Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
JO,a ůdajně by se měl ventilátor chovat tak jak má,tak to su zvědav.

Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
A to by malo byť ako?pavel28 píše:JO,a ůdajně by se měl ventilátor chovat tak jak má,tak to su zvědav.![]()
![]()
Rozprával si sa s nimi aj o tom, že si tie ventilátora po takejto zvolávačke "žijú vlastným životom"?
PS - na jednej z tých foto je na štítku toho nového kábovania kód - ten je podobný tomu ako ti označili tú zvolávačku - ale má o číslo dve menej...akoby sa realizácia zvolávačky chronologicky vyvýjala a menila - teda že tebe robili už iné ako mne a iným predo mnou.
Napovedá tomu i číslo kódu zvolávačky, a aj tie čísla na tom štítku.
Hmm?
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Kam ti dali to relátko? Mám dojem, že mne relátko nedávali - ak to odfotíš pokúsim sa ho nájsť...pozriem si tie káblovania.
Mne ale menili krabičku teda RJ ventilátora....podľa všetkého.

Vypýtal si si ten protokol?
Mne ale menili krabičku teda RJ ventilátora....podľa všetkého.
Vypýtal si si ten protokol?
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Když odmontuješ př.světlo,tak je pod nim taký ocel.tunel,nebo co to je a jsou na něm s každé strany dva šrouby,tak na ten šroub,co je blíže ke chladiči je to relé .A ještě jeden kabel,do pojistkové skříně,tam jak je ten velký svazek káblíků a to na č.14.Já jsem ještě platil doplnění klimatizace,a tak jsem se na fakturu nedíval co je tam napsané,až doma a o této akci tam nic není.Asi tam zajedu znovu,at mě ji dodatečně vytisknou.
Ten červený káblík.
Ten červený káblík.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
-
george2
- Nováček

- Příspěvky: 4
- Registrován: 14.03.2010 21:57
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Zdravím diskutující. Jen pro informaci, Vámi popisované problémy se netýkají jen dieselových motorů. Asi před měsícem se mi začal objevovat stejný problém. Po zahřátí motoru na provozní zteplotu (i po krátké jízdě, třeba 15 km v zimě) se mi začal spouštět ventilátor chladiče. Po vypnutí motoru se mi i okamžitě vypne i tento ventilátor. Podotýkám, že nemám klimatizaci. Asi o 14 dní později se mi k tomuto problému přidal ještě jeden, a to problém se startování studeného motoru. Startuji ho vždy na 3x. Vždy naskočí a hned zhasne a nebo běží velmi nepravidelně a motor se dusí, jako kdyby nefungoval sitič. Zhruba po 3-tím nastartování je vše již bez problémů a motor běží úplně normálně (až na ten ventilátor chladiče). Zatím jsem nepřišel na to, co by to mohlo být, ale napadlo mě, jestli to nedělá nějaké čidlo, které má přímou souvislost s ŘJ a následným tvořením směsi a také s teplotou motoru. Možná, že by to mohl být snímač teploty hlavy motoru, ale to opravdu jen hádám. Na diagnostice jsem zatím nebyl a obávám se, že to stejně nic nepřinese. Nemám totiž v tomto ohledu moc dobré zkušenosti. 
Focus 1.6i 16V, 74kW, hatchback 5-dv., 9/2000
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Napriek zdanlivo podobnému problému - tvoj ale má iný pôvod i genézu a nesúvisí s tým čo naše - aj keď ventilátor ti divne chodí...george2 píše:Zdravím diskutující. Jen pro informaci, Vámi popisované problémy se netýkají jen dieselových motorů. Asi před měsícem se mi začal objevovat stejný problém. Po zahřátí motoru na provozní zteplotu (i po krátké jízdě, třeba 15 km v zimě) se mi začal spouštět ventilátor chladiče. Po vypnutí motoru se mi i okamžitě vypne i tento ventilátor. Podotýkám, že nemám klimatizaci. Asi o 14 dní později se mi k tomuto problému přidal ještě jeden, a to problém se startování studeného motoru. Startuji ho vždy na 3x. Vždy naskočí a hned zhasne a nebo běží velmi nepravidelně a motor se dusí, jako kdyby nefungoval sitič. Zhruba po 3-tím nastartování je vše již bez problémů a motor běží úplně normálně (až na ten ventilátor chladiče). Zatím jsem nepřišel na to, co by to mohlo být, ale napadlo mě, jestli to nedělá nějaké čidlo, které má přímou souvislost s ŘJ a následným tvořením směsi a také s teplotou motoru. Možná, že by to mohl být snímač teploty hlavy motoru, ale to opravdu jen hádám. Na diagnostice jsem zatím nebyl a obávám se, že to stejně nic nepřinese. Nemám totiž v tomto ohledu moc dobré zkušenosti.
V tvojom prípade je to na liečbu šikovného mechanika - naše "vlastné životy" ventilátorov súvisa s DPF a softvérom preň určeným...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Tak že,svolávačka na chod ventilátora nepomohla,už si zase dělá co chse.Opravdu za to může asi DPF

Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
No to je mi ľúto - trochu nádeje som po tvojich slovách mal....pavel28 píše:Tak že,svolávačka na chod ventilátora nepomohla,už si zase dělá co chse.Opravdu za to může asi DPF![]()
Čo dodať ten DPF je kurňa odporné ku.v.tko...z nejakých kváziekologických mozgov...
Môže za to soft pre DPF - škoda, že p.Reckziegel zatiaľ na to neprišiel ako mu to "vyhnať z hlavy"...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Po delším provozu po svolávačce můžu říct,aspon to tak zatím vypadá,že si ventilátor dělá co chce,ale určitě už ne tak často jak před tím.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Ak ide o to - tak to mi môj chodí podstatne menej aj po pitve DPF u p. Reckziegela.
Kým mi DPF žil - chodilo mi to oveľa častejšie...asi tak o dve tretiny až tri štvrtiny v porovnaní s obdobím od septembra 2009...

Kým mi DPF žil - chodilo mi to oveľa častejšie...asi tak o dve tretiny až tri štvrtiny v porovnaní s obdobím od septembra 2009...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- pavel28
- Junior

- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Je zajímavé,že máš DPF pryč a stejně ten ventilátor dělá co chce.BobTDCi píše:Ak ide o to - tak to mi môj chodí podstatne menej aj po pitve DPF u p. Reckziegela.
Kým mi DPF žil - chodilo mi to oveľa častejšie...asi tak o dve tretiny až tri štvrtiny v porovnaní s obdobím od septembra 2009...![]()
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Aj áno, aj nie - tá nová riadiaca jednotka ventilátora - podľa mňa sú v nej zadané iné preddispozície a inak vyhodnocuje rovnaké parametre a dáva iné pokyny ventilátoru a ktovie čomu ešte...
Zároveň k tomu v RJ tiež upgradeovaná verzia softu na regeneráciu DPF.
Napokon regeneráciu spúšťa až asi 5 rôznych druhov podmienok a ich splnenie, či dokonca i len predpoklady...
A dve úrovne kontroly - tzv."supervisor" a "manager" - takže je to naozaj dosť zapeklitá situace...

Zároveň k tomu v RJ tiež upgradeovaná verzia softu na regeneráciu DPF.
Napokon regeneráciu spúšťa až asi 5 rôznych druhov podmienok a ich splnenie, či dokonca i len predpoklady...
A dve úrovne kontroly - tzv."supervisor" a "manager" - takže je to naozaj dosť zapeklitá situace...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- C-MAX 1,6Tdci
- Nováček

- Příspěvky: 2
- Registrován: 15.04.2010 17:06
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
mne sa to stáva tiež, ručička príde max. po 90° a väčšinou sa vtedy púšťa ventilátor... netuším prečo to robí ale zatiaľ si z toho ťažkú hlavu nerobím 
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Kým ti nenabieha aj v stavoch, kedy ručička teplomera ani zďaleka nedosahuje pracovné - nominálne teplotné rozmedzie, tak je škoda s a s tým zaťažovať...

Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- zuntak
- Junior

- Příspěvky: 252
- Registrován: 25.12.2009 15:52
Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty
Já mám vždy tak 1mm tod prostřední čárku teplotu takže ok,vždy když nastartuju tak do 10sekund naskocí hl. větrák ale to jen v případě když mám zaplou klimatizaci(automatickou),při jízdě se mi vypne,když ale vypnu klimačku tak se mi větrák nespustí.Takhle to má fungovat
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

