Spotřeba
-
George V.
- Junior

- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba
...nelze pro 1,4 Duratec (sic se to tam přímo nepíše, ale tak nějak to vyplývá z kontextu nabídky ostatních...). Jinak katalog nelze brát za bernou minci. Já jsem tam měl také psáno v rámci akce tříletá záruka... A mám jenom dvouletou. Podstatné je to, co máš napsáno ve velkém TP (přímo od dovozce Ford); jiná věc je, že Ti tam můžou dopsat cokoliv, když to doložíš správným papírem (viz. liťáky - stačí mít papír od distributora, že ten kterej na to auto může, motorizace se neřeší...).
Naposledy upravil(a) George V. dne 03.06.2010 05:45, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- postak
- Test driver

- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: Spotřeba
Konečně jeden týpek, co pochopil, že 1.6 je za 17" kola slabá. Taky jsem o nich uvažoval, ale nakonec jsem koupil 15" kola a mám klid. Spotřeba je dobrá, komfort dobrý a jízdní vlastnosti taky dobré. Takže nevidím důvod jít do 205/50/17 apod. ne-li ještě do širších pneu pneu jako šel Stan. Stan má pravdu, tak se s ním georgi nehádej
Hoši peace 
-
George V.
- Junior

- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba
...tak poslední příspěvek k tématu kola - na FFII Trend+ je 205/55/R16 v základu a je to akorát. Jak na komfort, tak na jízdní vlastnosti, tak na vzhled a ani spotřeba se nevyvíjí špatně (8,5l podle PP se syrovým motorem kolem komína...). Na zimu samozřejmě půjdou 195/65/R15.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
-
kojot
- Nováček

- Příspěvky: 3
- Registrován: 03.06.2010 05:33
Re: Spotřeba
Zdravim,
doufám, že nepíšu někam uplně mimo mísu, ale když vidim jak tady řešíte spotřebu, chtěl bych se pozeptat na svého focuse.
Tak teda asi před 3 měsíci jsem koupil Ford Focus Ambiente Combi 1,8 benzin rv.99. Všecko absolutně vcajku..udržovaný..po prvním majiteli. Ale ted když už s ním chvilku jezdím zjištuju že spotřeba se pohybuje kolem 8.6 - 8.7 l/100km !! Je to normální?
Byl jsem zvyklý s escorta na nějakých 7l/100km. U známýho na diagnostice žádnou chybu nezjistili. Laděný výfuk nemám a kola jsou standart R15 195.
Poradíte mi někdo co by to mohlo dělat (snažím se to nehonit..jezdim do 100-120 km/hod., žádné courání po městě ale dojíždění do práce 40 km jedna cesta) a jak případně spotřebu snížit?
děkuji všem co napíší..
doufám, že nepíšu někam uplně mimo mísu, ale když vidim jak tady řešíte spotřebu, chtěl bych se pozeptat na svého focuse.
Tak teda asi před 3 měsíci jsem koupil Ford Focus Ambiente Combi 1,8 benzin rv.99. Všecko absolutně vcajku..udržovaný..po prvním majiteli. Ale ted když už s ním chvilku jezdím zjištuju že spotřeba se pohybuje kolem 8.6 - 8.7 l/100km !! Je to normální?
Byl jsem zvyklý s escorta na nějakých 7l/100km. U známýho na diagnostice žádnou chybu nezjistili. Laděný výfuk nemám a kola jsou standart R15 195.
Poradíte mi někdo co by to mohlo dělat (snažím se to nehonit..jezdim do 100-120 km/hod., žádné courání po městě ale dojíždění do práce 40 km jedna cesta) a jak případně spotřebu snížit?
děkuji všem co napíší..
-
George V.
- Junior

- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba
...zásadní "problém" je že Tvůj motor pochází ještě z Escorta, čili litinovej blok, dlouho se ohřívá - není to na krátký trasy. Ale píšeš, že necouráš po městě a při 40km trase by to tolik být nemělo. S Escortem jsem měl dlouhodobej průměr 8,4 a to jsem většinou coural kolem komína...
Na první pokus bych zkusil standardní řešení z Escorta - vyměň termostat.
Na první pokus bych zkusil standardní řešení z Escorta - vyměň termostat.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
-
kojot
- Nováček

- Příspěvky: 3
- Registrován: 03.06.2010 05:33
Re: Spotřeba
to s tím termostatem zní zajímavě. stává se mi totiž při řazení že motor při vyšlápnutí spojky "zařve" a drží vyšší otáčky ..takže když někoho vezu musí si ťukat na čelo a myslet si, že neumím jezdit...
Jestli tomu správně rozumím, jednotka si díky vadnému termostatu myslí, že motor je stále studený a dává tím pádem zbytečně bohatší směs..?
Jestli tomu správně rozumím, jednotka si díky vadnému termostatu myslí, že motor je stále studený a dává tím pádem zbytečně bohatší směs..?
-
George V.
- Junior

- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba
...tak jest. Akorát to "zařvání" při přeřazení ukazuje ještě na jinej problém. U Escorta jsem to měl také, pomalu mi padaly otáčky na volnoběh, ale neřešil jsem to. Ale na fóru se to dost probíralo, myslím, že to způsoboval vadný ventil odvětrávání klikové hřídele... Mrkni tam.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
-
kojot
- Nováček

- Příspěvky: 3
- Registrován: 03.06.2010 05:33
Re: Spotřeba
jojo..díky..kouknu na to. A ještě k tomu termostatu. Jak s určitostí poznám že měří špatně? Nerad bych vyhodil peníze za novej zbytečně. Na ukazately teploty mám ručičku už po pár minutách jízdy přesně uprostřed.
-
George V.
- Junior

- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba
...tak u FoFo bych to taky rád věděl
. U Escorta ručička teploměru přesně kopírovala teplotu motoru, tak šlo v zimě i krásně vidět, jak se ten termostat otevírá a zavírá... U mého nového FoFo mám ručičku v pozoru snad po 50m, což určitě nemůže znamenat, že je motor opravdu zahřátý
. I když to auto podstatně rychleji topí, to je pravda...
Jak vyzkoušet ten termostat? Na teploměr bych se vybod, ale otevřel bych haubnu, nastartoval, nechal chvilku bublat a pak bych zkusil, jestli se mi moc nezahřívá hadice, co jde od termostatu do chladiče...
Jak vyzkoušet ten termostat? Na teploměr bych se vybod, ale otevřel bych haubnu, nastartoval, nechal chvilku bublat a pak bych zkusil, jestli se mi moc nezahřívá hadice, co jde od termostatu do chladiče...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
-
Bullitt
- Pokročilý

- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Spotřeba
V létě by ten termostat neměl udělat takový rozdíl spotřeby(ale ona je furt docela kosa), to v zimě jo - mně to v mrazech udělalo určitě víc jak litr a půl, ale hlavně jsem viděl kolísání teploty na budíku, ale topilo to v pohodě pořád.
Termostat pořádně vyzkoušíš jenom tak, že ho vyndáš a "povaříš" zavěšený v hrnci s vodou, tam přesně uvidíš teplotu otvírání a také jestli třeba nedrhne při zavírání. To už je ale lepší ho rovnou vyměnit, když to budeš rozebírat, termostat nestojí tak moc(nejlíp v hrnci vyzkoušet i ten nový - mám z dříve zkušenosti, že i nový termostat nemusí otvírat správně). Základní zkouška je jak psal George V., že ta silná hadice z termostatu do chladiče má zůstat dlouho studená až do otevření termostatu, pak se ohřeje rychle. Tím ale spíš poznáš propouštějící nebo hodně brzy otevírající termostat.
kojot: k těm vyletujícím otáčkám během řazení: vítej v klubu, mám(a nejen já) naprosto stejný problém, trpí tím zejména 2.0 a 1.8. Koukni na docela výživné téma 1.8 - volnoběžné otáčky
Termostat pořádně vyzkoušíš jenom tak, že ho vyndáš a "povaříš" zavěšený v hrnci s vodou, tam přesně uvidíš teplotu otvírání a také jestli třeba nedrhne při zavírání. To už je ale lepší ho rovnou vyměnit, když to budeš rozebírat, termostat nestojí tak moc(nejlíp v hrnci vyzkoušet i ten nový - mám z dříve zkušenosti, že i nový termostat nemusí otvírat správně). Základní zkouška je jak psal George V., že ta silná hadice z termostatu do chladiče má zůstat dlouho studená až do otevření termostatu, pak se ohřeje rychle. Tím ale spíš poznáš propouštějící nebo hodně brzy otevírající termostat.
kojot: k těm vyletujícím otáčkám během řazení: vítej v klubu, mám(a nejen já) naprosto stejný problém, trpí tím zejména 2.0 a 1.8. Koukni na docela výživné téma 1.8 - volnoběžné otáčky
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
George V.
- Junior

- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba
...no ona ta hadice úplně studená dlouho nebude. V termostatu je jakýsi přepouštěcí ventil, takže malá část chladící kapaliny z "vnitřního okruhu" se přepouští do chladiče hned. Tohle zmátlo i zkušeného automechanika, mohl bych vyprávět...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- postak
- Test driver

- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: Spotřeba
Ta ručička co máš na budicích, není o teplotě motoru, ale ukazuje ti teplotu chladící kapaliny, takže podle této ručičky uričitě nepoznáš, kdy máš zahřátý motorGeorge V. píše:...tak u FoFo bych to taky rád věděl. U Escorta ručička teploměru přesně kopírovala teplotu motoru, tak šlo v zimě i krásně vidět, jak se ten termostat otevírá a zavírá... U mého nového FoFo mám ručičku v pozoru snad po 50m, což určitě nemůže znamenat, že je motor opravdu zahřátý
.
-
George V.
- Junior

- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba
...tak na FoFo II určitě ne. U Escorta to sedělo.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- postak
- Test driver

- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: Spotřeba
GeorgiV, nerozumím tvému příspěvku, ale věř tomu nebo ne, že je tomu tak, jak píšu. Nejedná se o teplotu motoru, ale o teplotu chladící kapaliny a je to tak ve všech normálních autech 
-
George V.
- Junior

- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Spotřeba
...jedná se o teplotu chladící kapaliny, to je mi jasné. Ale v Escortu se mi ručička ustálila uprostřed až po ujetí cca 8km, což odpovídá zahřátému motoru...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host

