
Ať už jsi úplně v obraze

vyrábí ho BP resp. Castrol:Rendy píše:Pánové,hledal jsem všude,ale nenašel nikde výrobce kdo to vlastně vyrábí tu formuliF 5w30 pro ford,jen tak ze zvědavosti???
Sunoco vlastní novou moderní rafinerii V Malajsii na výrobu základových olejů má kvalitní oleje. Sunoco sem používal v Daewoo.petnet píše:Koupil jsem FFI a olej je uvedený jen 10W40, tak ani nevím, co tam vlastně je. Chtěl bych zkusit TITANIUM DYNAMIC 5W30 od Sunoco. Specifikace přímo pro Fordy.
http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... 30-5-litru
Máte nějaké zkušenosti?
na toto jsem čekal BobTDCi! Selský rozum mi říkal to samé, ale čekal jsem, až to tu někdo řekne. Sice jsem říkal, že tam dám Formulu F, ale myslím, že zrovna teď před létem skočím na fórum Peugeota a tam se trochu podívám po vhodných olejích. Budu samozřejmě vycházet striktně ze specifikací Peugeota... na autě totiž (zvlášť u tubrodieselu-common rail-DPF-turbo) nehodlám šetřit minimálně na dvou zásadních věcech - na kvalitě paliva a kvalitním oleji. Respektive na oleji, který byl předepsán původním výrobcem. Toto prostě není motor Ford. A i kdyby tam Ford dělal nějaké úpravy, tak jenom proto, aby tam tu svojí všudypřítomnou Formulu mohl naroubovat. Minimálně si myslím, že "Peugeotí" olej bude stejně vyhovující, ale daleko více si myslím, že bude pro 1.6/2.0 TDCi prostě vhodnější a myslím, že je to i logické v kontextu původu tohoto motoru...BobTDCi píše:je naivné myslieť si, že je to to úplne najlepšie čo pre tento konkrétny motor môže byť. ˇAno určite kopa hláv od Forda dumala nad tým, či a ako možno tento olej pre motor 1.6TDCi použiť - dokonca som ochotný uveriť i tomu, že možno dokonca mierne upravili receptúru - aby ho v konečnom dôsledku v tomto motore mohol byť použitý. Povedzme si úprimne, že tam šlo a ide hlavne o to, aby sa s čo najmenšími nákladmi dalo "existovať" prakticky temer s jediným olejom pre /temer/ všetky svoje motory...
BobTDCi...toto mi uz pripomina jednu debatu o tomto oleji.Ok.Stale ale nechcem uverit,ze ten zlaty Ford nam nechce vytahovat peniaze za drahe a rozlicne oleje pre rozlicne motorizacie.Trebars taky VW ma tych specifikacii a druhov xxx a vobec ich to netrapi,ze tahaju ludom peniaze s kapsy.Zlaty Ford ,ze?To je ale blbost,ale v poslednej vete pises,ze pri vysokych vykonoch je treba iny olej,vysvetli mi teda,preco aj do mojho Volvo motora ST tento olej tiez uplne staci?Ina situacia je u RS,kde uz je olej iny.Asi to niekto hodne dobre testoval,kym zistil,co tam pojde,kde to treba a kde nie.Fakt sa tu podla mna vsetci len hrame na nejakych odbornikova znalcov a pritom o tom vieme prd.Nechajme teda rozhodnutie takychto dolezitych veci na tych,ktory sa tymto zaoberaju a zivia.My tu mozeme o tom maximalne iba takto tlachat a dbatovat.BobTDCi píše:Formula F 5W30 pre 1.6TDCi.
Nemôžem nepovedať svoj názor. Aj keď je olej Formula F 5W30 schváleným od Forda - je naivné myslieť si, že je to to úplne najlepšie čo pre tento konkrétny motor môže byť. ˇAno určite kopa hláv od Forda dumala nad tým, či a ako možno tento olej pre motor 1.6TDCi použiť - dokonca som ochotný uveriť i tomu, že možno dokonca mierne upravili receptúru - aby ho v konečnom dôsledku v tomto motore mohol byť použitý. Povedzme si úprimne, že tam šlo a ide hlavne o to, aby sa s čo najmenšími nákladmi dalo "existovať" prakticky temer s jediným olejom pre /temer/ všetky svoje motory...
Nebol tu spomenutý ešte motor 1.6MZD v Mazde 3 a 6.
V zime je určite ten olej úplne dobrým riešením, ale na druhej strane pri letných horúcich jazdách v značnej až plnej záťaži sú pre tento motor i lepšie riešenia - o tom niet pochýb.
Ide o špecifické vlastnosti mazacieho filmu - ktoré majú oleje kategórie A4/B4 podstatne lepšie - aj s východzie pozície pre ich kvalitu majú lepšie oleje s vyššou viskozitou 5W/40.
Olej 5W30 je pre tento motor kompromisom, ktorý mu síce veľmi nepomôže - ale je ešte akceptovateľný...
Som ale presvedčený, že kto jazdí viac v hornej záťažovej úrovni možností motora/teda využíva väčšinu výkonového potenciálu/ - urobí lepšie, ak sa prikloní k oleju podľa špecifikácií podľa výrobcu motora.
![]()
to udělám velmi pravděpodobně stejně, až na to, že ho po první výměně budu měnit po 15000km (Ford říká 20000, Havoline dokonce 32000km). Myslím, že těch 15000km bude optimálních. I když, co já vím, jenom mi to podle všech informací tak přijdestand píše:Já dal po koupi na zkrácený interval - 6tis (kvuli pročištění) a pak po 10-12tis.
Mne zasa nejde z mysle tá podvedomá realita - aby Ford mal províziu z každého litra predaného oleja pre "každé" auto Ford predávaného pod vlastnou značkou a z dôvodu minimalizácie nákladov a zjednodušenie celého procesu/nezahltenie sa neprehľadnou skladbou ponuky rôznych olejo rôznych výkonnostných tried pre portfólio svojich vozidiel.zirafak píše: BobTDCi...toto mi uz pripomina jednu debatu o tomto oleji.Ok.Stale ale nechcem uverit,ze ten zlaty Ford nam nechce vytahovat peniaze za drahe a rozlicne oleje pre rozlicne motorizacie.Trebars taky VW ma tych specifikacii a druhov xxx a vobec ich to netrapi,ze tahaju ludom peniaze s kapsy.Zlaty Ford ,ze?To je ale blbost,ale v poslednej vete pises,ze pri vysokych vykonoch je treba iny olej,vysvetli mi teda,preco aj do mojho Volvo motora ST tento olej tiez uplne staci?Ina situacia je u RS,kde uz je olej iny.Asi to niekto hodne dobre testoval,kym zistil,co tam pojde,kde to treba a kde nie.Fakt sa tu podla mna vsetci len hrame na nejakych odbornikova znalcov a pritom o tom vieme prd.Nechajme teda rozhodnutie takychto dolezitych veci na tych,ktory sa tymto zaoberaju a zivia.My tu mozeme o tom maximalne iba takto tlachat a dbatovat.
Na vyjadrenia výrobcov oleja - ak sú pre nejaký nový motor s dlhým výmenným intervalom - nie je rozumné reflektovať. Výmenný interval je vždy striktne určený výrobcom motora - ten vie aké druhy materiálov použil, aké spôsoby opracovania - teda "drsnosti povrchu" na jednotlivých trecích súčiastkach má, aké tolerančné polia vôlí v uloženiach sú pri novom motore aaké sú pri konci jeho životnosti - tiež prietoky mazacích kanálikov, výkon čerpadla oleja a v neposlednom rade chemické reakcie konkrétneho oleja/s jeho receptúrou/ s materiálmi vznikajú - okrem bežných splodín spaľovacieho procesu - či už z benzínu, či z nafty, koľko nízkoteplotných tzv."šedých kalov" i vysokoteplotných tzv. "čiernych kalov" počas intervalu vzniká, k tomu alkalická rezerva oleja, detergenčné vlastnosti, schopnosť eliminovať dopad kryštálikov sadzí ako abrazíva - pri dieseloch a podobne...mickielli15 píše:to udělám velmi pravděpodobně stejně, až na to, že ho po první výměně budu měnit po 15000km (Ford říká 20000, Havoline dokonce 32000km). Myslím, že těch 15000km bude optimálních. I když, co já vím, jenom mi to podle všech informací tak přijdestand píše:Já dal po koupi na zkrácený interval - 6tis (kvuli pročištění) a pak po 10-12tis.. Teď jsem psal mail dvěma odborníkům na paliva a maziva tak čekám na odpověď
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti