

hosi, to co robi auto na starte, je hladanie optimalnej zmesi pre volnobeh za studena, niekedy volane sitic. Za studena auto nema dobre spalovanie a tak elektronika hlada, kolko plynu a vzduchu musi viac pustit, aby to normalne bezalo a nezdochlo. Moze to zdochnut preto, lebo je tam prilis vela vzduchu ale aj preto, ze je tam prilis vela paliva. A ked sa dostane ku kritickym otackam (pod 800), tak sa to snazi za kazdu cenu zachranit. Samozrejme, ze RJ sleduje aj klepot motora. Je toho prilis vela aby mohol niekto povedat, ze je to cidlo, ci RJ. Robi to kazde jedno auto s full elektronikou. Ide o to, ako su nastavene tie "skoky", po ktorych postupne meni parametre. Mozno u Fordu su prilis velke.
A KH, RJ sa urcite uci neustale, to som si na 100% isty. To nebolo ze prvy krat som nastartoval a auto zblblo na volnobehu. To bolo ze 10x som nastartoval a auto blblo s volnobehom ale postupne menej a menej. Ked som isiel na diagnostiku, tak uz bolo vsetko ok, volnobeh fungoval tak, ako predtym. Postupne znizoval tie otacky, kde hladal volnobeh, kazdym nastartovanim sa to znizovalo az to naslo tych 850 ci kolko to je.
Preto hovorim nerobte paniku, ze raz to zblblo. Ked to zblbne viac krat, tak je to uz problem. Aj mne dnes rano blbol volnobeh, ale to bolo asi preto, ze po dlhom case neprsalo a bolo chladno a vlhko (zarosene okna).