Spotřeba
-
George V.
- Junior

- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba
...no ono taky záleží na vlastním výkonu motoru; čím silnější motor, tím se klima na spotřebě projeví méně. S 1,8 TDCi to musí být brnkačka 
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Spotřeba
Ale je poznat, že klima jede. Je to takové tupé a jako bez výkonu - hlavně od 1800 do 2200-2400 ot.
Asi to bude chtít příště ještě něco silnějšího
Asi to bude chtít příště ještě něco silnějšího
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
George V.
- Junior

- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba
...ona je taky otázka, jestli ten projev je opravdu daný příkonem klimatizace (ta bude max. do 5kW - spíš míň, podle mne na vychlazení auta musí stačit výkon běžné domácí lednice, což není ani 1kW). Já mám spíše podezření, že ten motor schválně otupí ŘJ a to kvůli chlazení...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
-
PetrAT
- Junior

- Příspěvky: 459
- Registrován: 09.12.2008 23:12
Re: Spotřeba
u 1,6 benzín je okamžitě poznat jestli jedeš s klimou a nebo bez
Po zapnutí klimy je motor tupý
Po zapnutí klimy je motor tupý
FF II 1,6 benzín kombi Trend
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
jo, to je u me stejny, ale jak se uz jen udrzuje teplota, tak uz je to v poho. Ona ta klima naplno asi 5kW zrat bude a jelikoz u 2000ot. motor nema papirovy vykon, ale treba jen 35kW, tak to je sakra znat
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
George V.
- Junior

- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba
...no zrovna kolem 2000ot. mi to přijde tak nějak stejné; ten motor je tupý v celém spektru otáček, moc se mu nechce za plynem. A jelikož se zde ozývají i kolegové s poněkud vyššími výkony motoru, já bych to spíš viděl na to chlazení (a "úmyslné" omezení výkonu ŘJ). Také si všímám ještě jedné věci, a to čím je venku tepleji, tím je motor se zapnutou klimou "tupější".
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- petulak
- Test driver

- Příspěvky: 5662
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Spotřeba
Je to tak, naše klimy berou dost na výkonu motoru.George V. píše:...no zrovna kolem 2000ot. mi to přijde tak nějak stejné; ten motor je tupý v celém spektru otáček, moc se mu nechce za plynem. A jelikož se zde ozývají i kolegové s poněkud vyššími výkony motoru, já bych to spíš viděl na to chlazení (a "úmyslné" omezení výkonu ŘJ). Také si všímám ještě jedné věci, a to čím je venku tepleji, tím je motor se zapnutou klimou "tupější".
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- maxo111
- Zkušený

- Příspěvky: 1039
- Registrován: 23.10.2008 18:53
- Bydliště: BB, BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Treba digi klimu. Ta si vie regulovat vykon a po pociatocnom vychladeni uz tolko nezere ...
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba
Při práci klimatizace na plný výkon je odpor na řemenici kompresoru klimatizace stejný u všech motorizací. Rozdíl je jen ten, že ŘJ snižuje při tomto výkonu klimatizace výkon motoru asi o 20-30% pro uchlazení klimatizace a motoru součastně . Pak nastává rozdíl , 20% ze 145 koní je jiná než u 90 koní se kterýma řidič při předjíždění počítá. K tomu se ještě přidá, že tento výkon nemá motor v rozsahu všech otáček. Nejlépe je na tom automatická klimatizace, která vychladí a pak jen temperuje, což ŘJ obnoví výkon motoru. 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- maxo111
- Zkušený

- Příspěvky: 1039
- Registrován: 23.10.2008 18:53
- Bydliště: BB, BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Nechapem preco by RJ znizovala vykon motora. Ved na chladenie ani hned nezopne druhy ventilator. Alebo sa mylim ?
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba
Protože termostat má zvláštní okruh svého vyhřívání. Při prudkém přidání plynu ŘJ předpokládá navýšení teploty, na což nečeká a s předstihem otevře průtok na plný výkon. Když teplotu nepodchytne tak pustí komplet celou saharu.To však při teplotách kolem třicítky, v kolonách nebo při tahnutí karavanu. 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
MK2
- Test driver

- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
-
Bullitt
- Pokročilý

- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Spotřeba
Podle mě se ŘJ určitě nějak "hrabe" do řízení motoru při zapnutí klimy(a nemyslím jenom hlídání či zvýšení volnoběhu, aby motor s klimou nechcípal), protože můj stálý problém s nepadajícíma otáčkama při řazení/vyřazení začne být mnohem častější(a to velmi výrazně), jakmile zapnu klimu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
George V.
- Junior

- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba
...no ješte mne napadl jeden testik, jak ověřit skutečný příkon klimatizace - zkuste si ji zapnout, a nebo naopak vypnout na nějakém dlouhém padáku se zařazeným kvaltem. O kolik se auto zpomalí, resp. zrychlí. Já jsem si to zkusil několikrát a mám dojem, že to bylo nepatrné, takřka neznatelné...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- Mira
- Test driver

- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
takže kolik vlastně ta klima žere na sto
jel jsem teď cvičně jednu "ekonomickou" nádrž, protože jsem byl zvědav jestli jsem ještě schopen se dostat pod 7l/100. Styl max. do 3000-3500 ot., cca 20% dálnice + 20 % klima a spotřeba 6,64l/100. Myslím, že slušný.
jel jsem teď cvičně jednu "ekonomickou" nádrž, protože jsem byl zvědav jestli jsem ještě schopen se dostat pod 7l/100. Styl max. do 3000-3500 ot., cca 20% dálnice + 20 % klima a spotřeba 6,64l/100. Myslím, že slušný.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host

