Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
sebi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Holešov

Re: Spotřeba

Příspěvek od sebi » 26.12.2009 08:28

Taky mě příjde jednoduší přehodit celou převodovku. Uvažoval jsi už nad touto úpravou, třeba z převodovku z vrakáče?Je něco co tě od této operace odrazuje? Když se totiž tak zamýšlím nad tím, že u té stávájící je třeba motor pořád točit, tak to nízké spotřebě asi moc nenahrává. :)

Petr

Fofo 1.6 16V, r.v. 99

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 26.12.2009 09:33

Nebude lepší a jednoduší snížit profil pneumatik při stejné šíři a zapsat do TP za litr. Při stejné šíři a o stupeň nižšího indexu to dělá o 500 ot/min vyšších při stejné rychlosti. Převodovku bych stopro nerozdělával ani nevyměňoval. Jestli to uděláš gumama nebo převodovkou, stejně v obou případech ti bude kecat tachometr. 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od pelen » 26.12.2009 12:17

Uplne nejjednodusui je jeste chvilku pojezdit a pak vymenit cele auto. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
sebi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Holešov

Re: Spotřeba

Příspěvek od sebi » 26.12.2009 13:44

Pelen: Dnes máš odemne 10 bodů, za srandovní připomínky. Jen tak dál. :lol:

Petr

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 26.12.2009 16:17

Ja vam nechci brat iluze, ale ta zmena staleho prevodu nebude mit tak dramaticky vliv, je to jen o nejakych 5-6%. Ja jsem uz takhle na jednom aute staly prevod nechaval menit pri GO prevodovky, ale naopak z pomala do rychla (cca 8%), protoze se zacalo jezdit na dalnicich 130 a nechtel jsem tak velke otacky. Na dynamice to bylo znat nepatrne... co jsem musel jet na ctyrku, jel jsem na ni stejne dal a spis jsem ocenil, ze kazdy kvalt jsem mohl rozjet o neco vice nez predtim...
jedno elegantni reseni tenhle rebus ma a to je auto se sestikvaltem :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 26.12.2009 17:09

ballu píše:Nebude lepší a jednoduší snížit profil pneumatik při stejné šíři a zapsat do TP za litr. Při stejné šíři a o stupeň nižšího indexu to dělá o 500 ot/min vyšších při stejné rychlosti. Převodovku bych stopro nerozdělával ani nevyměňoval. Jestli to uděláš gumama nebo převodovkou, stejně v obou případech ti bude kecat tachometr. 8O
V TP mam zapisane pneu s profilom 55. Aktualne jazdim zimne pneu s profilom 60 a rozdiel v zrychleni je nebadatelny - v obvode kolesa je rozdiel iba 3.3% cize 500ot./min pri rovnakej rychlosti to nerobi ani nahodou :wink:
Ma.rt píše:Ja vam nechci brat iluze, ale ta zmena staleho prevodu nebude mit tak dramaticky vliv, je to jen o nejakych 5-6%. Ja jsem uz takhle na jednom aute staly prevod nechaval menit pri GO prevodovky, ale naopak z pomala do rychla (cca 8%), protoze se zacalo jezdit na dalnicich 130 a nechtel jsem tak velke otacky. Na dynamice to bylo znat nepatrne... co jsem musel jet na ctyrku, jel jsem na ni stejne dal a spis jsem ocenil, ze kazdy kvalt jsem mohl rozjet o neco vice nez predtim...
jedno elegantni reseni tenhle rebus ma a to je auto se sestikvaltem :mrgreen:
Rozdiel medzi rozvodovkou 3.82 a 4.06 na 5. stupni pri rychlosti 120 km/h je cca 200 otacok. Ked je to vysokootackovy motor tak tych 200 otacok je dost rozdiel + tazsi staly prevod ako keby "kradol" Nm. Pocitovo to vobec "netlaci do sedadiel".
pelen píše:Uplne nejjednodusui je jeste chvilku pojezdit a pak vymenit cele auto. :lol:
Taky je plan ... len to zrejme bude trochu dlhsia chvilka :mrgreen:
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 26.12.2009 17:42

ja to chapu, ze delsi almara bere Nm, ale je to jen o 5-6%, takovehle rozdily jsou mezi stejnymi motory.. nekdo nameri 100koni, jiny 95 a jiny 105. pokud nekdo ma moznost to zadara vymenit, tak dejme tomu, ale jakakoliv investice se fakt nevyplati.. ten rozdil tak velky fakt nebude...jestli to ted pocitove vubec netlaci do sedadel, tak na 4.06 to bude skoro stejne. problem je ten, ze zadna 1.6 benzin na petku netlaci do sedadel :D to jste ve spatne kubature :D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 26.12.2009 17:46

Ja som taku 1.6 s rozvodovkou 4.06 uz raz vlastnil a bola pruznejsia/zabavnejsia :wink: Ale je pravda, ze koli tomu investovat peniaze do vymeny prevodovky sa neoplati. Ktovie aky problem by sa vyskytol po vymene - prevodovka z vraku sa vacsinou neda dopredu vyskusat v akom je stave, takze je riziko ze by to bolo este horsie ako doteraz. Mozno keby bolo treba menit spojku a bolo by to uz rozobrate, tak by som uvazoval ...
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od pelen » 26.12.2009 20:17

Jeste je dalsi moznost - precipovat ridici jednotku.
Take bych se zamyslel, kolik % casu jedu po dalnicich.
Diesely jsou nizkootackove motory. :lol:
Pak si nekupuj benzinove.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 26.12.2009 22:33

Jojo, ja ve fofo 1.6 se 4.06 jezdil taky, taky me to bavilo... tehdy jsem mel escorta 1.6, ten ma 3.8 a na dalnici mi to prislo lepsi... ale kazdy at jezdi v tom, co mu vyhovuje, to je svobodna volba kazdeho. Ted mam na mondeu taky 4.06 (zhruba to odpovida fofo -> petka na 3000 ot. = 112km/h na tacho) a klidne bych bral trochu tezsi petku... jesteze je to aspon slusne odhlucneny :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Spotřeba

Příspěvek od Bullitt » 27.12.2009 12:10

Já trochu nechápu, proč Focus 2.0 má stálý převod pouze 4,06. Navíc má(stejně jako 1.8 diesely) MTX75 převodovku(1.4/1.6/1.8 mají iB5), která je sama o sobě o trochu kratší(8-10%), naštěstí pětka je skoro stejná(0,756 IB5 a 0,77 MTX75). Nicméně vzhledem k točivému momentu 2.0 by mu mnohem lépe slušel delší stálý převod(3,82 nebo delší), nebo aspoň delší pětka, jak psal Ma.rt. Třeba při jízdě po dálnici by motor nemusel tolik točit(130km/h je už 3500 ot.) a utáhnul by to, navíc 2.0 není extra tichý nad 3000ot.(nebo ve focusu blbě odhlučněný). Naštěstí po dálnici jezdím málo, takže mně osobně to zas tak nevadí a tohle kratší zpřevodování dává spolu s motorem slušnou dynamiku.
Při 3000ot./min vychází rychlosti na pětku(195/60 R15):
2.0 s převodem 4,06: 111km/h
1.6 s převodem 4,06: 113km/h
1.6 s převodem 3,82: 120km/h
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 27.12.2009 20:40

Bullitt: Mluvis mi z duse... je to tak, casto automobilky daji k silnemu motoru kratke kvalty... taky to nechapu do cestovnich aut, kde spis by se melo hrat i na spotrebu... ale jsou na tom nekteri i hur, napr. takova Octavia I 1.6 74/75kW - 3000ot- = cca 100km/h, tomu uz fakt rikam pruser a vzdycky me tohle zprevodovani strasne stvalo.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
anubis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok

Re: Spotřeba

Příspěvek od anubis » 04.01.2010 17:19

maxo111 píše:Jedine vymenit celu prevodovku - foki sice v inom vlakne hodil foto rozobratej prevodovky (myslim, ze staci vymenit 1 koliecko - link http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =9&t=15774) ale na celu operaciu treba ajtak defacto inu prevodovku z ktoreho to "1 koliecko" vyberes, a obi2 prevodovky musis rozoberat - to mozes radsej vymenit celu prevodovku a mas menej starosti :idea:
to je mozne len jednoducho vymenit prevodovku? napr si takto "prirobit" 6tku - vymenit 5rychl prevodovku za 6rychlostnu?
FoFoII 5door hatchback Collection X 74kW vyr 07/2007
https://moje.auto.cz/l-n/ford-s-max.html

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od maxo111 » 04.01.2010 19:26

anubis píše: to je mozne len jednoducho vymenit prevodovku? napr si takto "prirobit" 6tku - vymenit 5rychl prevodovku za 6rychlostnu?

Vo fofo1 1.6 boli 2 typy prevodovky kt. sa lisia iba stalym prevodom. Takze je mozna ich vzajomna zamena. Vymena za nejaky iny typ prevodovky je spravidla nerealizovatelna ...
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Spotřeba

Příspěvek od MK2 » 04.01.2010 19:32

Počkej si na příští genaraci Focusu... :D Tam bude 6. stupňová převodovka s benzínovým 1,6 Turbo motorem 8) Ideální kombinace :idea:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Ozzman a 1 host