zadné kola
- alex
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02.02.2008 03:18
zadné kola
neviete mi niekto poradiť - občas počujem vzadu zvláštne zvuky akoby sa niečo o niečo drelo vzadu na kolesách
neviem či to náhodou nie sú zadné asi kotúčové brzdy
zrejme sa mi kotúče pricvaknú na kolo a vydáva to tie zvuky
jeden automechanik mi povedal,že sa mi zacvaknú nejaké klapky na zadných brzdách a neodklapnú sa naspäť
neviem čo to môže byť - predesa len som baba a moc sa do áut nevyznám
neviem či to náhodou nie sú zadné asi kotúčové brzdy
zrejme sa mi kotúče pricvaknú na kolo a vydáva to tie zvuky
jeden automechanik mi povedal,že sa mi zacvaknú nejaké klapky na zadných brzdách a neodklapnú sa naspäť
neviem čo to môže byť - predesa len som baba a moc sa do áut nevyznám
alex
- driver
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
- taquile
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Vsiml jsem si toho u sebe pred nedavnem taky. Kdyz auto treba pres noc stalo a druhy den jsem vyjizdel, nejakou dobu jsem pri nizsi rychlosti (tak na dvojku nebo kdyz jsem vyradil) slysel dreni od zadnich kol. Delalo to ale jenom chvili, mozna do 1 kilometru, pak uz jsem si niceho nevsiml. Pricitam to snehu, soli a vode. Ale nerozumim tomu, spis jenom hadam...
Ford Focus 1.6 combi 2000
- driver
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
do dření od zadních kol,je když ti auto stojí venku tak ti trochu nareznou kotouče a pak slyšíš to dření,po chvilce se to obrousí a všechno je v pohodě,ale moc to tomu nesvědčí ten prach co tito obrousí se usadí na deskách a pak tito snižuje brzdný účinek.
To zaklapávání na zadních brzdách nevím jak píše Alex,to by chtělo slyšet co to dělá.
Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend
To zaklapávání na zadních brzdách nevím jak píše Alex,to by chtělo slyšet co to dělá.
Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend
- Honza
- Zkušený
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Gromin
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26.04.2008 20:10
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadné kola
Zdravím,
během týdenního pobytu a cestování po pražských ulicích s dokonale rovným povrchem se mi nejdříve ozvalo celkem děsivé lupnutí od zadku vozu (jako by vrazilo něco do podvozku) a to se začalo opakovat častěji a zvuky byly děsivější. Během jízdy to navíc dokázalo s celým autem cuknout. Při jízdě domů po dálnici se při rychlosti cca 120km/h ozvalo poslední lupnutí a pak ticho. Po chvilce se rozsvítila kontrolka ABS- s velkou radostí jsem dojel domů. Po zvednutí auta bylo jasně diagnostikovatelné vadné ložisko LZ kola.
Rozhodl jsem se ložisko vyměnit svépomocí a tím jsem si zajistil zábavu na celé odpoledne. Po demontáži kola a třmenu brzdy se dá sundat náboj. V něm je ložisko zalisováno (vymlátit nejde- opravdu), tomu se musí vyštípat vnitřek, navařit svářečkou do vnitřku ložiska housenku a počkat až to zchladne- ložisko buď vypadne samo, nebo se musí vylisovat. Pak se náboj nahřeje, nové ložisko podchladí a rychle se zalisuje (rychle a pozor na orientaci).
Bylo nutné také vyměnit snímací kroužek ABS (byl odrbaný). Pokud nemáte svářečku, lis a pevné nervy raději doma nezačínejte.
Nové originální ložisko 1700,- a kroužek 200,-.
Vyměňovat při závadě jednoho ložiska obě je podle mě blbost- to se můžou vyměnit rovnou všechny 4 ložiska...
během týdenního pobytu a cestování po pražských ulicích s dokonale rovným povrchem se mi nejdříve ozvalo celkem děsivé lupnutí od zadku vozu (jako by vrazilo něco do podvozku) a to se začalo opakovat častěji a zvuky byly děsivější. Během jízdy to navíc dokázalo s celým autem cuknout. Při jízdě domů po dálnici se při rychlosti cca 120km/h ozvalo poslední lupnutí a pak ticho. Po chvilce se rozsvítila kontrolka ABS- s velkou radostí jsem dojel domů. Po zvednutí auta bylo jasně diagnostikovatelné vadné ložisko LZ kola.
Rozhodl jsem se ložisko vyměnit svépomocí a tím jsem si zajistil zábavu na celé odpoledne. Po demontáži kola a třmenu brzdy se dá sundat náboj. V něm je ložisko zalisováno (vymlátit nejde- opravdu), tomu se musí vyštípat vnitřek, navařit svářečkou do vnitřku ložiska housenku a počkat až to zchladne- ložisko buď vypadne samo, nebo se musí vylisovat. Pak se náboj nahřeje, nové ložisko podchladí a rychle se zalisuje (rychle a pozor na orientaci).
Bylo nutné také vyměnit snímací kroužek ABS (byl odrbaný). Pokud nemáte svářečku, lis a pevné nervy raději doma nezačínejte.
Nové originální ložisko 1700,- a kroužek 200,-.
Vyměňovat při závadě jednoho ložiska obě je podle mě blbost- to se můžou vyměnit rovnou všechny 4 ložiska...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti