube, doufam, ze to mam napojene spravne...

Podle me nejlepsi zpusob jak to zjistit je zavolat primo do Fordu...
Kazdopadne pokud te zajima jak funguje variabilni casovani ventilu, tak nikdo ti to nevysvetli lip nez slecna na nasledujicim videu:

http://www.youtube.com/watch?v=Ba-oyIjGWGE
Jinac dik za odkaz na clanek ohledne FlashLube, doufam, ze to mam napojene spravne...
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H
- Zdenekold
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Morava
To akumulator: ano, máš pravdu, já mám za sebou první rok záruky a počítám, že tak od září se mi budou závity v hlavě vařit do ruda, jak budu zvažovat pro a proti LPG. Navíc, když na dovolenou autem jezdíme pouze do itálie, která je zemí LPG (u nich tedy GPL) a cena jejich GPL je jen o něco nad naší cenou. Přitom benzín je tam dražší než v Rakousku, kde je zase drahé LPG.
Mě by spíše zajímalo, kolik by stála případná oprava a po kolika km. Pokud bych se dozvěděl, že tento problém hrozí např. po ujetí 130 000 km a cena nepřesáhne dejme tomu částku 13000,- tak v tom nevidím problém. Připočítám si onen desetník na km do nákladů, ale pořád budu v plusu (a to i proti naftě). Tímhle směrem by se mohlo začít pátrat.
Mě by spíše zajímalo, kolik by stála případná oprava a po kolika km. Pokud bych se dozvěděl, že tento problém hrozí např. po ujetí 130 000 km a cena nepřesáhne dejme tomu částku 13000,- tak v tom nevidím problém. Připočítám si onen desetník na km do nákladů, ale pořád budu v plusu (a to i proti naftě). Tímhle směrem by se mohlo začít pátrat.
On: Ford Focus Combi III 1.6 TI-VCT 74kW 2012
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019
- akumulator
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Napr autovrakoviste U Capa:
Hlava benzin 3000,- Kc
http://www.autovrakovisteucapa.cz/?hodn ... ford_focus
Nova netusim... Zkus se zeptat Fokiho, ten ma pristup k origo Ford dilum za dobre ceny...
Hlava benzin 3000,- Kc
http://www.autovrakovisteucapa.cz/?hodn ... ford_focus
Nova netusim... Zkus se zeptat Fokiho, ten ma pristup k origo Ford dilum za dobre ceny...
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 19.09.2010 22:53
Re: Vhodny motor pro LPG
Zdravim mam Focus r.v. 2001 1,8 ZETEC 16V predelany na LPG pred instalaci mel najeto cca 110 tisic km, jenze je to z bazaru tak spis 160 -180 tisic km. Po dvou-letech provozu jsem s LPG najel cca 60-tisic. Zaver stale problemy s ventily(po studenem startu neudrzi volnobeh a maly tah pri nizkych oatackach) po asi 30 tis. sem nechal za 9 tacu Kč prebrusovat sedla a ventily a po dalsich 30 tis. km sem tam kde sem byl. Plyn beru tam kde je nejlevnejsi, zpravidla LUKOIL benzin beru BENZINA N95 a plyn zapinam az kdyz rucicka teploty chladici kapalny ukaze normal, Olej doporucny pro pohon na benzin (nebot na LPG Ford nevi jaky jiny olej pouzivat), vymenu provadim po 15 tis. km, pri pohonu na benzin by stacilo az pri 20 tis.
Myslite ze by problem vyresila vymena vesech 16 ventilu za nejake lepsi + motaz FlashLube? Ma to vubec cenu, do skoro 10 let stareho vozu jete investovat?
Myslite ze by problem vyresila vymena vesech 16 ventilu za nejake lepsi + motaz FlashLube? Ma to vubec cenu, do skoro 10 let stareho vozu jete investovat?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host