LPG - montáže a zkušenosti sem...
- el_Barto
- Junior
- Příspěvky: 412
- Registrován: 17.01.2010 19:21
Re: LPG - výrobce AC
zalezi hodne jaky styl jezdis, jestli jezdis mesto tak bych rekl ze klidne muzes mit i vic ....
ja teda s nezajetym motorem jezdim mesto, nebo mozna spis jen posunovacky s klimou, tesne pod 10l, podotykam an benzin .... plyn mam v planu az po prvni servisce ....
ja teda s nezajetym motorem jezdim mesto, nebo mozna spis jen posunovacky s klimou, tesne pod 10l, podotykam an benzin .... plyn mam v planu az po prvni servisce ....
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.03.2010 16:23
- Bydliště: Východní Čechy
Re: LPG - výrobce AC
Nárůst spotřeby LPG oproti benzínu hlavně na FoFo II 1,6.
Díky za obdržené rady, vč. těch do mailu. M. j. mě zaujalo upozornění na to, že by
vstřikovací trysky od plynu byly příliš (zbytečně) velké.
Auto mi jezdí velmi dobře, jak jsme to projížděli s připojeným počítačem, tak i
při nepatrně sešlápnutém plynu zvolna zrychlovalo a výrazněji sešlapnutý pedál nevedl
k výraznému zrychlení, jen spotřeba šla nahoru. S pedálem s ohledem na spotřebu
je nutno pracovat v horních 5 mm, což za běžného provozu je
samozřejmě dost obtížné. takže zkusím ty trysky.
Pokud máte někdo nějaké další zkušenosti se spotřebou na LPG a jejím zkrocením, tak sem s nimi.
Alex
Díky za obdržené rady, vč. těch do mailu. M. j. mě zaujalo upozornění na to, že by
vstřikovací trysky od plynu byly příliš (zbytečně) velké.
Auto mi jezdí velmi dobře, jak jsme to projížděli s připojeným počítačem, tak i
při nepatrně sešlápnutém plynu zvolna zrychlovalo a výrazněji sešlapnutý pedál nevedl
k výraznému zrychlení, jen spotřeba šla nahoru. S pedálem s ohledem na spotřebu
je nutno pracovat v horních 5 mm, což za běžného provozu je
samozřejmě dost obtížné. takže zkusím ty trysky.
Pokud máte někdo nějaké další zkušenosti se spotřebou na LPG a jejím zkrocením, tak sem s nimi.

Alex
FoFo II Combi 2005 HWDB 1W SIGMA - Duratec 16V SFI , LPG STAG 300+, Flash Lube přisáváním
Dříve: Ford Escort Combi 1,8 TD, r.v. 1998 - při dynamickém ježdění průměrná spotřeba 7,29 počítáno z 150 000 Km - budiž k němu nový majitel milostiv...
Dříve: Ford Escort Combi 1,8 TD, r.v. 1998 - při dynamickém ježdění průměrná spotřeba 7,29 počítáno z 150 000 Km - budiž k němu nový majitel milostiv...
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - výrobce AC
Tak padlo konečné rozhodnutí. Do Fofíka půjde systém Elpigaz a přestavba proběhne během září v Brně viz. http://www.autolpg.cz
LPGáci držte palce, ať je vše v pohodě

LPGáci držte palce, ať je vše v pohodě


- Ota
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vavřinec, KH
Re: LPG - výrobce AC
Mira:
Držím palce, ať jseš pak spokojenej
Jinak po dovolené si dovolím podělit se i s ostatními o nové aktuality s plynem v autě: momentálně na plyn najeto 52000km, při cca 8,4l/100km. Autí je po servisní prohlídce - bylo mu 100000km, tudíž dostalo k narozkám nové přední brzdy + pořádnou prohlídku všeho, co je tak asi třeba. Kromě jedné žárovky v zadní SPZ bylo všechno v pořádku. - Proč to píšu, ale: Chci upozornit všechny,co chcete do auta plyn, na věc, která mně, přiznám se nenapadla, až teď na to vlastně servisu přišla řeč - totiž je dobře, abyste při přestavbě na LPG požádali své montážníky, aby vám ten plyn natáhli tak, abyste se v případě potřeby dostali k motoru bez nutnosti demontáže plynových hadic atd. Až totiž budete chtít udělat třeba nové rozvody nebo kontrolovat vůle atd., tak se může stát, že se do toho vašemu servisu ( pokud to neděláte si sami ) nebude chtít ( zvlášt, když máte LPG ještě v záruce jako já). Já si o tom promluvím s mými montážníky při příští plynové revizi, neboť přesně tenhle problém mám - jestli by to nechtěli přetáhnout trušku jinudy, místo tam na to myslím, je.
Jinak LPG jede stále bez závad. Není rozdíl mezi benzínem a plynem.
A ještě dám do pléna poznámku, která sem tak úplně nepatří, ale ( nejen ) plynaři jí možná ocení:
Totiž, posledního asi půl roku se mi zhoršovaly studené starty. Vrtalo mi to hlavou a napadaly mně všelijaké scénáře. Divné bylo, že to dělalo jenom za studena, občas mi to hned po nastartování chcíplo, a pak už to šlo, občas to prvních 200 metrů jízdy cukalo a škubalo - ale dělalo to jenom ráno po vyloženě studeném startu. Jinak ne. A ten půlrok se to pomalu zhoršovalo a zhoršovalo. Ovšem servis na můj dotaz stav prověřil, a prohlásil, že auto nemá žádný problém. Až teď jsem na to přišel.Byl to benzín, resp. jeho biosložka. Protože benzín potřebuju jenom na starty, tak ho tankuju tak 2x do roka a jenom trošku, aby se neřeklo - a on si v klidu v té nádrži degradoval a degradoval, až to prostě přestalo zastudena pořádně hořet. Poté, co jsem vyjel zbytek, co tam byl až co to šlo a natankoval novej, lepší, potíže rázem zmizly. - Poučení pro majitele LPG: tankujte benzínu raději málo a často. Půl roku v nádrži bezpečně stačí na jeho znehodnocení.
Ono se všude hodně píše o rozkládání řepky v naftě ( viz Tomasonovy příspěvky zde ) , ale o benzínu nepíšou v tomhle smyslu ani slovo. Ale já jsem přesvědčenej, že benzín se ničí taky, že nejde třeba o vodu v benzínu nebo tak něco, ale vyloženě o tu bisložku. Protože na půl roku starej benzín s tímhle sajrajtem nejede po půl roce ani trabant / vlastní nedávná zkušenost / a ten dokázal jet jó na leccos. Dřív měl benzín v nádrži třeba rok a nic se nedělo. Proto se domnívám, že nejde o vodu v palivu neboť ta trocha se tam vždycky vysrážela i před biozákonem. Celou slavnou Unii nacpat někam i s biosložkou a úsporkama:evil:
To je asi tak všechno, všem přeju hezký den!
Držím palce, ať jseš pak spokojenej

Jinak po dovolené si dovolím podělit se i s ostatními o nové aktuality s plynem v autě: momentálně na plyn najeto 52000km, při cca 8,4l/100km. Autí je po servisní prohlídce - bylo mu 100000km, tudíž dostalo k narozkám nové přední brzdy + pořádnou prohlídku všeho, co je tak asi třeba. Kromě jedné žárovky v zadní SPZ bylo všechno v pořádku. - Proč to píšu, ale: Chci upozornit všechny,co chcete do auta plyn, na věc, která mně, přiznám se nenapadla, až teď na to vlastně servisu přišla řeč - totiž je dobře, abyste při přestavbě na LPG požádali své montážníky, aby vám ten plyn natáhli tak, abyste se v případě potřeby dostali k motoru bez nutnosti demontáže plynových hadic atd. Až totiž budete chtít udělat třeba nové rozvody nebo kontrolovat vůle atd., tak se může stát, že se do toho vašemu servisu ( pokud to neděláte si sami ) nebude chtít ( zvlášt, když máte LPG ještě v záruce jako já). Já si o tom promluvím s mými montážníky při příští plynové revizi, neboť přesně tenhle problém mám - jestli by to nechtěli přetáhnout trušku jinudy, místo tam na to myslím, je.
Jinak LPG jede stále bez závad. Není rozdíl mezi benzínem a plynem.
A ještě dám do pléna poznámku, která sem tak úplně nepatří, ale ( nejen ) plynaři jí možná ocení:
Totiž, posledního asi půl roku se mi zhoršovaly studené starty. Vrtalo mi to hlavou a napadaly mně všelijaké scénáře. Divné bylo, že to dělalo jenom za studena, občas mi to hned po nastartování chcíplo, a pak už to šlo, občas to prvních 200 metrů jízdy cukalo a škubalo - ale dělalo to jenom ráno po vyloženě studeném startu. Jinak ne. A ten půlrok se to pomalu zhoršovalo a zhoršovalo. Ovšem servis na můj dotaz stav prověřil, a prohlásil, že auto nemá žádný problém. Až teď jsem na to přišel.Byl to benzín, resp. jeho biosložka. Protože benzín potřebuju jenom na starty, tak ho tankuju tak 2x do roka a jenom trošku, aby se neřeklo - a on si v klidu v té nádrži degradoval a degradoval, až to prostě přestalo zastudena pořádně hořet. Poté, co jsem vyjel zbytek, co tam byl až co to šlo a natankoval novej, lepší, potíže rázem zmizly. - Poučení pro majitele LPG: tankujte benzínu raději málo a často. Půl roku v nádrži bezpečně stačí na jeho znehodnocení.

Ono se všude hodně píše o rozkládání řepky v naftě ( viz Tomasonovy příspěvky zde ) , ale o benzínu nepíšou v tomhle smyslu ani slovo. Ale já jsem přesvědčenej, že benzín se ničí taky, že nejde třeba o vodu v benzínu nebo tak něco, ale vyloženě o tu bisložku. Protože na půl roku starej benzín s tímhle sajrajtem nejede po půl roce ani trabant / vlastní nedávná zkušenost / a ten dokázal jet jó na leccos. Dřív měl benzín v nádrži třeba rok a nic se nedělo. Proto se domnívám, že nejde o vodu v palivu neboť ta trocha se tam vždycky vysrážela i před biozákonem. Celou slavnou Unii nacpat někam i s biosložkou a úsporkama:evil:
To je asi tak všechno, všem přeju hezký den!
Byl: FF2 5dv., 1.6 , ročník 2007, benzín+LPG holandský AG Autogas SGI, dosti tmavě modrý, asi tak 74kW.
Bylo: Mondeo combi 2,0 Tdci, ročník 2011, midnight sky + comfortní titanium
Teď je: Ford EXPLORER 4.0 SOHC dosti tmavě modrý brouček z roku 1997
Bylo: Mondeo combi 2,0 Tdci, ročník 2011, midnight sky + comfortní titanium
Teď je: Ford EXPLORER 4.0 SOHC dosti tmavě modrý brouček z roku 1997
- mireks77
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 03.04.2010 07:52
- Bydliště: Praha...
Re: LPG - výrobce AC
Ahoj Oto
ten problém se studenými strarty mám přesně do puntíku jak říkáš taky
takže v pátek jedu na moravu, tak tu půlku nádrže co tam mám vyjedu a natankuju nový, ale už ne přes půj nádrže, ale nej čtvrtku
Díky za radu! Mirek
ten problém se studenými strarty mám přesně do puntíku jak říkáš taky


- zbyndatvrd
- Nováček
- Příspěvky: 182
- Registrován: 05.02.2008 19:40
- Bydliště: jihomoravský kraj
Re: LPG - výrobce AC
Jo jo, studene starty delaji potize i mne, ale obavam se, ze u me to nebude benzinem. Motor jako takovy nechcipne, ale volnobeh mi lita mezi 600-1400ot/min. Po zahrati je vse ok. Svicky nove, netusim 

- akumulator
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: LPG - výrobce AC
Cao plynari. Prihodim do svy dva centy...
Se starty na benal problem nepozoruju. Nicmene co se doplnovani tyce:
1) souhlas s tim ze je nesmysl vozit plnou nadrz benzinu, kdyz je treba jen na starty (zatez na vic, benzin casem degraduje, apod).
2) druha strana mince je ta, a na to pozor, ze benzinem v nadrzi je chlazene palivove cerpadlo ktere z bezpecnostnich duvodu bezi i kdyz jedete na LPG. Pokud budete vozit benzinu extreme malo (rekneme mene jak ctvrt nadrze), tak se cerpadlo zadre. Presne tohle se mi stalo na LPG Felicii co jsem mel pred Focusem. Doufam ze nekecam a u Fika je cerpadlo take ponorene v nadrzi s benzinem jako u Feldy.
Takze tankovat s rozumem, radsi kvalitnejsi (na tech par litrech je to celkem fuk) ale nejezdit na hladove oko!
Btw: momentalne na plyn najeto cca 70tkm a jede jak z praku
Mira
Se starty na benal problem nepozoruju. Nicmene co se doplnovani tyce:
1) souhlas s tim ze je nesmysl vozit plnou nadrz benzinu, kdyz je treba jen na starty (zatez na vic, benzin casem degraduje, apod).
2) druha strana mince je ta, a na to pozor, ze benzinem v nadrzi je chlazene palivove cerpadlo ktere z bezpecnostnich duvodu bezi i kdyz jedete na LPG. Pokud budete vozit benzinu extreme malo (rekneme mene jak ctvrt nadrze), tak se cerpadlo zadre. Presne tohle se mi stalo na LPG Felicii co jsem mel pred Focusem. Doufam ze nekecam a u Fika je cerpadlo take ponorene v nadrzi s benzinem jako u Feldy.
Takze tankovat s rozumem, radsi kvalitnejsi (na tech par litrech je to celkem fuk) ale nejezdit na hladove oko!
Btw: momentalne na plyn najeto cca 70tkm a jede jak z praku

Mira
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H
- Scorpion46
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 30.03.2009 15:43
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - výrobce AC
jo studeny starty mam taky uplne stejnej problem. Otačkoměr lítá a občas to chcípne a jak píše Ota prvních pár metrů to vubec netáhne.
Ota má zajímavou myšlenku, urcitě ji vyzkouším.
Díky
Ota má zajímavou myšlenku, urcitě ji vyzkouším.
Díky
- jisol
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 23.12.2008 01:43
- Bydliště: Třebíč
Re: LPG - výrobce AC
Musim jen souhlasit. Auto mam předělané od června, najeté 10tkm, zatím bez problému a při této spotřebe. Flash lube mám.Ota píše:Ahoj, 10 litrů je na 1,6 docela dost. Mně dělal benzín kolem 7,5, na plyn jezdí cca za 8,4/100. Na plyn mi Fík od montáže najezdil kolem 50000 km, je to průměr za tuhle dobu. Nejde průměr určit po jednom tankování plynu. Buď jsi špatně odhadl spotřebu ( zatím málo tankování plynu ) anebo to není kloudně seřízený, pak navštiv plynové montážníky, oni ti to doseřídí. 10 litrů je dost, na druhou stranu, pod 8 to v plynu jezdit nebude. Hezký den.
MONDEO 2.0 TDCi 2011
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - výrobce AC
A je to tady!!! Ve středu fofík přechází na alternativní "stravu"
Doufám, že bude papkat bez problémů a nebudou "střevní" potíže 


- Lukas.R6
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 25.06.2008 19:40
- Bydliště: Hradec králové
Re: LPG - výrobce AC
chtěl bych se zeptat co by jste dopuručili?přemýšlím o přestavbě na lpg kompletu tartarini.dík za rady
Ford focus || 1,6 74 kw/100 k Fun X 09/06 Sea Grey LPG Tartarini,Flashlube


Re: LPG - výrobce AC
Na LPG ve svém Fíku mám nalítáno cca 90tis km a problém se starty nemám . Ohledně benzínu ,tankuji jen kvalitní minimálně 98 oktanový benzín ,respektivě 100 oktanovou Vervu ,nebo Carreru. Jednou za čas cca 1x ročně naliju do 1/2 nádrže benzínu nějaký čistící prostředek ,třeba injector cleaner od WINNS a projedu se cca 200 - 300km (cestu na Moravu za rodinou ) . Po takové očistě auto startuje bez problémů.
Doporučuji zkusit všem co mají problém se starty. Ono provoz na LPG a používání flashlube zasírá vstřikovače benzínu a to se pak projevuje při startu a volnoběhu za studena 


- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: LPG - výrobce AC
Ahoj,
také jsem včera nechal dát LPG do forda 1.8 92kW. Doufám, že mi prominete, že je to Mondeo a ne FoFo. Mám tam Lovato Easy Fast + přimazávání GreenADD. Mazadlo by mělo být podobné jako Flashlube, německé, o něco levnější. Než jsem auto koupil, uvažoval jsem i o Focusu a pročítal tyhle stránky. Měl bych možná pár užitečných informací ohledně problémů s ventily, resp. podpálenými sedly. Dost jsem uvažoval dát si tam systém Prins (holandský), který je kvalitní, ale taky drahý. Nakonec jsem dal Lovato - italové. Prins ale v r. 2009 vydal zajímavou tabulku s problémovýmy motory, zejména, co se týká opotřebení ventilových sedel. Stáhnout si to v PDF můžete třeba tady:
http://www.autogastanken24.de/documents ... 202009.pdf
Co, je na tom zajímavé:
- u focusů 1.6 uvádí problémy jen u ročníků 1998-2001
- u motorů 1.8 (včetně toho mého
) od r. 1998 dále
- u motoru 2.0 focus jen v r. 2005 !
- na druhé straně, v tabulce je tolik motorů a výrobců, že pak už by člověk nemohl dát LPG skoro nikam !
Oni tam píšou, že se často jedná o zkušenosti majitelů, že problémy nastat mohou a nemusí a že za to nenesou žádné záruky...v každém případě, jsou to zajímavé informace. Prins je navíc trochu dále v systému přimazávání. Jejich mazadlo flashlube je totiž vstřikováno s plynem pro každý válec zvlášť, tzn. narozdíl od podtlakového a i elektronického Flashlube je zaručeno, že se mazivo dostane do všech válců stejně. Připadá mi to podobné jako rozdíl mezi starým podtlakovým LPG a sekvenčním vstřikem. Když jsem se ptal na cenu v Brně, řekli mi cca 6.000,- jen za to přimazávání.
http://www.prinsautogas.com/en/products ... ecare.html
Na stránce Prins si také můžete zadat svůj typ motoru a vyjede vám typ LPG zařízení, případně další doporučení. Když tam zadám své mondeo 1.8 tak mi doporučí, abych před instalací LPG nechal vyměnit hlavu motoru...to je fajn! Jestli se někdo diví, proč jsem si tam teda plyn nainstaloval, tak odpovídám, že to snad nebude tak zlé a taky jsem ty stránky objevil dneska.
http://www.prinsautogas.com/en/products ... i-lpg.html
Tak už toho nechám, třeba to někdo využije. Později se podělím o zkušenosti s provozem na Lovato Easy Fast.
M.
také jsem včera nechal dát LPG do forda 1.8 92kW. Doufám, že mi prominete, že je to Mondeo a ne FoFo. Mám tam Lovato Easy Fast + přimazávání GreenADD. Mazadlo by mělo být podobné jako Flashlube, německé, o něco levnější. Než jsem auto koupil, uvažoval jsem i o Focusu a pročítal tyhle stránky. Měl bych možná pár užitečných informací ohledně problémů s ventily, resp. podpálenými sedly. Dost jsem uvažoval dát si tam systém Prins (holandský), který je kvalitní, ale taky drahý. Nakonec jsem dal Lovato - italové. Prins ale v r. 2009 vydal zajímavou tabulku s problémovýmy motory, zejména, co se týká opotřebení ventilových sedel. Stáhnout si to v PDF můžete třeba tady:
http://www.autogastanken24.de/documents ... 202009.pdf
Co, je na tom zajímavé:
- u focusů 1.6 uvádí problémy jen u ročníků 1998-2001
- u motorů 1.8 (včetně toho mého

- u motoru 2.0 focus jen v r. 2005 !
- na druhé straně, v tabulce je tolik motorů a výrobců, že pak už by člověk nemohl dát LPG skoro nikam !
Oni tam píšou, že se často jedná o zkušenosti majitelů, že problémy nastat mohou a nemusí a že za to nenesou žádné záruky...v každém případě, jsou to zajímavé informace. Prins je navíc trochu dále v systému přimazávání. Jejich mazadlo flashlube je totiž vstřikováno s plynem pro každý válec zvlášť, tzn. narozdíl od podtlakového a i elektronického Flashlube je zaručeno, že se mazivo dostane do všech válců stejně. Připadá mi to podobné jako rozdíl mezi starým podtlakovým LPG a sekvenčním vstřikem. Když jsem se ptal na cenu v Brně, řekli mi cca 6.000,- jen za to přimazávání.
http://www.prinsautogas.com/en/products ... ecare.html
Na stránce Prins si také můžete zadat svůj typ motoru a vyjede vám typ LPG zařízení, případně další doporučení. Když tam zadám své mondeo 1.8 tak mi doporučí, abych před instalací LPG nechal vyměnit hlavu motoru...to je fajn! Jestli se někdo diví, proč jsem si tam teda plyn nainstaloval, tak odpovídám, že to snad nebude tak zlé a taky jsem ty stránky objevil dneska.
http://www.prinsautogas.com/en/products ... i-lpg.html
Tak už toho nechám, třeba to někdo využije. Později se podělím o zkušenosti s provozem na Lovato Easy Fast.
M.
Naposledy upravil(a) MH30 dne 16.09.2010 08:54, celkem upraveno 1 x.
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - výrobce AC
Hotovo
Už si musím konečně udělat tu galerku a neházet fotky různě po vláknech
Dnes jsem dal Fofíkovi ochutnat exotickou stravu a zatím chutná

Realizace zde: http://www.autolpg.cz a maximální spokojenost, co se jednání, přístupu a realizace týče
V cca 7:30 jsem předal auto, zkonzultoval velikost nádrže, upřesnil kde chci přepínač LPG/Benzín a v cca 14:30 jsem přebíral hotový vůz s plnou nádrží, hotové emise (gratis) a šupem domů :palecnahoru:

Už si musím konečně udělat tu galerku a neházet fotky různě po vláknech

Dnes jsem dal Fofíkovi ochutnat exotickou stravu a zatím chutná


Realizace zde: http://www.autolpg.cz a maximální spokojenost, co se jednání, přístupu a realizace týče

- jisol
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 23.12.2008 01:43
- Bydliště: Třebíč
Re: LPG - výrobce AC
Paráda Miro. Ať slouží a ujedete spolu spousty bezproblémových kylometrů.
MONDEO 2.0 TDCi 2011
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů