Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Spotřeba

Příspěvek od George V. » 12.08.2010 06:31

...no ono taky záleží na vlastním výkonu motoru; čím silnější motor, tím se klima na spotřebě projeví méně. S 1,8 TDCi to musí být brnkačka :D
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Spotřeba

Příspěvek od Eidž » 12.08.2010 06:51

Ale je poznat, že klima jede. Je to takové tupé a jako bez výkonu - hlavně od 1800 do 2200-2400 ot.
Asi to bude chtít příště ještě něco silnějšího :D

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Spotřeba

Příspěvek od George V. » 12.08.2010 07:15

...ona je taky otázka, jestli ten projev je opravdu daný příkonem klimatizace (ta bude max. do 5kW - spíš míň, podle mne na vychlazení auta musí stačit výkon běžné domácí lednice, což není ani 1kW). Já mám spíše podezření, že ten motor schválně otupí ŘJ a to kvůli chlazení...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

PetrAT
Junior
Junior
Příspěvky: 459
Registrován: 09.12.2008 23:12

Re: Spotřeba

Příspěvek od PetrAT » 13.08.2010 11:50

u 1,6 benzín je okamžitě poznat jestli jedeš s klimou a nebo bez
Po zapnutí klimy je motor tupý
FF II 1,6 benzín kombi Trend

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 13.08.2010 18:13

jo, to je u me stejny, ale jak se uz jen udrzuje teplota, tak uz je to v poho. Ona ta klima naplno asi 5kW zrat bude a jelikoz u 2000ot. motor nema papirovy vykon, ale treba jen 35kW, tak to je sakra znat
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Spotřeba

Příspěvek od George V. » 16.08.2010 09:51

...no zrovna kolem 2000ot. mi to přijde tak nějak stejné; ten motor je tupý v celém spektru otáček, moc se mu nechce za plynem. A jelikož se zde ozývají i kolegové s poněkud vyššími výkony motoru, já bych to spíš viděl na to chlazení (a "úmyslné" omezení výkonu ŘJ). Také si všímám ještě jedné věci, a to čím je venku tepleji, tím je motor se zapnutou klimou "tupější".
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5662
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Spotřeba

Příspěvek od petulak » 16.08.2010 13:22

George V. píše:...no zrovna kolem 2000ot. mi to přijde tak nějak stejné; ten motor je tupý v celém spektru otáček, moc se mu nechce za plynem. A jelikož se zde ozývají i kolegové s poněkud vyššími výkony motoru, já bych to spíš viděl na to chlazení (a "úmyslné" omezení výkonu ŘJ). Také si všímám ještě jedné věci, a to čím je venku tepleji, tím je motor se zapnutou klimou "tupější".
Je to tak, naše klimy berou dost na výkonu motoru. :|
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 16.08.2010 16:52

Treba digi klimu. Ta si vie regulovat vykon a po pociatocnom vychladeni uz tolko nezere ...
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 16.08.2010 19:54

Při práci klimatizace na plný výkon je odpor na řemenici kompresoru klimatizace stejný u všech motorizací. Rozdíl je jen ten, že ŘJ snižuje při tomto výkonu klimatizace výkon motoru asi o 20-30% pro uchlazení klimatizace a motoru součastně . Pak nastává rozdíl , 20% ze 145 koní je jiná než u 90 koní se kterýma řidič při předjíždění počítá. K tomu se ještě přidá, že tento výkon nemá motor v rozsahu všech otáček. Nejlépe je na tom automatická klimatizace, která vychladí a pak jen temperuje, což ŘJ obnoví výkon motoru. 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 16.08.2010 20:02

Nechapem preco by RJ znizovala vykon motora. Ved na chladenie ani hned nezopne druhy ventilator. Alebo sa mylim ?
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 16.08.2010 20:40

Protože termostat má zvláštní okruh svého vyhřívání. Při prudkém přidání plynu ŘJ předpokládá navýšení teploty, na což nečeká a s předstihem otevře průtok na plný výkon. Když teplotu nepodchytne tak pustí komplet celou saharu.To však při teplotách kolem třicítky, v kolonách nebo při tahnutí karavanu. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Spotřeba

Příspěvek od MK2 » 16.08.2010 22:13

Neměli byste toto řešit někde jinde? :nnou: :nnou: :nnou:

:ble2: :Dancer:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Spotřeba

Příspěvek od Bullitt » 16.08.2010 22:32

Podle mě se ŘJ určitě nějak "hrabe" do řízení motoru při zapnutí klimy(a nemyslím jenom hlídání či zvýšení volnoběhu, aby motor s klimou nechcípal), protože můj stálý problém s nepadajícíma otáčkama při řazení/vyřazení začne být mnohem častější(a to velmi výrazně), jakmile zapnu klimu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Spotřeba

Příspěvek od George V. » 17.08.2010 06:43

...no ješte mne napadl jeden testik, jak ověřit skutečný příkon klimatizace - zkuste si ji zapnout, a nebo naopak vypnout na nějakém dlouhém padáku se zařazeným kvaltem. O kolik se auto zpomalí, resp. zrychlí. Já jsem si to zkusil několikrát a mám dojem, že to bylo nepatrné, takřka neznatelné...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od Mira » 17.08.2010 08:32

takže kolik vlastně ta klima žere na sto :?: :idea: :mrgreen: :mrgreen:

jel jsem teď cvičně jednu "ekonomickou" nádrž, protože jsem byl zvědav jestli jsem ještě schopen se dostat pod 7l/100. Styl max. do 3000-3500 ot., cca 20% dálnice + 20 % klima a spotřeba 6,64l/100. Myslím, že slušný.
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti