Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 17.01.2010 08:17

Ma.rt: je to informace přímo od prodejce, který jí měl nejprve jako předváděčku a rychle ji prodali pod cenou po výměně jednoho turba v 8000 km ??? 8O Samozřejmě se koncern tímto chválit nebude. Ta přeturbovaná 1,4 jede, ale do těch 80 tisíc km , když se zadaří, jako by byly naprogramováný, a v těchto naběhaných km je vozí odtahovky do servisu jednu za druhou. Dotyčný /57 roční chlap/ je věrný celý život škodárnám, ale je to dle něj největší kasička , co vyjela z výroby.Nešťasný lidi, koupí si 1,4 solidní výkon, velmi nízká spotřeba k tomuto výkonu a přitom je to past na peněženku. Je zde 100% záruka, že 100 tis. km auto nepřekoná a cena dílů na GO se vyrovná s A6.

Tak raději zústaneme se spotřebou u Fordu, který si vezme jak u nafty , tak i u benzínu o trochu více,než konkureční značky ale na druhou stranu je to držák , který bude mít na tachometru 300 tisí což ostatní značky budou mít rosborku a sborku již dávno za sebou. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Spotřeba

Příspěvek od MK2 » 17.01.2010 09:26

Promiň, ale já teda takovým "povídačkám" že benzin 1,4Turbo od VW nevydrží víc jak 100tis kilometrů neveřím. Chápu že s tím třeba můžou mít nějaké problémy, ale jinak pochybuju že by VW pustil do seriové výroby takové šmejd motory jak říkáš... :wink:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 17.01.2010 09:35

Jen ventiluji slova člověka, který se věnuje prodeji jedné značky 30 !!! let , toť vše. :(
Je třeba se zeptat na poruchovost z jiného nezávislého zdroje, co ten na tento mtor řekne. :o
A to chtějí dát do oktávky motor1,2 turbo. :mrgreen:
Naposledy upravil(a) ballu dne 17.01.2010 10:35, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od pelen » 17.01.2010 10:27

Kolik dalsich stranek se jeste budete hadat (benzin-nafta). Vzdyt to vypada jako by se male decka hadala o hracky. Vyrabeji se jak benzinaky, tak naftaky, aby si kazdy mohl vybrat to, co mu vyhovuje. Tak proc dela natlak ten, co mu vyhovuje benzin, na toho, kteremu vyhovuje nafta a naopak? :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Spotřeba

Příspěvek od tomason » 17.01.2010 10:49

Tak tak děcka neserte se navzájem.Já měl vždy benzín poté sem jezdil i na LPG a jezdím ještě dnes Focus je můj první diesel a neměnil bych,protože benzín na dálnici by mě sežral jezdím na tři pohonné hmoty a mám otevřené hledí, každé to palivo má své kouzlo a jak ho kdo dokáže využít ke svému prospěchu je jen jeho věc no ne 8)
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 17.01.2010 10:54

pelen: máš pravdu, mám služební naftu Trafika/rok starý/ a proč bych psal bludy , po 10 km mně ještě mrznou palce u nohou a mohu točit kolečkama jak chci.

Ohledně spotřeb, je třeba přečíst pár recenzí od majitelú 1,4 jak benálu tak nafty. Při 140 - 150 km/hod není v plném naložení vyjímečná spotřeba 12 L/100km 8O což s fordama se vlezem jak nafta, tak benál do 10 L. 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
sid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 15.05.2009 00:06
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba

Příspěvek od sid » 17.01.2010 10:56

Tady je to docela v pohodě , ale co jsem s druhým autem na jiném foru tak borec chtěl poradit co si má koupit jestli je lepší benzín nebo nafta a pak to byla divočina :mrgreen:

Jinak já vím , že to tady na našem foru bude znít blbě , ale když nafta tak se nemužu ubránit tomu obdivovat parametry motorů novějších BMW /spotřeba/výkon/mk/
Ford focus II 1,8 HB 2007
Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2010 12:25

ja to taky nevnimam, ze bychom se tu napadali a koneckoncu, jsme chlapi, ne? :mrgreen:
se musim zeptat toho znameho, kolik ma na ty 1,4tsi najeto. ale je mi to fakt divny, vw uz dlouho delal 1,8t a to byl slusnej motor. proc by se jim najednou melo neco podobneho sypat, to je mi fakt zahadou. diesely jsou namahany mnohem vic a drzej.

ze diesel hned netopi, to je jasny, proto si kazdej vybere to, co mu vyhovuje. ale nejde rict obecne, ze benziny/diesely jsou nanic.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Spotřeba

Příspěvek od Bullitt » 17.01.2010 14:00

Fakt že jo, nemá cenu jedno vyzdvihovat a druhé zatracovat, diskuze nafta-benzín se omílají pořád a to nejen tady na fóru.
Každé palivo má svoje pro a proti, já mám benzín, protože najezdím málo za rok(vyšší spotřeba benzínu tolik neudělá), nejezdím většinou dlouhé trasy(benzín topí hned a diesel by na krátkých trasách víc trpěl) a dálnice skoro vůbec(kde nafta žere míň). A v neposlední řadě mi vadí zvukový projev dieselů(vibrace, traktorový zvuk) a to včetně moderních. Tedy benzín je pro mě ideální, ale kvůli tomu určitě turbodiesely nezatracuju, jejich jízdní vlastnosti znám aspoň se služebních(tedy to jsou oktávky). Pokud bych já najezdil hodně za rok, delší trasy a více na dálnici, tak určitě naftu budu zvažovat více.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
štíreček
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.01.2010 21:46
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od štíreček » 17.01.2010 18:19

Člověk je tvor zapřisáhlý, tak nemá cenu se hádat. Každému vyhovuje něco jiné, takže proč to řešit. Akorát na tohle téma jsem už přečetl dost názorů a vždy mě dojme několik věcí. Třeba kilowaty jsou kilowaty :idea: ale to je jen jedna stránka mince, ta druhá jsou otáčky - to pak vypovídá o tom, jak je motor pružný. Takže kilowaty bez otáček nic neřeknou o pružnosti motoru.
Dál většina zapřisáhlých benzíňáků bude hájit zvuk, nejčastěji se setkávám s názory jako traktor, chrochtání atd, ale ta doba už je dávno pryč. Ten kdo má commonrail, tak ví, o čem mluvím.
Topení :idea: Benzín a nafta mají rozdílnou účinnost, nafta má daleko vyšší účinnost spalování, tudíž se účinně spaluje a nemění se ve zbytečné teplo. Já například topím po dvou kilometrech, vlastně ani nemusím jet, většina dnešních díslů má přídavné el. topení.

Benzín se hodí do sporťáků, jinak v nich nevidím žádnou výhodu.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2010 20:28

zcasti mas pravdu, prave ze kilowaty uz zohlednuji otacky, coz nezohlednuje tocak. kdyz bude mit benzin 100kw pri 6000ot a diesel 100kw pri 4000ot, znamena to, ze diesel ma pri techto kw 1,5 krat (6000/4000) vetsi tocak a kdyz mu dam 1,5 krat tezsi prevod, budou tato auta (pokud budou jinak identicka - nekamenujte me, ze diesel je tezsi :mrgreen: ) mit pri teto rychlosti stejny tocak na kolech.
ale snad si jinak rozumime, prubeh Nm je nesmirne dulezity a motory s turbem jsou na tom mnohem lepe.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Filous
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 01.08.2009 17:23
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od Filous » 18.01.2010 19:05

Jasný ale kde by byli diesli bez commonreilu ( mimochodem italský patent ) a turba a to že ty nejnovější diesli nechrochtaj jo už ne tolik to je fakt ale vždycky to poznám i po slepu a za roh že je to diesl ale jasný doba jde dopředu tak kdo ví možná že za pár let změním třeba názor takže dieslum zdar a jinak benzín !!! Sorry !!!!!
1.8 16v Ghia combi 1999

Uživatelský avatar
štíreček
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.01.2010 21:46
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od štíreček » 18.01.2010 19:45

Ma.rt :arrow: Otáčky i kilowaty zohledňují i točivý moment, protože platí

výkon (W) = točivý moment * otáčky * PI/30 (koeficient 9550)

V podstatě platí, že největší zrychlení je v otáčkách mezi max krouťákem a max výkonem. Jelikož má "chrochták" nízko krouťák, tak se s ním mnohem lépe jezdí, ale je limitující malý rozsah otáček. Nový commonrail už je na tom lépe, na trojku se dá jet 30 nebo i 140, klidně se nechá vytočit i za pět tisíc a nevadne jak předchozí td motory. Převodovka už je věc jiná, protože bereme v potaz krouťák motoru, ne krouťák na kolech.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 18.01.2010 22:12

no tohle jsem se ti snazil vysvetlit :mrgreen:
vykon je zavisly na kroutaku a otackach, pricemz kroutak je zavisly na otackach. zrychleni je nejvetsi prave v maximu tociveho momentu a to jednoduse proto, ze motor ma v techto otackach nejvetsi silu.
mimochodem kroutak na kolech je nejdulezitejsi, co je na motoru, je celkem putna.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
štíreček
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.01.2010 21:46
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od štíreček » 21.01.2010 21:39

Točivý moment krát otáčky dává výkon, takže krouťák není závislý na otáčkách, ale síle na páce. Ta je u různých motorů jiná, palivo, kompresní poměr, systém spalování, přeplňování.....a dle "síly" motoru se určuje převodový poměr.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: xSam a 1 host