MK2 píše:George V: když máš uplně nový motor tak spotřebu, prosím, vůbec neřeš... až budeš mít aspoň 5000 km tak to můžeš začít sledovat, ikdyž i to je brzo
...neřeším spotřebu, primárně mne zajímalo, nakolik se mohu spolehnout na PP

MK2 píše:George V: když máš uplně nový motor tak spotřebu, prosím, vůbec neřeš... až budeš mít aspoň 5000 km tak to můžeš začít sledovat, ikdyž i to je brzo





Dam si ti previest na mojom Fofo s dlhsim stalym prevodom a uvidis ten rozdiel. Na dialnici pri 130km/h mi toci motor sice menej otacok (nizsia spotreba ?), vykupene je to ale horsou dynamikou na kazdom prevodovom stupni => ajtak kvaltujes kazdu chvilu lebo motor nevladze.Dreede píše:Geaorge V.: A aký je rozdiel v tom, že teraz ideš pri takmer rovnakých otáčkach za 4 a pri dlhšom sprevodovaní na 3? Ja vidím jedine výhodu v tom, že nekvaltujem každú chvíľu. A k tej 6ke ... Dostal by si 5ty stupeň starých dlhých prevodoviek. Takže najprv píšeš, že to škodí a potom napíšeš, žeby to bodlo, tak. To je detto ako 5. stupeň v 1.8tdci je rovnako dlhý so 6. stupňom v peugeot 308 1.6HDI... jediný rozdiel je v tom, že v 308 kvaltuješ a kvaltuješ.... nevidím význam
Podľa mňa dnešné krátke prevodovky v 1.6 sú práve preto aby si ľudia zvolili silnejšiu motorizáciu s dlhšími kvaltami.

...to bude asi překlep u 2.0, nemaxo111 píše: Paradoxne u benzinovych FF1 to bolo naopak. 1.6 mali rozvodovku 4.06 a 3.82 (otras, motor sa tazko dostava do otacok, ale zato na 3. stupni ide po obmedzovac 155km/h podla GPS), 1.8 iba 4.06 (tu by sa dlhsi staly prevod osvedcil lepsie a dalo by sa jazdit usporne) a 2.0 mala celu prevodovku z dizla a pri 130 km/h na 5. stupen tocila o cca 1000ot./min viac ako moja 1.6



Bullitt píše:Já trochu nechápu, proč Focus 2.0 má stálý převod pouze 4,06. Navíc má(stejně jako 1.8 diesely) MTX75 převodovku(1.4/1.6/1.8 mají iB5), která je sama o sobě o trochu kratší(8-10%), naštěstí pětka je skoro stejná(0,756 IB5 a 0,77 MTX75). Nicméně vzhledem k točivému momentu 2.0 by mu mnohem lépe slušel delší stálý převod(3,82 nebo delší), nebo aspoň delší pětka, jak psal Ma.rt. Třeba při jízdě po dálnici by motor nemusel tolik točit(130km/h je už 3500 ot.) a utáhnul by to, navíc 2.0 není extra tichý nad 3000ot.(nebo ve focusu blbě odhlučněný). Naštěstí po dálnici jezdím málo, takže mně osobně to zas tak nevadí a tohle kratší zpřevodování dává spolu s motorem slušnou dynamiku.
Při 3000ot./min vychází rychlosti na pětku(195/60 R15):
2.0 s převodem 4,06: 111km/h
1.6 s převodem 4,06: 113km/h
1.6 s převodem 3,82: 120km/h

Ja mám dlhšiu prevodovku a v práci mám fofo 2 s kratšou prevodovkou, takže to porovnávam priamo. Keby aj teraz boli na výber stále prevody tak berem dlhší. Medzimesto sa stále čvardám v kolónach, kde predbiehanie pre mňa nemá význam a keď už chcem niečo predbehnúť potiahnem 3kou celý rad bez preraďovania. Dediny a mestá ťahám pianko na 4.ke s ručičkou atakujúcou 60km/h.maxo111 píše: Dam si ti previest na mojom Fofo s dlhsim stalym prevodom a uvidis ten rozdiel. Na dialnici pri 130km/h mi toci motor sice menej otacok (nizsia spotreba ?), vykupene je to ale horsou dynamikou na kazdom prevodovom stupni => ajtak kvaltujes kazdu chvilu lebo motor nevladze.
K slabemu motoru by mi logicky pasovala prevodovka s vacsim poctom kratsich prevodov, s narastajucim objemom (Nm) by sa dala zvladnut aj dlhsia s 5. rychlostami.
Paradoxne u benzinovych FF1 to bolo naopak. 1.6 mali rozvodovku 4.06 a 3.82 (otras, motor sa tazko dostava do otacok, ale zato na 3. stupni ide po obmedzovac 155km/h podla GPS), 1.8 iba 4.06 (tu by sa dlhsi staly prevod osvedcil lepsie a dalo by sa jazdit usporne) a 2.0 mala celu prevodovku z dizla a pri 130 km/h na 5. stupen tocila o cca 1000ot./min viac ako moja 1.6


obecne delsi kvalty jsou uspornejsi pri normalni jizde v beznem terenu, naopak v kopcovitem jsou na spotrebu lepsi kratsi, uz skodovka delala do S120 horsky staly prevod 4,44, bezny byl 4,22.George V. píše:Dovolím si oponovat. Na spotřebu pro ježdění mimo dálnici (!!!) jsou kratší kvalty určitě lepší. S Escortem jsem po městě jezdil takřka výhradně za tři, s fofíkem bez problémů za 4 i 40km/h... Vezmi si třeba auta stejné generace, Escort Mk. VII a Mondeo Mk. II se stejným motorem (1,6 16v) (to Mondeo má lehčí převod). Spotřeba pro Mondeo v papírech psaná nižší, reálně taktéž (má ho švagr, mohu porovnávat).
Naopak, tím, že jede motor ve vyšších otáčkách (ono to zas tak o moc víc není, cca o 500ot/min) se "paradoxně" opotřebovává méně. Při uvažování potřeby stejného momentu na kolech je při použití lehčích převodů požadován nižší moment od motoru, což má za "následek" nižší namáhání pístové skupiny...
Chtělo by to šestku

Aj ty mas vo ff1 staly prevod 3.82? Bol som v tom ze ff1 1.6 po facelifte mali vsetky 4.06.Dreede píše: Ja mám dlhšiu prevodovku a v práci mám fofo 2 s kratšou prevodovkou, takže to porovnávam priamo. Keby aj teraz boli na výber stále prevody tak berem dlhší.

Áno mám dlhú prevodovku a je to dokonca jeden z posledných dopredajových modelov keď sa už predávali fofo2.maxo111 píše: Aj ty mas vo ff1 staly prevod 3.82? Bol som v tom ze ff1 1.6 po facelifte mali vsetky 4.06.

...no a čím to teda bude? Mondeo HB je o nějakých 100kg těžší, než Escort v kombíku. Pravda, švagr má psaných 70kW, ale já tam v Escortu určitě přesně 66kW neměl (bylo tam víc). A to s tím švagr jezdí po městě mnohem víc, než já.Ma.rt píše: 1,6 v mondeu mela jinak naprogramovanou RJ, jestli se nemylim, dokonce nektere verze mely myslim 70kW, ale jestli to mas vyzkousene, pak je to asi pravda, ale nebude to zprevodovanim.



Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti