Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 14.05.2009 15:17

Tonda B: V tom případě je to zbytečné "plýtvání" a stejnou službu udělají klasické kotouče bez drážek, pokud jezdím "jako člově" 8) Pořád se rozmýšlím, jestli jít do Ate nebo do origo Ford (což jsou myslím Motorcraft), aby když už do toho zainvestuji, to bylo to pravé. Každopádně moc díky za rady a názory!!! :wink:
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Wolf2

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Wolf2 » 14.05.2009 16:03

podobný problém jsem měl na Fiestě XR2i ,nebrzdilo to dobře ,při dlouhodobém brzdění to přestalo brzdit, vyměnil jsem přední kotouče za Brembo Max ,desky Jurid ,pak ještě novou brzdovou kapalinu DOT 5.1 ,ještě utěsnění netěsnosti na podtlakovém vedení na posilovač a auto po této výměně pokaždý při sešlápnutí brzdového pedálu šlo na čumák ,prostě paráda :wink: :wink:

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od richisan » 14.05.2009 16:42

Tonda-B píše:No a funguje vůbec posilovač brzd?

Šlápni na brzdový pedál.

Pak nastartuj motor.

Pedál by měl tak o 1 cm slézt dolů, pokud je posilovač funkční.
Dnes som to skusal a pedal sa ani nepohol :roll: . No na druhej strane sa mi nezda, ze by bol posilnovac nefunkcny. Ked som skusal brzdit z kopca s vypnutym motorom (len specialne na to, aby som zistil rozdiel :lol: ), tak tam rozdiel bol...Pri vypnutom motore som ledva zabrzdil. Hmm :? Kotuce a dosky su skvele, no mam taky pocit, ze s tym posilnovacom nie je vsetko OK :roll: Viete mi poradit, v com to moze byt?

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 15.05.2009 10:02

To richisan: A jak si to zkoušel? Nejprve musíš při vypnutém motoru několikrát sešlápnout brzd.pedál, až Ti úplně ztvrdne (ten pedál, samozřejmě :) ) a jde jen velice těžko sešlápnout. Poté teprve provedeš ten postup - šlápneš na pedál, držíš ho sešlápnutý a nastartuješ. Pedál by se měl o něco "pro¨padnout" a hlavně by měl jít mnohem lehčeji sešlápnout. Pokud při nastartovaném motoru jde pedál sešlápnout "lehce" na první sešlápnutí, ale na každé další jde hůře, znamená to buď nějakou netěsnost v podtlakové části posilovače (hadička od vývěvy, membrána v posilovači) nebo je samotná vývěva již natolik opotřebovaná, že nestačí vytvářet dostatečný podtlak. Tak to zkus... :wink:
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od richisan » 15.05.2009 11:24

Nedbik: No, nevyzera to dobre :roll: . Presne takto som to skusal (bol tvrdy :mrgreen: ) a nic. Vobec sa nepohol...Urcite ale funguje, len ucinok nie je dostatocny :!: Mam moznost robit s tym nieco, alebo ist do servisu? :|

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 15.05.2009 12:27

No, jak jsem Ti psal - zkontroluj hadičku od vývěvy k posilovači, to Tě nic nestojí. Jestli není někde prodřená, nebo třeba napůl vypadlá. Pokud se Ti bude zdát OK, tak ji vytáhni z posilovače (součástí té hadičky bude plastové kolínko se zpětným ventilem, tak tento ventil musíš opatrně "vytrhnout" z posilovače)-před tím ale několikrát zašlapej na brzd.pedál, aby si vyšlapal podtlak a hadička, resp.kolínko šlo lépe vyndat. Když to budeš mít vyndané, tak buď si sám nastartuj nebo ať Ti někdo nastartuje a zkus prstem, jak moc ta vývěva "cucá" - přilož na konec hadičky prst a ucítíš, jakou silou se Ti snaží vsát prst - podtlak musí být dosti znatelný. Pokud bude vývěva dobře "sát" a tím pádem ani hadička bude OK, závada bude zřejmě přímo v posilovači. Kolik máš vůbec najeto km?
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od richisan » 15.05.2009 12:32

Nedbik: Mam najazdenych poctivych 130tis. a auto ide vynikajuco, az na tie brzdy. Priznam sa, ze nemam ani ponatie, kde by som tu vyvevu hladal :lol: :roll: Toto veru nie je moja parketa a auto som nikdy sam neopravoval - nie som technik ale ekonom :D Preto som sa chcel poradit, ci existuje nejaky rychly a ucinny sposob, ako ten problem vyriesit bez toho, aby som musel rozobrat pol auta :mrgreen: :lol:

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 15.05.2009 13:52

Ten postup, co jsem Ti popsal je právě na to, aby si nemusel nic, nebo téměř nic rozebírat a demontovat. Ale jak tak píšeš, asi bude lepší, aby si se obrátil na někoho zkušenějšího. Zkus pohledat nebo dát dotaz tady fóru, jestli nebydlí nějaký zručnější člen kousek od Tebe. A nebo opravdu nějaký ten servis, ale aby Tě netahali za nos... :wink:
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999


Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Tonda-B » 15.05.2009 18:48

Obvykle na bloku místo rozdělovače...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od richisan » 15.05.2009 21:02

Super, aj na TDCi je teda tam?Tak sa na to pojdem teda mrknut :!:

Uživatelský avatar
racetiger
Junior
Junior
Příspěvky: 396
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 252 .. PZ

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od racetiger » 17.05.2009 10:34

Obavam se, ze pri prerusovanem brzdeni co je psano nekde vyse,tohle fordi delaji celkem dost,nestiha se dofouknout,kazdy ford co jsem mel(sierry scorpio a ted focus) to delal.
Obrázek

Obrázek

_______________________________________
Hatcback 5dv., 1.8TDCi 74kW/100HP, modrá metalíza
Obrázek
Patří nafta jenom do kamen??

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 19.05.2009 07:28

Tak mám nový poznatek, bohužel špatný :( - zkoušel jsem na místě při nastartovaném motoru pořádně šlápnout na pedál a co se nestalo, pedál se začal propadat až téměř na doraz. Při normálním běžném "jemném" brzdění to není vůbec poznat, protože se na pedál nevyvíjí téměř žádný tlak a vzniklý brzdný účinek stačí pro běžnou situaci. Když ale dojde na krizovou situaci a na pedál se tím pádem "dupne", chilku to brzdí, než se vlastně pedál propadne a přestane vyvíjet tlak. Jenže v krizové situace člověk většinou nesleduje pohyb pedálu, ale snaží se to ubrzdit i očima 8O . Takže zřejmě celý problém s brzdami je v hlavím brzdovém válci. Máte někdo podobnou zkušenost? Výměna mě asi nemine... :cry:
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
fplisek
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od fplisek » 20.05.2009 10:33

Nedbik a nemůžeš to mít zavzdušněný? To by tomu obpovídalo
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
Obrázek

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Příspěvek od Nedbik » 20.05.2009 15:00

Podle mě to nemůže být zavzdušněné a jestli ano, tak právě kvůli tomu válci. Když jsem měnil vzadu "prasátka", tak jsem to samozřejmě kompletně odvzdušňoval, a už při tom se mi zdál ten pedál nějaký divný, ale bubliny už tam žádné nebyly. Navíc už před rokem na STK mi technik říkal, že se mi malinko propadá pedál, ale že mi to ještě dá. Takže asi to bude opravdu ono. Kdyby to bylo zavzdušněné, tak by to za normápních podmínek brzdilo až na více sešlápnutí, ale mě to brzdí hned. Jen při tom krizovém brzdění, kdy na pedál dupeš ze všech sil, se zřejmě kapalina přepouští přes opotřebené gumičky nebo vyběhaný samotný válec. Zkusím ho asi vyměnit a uvidím.

Říká Vám někomu značka brzdové hydrauliky CIFAM :?:
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů