Ono když potkáš za celou cestu 6!!!!! mikrovlnek, tak si rozmyslíš jet nad limit.Když jsem jel tam, tak mě dvakrát zachránil antiradar, proto na zpáteční cestě jsem zvolnil a vyplatilo se. Jen u Hav. Brodu měli 3 radary. Nejel jsem nějak pomalu i v bavoráku po dálnici k Jihlavě jel ukázněně za mnou a jen nás předjel mladý kolík v koktavce plné kočenek, tak se předváděl. Za 2 km stál na hlídce a ten usměv při předjetí mondea a bavoráku mu rychle ztuhnul. Musel jet na 50 minimálně 80 , i já po upozornění na radar musel přibrzdit, protože měříli 10 m za značkou skovaní v uličce, tak odraz radaru jsem zachytil 40 m před značkou. Mě ten PP ukazuje dle tankování dosti přesně, jen se liší dojezdové km, tam to závisí na plováku čerpadla, ale i to se zlepšílo od doby kdy jsem měnil nové čerpadlo. Včera to opravdu pro policejní hlídky jezdilo na D1jako hlemíždi. Jelo to v rozmezí 100 - 120 km/hod ani navyužívali limitu 130, na pár zazobaných vyjímek, a to když se s nima vlečeš v koloně plynule kolem 110 , tak to zákonitě musí být na spotřebě znát.
Já mám udávanou spotřebu mimo město 6 L/100km , to znamená řazení , rozjíždění, brzdění, a tato spotřeba je udávaná do rychlosti 90 km/hod. Jestli pak jedu po dálnici plynule na pětku bez řazení v rozmezí 100- 130 kdy udržuji rychlost, zpomalení bez brzdy jen ubráním plynu, ať mě nikdo netvrdí, že se spotřebou nedostanu do 7,5 L a to ta 1,1 Fista za tuto spotřebu určitě nepojede, to se mohu zase zasmát já, ta bude v kopcích podřazovat s atakem 8-9 L.
Tyto hodnoty mám osobně ověřený a nepotřebuji zde psát bludy.
Jen tak pro porovnání, jedoucí auto plynule po dálnici rychlostí 150 km/hod ptřebuje výkon se započítanýma ztrátama na převodech ,odporu vzduchu a odporech odvalování kol 55 kw. Větší rychlost jen z kopce, nebo z větrem v zádech. Nyní si porovnejte pobublávající 2,0 L motor při 130 km rychlosti který má ještě 50kw rezervu.
Když dáme bokem výroky, že tak pomalu bych nejel, tak vše omezují povolené rychlosti a ty tu spotřebu dotlačí na těch 7,5L v průměru. Pak jen záleží poměr dálnice ,město a mimo město, k tomu výškové rozdíly cesty.
Nyní jen použiji manuál. Spotřeba mimo město 6 L/100km a do nárže po víčko natankuji 64 L/dle normy 10%udávaného obsahu nádrže tvoří vzduchová diletace/, tak těch 1000 km na nádrž se při optimálních podmínkách najet dá. Nebo nevěříte manuálu že je spotřeba 6L, proč tedy věříte, že nejlepší olej pro forda je 5W30 A1.
Tím pádem si jen vycucáváte z manuálu jen to , co se vám hodí.
