TDCi motor vypnul za jizdy
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 19.10.2008 13:56
Re: TDCi motor vypnul za jizdy
Je to přesně ono čidlo vačkového hřídele měj jsem přesně takovou závadu.Do fodu nejezdi já platil 2200 samotné čidlo stojí zhruda 600.
- doncamillo
- Nováček
- Příspěvky: 53
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: TDCi motor vypnul za jizdy
Tak som to cidlo polohy vacky pred par tyzdnami vymenil a dnes rano zase problem. Autom sa par dni nehybalo a ked som rano dosiel ku krizovatke a zostal stat na cervenu (asi 500 m jazdy) bez nejakeho varovania pri vymacknuti spojky zdochlo. Ziadny naznak problemu (ziadne cuknutie, skakanie, nejaky zvuk) len sa mi rozsvietili vsetky kontrolky. Nakopol som ho znovu a siel bez problemov dalej.
Ked si robim statistiku tak mi to dohromady 3krat zo 4 zdochlo za studena zhruba v tej istej krizovatke 500m od domu, vzdy po tom co som vymackol spojku. Stvrty krat mi to zdochlo po dlhsej jazde ked bol motor zahriaty. Len vtedy sa mi rozblikala kontrolka zhavenia - inak to bolo bez varovania.
Mate nejake typy na riesenie? Obavam sa, ze sa serioznej diagnostike asi nevyhnem... Olej aj s filtrom som menil pred 5tkm, naftovy filter pred 23tkm.
Ked si robim statistiku tak mi to dohromady 3krat zo 4 zdochlo za studena zhruba v tej istej krizovatke 500m od domu, vzdy po tom co som vymackol spojku. Stvrty krat mi to zdochlo po dlhsej jazde ked bol motor zahriaty. Len vtedy sa mi rozblikala kontrolka zhavenia - inak to bolo bez varovania.
Mate nejake typy na riesenie? Obavam sa, ze sa serioznej diagnostike asi nevyhnem... Olej aj s filtrom som menil pred 5tkm, naftovy filter pred 23tkm.
Mondeo MK4, 2.0 TDCi (120kW), r.v. 2011, combi
pred tým: FoFo I, 1.8 TDCi (74 kW), r.v. 2004, 5-dverový hatchback.
pred tým: FoFo I, 1.8 TDCi (74 kW), r.v. 2004, 5-dverový hatchback.
- _djproces
- Zkušený
- Příspěvky: 1437
- Registrován: 18.04.2008 00:05
- Bydliště: POcity :) SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCi motor vypnul za jizdy
Mne to presne spravilo dnes 500m od domu a naposledy asi pred tyzdnomdoncamillo píše:ked som rano dosiel ku krizovatke a zostal stat na cervenu (asi 500 m jazdy) bez nejakeho varovania pri vymacknuti spojky zdochlo. Ziadny naznak problemu (ziadne cuknutie, skakanie, nejaky zvuk) len sa mi rozsvietili vsetky kontrolky. Nakopol som ho znovu a siel bez problemov dalej


- doncamillo
- Nováček
- Příspěvky: 53
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: TDCi motor vypnul za jizdy
Len tak nahodou si neskusal diagnostiku? Daco, coho by sa dalo chytit...
Mondeo MK4, 2.0 TDCi (120kW), r.v. 2011, combi
pred tým: FoFo I, 1.8 TDCi (74 kW), r.v. 2004, 5-dverový hatchback.
pred tým: FoFo I, 1.8 TDCi (74 kW), r.v. 2004, 5-dverový hatchback.
- doncamillo
- Nováček
- Příspěvky: 53
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: TDCi motor vypnul za jizdy
Ahojte,
sice nerad, ale predsa po roku otvaram toto vlakno. Podla pokynov som pred rokom vymenil cidlo vacky a bol klud. Az do minuleho mesiaca. Zase sa mi za jazdy rozblikala kontrolka zhavenia a po vymacknuti spojky zdochol motor. Motor nebol studeny - mal som za sebou uz skoro 100km... Po skusenostiach som uz bez nejakeho vahania rychlo natocil motor (skocil okamzite) a pokracoval v jazde, bez toho aby som zastavil. Na druhy den som mal volno, tak som sa zastavil na diagnostiku vo Forde v Banovciach nad Bebravou. Vysledok po zhruba 1,5 hodine prace: diagnostika ukazala zly tlak turba (jeden clovek povedal ze vysoky, druhy ze nizky - tak neviem), ale to by s tymto nemalo mat suvis. Cerpadlo je vraj OK, trysky tiez. Okrem toho mi nahrali nove kalibracie vstrekovacov.
Vyse mesiaca bol klud, az som zase isiel tu istu trasu a na uplne presne tom istom mieste sa mi zase rozblikala kontrolka zhavenia a motor zdochol. Proste moj Fokus tam ma nejaky bermudsky trojuholnik
Aby som to miesto opisal: je to vjazd do dediny, kde je po miernom stupani dost slusny kopec dole (Pre tych co to poznaju: vjazd do Urminiec smerom do Topolcian). Je to asi najprudsi padak na mojich trasach, pocas ktoreho potrebujem dost brzdit. Jazdievam to tak, ze brzdim motorom a pomaham mu este klasickou brzdou. Ked sa to stalo prvy krat, bolo to na trojke (otacky okolo 3000), druhykrat som to radsej zobral na stvorke (otacky okolo 2000). V oboch pripadoch to zdochlo. Inde nie. Aj pred tym ako som vymenil cidlo vacky, s teplym motorom mi to zdochlo len pri brzdeni motorom dole kopcom.
Co si o tom myslite? Nove cidlo vacky tam mam skoro rok a doteraz bol pokoj. Cez leto som tadial jazdieval rovnako a vsetko bez problemov. To cidlo som kupoval v e-shope zo Slovenska, ale prepodkladam, ze pochadza z Polska. Mam podozrenie, ci mi zase nepredali nejake to z blbej serie, ktora tu robi kopu ludom problemi. Napada vas nieco ine? Kedze sa to deje vylucne len pri brzdeni motorom (teda pri otackach, ale minimalnom vykone), klasicke vady ako cerpadlo, vstreky, ci turbo to predpokladam nebudu.
Dik za akekolvek postrehy...
sice nerad, ale predsa po roku otvaram toto vlakno. Podla pokynov som pred rokom vymenil cidlo vacky a bol klud. Az do minuleho mesiaca. Zase sa mi za jazdy rozblikala kontrolka zhavenia a po vymacknuti spojky zdochol motor. Motor nebol studeny - mal som za sebou uz skoro 100km... Po skusenostiach som uz bez nejakeho vahania rychlo natocil motor (skocil okamzite) a pokracoval v jazde, bez toho aby som zastavil. Na druhy den som mal volno, tak som sa zastavil na diagnostiku vo Forde v Banovciach nad Bebravou. Vysledok po zhruba 1,5 hodine prace: diagnostika ukazala zly tlak turba (jeden clovek povedal ze vysoky, druhy ze nizky - tak neviem), ale to by s tymto nemalo mat suvis. Cerpadlo je vraj OK, trysky tiez. Okrem toho mi nahrali nove kalibracie vstrekovacov.
Vyse mesiaca bol klud, az som zase isiel tu istu trasu a na uplne presne tom istom mieste sa mi zase rozblikala kontrolka zhavenia a motor zdochol. Proste moj Fokus tam ma nejaky bermudsky trojuholnik

Aby som to miesto opisal: je to vjazd do dediny, kde je po miernom stupani dost slusny kopec dole (Pre tych co to poznaju: vjazd do Urminiec smerom do Topolcian). Je to asi najprudsi padak na mojich trasach, pocas ktoreho potrebujem dost brzdit. Jazdievam to tak, ze brzdim motorom a pomaham mu este klasickou brzdou. Ked sa to stalo prvy krat, bolo to na trojke (otacky okolo 3000), druhykrat som to radsej zobral na stvorke (otacky okolo 2000). V oboch pripadoch to zdochlo. Inde nie. Aj pred tym ako som vymenil cidlo vacky, s teplym motorom mi to zdochlo len pri brzdeni motorom dole kopcom.
Co si o tom myslite? Nove cidlo vacky tam mam skoro rok a doteraz bol pokoj. Cez leto som tadial jazdieval rovnako a vsetko bez problemov. To cidlo som kupoval v e-shope zo Slovenska, ale prepodkladam, ze pochadza z Polska. Mam podozrenie, ci mi zase nepredali nejake to z blbej serie, ktora tu robi kopu ludom problemi. Napada vas nieco ine? Kedze sa to deje vylucne len pri brzdeni motorom (teda pri otackach, ale minimalnom vykone), klasicke vady ako cerpadlo, vstreky, ci turbo to predpokladam nebudu.
Dik za akekolvek postrehy...
Mondeo MK4, 2.0 TDCi (120kW), r.v. 2011, combi
pred tým: FoFo I, 1.8 TDCi (74 kW), r.v. 2004, 5-dverový hatchback.
pred tým: FoFo I, 1.8 TDCi (74 kW), r.v. 2004, 5-dverový hatchback.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.11.2009 22:01
- Bydliště: Hranice
Re: TDCi motor vypnul za jizdy
No, pridam se... Ted v mrazech stejny problem. Nejak nastartuju, zadny luxus, ale chytne, po chvili jizdy, vetsinou kdyz chci pridat, se rozblika zhaveni a vypne motor, kdyz to vypadne takto vicekrat, zustane svitit i kontrolka motoru. V nedeli jsem pri tankovani pridal aditivum (bylo cca -16 a naftu v okoli porad maji do -15). Uz jsem se chystal na diagnostiku, kontrolka motoru vecer po nastartovani zhasla a auto jelo, jakoby nic... Vsechno OK. Mel jsem radost, ze nafta pomohla. Dneska -25, start se podaril, po cca kilometru v kopci blik a konec... totez co v nedeli. Startnul jsem znovu a naskocil. Tak jsem pomalym tempem dojel do prace, chovalo se to jak v nedeli, kdyz jsem potreboval zrychlit (jako treba jet aspon 70, at nebrzdim provoz vic nez nakladaky), rozblikala se kontrolka zhaveni a vypl motor. Po meste uz to jelo lip, i teplomer povylezl z -25 na -20. Uz to neblikalo, jen mi zustala svitit kontrolka motoru, ktera nejspis vecer sama zhasne, jako v nedeli.
U me je to tedy zatim silne zavisle na teplote, udela to v mrazu, vetsinou kdyz se teplota priblizi tomu, co by mela vydrzet nafta (v nedeli to bylo tech -15, dnes tam byla nedelni s prisadou, tak jak jsem to naredil by to melo byt do -24).
Nejvic me stve, ze manzelka s mym starym Ventem 1.9TDI nastartuje i v mrazech na prvni otoceni motoru a ten stary krap funguje i v zime spolehlive, zadny aditiva, zadna super nafta (no, dnes cekala asi 5 minut s nastartovanym motorem, nez se ji povedlo pres ztuhly olej v prevodovce zaradit). Aspon pro me muze dojet, kdyby mi to nekde vyplo motor definitivne...
U me je to tedy zatim silne zavisle na teplote, udela to v mrazu, vetsinou kdyz se teplota priblizi tomu, co by mela vydrzet nafta (v nedeli to bylo tech -15, dnes tam byla nedelni s prisadou, tak jak jsem to naredil by to melo byt do -24).
Nejvic me stve, ze manzelka s mym starym Ventem 1.9TDI nastartuje i v mrazech na prvni otoceni motoru a ten stary krap funguje i v zime spolehlive, zadny aditiva, zadna super nafta (no, dnes cekala asi 5 minut s nastartovanym motorem, nez se ji povedlo pres ztuhly olej v prevodovce zaradit). Aspon pro me muze dojet, kdyby mi to nekde vyplo motor definitivne...
Ford Focus 1.8 TDCI 85KW Combi 2003
- ronin
- Nováček
- Příspěvky: 135
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lanškrounsko
Re: TDCi motor vypnul za jizdy
Tak dnes u nás -15 nastartoval jsem na poprvé ale po asi 2km přesně to samé jak popisuje pvavra,myslíte že je to tím mrazem nebo začíná odcházet čidlo polohy vačky.Po znovu nastartování jede jako by se nic nedělo.Mám najeto 125 000km.Děkuji za názory
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.11.2009 22:01
- Bydliště: Hranice
Re: TDCi motor vypnul za jizdy
Vcera vecer jsem jel domu z prace, vsechno OK, kontrolka motoru taky zhasla, stejne jako v nedeli. Dnes jsem rano pri cca -10 vezl malou do skolky a vzal to pak stejnou trasou jako vcera, v kopci pridal po cca stejne dobe behu motoru stejne jako vcera a zadny problem, auto celkem ochotne zrychlovalo, vsechno v pohode, podminky az na teplotu venku stejne. Podle me se na tom projevuje ten mraz a nafta (filtry jsem menil pred mesicem, tim to nebude, pred mesicem se i prochazela diagnostika a zadny problem nebyl - to jsem resil blikajici airbagy, spatny kontakt predniho cidla narazu...). Zkusim to zitra nechat napichnout na diagnostiku, jestli z toho neco chytreho vypadne, treba mu nejaky problem zustal v pameti...
Ford Focus 1.8 TDCI 85KW Combi 2003
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 08.07.2009 22:25
Re: TDCi motor vypnul za jizdy
Ahoj všichni,
přibližně před 3 měsíci bylo venku -15°C a po 10 km jízdy, při akceleraci do kopce, se mi rozblikala kontrolka žhavení a motor výrazně ztratil výkon, ale na trojku se s tím nechalo normálně jet. Tak jsem strnule dojel alespoň do nejbližšího města. Vypnul jsem motor, otevřel kapotu jestli třeba nezamrznul fridex, ale nic. Motor bez problémů nastartoval a až do včerejška byl klid. Včera se závada opakovala s tím rozdílem, že motor zdechnul úplně. Opět to bylo po 10km a při akceleraci z vesnice.
V návodu jsem našel, že blikající kontrolka žhavení signalizuje problém s teplotou motoru a závada může nastat při teplotách pod -15°C nebo v letních měsících. Při přehřátí počítač odpojí vstřikování do dvou válců, kterými je proháněn jenom vzduch za účelem ochlazení motoru a údajně se s tím nechá dojet do nejbližšího servisu. Zbylé dva válce běží normálně.
______________________________
Focus 1.8 TDCi 85kW, 11/2004
přibližně před 3 měsíci bylo venku -15°C a po 10 km jízdy, při akceleraci do kopce, se mi rozblikala kontrolka žhavení a motor výrazně ztratil výkon, ale na trojku se s tím nechalo normálně jet. Tak jsem strnule dojel alespoň do nejbližšího města. Vypnul jsem motor, otevřel kapotu jestli třeba nezamrznul fridex, ale nic. Motor bez problémů nastartoval a až do včerejška byl klid. Včera se závada opakovala s tím rozdílem, že motor zdechnul úplně. Opět to bylo po 10km a při akceleraci z vesnice.
V návodu jsem našel, že blikající kontrolka žhavení signalizuje problém s teplotou motoru a závada může nastat při teplotách pod -15°C nebo v letních měsících. Při přehřátí počítač odpojí vstřikování do dvou válců, kterými je proháněn jenom vzduch za účelem ochlazení motoru a údajně se s tím nechá dojet do nejbližšího servisu. Zbylé dva válce běží normálně.
______________________________
Focus 1.8 TDCi 85kW, 11/2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.11.2009 22:01
- Bydliště: Hranice
Re: TDCi motor vypnul za jizdy
Tak jsem po servise a po diagnostice. Pocitac si po vypnuti motoru zapamatoval zavadu, kterou to vyhodilo jako nizky tlak ve vstrikovacim potrubi. Kdyz jsem klukum popsal, co mi to dvakrat udelalo a pri cem a proc jsem to chtel hodit na diagnostiku, tak mi k tomu rekli asi tolik, ze v poslednich tydnech co mrzne presne s timto popisem dotahli do garaze nekolik Common Rail dieselu vetsinou od Renaultu a Peugotu, ktere po jizde v mraze vyply motor pri snaze o pridani plynu podobne s tim rozdilem, ze jejich ridici jednotka vypne motor uplne a nedovoli hned znovu nastartovat. Pry staci, kdyz to nechaji par hodin stat v teple garazi. Provozni hodnoty diagnostiky na zaplem motoru byly OK, tlak v potrubi taky, po resetnuti se zavada znovu neobjevila.
Vedlejsi efekt vcerejsi opravy (planovana vymena nehezky drahe a rezave trubky od chlazeni, ze ktere prosakovala chladici kapalina a tekla primo do starteru, kteremu se to v prosinci definitivne prestalo libit - kus krive trubky na bloku motoru za cerpadlem s nekolika odbockama) bylo zjisteni, ze kdyz jsem v prosinci chtel, at mi pri oprave mrtveho starteru prekontroluji i zhavice, tak na to zapomeli a mi se s tim nechtelo hrat (nemam teplou garaz). V domeni, ze jim nic neni a pri cteni prispevku ve foru, jak to blbe startuje v zime, jsem to bral jako vlastnost (jezdim Fordem prvni zimu). Tak se dnes daly nove zhavice, jsem zvedavy, co to udela s ranim startem - mohlo by to byt i poznat, doted jsem startoval bez zhaveni, nemelo co zhavit, vadne vsechny.
Vedlejsi efekt vcerejsi opravy (planovana vymena nehezky drahe a rezave trubky od chlazeni, ze ktere prosakovala chladici kapalina a tekla primo do starteru, kteremu se to v prosinci definitivne prestalo libit - kus krive trubky na bloku motoru za cerpadlem s nekolika odbockama) bylo zjisteni, ze kdyz jsem v prosinci chtel, at mi pri oprave mrtveho starteru prekontroluji i zhavice, tak na to zapomeli a mi se s tim nechtelo hrat (nemam teplou garaz). V domeni, ze jim nic neni a pri cteni prispevku ve foru, jak to blbe startuje v zime, jsem to bral jako vlastnost (jezdim Fordem prvni zimu). Tak se dnes daly nove zhavice, jsem zvedavy, co to udela s ranim startem - mohlo by to byt i poznat, doted jsem startoval bez zhaveni, nemelo co zhavit, vadne vsechny.
Ford Focus 1.8 TDCI 85KW Combi 2003
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů