Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 02.05.2010 09:21

martasak píše:
maxo111 píše:Neboj, na Mondeu budes mat po meste rovnakym stylom este o nieco vacsiu spotrebu. Objem motora a hmotnost auta neoseres :wink:
Silně bych nesouhlasil, řekl bych, že díky downsizingu, což někteří výrobci už pochopili, to miminálně není lineární (např VW TSI 1.2 a 1.4). Ale u Fordů si budeme muset počkat, navíc Ecoboosty zatím budou 2011 zatím jen jako high-end, bohužel.
Takže bych navrhoval to známé "obsah ničím nenahradíš" vypustit definitivně ze slovníku podobně jako "špenát obsahuje velké množství železa".

A modleme se, aby to Ford pustil do světa co nejrychleji. Konkurence už to dokázala.
Martasek ty si ma nepochopil. Snazil som sa Marosovi povedat, ze s tazsim autom (Mondeo vs. Focus) a vyssim objemom motora (1.8 vs. 1.6) nebude mat po meste pri jazde rovnakym stylom rovnaku spotrebu. Jeho uvaha vychadzala z aktualnej nemaranej spotreby na focuse a vyrobcom udavanej spotreby Mondea. O downsizingu rec nebola :mrgreen:

Ale ked ste uz zacali, tak vyjadrim svoj nazor aj k nemu. Niekam vyvoj motorov smerovat musi, ked sa nenajde ekologickejsi sposob osobnej dopravy, musi postacit aspon snazit sa o znizenie emisii a spotreby. To male turbomotory splnaju. V aute nizsej strednej triedy typu Focus atd. by bola urcite prijemnejsia jazda s 1.2 TSI ako s 1.6 s rovnakym vykonom. Dovod ? Krutiaci moment. Turbo ho ma konstantny v sirokom otackovom spektre, atmosfera ma vrchol v 1 bode. Spotreba - kazdemu musi byt jasne, ze ked sa clovek pokusi o uspornu jazdu v 1.2 a 1.6, ktory motor na tom bude lepsie. Na druhu stranu pri nejakej 140 km/h celkom slusne papa aj 1.6 => 1.2TSI viac urcite nezozere. To nie je ako jazda s 1.2 HTP kde pri 140km/h ide motor takmer na hranici svojich moznosti. :idea:

Dalsia stranka je spolahlivost. Ta bude rovnaka ako pri inych motoroch s turbom. Dnes stoji nove turbo na VW 1.8T nejakych 500-600 Eur. S podobnou sumou bude musiet kupec 10-rocneho jazdeneho 1.2TSI (rovnako ako kazdeho ineho turbomotoru) pri kupe pocitat aby nebol sklamany.
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od martasak » 02.05.2010 12:14

ballu píše:Je to tam pěkně napsaný a hlavně II okruh ostřejší jízdou průměrem 62 km/hod :roll: :roll: :roll: a to za 10,9 L/100 km???? :puke_r: :puke_r: :puke_r: . Pak že ty obsahy nefungují, já dělám průměr 74 km/hod a to se plácám někde 7 - 7,5 L :palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru: :mrgreen:
1. Až na to, že ten tvůj stroj už se nevyrábí, to je ten problém. A nejenom u Fordu. Navíc je ve Focusu II 2L motor o 50 k dražší než TI-VCT, což je asi dobré pro dálniční matadory.
2. Z popisu trasy není jasné, kudy jeli, pokud tam není mapa, ale bylo tam dost města (nebo okraj města) a jestli předjížděl, tak mohl být o málo rychlejší, za cenu výrazně vyšší spotřeby.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od martasak » 02.05.2010 12:29

maxo111 píše: Martasek ty si ma nepochopil. Snazil som sa Marosovi povedat, ze s tazsim autom (Mondeo vs. Focus) a vyssim objemom motora (1.8 vs. 1.6) nebude mat po meste pri jazde rovnakym stylom rovnaku spotrebu. Jeho uvaha vychadzala z aktualnej nemaranej spotreby na focuse a vyrobcom udavanej spotreby Mondea. O downsizingu rec nebola :mrgreen:
OK. Ale ta věta už stejně neplatí. Mohla by znít : Obsah osereš, ale :
-Sníží se životnost
-Když tomu budeš hodně šplapat na krk, spotřeba půjde nahoru.
maxo111 píše: Ale ked ste uz zacali, tak vyjadrim svoj nazor aj k nemu. Niekam vyvoj motorov smerovat musi, ked sa nenajde ekologickejsi sposob osobnej dopravy, musi postacit aspon snazit sa o znizenie emisii a spotreby. To male turbomotory splnaju. V aute nizsej strednej triedy typu Focus atd. by bola urcite prijemnejsia jazda s 1.2 TSI ako s 1.6 s rovnakym vykonom. Dovod ? Krutiaci moment. Turbo ho ma konstantny v sirokom otackovom spektre, atmosfera ma vrchol v 1 bode. Spotreba - kazdemu musi byt jasne, ze ked sa clovek pokusi o uspornu jazdu v 1.2 a 1.6, ktory motor na tom bude lepsie. Na druhu stranu pri nejakej 140 km/h celkom slusne papa aj 1.6 => 1.2TSI viac urcite nezozere.
Jenže srovnáváš technologii, na které se UMHO nic neudělalo až roky (1.6i - vývoj dávno zaplacený, kontrukce vyvinutá kdysi dávno, takže low-end, ale je jich mraky) s něčím poměrně novým.
Při rychlé jízdě na dálnici s 1.6i se mi vždycky od BC protáčely panenky (a zkoušel jsem to u Valouška i s jiným kusem stejného typu, stejný žrout).
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
sid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 15.05.2009 00:06
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba

Příspěvek od sid » 02.05.2010 13:37

tak mi to nedalo a dal jsem sem pár postřehů ze škodóváckýho fora tedy od uživatelů těchto aut :wink:

jel sem s tim v Superbu a do doby, než sem na to potřeboval šlápnou to bylo dobrý a pak už s eto muselo jen točit na nižší kvalty, přirovnal bych to k 1,6/75 ... prostě objem nenahradíš, jak píše Cosby

Publikace byla editována rolbař: 15. březen 2009 - 22:11


Publikováno 29. leden 2009 - 14:25

JaKr, on 1.1.2009, 14:07 , said:

tak co jsem se poslední dobou svezl s 1,4 tsi, tak mě moc varianta 90kW nenadchla, jo táhne to odspodu, ale na zrychlení je potřeba podřadit a vytočit, šestka je opravdu jen udržovací, spotřeba bude asi tak kolem 7 litrů, pod sedmičku jen jízda opravdu lehoučká, řadit tak při 2.200 ot. na šestku to při devadesátce točí 2.000
prostě náhrada za 1,6 fsi, nečekejte nějakého dravce (jako je 1,8tsi - k té to má hodně daleko) prostě objem chybí,
ale je pravda, že obě auta měla najeto do 10.000km, třeba se ještě rozjedou


rozumná řeč. první příspěvek který smysluplný. teď jak s těmi cenami slabší nebo silnější 1.4 ky

A taky

mě to vůbec nepřekvapuje, protože v Autosalónu na Primě to není poprvé co haní benzínový motor a vychvalují naftu... když byl tehdá test o Scoutech, tak říkali, že s dvoulitrovým FSI se nedá dostat pod jedenáct litrů a že s naftou se jezdí za 6 l ... tak jsem se tomu smál, když já jedzím město půl na půl s mimo městem a mám průměr 9,2 l ... ale to je fuk... jak to tu už někdo napsal... je to subjektivní názor redaktora...

já osobně si myslím, že 90 kW od auta velikosti Octávie, Golfa apod. je až až... už jsem s tím autem jel, kdybych si teď kupoval Oktu, tak bych bral 1.8 TSI nebo právě tuhle 1.4 TSI... ta jednavosma je jasně silnější, ale na normální ježdění do limitu je 1.4 TSI super! když si vezmu, že polovina lidí v republice sedlá HTPčko, tak o čem se tu bavíme!


Takže ani sami škodovkáři v tom nemají jasno :mrgreen:
Ford focus II 1,8 HB 2007
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 02.05.2010 16:37

Ono nějaké technologie mají výrobci vykoumané, ale problém je v tom, že jsou tak náročné na výrobu a tím na cenu, že by s touto technologií káry 1,2 HTP ,1,4 Tsi,i 1,6 Focus a další byly cenově neprodejné. Proto výsledky se snaží nějak odrbat aby snížili emise ,ale náráží se na háklivost kvality PHM, špatně vychytaným materialem naklápěcích lopatek turba a jiným záludnostem , které musí být ošetřeny řídicí jednotkou blbům odolnou, aby třeba nemohl přidat plyn, dokud je motor studený, při vypnutí TD - aby to motor nevyplo z vyšších otáček atd. To je dalších x čidel a dražší mozek auta. A toto je problém emisí v návaznosti na spotřebu, výkon a životnost. V nynější době se musí vždy něco odrbat.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Spotřeba

Příspěvek od Eidž » 02.05.2010 21:36

Minulý týden jsem měl na svým služebáku poruchu (benzin, Fabie, 1,4 - 50 kw - 150 tis. km) a dostal jsem náhradní vůz (diesel, nová Fabie, 1,4 - 51 kW - 5 tis. km). Jestli je známkou pokroku to, že se z 200 km cesty vrátím hluchý, jak ten diesel chrochtá, tak je něco špatně. Takový traktůrek... Netřeba říkat, že prdím na nové auto, chci zpátky své staré, tohle ne. Doma sednu do TDCi FFI a pohoda.
A k TSI - čas jej prověří. Třeba to bude jako s MB1000 - 1000 malých bolestí... a třeba ne, ale nevěřím tomu.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
bertikcertik
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 27.03.2010 16:07

Re: Spotřeba

Příspěvek od bertikcertik » 02.05.2010 22:17

Já si myslím, že dávat do Superbu 1.4 TSI je stejná hloupost, jako do Octávky 1.2 TSI. Možná tak snad na opravdu klidnou jízdu, kdy se řidič spořádaně zařadí za vozidlo před sebou a bude jej následovat bez přílišných pokusů o předjetí.
Z vlastní zkušenosti můžu říci, že motor 1.4 TSI je takovou základní benzínovou motorizací pro Octávku. Při jízdě ve dvou to má hodně slušnou dynamiku, nicméně, když naložíte rodinu, něco hodíte do kufru a zapnete klimu, má ten motor taky už lehce orosený čelo a o spotřebě nemluvě.
1.8 TSI je ideální motorizací, ale to už jsme s cenou bohužel někde jinde a cenově už můžeme brouzdat i v jiné třídě, i když opět se stejným dilema.

Většina lidí kupuje auto takové, na které má. Na ideál si šáhne málokdo. A každý si má možnost vybrat, jestli půjde do ojeté a možná léty prověřené techniky, ale s otazníkem, jestli se mu něco nevys*re (kór s dnešním trendem "Vojebu") nebo do funglovky i s lehce podhodnoceným motorem, ale s otazníkem, co bude za pár let.
Každou novotu většinou na začátku provází trnitá cesta a do celkové spolehlivosti bude také velkou měrou promlouvat ten článek, který je mezi volantem a sedačkou.
Naposledy upravil(a) bertikcertik dne 02.05.2010 22:27, celkem upraveno 1 x.
Pořiď si Focus a pocit z jízdy okus.
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 02.05.2010 22:23

bertikcertik píše: Z vlastní zkušenosti můžu říci, že motor 1.4 TSI je takovou základní benzínovou motorizací pro Octávku.
Rovnako ako 1.6ti-vct pre Fofo II. Tiez ked to nalozis 5 ludmi a plny kufor tak sa dynamika nekona :wink:
bertikcertik píše:Já si myslím, že dávat do Superbu 1.4 TSI je stejná hloupost, jako do Octávky 1.2 TSI.
Zakladne motorizacie su pri vacsine znaciek na tom podobne. Zakladny Focus sa stale predava s 80 konovou 1.4 - to je este horsie ako Oktavka s 1.2TSI :mrgreen:

EDIT: oprava, Oktavka ma zakladny motor tiez 80 konovu 1.4 :lol: Blazni ...
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
bertikcertik
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 27.03.2010 16:07

Re: Spotřeba

Příspěvek od bertikcertik » 02.05.2010 22:33

ad 1/ bohužel ano :(
ad 2/ je škoda, že z důvodu cenové politiky a marketingu se toto vůbec koná
Pořiď si Focus a pocit z jízdy okus.
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od martasak » 02.05.2010 23:18

maxo111 píše: Rovnako ako 1.6ti-vct pre Fofo II. Tiez ked to nalozis 5 ludmi a plny kufor tak sa dynamika nekona :wink:
No tos mi nahrál, spoustu lidí tu radí, co sami namají, ty to taky nemáš.
maxo111 píše: Zakladne motorizacie su pri vacsine znaciek na tom podobne. Zakladny Focus sa stale predava s 80 konovou 1.4 - to je este horsie ako Oktavka s 1.2TSI :mrgreen:
EDIT: oprava, Oktavka ma zakladny motor tiez 80 konovu 1.4 :lol: Blazni ...
No to je IMHO kvůli tomu ,aby mohli říct, že jejich auto je k mání už za ...
Protože těm by ujelo asi i HTPčko.

A pozor - s mnohými z vás (1.6kaři) si tam 1.2TSi může výkon v širokém spektru otáček srovnat A má to i o pár km vyšší maximálku. A 77 KW jako max. výkon a krouťák dostupný ve většině spektra.
Jde o výdrž a spolehlivost...
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
bertikcertik
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 27.03.2010 16:07

Re: Spotřeba

Příspěvek od bertikcertik » 03.05.2010 08:52

maxo111 píše: A pozor - s mnohými z vás (1.6kaři) si tam 1.2TSi může výkon v širokém spektru otáček srovnat
A taky že pěkně srovnává, jenom je tu právě ta pověstná křišťálová koule, která ne a ne prozradit, jestli na to ten objemek 1.2, včetně příslušenství okolo, dlouhodobě má. Abych se za pár let, až bych to chtěl prodat, se nedozvěděl, že v podstatě je to bez GO neprodejný. Proto jsem nakonec šel do 1.4 TSI (o lepším svezení nemluvě). Jó, osud tomu chtěl, že mi nějaký profesionální lapka tuto neznámou s TSI motory nenechal dopočítat a já zase nakonec skončil u toho Fordu. Proč jsem k tomu 1.4 TSI nevolil u Fordu 1.8, jsem už psal v jiném vlákně.
Pořiď si Focus a pocit z jízdy okus.
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 03.05.2010 10:01

martasak píše:
maxo111 píše: Rovnako ako 1.6ti-vct pre Fofo II. Tiez ked to nalozis 5 ludmi a plny kufor tak sa dynamika nekona :wink:
No tos mi nahrál, spoustu lidí tu radí, co sami namají, ty to taky nemáš.
Som si vedomy toho co mam a co nemam. :wink:
martasak píše:
maxo111 píše: Zakladne motorizacie su pri vacsine znaciek na tom podobne. Zakladny Focus sa stale predava s 80 konovou 1.4 - to je este horsie ako Oktavka s 1.2TSI :mrgreen:
EDIT: oprava, Oktavka ma zakladny motor tiez 80 konovu 1.4 :lol: Blazni ...
No to je IMHO kvůli tomu ,aby mohli říct, že jejich auto je k mání už za ...
Protože těm by ujelo asi i HTPčko.
Kazdemu je jasne ze slabe zakladne motory su v ponuke hlavne z marketingovych dovodov. Vacsina ludi si ich nekupi.
martasak píše:A pozor - s mnohými z vás (1.6kaři) si tam 1.2TSi může výkon v širokém spektru otáček srovnat A má to i o pár km vyšší maximálku. A 77 KW jako max. výkon a krouťák dostupný ve většině spektra.
To je samozrejme. Dovolim si tvrdit ze si to moze kludne rozdat aj s tvojou 1.6 TDCi :wink:

1.2 TSI

Max. výkon (kW/ot./min.): 77/5000
Max. krút. moment (Nm/ot./min.): 175/1300 – 3500

1.6 TDCi

Power [KW(hp)/RPM]: 80(109)/4000
Torque: 240/1750 Nm/RPM
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od martasak » 03.05.2010 22:01

"To je samozrejme. Dovolim si tvrdit ze si to moze kludne rozdat aj s tvojou 1.6 TDCi "

Toho jsem si vědom a proto jsem nervózní :D Doufám ale, že mu ujedu v zatáčkách, mám nové super gumy. :mrgreen:
A ještě oběma to vydrží houby, oba turbo a já ještě k tomu DPF.

A Tomason s 1.8 TDCI se směje za bukem, přeřazuje za tři, chvíli nic, pak najednou 2000 otáček a vžuuuuum, turbo zabírá a Tomason mizí v prachu. :mrgreen:
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od bee » 03.05.2010 22:33

TAK VAM POVIEM:
1.8 Duratec HE, 92 kW, atmosfera, benzin - dost "tupy", primitivny motor bez fičúr - žiadne variabilne vačky ani priamy vstrek. ALE - mozno s tym jazdit ako s dizlom, kludne na 1500 otackach, v meste pri 50-55 km/h na 5.st., proste pri 2000 radit vyssie. Duratec HE je na to stavany, rozumne navrhnuta atmosfera. Luxus. A ked treba tak tomu nalozim cez 3500 ot a taha az do 6500 ot/min. (podla toho ci mas-nemas race zvody) :twisted: Posledne spotreby pohoda, ako dizel. 8)
Downsize nechcem ani nahodou. Ked uz "maly" preplnany benzin, tak 1.8 TSI alebo ten fiat 1.8 turbo benzin, to je mňamka :roll:

Uživatelský avatar
štíreček
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.01.2010 21:46
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od štíreček » 04.05.2010 20:00

martasak: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :palec_nahoru:

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti