ACEMajky, je rozdíl průměrná spotřeba, to se plácám na 8,3 L ale pak je najetí nějaké spotřeby na jedné nádrži, to je pak při dodržování předpisů těch 6,5 L a nebo taky 9,6 L po městě, nebo těch 160 - 180km/hod po dálnici, protože při každé nádrži nuluji PP. Ono ty mé spotřeby vypadají jako scifi, ale nemám zde důvod psát neodzkoušené bludy. Kouzlo dosažené spotřeby u Mondea, je využití jeho váhy. Do kopce si schlamstne svoje, nevyužívám sílu motoru na pětku za každou cenu, ale podřadím na čtverku a lehkým plynem kopec vylítnu / dálnice je něco jiného, za 4 jen na omezeních/, pak jen záleží, jak se využije rozjeté 1,5 tuny na 110 km rychlost. Když vidím v dáli, že budu muset pod kopcem brzdit, tak jedu se zařazeným kvaltem a brzdím motorem, a stejně to zrychluje. Když následuje rovinka nebo stoupání do dalšího kopce, tak vyřadím na neutrál. To jsem se i sám divil, jak ze zdánlivě mírného kopce se auto rozjelo na 120 i více, nebo pomalu ručička padala k 90, ale to jsem měl již na volnoběh slítnutý kopec i 2km dlouhý . A jedu stejně rychle, jako jiný, který celou dobu drbe do plynového pedálu. Aby si někdo namyslel, že tento způsob jízdy je pomalý, auto jedoucí přede mnou ani nepozná, že se mu již 1km lepím na kufr se zařazeným neutrálem.
Pro nevěřící, mohou si odzkoušet. Při rozjetém autě pod kopcem , vynulujte PP, na kopci se bude spotřeba pohybovat 10-11L.Tam se otočte, a to co jste vyjeli, sjeťte při brzdění motorem /2000 ot a více/.
Zaručuji vám svou hlavou, že vám PP ukáže vyjetí a sjetí kopce průměrnou spotřebu 5,4- 5,6L
