Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Spotřeba

Příspěvek od George V. » 02.06.2010 09:27

...nelze pro 1,4 Duratec (sic se to tam přímo nepíše, ale tak nějak to vyplývá z kontextu nabídky ostatních...). Jinak katalog nelze brát za bernou minci. Já jsem tam měl také psáno v rámci akce tříletá záruka... A mám jenom dvouletou. Podstatné je to, co máš napsáno ve velkém TP (přímo od dovozce Ford); jiná věc je, že Ti tam můžou dopsat cokoliv, když to doložíš správným papírem (viz. liťáky - stačí mít papír od distributora, že ten kterej na to auto může, motorizace se neřeší...).
Naposledy upravil(a) George V. dne 03.06.2010 05:45, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: Spotřeba

Příspěvek od postak » 02.06.2010 14:05

Konečně jeden týpek, co pochopil, že 1.6 je za 17" kola slabá. Taky jsem o nich uvažoval, ale nakonec jsem koupil 15" kola a mám klid. Spotřeba je dobrá, komfort dobrý a jízdní vlastnosti taky dobré. Takže nevidím důvod jít do 205/50/17 apod. ne-li ještě do širších pneu pneu jako šel Stan. Stan má pravdu, tak se s ním georgi nehádej :wink: Hoši peace :palec_nahoru:

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Spotřeba

Příspěvek od George V. » 03.06.2010 05:44

...tak poslední příspěvek k tématu kola - na FFII Trend+ je 205/55/R16 v základu a je to akorát. Jak na komfort, tak na jízdní vlastnosti, tak na vzhled a ani spotřeba se nevyvíjí špatně (8,5l podle PP se syrovým motorem kolem komína...). Na zimu samozřejmě půjdou 195/65/R15.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

kojot
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 03.06.2010 05:33

Re: Spotřeba

Příspěvek od kojot » 03.06.2010 05:48

Zdravim,
doufám, že nepíšu někam uplně mimo mísu, ale když vidim jak tady řešíte spotřebu, chtěl bych se pozeptat na svého focuse.
Tak teda asi před 3 měsíci jsem koupil Ford Focus Ambiente Combi 1,8 benzin rv.99. Všecko absolutně vcajku..udržovaný..po prvním majiteli. Ale ted když už s ním chvilku jezdím zjištuju že spotřeba se pohybuje kolem 8.6 - 8.7 l/100km !! Je to normální?
Byl jsem zvyklý s escorta na nějakých 7l/100km. U známýho na diagnostice žádnou chybu nezjistili. Laděný výfuk nemám a kola jsou standart R15 195.
Poradíte mi někdo co by to mohlo dělat (snažím se to nehonit..jezdim do 100-120 km/hod., žádné courání po městě ale dojíždění do práce 40 km jedna cesta) a jak případně spotřebu snížit?
děkuji všem co napíší..

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Spotřeba

Příspěvek od George V. » 03.06.2010 06:00

...zásadní "problém" je že Tvůj motor pochází ještě z Escorta, čili litinovej blok, dlouho se ohřívá - není to na krátký trasy. Ale píšeš, že necouráš po městě a při 40km trase by to tolik být nemělo. S Escortem jsem měl dlouhodobej průměr 8,4 a to jsem většinou coural kolem komína...

Na první pokus bych zkusil standardní řešení z Escorta - vyměň termostat.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

kojot
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 03.06.2010 05:33

Re: Spotřeba

Příspěvek od kojot » 03.06.2010 06:20

to s tím termostatem zní zajímavě. stává se mi totiž při řazení že motor při vyšlápnutí spojky "zařve" a drží vyšší otáčky ..takže když někoho vezu musí si ťukat na čelo a myslet si, že neumím jezdit...
Jestli tomu správně rozumím, jednotka si díky vadnému termostatu myslí, že motor je stále studený a dává tím pádem zbytečně bohatší směs..?

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Spotřeba

Příspěvek od George V. » 03.06.2010 06:25

...tak jest. Akorát to "zařvání" při přeřazení ukazuje ještě na jinej problém. U Escorta jsem to měl také, pomalu mi padaly otáčky na volnoběh, ale neřešil jsem to. Ale na fóru se to dost probíralo, myslím, že to způsoboval vadný ventil odvětrávání klikové hřídele... Mrkni tam.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

kojot
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 03.06.2010 05:33

Re: Spotřeba

Příspěvek od kojot » 03.06.2010 06:31

jojo..díky..kouknu na to. A ještě k tomu termostatu. Jak s určitostí poznám že měří špatně? Nerad bych vyhodil peníze za novej zbytečně. Na ukazately teploty mám ručičku už po pár minutách jízdy přesně uprostřed.

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Spotřeba

Příspěvek od George V. » 03.06.2010 06:47

...tak u FoFo bych to taky rád věděl :D . U Escorta ručička teploměru přesně kopírovala teplotu motoru, tak šlo v zimě i krásně vidět, jak se ten termostat otevírá a zavírá... U mého nového FoFo mám ručičku v pozoru snad po 50m, což určitě nemůže znamenat, že je motor opravdu zahřátý :nunu: . I když to auto podstatně rychleji topí, to je pravda...

Jak vyzkoušet ten termostat? Na teploměr bych se vybod, ale otevřel bych haubnu, nastartoval, nechal chvilku bublat a pak bych zkusil, jestli se mi moc nezahřívá hadice, co jde od termostatu do chladiče...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Spotřeba

Příspěvek od Bullitt » 03.06.2010 17:54

V létě by ten termostat neměl udělat takový rozdíl spotřeby(ale ona je furt docela kosa), to v zimě jo - mně to v mrazech udělalo určitě víc jak litr a půl, ale hlavně jsem viděl kolísání teploty na budíku, ale topilo to v pohodě pořád.
Termostat pořádně vyzkoušíš jenom tak, že ho vyndáš a "povaříš" zavěšený v hrnci s vodou, tam přesně uvidíš teplotu otvírání a také jestli třeba nedrhne při zavírání. To už je ale lepší ho rovnou vyměnit, když to budeš rozebírat, termostat nestojí tak moc(nejlíp v hrnci vyzkoušet i ten nový - mám z dříve zkušenosti, že i nový termostat nemusí otvírat správně). Základní zkouška je jak psal George V., že ta silná hadice z termostatu do chladiče má zůstat dlouho studená až do otevření termostatu, pak se ohřeje rychle. Tím ale spíš poznáš propouštějící nebo hodně brzy otevírající termostat.
kojot: k těm vyletujícím otáčkám během řazení: vítej v klubu, mám(a nejen já) naprosto stejný problém, trpí tím zejména 2.0 a 1.8. Koukni na docela výživné téma 1.8 - volnoběžné otáčky
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Spotřeba

Příspěvek od George V. » 04.06.2010 06:17

...no ona ta hadice úplně studená dlouho nebude. V termostatu je jakýsi přepouštěcí ventil, takže malá část chladící kapaliny z "vnitřního okruhu" se přepouští do chladiče hned. Tohle zmátlo i zkušeného automechanika, mohl bych vyprávět...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: Spotřeba

Příspěvek od postak » 04.06.2010 12:58

George V. píše:...tak u FoFo bych to taky rád věděl :D . U Escorta ručička teploměru přesně kopírovala teplotu motoru, tak šlo v zimě i krásně vidět, jak se ten termostat otevírá a zavírá... U mého nového FoFo mám ručičku v pozoru snad po 50m, což určitě nemůže znamenat, že je motor opravdu zahřátý :nunu: .
Ta ručička co máš na budicích, není o teplotě motoru, ale ukazuje ti teplotu chladící kapaliny, takže podle této ručičky uričitě nepoznáš, kdy máš zahřátý motor :bebng:

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Spotřeba

Příspěvek od George V. » 04.06.2010 13:03

...tak na FoFo II určitě ne. U Escorta to sedělo.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: Spotřeba

Příspěvek od postak » 04.06.2010 13:35

GeorgiV, nerozumím tvému příspěvku, ale věř tomu nebo ne, že je tomu tak, jak píšu. Nejedná se o teplotu motoru, ale o teplotu chladící kapaliny a je to tak ve všech normálních autech :!:

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Spotřeba

Příspěvek od George V. » 04.06.2010 13:46

...jedná se o teplotu chladící kapaliny, to je mi jasné. Ale v Escortu se mi ručička ustálila uprostřed až po ujetí cca 8km, což odpovídá zahřátému motoru...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti