LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
BladeIII
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od BladeIII » 27.05.2008 13:42

Zdarek, uvažuji také o přestavbě a docela rad bych to první u někoho viděl ... jsem ze šumperka a jezdim občas do Olomouce nebo do Moravské třebové. Najde se někdo u koho bych se mohl někdy stavit a podívat se ... popř se i svézt?
Obrázek
Ford Focus 1,6 16V r.v. 1999

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od chmelko » 31.05.2008 09:30

presun..
Maca11 píše:Ahoj, pročetl jsem snad všechno o LPG, ale nenašel jsem odpověď na moji otázku. Mám FOFO 1.6,16V Turnier přemýšlím si nechat zamontovat LPG. Při poptávání u dílen montujících LPG jsem se setkal i s názorem, že pro tento motor LPG není vhodné, neboť ventily a ventilová sedla jsou z měkkého materiálu a dojde k tzv. zaklepání ventilů. Na druhé straně mi bylo řečeno, že pokud se přidá flash-lube je to bez problému. Prosím o Vaše zkušenosti, kolik máte již najeto, opotřebení motoru, typ směšovače atd … mám nabídku na Tartarini + flash lube za 31500 a to není malá investice. Nerad bych naletěl. Díky za pochopení a Vaše komentáře.

Uživatelský avatar
Miroslav K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 07.01.2009 20:19
Bydliště: Trenčín

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Miroslav K » 23.01.2009 14:07

pánové, snad ještě tohle fórum funguje...koupil jsem z Německa FoFo Zetec SE 1,6 16V, 74 kW, 2003 už namontovaný plyn...Italský systém Stargas, zná někdo? Jinak předtím jsem měl octávii taky na plyn, BRC a spokojenost byla...FoFo nemá namontováno flashlube a tak nevím, domontovat, nebo není třeba? Vím, tady je jednoznačný názor, že na zetecy 1,6 je potřeba..ale žeby to nevěděli v tom servisu, co to montovali?
Ghia combi, 1,6 16V Zetec SE 74 kW, Ba+Lpg (Stargas, už čiastočne adaptovaný na AG Compact), 2003, modrozel metal
Obrázek

Uživatelský avatar
akumulator
Nováček
Nováček
Příspěvky: 185
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od akumulator » 23.01.2009 14:30

Si to tam pro klid duse dej. Mrkni na moje prispevky, kupoval jsem to pres ebay v nemecku, stoji to par slupek, instalaci zvladnes klidne i sam...
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H

Uživatelský avatar
Miroslav K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 07.01.2009 20:19
Bydliště: Trenčín

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Miroslav K » 23.01.2009 17:59

jo, to jsem četl, pustím se zřejmě to toho, jak píšeš, pro klid duše...jiank jsem zjistil, že o stargas tu nikdo neví, žádná firma to tu nemontuje, žádné zastoupení..tak když bude problém, nemine mě servis v německu..sakra :D
Ghia combi, 1,6 16V Zetec SE 74 kW, Ba+Lpg (Stargas, už čiastočne adaptovaný na AG Compact), 2003, modrozel metal
Obrázek

Uživatelský avatar
Zdenekold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Morava

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Zdenekold » 24.01.2009 10:10

Škoda, že nejsou zatím zkušenosti s plynem u Focusů s výrobou od roku 200? s motory Duratec a konkrétně 1,6. V diskuzích zaznívají informace o měkých sedlech ventilů ap.
On: Ford Focus Combi III 1.6 TI-VCT 74kW 2012
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019

Uživatelský avatar
Miroslav K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 07.01.2009 20:19
Bydliště: Trenčín

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Miroslav K » 24.01.2009 17:32

co jsem zatím já tu pročetl, mluví se o motorech Zetec, hlavně o 1,4 a 1,6...motory 1,8 už prý na to háklivé nejaou..a tedy předpokládám, že páni od Forda už v modernějších motorech Duratec odstranili nešvary starších..ale to tu snad lépe vysvětlí větší znalci motorů :roll:
Ghia combi, 1,6 16V Zetec SE 74 kW, Ba+Lpg (Stargas, už čiastočne adaptovaný na AG Compact), 2003, modrozel metal
Obrázek

Uživatelský avatar
Zdenekold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Morava

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Zdenekold » 24.01.2009 18:01

Já mám právě po dvouleté záruce nového Focuse a dosud jsem měl Feldu na plyn (psal jsem již výš) a přesně vím, jaké problémy se po určité době objeví. Může odejít palivové čerpadlo, ale pokud se člověku nepráší v nádrži, tak to není až tak časté. Pokud člověk nabere nějaké svinstvo a vyjede benzín na doraz, tak se velice rychle ucpe palivový filtr a rádobymechanik (např. se neunavuje změřit tlak čerpadla) to hned řeší výměnou čerpadla. (Např. u Feldy se dal koupit jen ten elektromotorek za pár korun, ale jinak je to nepochopitekně moc - 6500,-). Já jsem najel na plyn 140 tkm a měl jsem pocit, že by bylo potřeba vyměnit i samotné vstřikovače. Jednak vyčištění stojí pěkný ranec, Fedor si za to bere 700,- za 1 vstřikovač a po roce se to objevilo znovu. Tak jsem si koupil ultrazvukovou čističku ( :D v ceně 1 vyčistění u páně Fedora) a sám si to vyčistil. Jenže po 3 měsících to začalo znovu (asi proto, že to čištění nebylo úplně 100% a já vůl jsem zase na benzín skoro vůbec nejezdil) - ale na jednom válci. Který to byl jsem lehce detekoval, ale čistil jsem je všechny znovu. Nové čistění a tentokrát jsem Feldu vzápětí prodal, takže nevím co bylo dál.
Takže sumasumárum za 140tkm jsem navíc do oprav vložil asi 10000,- (Čerpadlo, motorek zbytečně, 2x palivový filtr, 1x čištění).
Ale sedla ventilů, to je již jiné kafe. Na jaře asi navštívím jednoho místního borce, který u nás Fordy dělá, má i diagnostiku (a je na 60% značkových servisů) a poptám se. co obnáší ty sedla z hlediska ceny a práce. Nic jiného na obyčejném benzínu nemůže odejít.
On: Ford Focus Combi III 1.6 TI-VCT 74kW 2012
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019

Uživatelský avatar
Miroslav K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 07.01.2009 20:19
Bydliště: Trenčín

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Miroslav K » 24.01.2009 19:34

dej pak vědět..každá informace dobrá...já příští týden jedu montovat defend do firmy, kde mi na octávku dělali plyn..taky se poptám na jejich zkušenosti s fordy..
Ghia combi, 1,6 16V Zetec SE 74 kW, Ba+Lpg (Stargas, už čiastočne adaptovaný na AG Compact), 2003, modrozel metal
Obrázek

strogas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 25.01.2009 21:22

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od strogas » 25.01.2009 21:53

Zdravím pánové,od roku 1996 se živím montážemi lpg,mám octu. 16 74 kw 190000 km z toho 140000 na lpg ,otec má feldu se 185000km na lpg a žádné problémy s ventily a čištěním vstřikovačů-to jen okrajově.uvažuji o F C max což pro mě znamená změnu koncernu a nové zkušenosti , které jsem zde hledal a narazil na téma ventily a čerpadla.zatím jsem nikdy do žádného auta nenamontoval přimazávání ventilů(tím nechci tvrdit ,že to je blbost-naopak)a žádné auto se mi zatím nevrátilo t tímto problémem ,,klep klep klep" zatím jsem jej jen majitelům doporučil ,ale každý to zatím zkouší bez(náš zákazník náš pán).mimo jiné jsem zaslechl debatu ve které údajně měly mít problém 1,8 od roku 2002.Co se týče b. čerpadel samozřejmě ,že čerpadlo je mazané a chlazené benzinem ,ale důvod proč odcházejí o něco častěji při jízdě na lpg je v tom ,že je benzin v nádrži delší dobu a váže na sebe vlhkost ,která způsobí korozi čerpadla.svým zákazníkům doporučuji udržovat hladinu benzinu v úrovni ,,hladového oka" a tankovat kvalitní benzin např. V-POWER od SHELU ,a vozidla u kterých je možný start na lpg jednou za cca 500 km smočit v benzinu stačí 1-2 km nebo startovat jen na lpg.odpojení čerpadla je možné přes rozpínací relé připojením k lpg ventilu jen u aut bez seqenčního systému,tam je stálá funkce čerpadla nutná(ani to dost dobře nejde respektive není to ideální) pro zpětné přepnutí na b. např.při vyjetí lpg z nádrže (né bomby na to jsem háklivej) nebo překročení nastavených otáček a pod. Radek

Uživatelský avatar
Zdenekold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Morava

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Zdenekold » 25.01.2009 22:22

Radku, dík za příspěvek, ale bohužel jsem na vlastní kůži zažil problémy se vstřiky. A dokonce mi Fedor předvedl, že se opravdu ty vstřikovače zanášejí. Má na to takové 4 skleněné válce, nahoru dá vstřikovače a prohání přes ně čistítcí tekutinu. a ze začátku z toho šel zřetelný kužel tekutiny, na konci to byla krásná mlha. Pokud nepoužil nějakou fintu na oblbnutí, tak tam rozdíl je. Můj soukromý názor sice je, že když jezdím naprostou většinu na plyn, tak tato věc asi není životně důležitá. Možná jsem nabral totální sajrajt benzín, protože mi to dělal vždy jenom jeden vstřikovač, prostě to jelo na tři válce. A ucpaný filtr se zase projevil tím, že to naskočilo v pohodě na 4 válce (taky spotřeba nula nula nic při volnoběhu), ale když jsem to rozjel a chtěl vytočit, tak to začalo cukat a ztrácet výkon.
Kdybych měl koncernové auto, tak neváhám ani vteřinku, ale u toho Fordu 1,6 pořád nevím.
On: Ford Focus Combi III 1.6 TI-VCT 74kW 2012
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019

strogas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 25.01.2009 21:22

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od strogas » 26.01.2009 20:03

O.K. 1,6 se mi zdá slabá vzal bych asi 1,8 možná i 2,0. 1,8 se teď nechá pořídit za 410000,-,velkej kandidát je taky touran ,ale VW tam cpe přímovstřikový 1,4 a cena je přes 600000,-

Uživatelský avatar
misakxt
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Čáslav

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od misakxt » 27.01.2009 07:53

Taky přídám trošku do mlýna.Mám ve Focusu namontováno LPG AC a vše naprosto v pořádku a to mám naběháno 221000km.Máme doma i felícii na plyn 186000km a taky bez problémů.Dle zjištění je problém u Focuse 1.6 co mám já že nemá hydroštely ale podložky a pokud se to nekotroluje tak se to zaklepe ale né rozhodně z důvodů použití LPG protože totéž se vám stane i pokud budete jezdit na benzín.Už dost dlouho dobu jsou sedla dělaný na bezolovnatej benzín a tudíž tomu LPG nevadí.To neni jako u 120tky!.Podle člověka co mi montoval LPG je fash lube jenom tahání peněz z lidí a já nemám důvod mu něvěřit pač dělaj každej den LPG přestavbu a z toho vyplívající značnou zkušenost.I kdyby se to stalo že ty sedla začnou odcházet(ty začnou odcházet ale i na benzín) tak dle mých zjištění neni oprava sedel žádná velká částka takže nevidim žádnej problém.Co jsem tak počítal tak mi vyjde líp opravit sedla než to krmit flashlube.Auto mám pořád v provozu a ty peníze co mi provoz na LPG ušetří jsou značný.Nakonec jenom dodám že každej kdo jezdí na LPG tak ví že je motor čistější než na benzín.Žádnej karbon a podobnej bordel což je dost podstatná věc!Píšu to z pohledu člověka který LPG už nějakej ten pátek má a né z pohledu člověka co si přečet článek ve Světě motorů :lol: to Strogas:zkus se projet 1.6 a 1.8 a zjistíš že zase takovej rozdíl tam neni a hlavně jde o to že ta 18tka bere minimálně o litr víc než 16tka.Co mě tak ještě napadá tak i rozvody jsou levnější u 1.6 než u 1.8.18tka má myslim dvě klady a 16tka jenom jednu a z toho plynoucí i poloviční možnost problému-vim že je to maličkost ale i to se počítá.Mě přestavba stála 29000Kč tak se skoro kácim když vidim tě tvejch 41000Kč.
Focus 1.6 74kW 3dv silver Trend od 7.1.2008
Fiesta 1.3 LPG
Felicia 1.3 LPG
Fabia 1.4 LPG

strogas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 25.01.2009 21:22

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od strogas » 27.01.2009 21:14

misaku,maximálně s tebou souhlasím,lpg je při spalování o něco teplejší údajně 60-90 c° což teoreticky může vézt ke změknutí sedel ,ale pokud jsou sedla kvalitní není problém.hlavní důvod proč se zaklepávají sedla a nejen ve š 120 (mám hodně zákazníků kteří mají přes 100000 na lpg se š 120 a pár jich má i jednou tolik na motorech bez tvrzených sedel)je ve směsi.záměrně jsem přestal používat systémy ,kde si může zákazník sám dolaďovat směs,protože s tím kroutí a zkoušejí jestli náhodou to nebude brát méně ,ale jen docílí chudé směsi a při té jak známo vznikají vysoké teploty a to je se sedly ámen.ješté k té 1,6,ve fokusu je určitě dostačující(mám octu s podobným motorem a jsem spokojen)ale já bych chtěl c maxe a ten je těžší. Ra

Uživatelský avatar
misakxt
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Čáslav

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od misakxt » 28.01.2009 07:11

To je rozumná volba :lol: moje další auto bude buď novej focus nebo C-max ale určitě s pravim Duratecem kvůli rozvodům.takže 2.0.tyhle nový 2.0 jsou mnohem míň žravější než ty původní v původnim focusu.
Focus 1.6 74kW 3dv silver Trend od 7.1.2008
Fiesta 1.3 LPG
Felicia 1.3 LPG
Fabia 1.4 LPG

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti